Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werk van de Amerikaanse Forumgangers?
Verpleegkundige op een afdeling interne/chirurgie & telemetry.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Pfffffffffffffff errug onder de indruk van al jullie banen
Wat mij dan het meest intrigeert (maar daar zal ik waarschijnlijk zelf uit moeten komen, aangezien al zoveel mensen die vragen hebben gesteld) is hoe je dan zo daar terechtkomt...
Als ik even naar mezelf kijk, dan zou ik geen idee hebben hoe ik aan werk zou moeten komen als ik richting Amerika vertrek... Achja ik heb nog even om alles goed uit te zoeken, en ik hoop echt dat ik ook zoals jullie terecht kom

Wat mij dan het meest intrigeert (maar daar zal ik waarschijnlijk zelf uit moeten komen, aangezien al zoveel mensen die vragen hebben gesteld) is hoe je dan zo daar terechtkomt...
Als ik even naar mezelf kijk, dan zou ik geen idee hebben hoe ik aan werk zou moeten komen als ik richting Amerika vertrek... Achja ik heb nog even om alles goed uit te zoeken, en ik hoop echt dat ik ook zoals jullie terecht kom

ratm schreef:Pfffffffffffffff errug onder de indruk van al jullie banen![]()
![]()
Tsja, ik ben begonnen met werken in Nederland na de 'hanze hogeschool Groningen' en had er eigenlijk helemaal niet over nagedacht om in de VS te werken. Na een aantal jaren gewerkt te hebben in Nederland, kreeg ik de kans om een aantal weken te werken in de VS (Dallas, TX). Ik had zoiets van:'och leuk weer eens wat anders...' Toen weer een aantal weken, weer een aantal weken, toen een jaar (L1 visum) .... en toen was ik 'verkocht' en ben toen het Nederlandse bedrijf mij weer terug wilde halen, gaan rondkijken in Dallas. Via een ex-manager die ik kende en die inmiddels bij een ander bedrijf werkte heb ik mijn huidige baan gekregen (Leuk detail: interview tijdens een Cowboys-Giants football wedstrijd in Texas stadium). Dat bedrijf was bereid om in eerste instantie mijn H1B en later mijn GreenCard te sponsoren. Nu 6 jaar later werk ik nog bij dat bedrijf, alleen nu in Columbus, Ohio.
-
- Amerika-expert
Op een journalistenvisum in New York aangekomen. Ik had Engels gestudeerd, met Amerikanistiek als bijvak en had zes weken in een kinderkamp gewerkt en een maand rondgereisd met de bus (NY - Seattle - San Francisco - New York, ik was toen (1971) jong).
Hoewel ik in het magisch centrum van de wereld (Amsterdam in de late jaren 60) had gewoond en gestudeerd, voelde ik me er niet echt thuis en toen ik de kans kreeg om naar de VS te gaan, heb ik die kans gegrepen. Voelde me meteen thuis in New York. Moest na acht maanden terug omdat mijn geld op was. Toen weer even voor de klas in Amsterdam en in september 1977 terug naar NY als correspondent van Het Parool in Amsterdam. En wilde blijven.
Met een kennis die al een groene kaart had een persbureautje opgericht, dat persdiensten verleende aan de rest van de wereld (ik was die dienst). Niemand op de advertenties afgekomen en toen een groene kaart gekregen. En TOEN met een Amerikaanse getrouwd, was dus achteraf niet nodig geweest, maar ze kon me in ieder geval niet verwijten dat ik om die groene kaart met haar getrouwd was.
In 2003 Amerikaan geworden en Nederlander gebleven na de verandering van de Nederlandse wet.
Hoewel ik in het magisch centrum van de wereld (Amsterdam in de late jaren 60) had gewoond en gestudeerd, voelde ik me er niet echt thuis en toen ik de kans kreeg om naar de VS te gaan, heb ik die kans gegrepen. Voelde me meteen thuis in New York. Moest na acht maanden terug omdat mijn geld op was. Toen weer even voor de klas in Amsterdam en in september 1977 terug naar NY als correspondent van Het Parool in Amsterdam. En wilde blijven.
Met een kennis die al een groene kaart had een persbureautje opgericht, dat persdiensten verleende aan de rest van de wereld (ik was die dienst). Niemand op de advertenties afgekomen en toen een groene kaart gekregen. En TOEN met een Amerikaanse getrouwd, was dus achteraf niet nodig geweest, maar ze kon me in ieder geval niet verwijten dat ik om die groene kaart met haar getrouwd was.
In 2003 Amerikaan geworden en Nederlander gebleven na de verandering van de Nederlandse wet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Technical Writer Manager (dus manager van een klein documentatieteam) bij Oracle in downtown Bellevue, WA.
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ratm schreef:Pfffffffffffffff errug onder de indruk van al jullie banen![]()
![]()
Als ik even naar mezelf kijk, dan zou ik geen idee hebben hoe ik aan werk zou moeten komen als ik richting Amerika vertrek... Achja ik heb nog even om alles goed uit te zoeken, en ik hoop echt dat ik ook zoals jullie terecht kom![]()
![]()
Ik heb een HBO opleiding maar toen ik emigreerde gewoon eerst alles aangepakt. Daarna ga je wel doen wat je leuk vindt. je moet gewoon eerst je draai vinden in een vreemd land. ik was ook nog eens in mijn uppie dus niemand om dingen mee te bespreken
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik werk als manager voor een bioscoop in Los Angeles.
Ik ben op een Green Card hier naar toe gekomen begin van het jaar en heb eigenlijk puur geluk dat ik al redelijk snel een goede baan hier had. Nu heb ik wel een HBO opleiding en hospitality management ervaring, maar dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht, ik zag mezelf al als barista bij de Starbucks etc.
Ik ben op een Green Card hier naar toe gekomen begin van het jaar en heb eigenlijk puur geluk dat ik al redelijk snel een goede baan hier had. Nu heb ik wel een HBO opleiding en hospitality management ervaring, maar dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht, ik zag mezelf al als barista bij de Starbucks etc.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Wat denken jullie zelf: de mensen in dit topic: zijn jullie de "lucky few" bij wie het goed ging, of zijn jullie representatief voor de gemiddelde Nederlandse emigrant?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb een keer Jan Karel Smeets bezocht op zijn kantoor in New York. En ik heb eens Christopher per telefoon gesproken. Ook eenmaal gesproken het hun vader, die destijds op het eiland Tortola woonde.TedjevanEs schreef:Ha zo zie je maar, klein wereldje, zelfs in Amerika, (of op het AA forum).texasdutch schreef:Citco is opgericht door een Smeets. Een tak van de Smeets familie dat begon met de broer van mijn grootvader.
Ikzelf ben de eigenaar van een motorzaak in Houston, Texas.
Ed Smeets, http://www.globalcycles.com
Heb je nog familie die voor Citco werkt Ed?
Immigranten die mislukken zullen vaak niet snel de neiging hebben dat hier uitgebreid te komen vertellen, vermoed ik. Wat je hier leest is doorgaans afkomstig van mensen die redelijk tot goed terecht gekomen zijn, en doorgaans geen plannen hebben om te remigreren.Mack schreef:Wat denken jullie zelf: de mensen in dit topic: zijn jullie de "lucky few" bij wie het goed ging, of zijn jullie representatief voor de gemiddelde Nederlandse emigrant?
Per jaar emigreren ongeveer 60 000 'autochtone' Nederlanders, en binnen acht jaar keert de helft van die emigranten weer terug naar Nederland. Voor de U.S. is dat ongeveer 55%.
CBS - Helft Nederlandse emigranten keert weer terug
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bev ... 43-art.htm
--john
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Misschien is een gedeelte daarvan, mensen die voor een bepaalde periode worden uitgezonden voor hun werk?JohnNJ schreef:Per jaar emigreren ongeveer 60 000 'autochtone' Nederlanders, en binnen acht jaar keert de helft van die emigranten weer terug naar Nederland. Voor de U.S. is dat ongeveer 55%.
Ik heb bijvoorbeeld voor mijn toenmalige werkgever 3 jaar op Curacao gewoond/gewerkt, maar moest daarna weer terug (helaas)....
Ja, dat zou kunnen. Het lijkt dat het CBS iedereen die zich uit de gemeentelijke bevolkingsadministratie laat verwijderen classificeert als emigrant. Slechts een deel van die groep zal in de U.S. ook daadwerkelijk de status van immigrant bezitten. De rest heeft F-1, E-2, J-visums e.d. (temporary resident - nonimmigrant) en zal lang niet altijd de legale status van immigrant kunnen of willen verwerven.TedjevanEs schreef:Misschien is een gedeelte daarvan, mensen die voor een bepaalde periode worden uitgezonden voor hun werk?
--john
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net zoals mensen die zooooooooo succesvol zijn dat ze druk bezig zijn met het niet bedolven geraken onder het binnenstromende geld, en daardoor niet meer aan 'AA-forummen' toekomen.JohnNJ schreef:Immigranten die mislukken zullen vaak niet snel de neiging hebben dat hier uitgebreid te komen vertellen, vermoed ik.

Hoe zou het Felipe ondertussen vergaan?
http://www.allesamerika.nl/forum/profil ... ile&u=2113
Er komen hier jaarlijks toch wel een aantal mensen eens kijken waarvna de ene al 'wildere' plannen heeft dan de andere, maar waar we in ieder geval niets meer van horen eenmaal ze in Amerika zitten. Moet je er dan van uit gaan dat ze geslaagd zijn in hun opzet, of gefaald? Wie zal het zeggen....
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik heb verschillende NLse collega's hier bij hetzelfde bedrijf (waaronder mijn man, wel in een andere groep gelukkigMack schreef:Wat denken jullie zelf: de mensen in dit topic: zijn jullie de "lucky few" bij wie het goed ging, of zijn jullie representatief voor de gemiddelde Nederlandse emigrant?

Dora
-
- Amerikakenner
Wij zijn vanuit Nederland naar Ohio verhuisd omdat mijn Amerikaanse man terug wilde naar zijn hometown. Inmiddels is hij daar een eigen bedrijfje in de bouw aan het opzetten (wel, het loopt al een aantal jaren maar toch ben je nog steeds aan het opbouwen). Daarin help ik op allerlei gebied mee waar nodig. Zelf werk ik momenteel in de housekeeping in een hotel. De eigenaar wilde me voor de receptie maar dat wilde ik niet, aangezien ik housekeeping onder schooluren kan doen en ik op dit moment met al onze andere bezigheden verder geen 'nadenkwerk' wil doen. Daarnaast doe ik het volledige huishouden thuis - een oud huis dat we nog aan het verbouwen zijn, wat mijn man dus allemaal doet. Ik vind het heerlijk op deze manier, ben helemaal geen carriere-type.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarom heb ik de muntjes ook geruild voor briefjes. Dat schuift wat makkelijker opzij.Net zoals mensen die zooooooooo succesvol zijn dat ze druk bezig zijn met het niet bedolven geraken onder het binnenstromende geld, en daardoor niet meer aan 'AA-forummen' toekomen.

Maar nu even zonder gekheid.
Ik denk dat de meeste nederamerikanen natuurlijk door hun emigratie meer gedreven zullen zijn om er wat van te maken.. Het is voor mij nog steeds het land van de onbegrensde mogelijkheden.
Ik moet ook zeggen dat van alle nederlanders die ik ontmoet heb en die in de states wonen er geen een bij was die niet goed terecht is gekomen.
Mensen die zijn uitgezonden door een bedrijf hebben over het algemeen een goede baan want ze sturen natuurlijk geen vakkenvullers deze kant op.
Ik heb net (april 07) mijn eigen Web Technologies bedrijfje gestart. Ik doe web en database programming.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Tsja als ik naar mezelf kijk.... Ik hoop straks die kant op te kunnen gaan en verwacht ook niet anders dan dat ik gewoon onderaan moet beginnen en zo mezelf gedurende de jaren verder moet ontwikkelen en "omhoog werken"...
Maar ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld de KMart mij in de US een Green Card geef als ik daar vakken wil vullen....
(zoals ik al zei: moet nog veel uitzoeken, maar heb nog wel even...)
Maar ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld de KMart mij in de US een Green Card geef als ik daar vakken wil vullen....

(zoals ik al zei: moet nog veel uitzoeken, maar heb nog wel even...)
Ach, dit is in de eerste plaats een vakantieforum. Daar zijn lang niet alle Belgen en Nederlanders in de U.S. of Nederlandstalige Amerikanen in geinteresseerd. Er is op dit gebied echter niet zo heel veel. Op de twee andere Amerika-forums die ik heb gezien, gebeurt maar weinig. Als je in het Nederlands over de U.S. wil schrijven, kom je na verloop van tijd vanzelf hier terecht. Ik kan me echter voorstellen dat niet iedereen z'n best doet om de kennis van het Nederland op peil te houden. Vandaar dat je in de U.S. en in Canada wel oorspronkelijk Nederlandstaligen aantreft die in het Nederlands nog maar nauwelijks uit hun woorden kunnen komen. Voor mij is de taal de belangrijkste reden. Ik volg om dezelfde reden ook af en toe een Franstalig forum. Maar je hebt gelijk: als het geld verdienen het belangrijkste in je leven is, heb je helemaal geen tijd voor deze dingenkastelke schreef:Net zoals mensen die zooooooooo succesvol zijn dat ze druk bezig zijn met het niet bedolven geraken onder het binnenstromende geld, en daardoor niet meer aan 'AA-forummen' toekomen.![]()

--john
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1362 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-