Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kleur Kenteken

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
usa002
Amerika-newbie

Kleur Kenteken

Bericht door usa002 »

Goededag allemaal

IK wou even iets vragen wat ik me heel erg afvraagde!!

Vraag: Welke kleur kenteken hebben amerikaanse auto's.

Dit vraag ik omdat ik op plaatjes van amerika autos met witte kenteken zie en hier in nederland zie ik af en toe auto"s met gele rechthoekige kenteken en al mijn vrienden zeggen dat die van amerika komen zelf denk ik dat ook maar welke is het nou witte/gele of verschilt het per staat Hoop dat iemand hierop antwoord heeft..

Dankjewel alvast allemaal :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Google heeft antwoord op al uw vragen :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het verschilt per staat en zelfs per periode. Het wijzigt dus regelmatig.

Op deze site krijg je een aardig beeld van de diverse kentekenplaten en hun kleuren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Die gele rechthoekige kentekens vind je hier op Amerikaanse auto's weleens. Dat heeft te maken met de uitsparing die in zo'n auto al gemaakt is voor het kenteken. Maar dat er dan een gele met zwarte letters op zit, is gewoon omdat nou eenmaal in Nederland zo moet.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Mijn auto is een Amerikaanse auto. Omdat er niet zo'n grote Nederlandse kentekenplaat op kan, is er een klein kentekenplaatje gemaakt. Maar het is nog steeds een Nederlands kenteken:

Afbeelding

Wat betreft Amerikaanse kentekens: houd in gedachten dat wij het zien als "Amerika": 1 land maar eigenlijk zijn het 50 afzonderlijke "landjes" (staten) met elk hun eigen regels en ook: hun eigen kentekens. Ze hebben dus per staat een andere kleur.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Als je in een Amerikaanse auto rijdt in NL krijg je dus een NL-se plaat in Amerikaans model. Dit zal ook op het kentekenbewijs terug te vinden zijn. Staat dat er niet op dan rijd je rond zonder geldige kentekenplaten.
usa002
Amerika-newbie

Bericht door usa002 »

Dankjewel voor alle antwoorden nog een vraagje..
Vraag: Welke kleur kenteken heeft New York,Las Angels,Las Vegas.
Mischien iemand antwoord? :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vraag: Welke kleur kenteken heeft New York,Las Angels,Las Vegas.
Mischien iemand antwoord?
Dat kan je dus opzoeken op de site die Roland je net gaf. Als je de namen tenminste goed spelt en even opzoekt in welke staten ze liggen ...

Beetje nauwkeurigheid helpt wel hoor, als je wat wilt weten. Los Angeles ligt in Californië, Las Vegas in Nevada en New York in de staat New York. Dus nu kan je gaan zoeken!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Batman schreef:Als je in een Amerikaanse auto rijdt in NL krijg je dus een NL-se plaat in Amerikaans model. Dit zal ook op het kentekenbewijs terug te vinden zijn. Staat dat er niet op dan rijd je rond zonder geldige kentekenplaten.

Maar alleen op auto's waar een grote plaat niet past,op je kenteken staat dan dat kentekenplaat model 1802 is toegestaan.

Past de grote plaat wel, mag je geen kleine voeren,en dat levert weleens erg lelijke voorkanten van auto's op,jammer genoeg.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer