Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Snel) grote bedragen opnemen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
TR808
Amerika-newbie

(Snel) grote bedragen opnemen in Amerika

Bericht door TR808 »

jongens
Laatst gewijzigd door TR808 op 16 mar 2008, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Kun je niet bellen met de Giro om te vragen of ze tijdelijk de dagelijkse opnamelimiet kunnen verhogen?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Kun je niet met je CC betalen of willen ze echt groene briefjes??
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Als je een CC hebt kan je in warenhuizen zoals Walmart gratis een bepaalde som opnemen met je cc.
Weet niet of er beperkingen zijn.
Ga anders in verschillende warenhuizen een stuk chocola kopen, en neem het maximum aan cash met je cc.

Wat ook kan : Walmart hanteert het principe : niet tevreden geld terug.
Koop iets duur met je cc en ga het enkele uren later terugbrengen en vraag cash.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is denk ik zijn probleem, er zijn beperkingen aan hoeveel cash je op kan nemen (stel je voor als iedereen bij WalMart $5000 kwam opnemen, dan zou er niet veel wisselgeld in de kassa's blijven :shock: ). Ook via een ATM is het maximum zo'n $300 per dag of zo. Een oplossing voor topic starter heb ik niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat de topicstarter weet dat die 5000 dollar voor de auto misschien nog maar het eerste probleem zijn? Dat die auto verzerd krijgen mogelijk een tweede probleem is? En een geldig rijbewijs voor die auto krijgen een 3de?
(ik ken zijn/haar status niet)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

kastelke schreef:Ik hoop dat de topicstarter weet dat die 5000 dollar voor de auto misschien nog maar het eerste probleem zijn? Dat die auto verzerd krijgen mogelijk een tweede probleem is? En een geldig rijbewijs voor die auto krijgen een 3de?
(ik ken zijn/haar status niet)
Lijkt me inderdaad vreemd.
- als je niet in de USA woont, hoef je geen auto te kopen want je kunt hem niet verzekeren (geen SSC-nummer)
- als je wel in de USA woont, heb je toch wel een bankrekening of cc met goede limiet? of kun je dat snel regelen

(but correct me if I'm wrong)
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Geld overmaken van je Nederlandse girorekening naar de VS is geen echt probleem. Als je Internet bankieren hebt van de giro en een Amerikaanse bank, kun je zonder problemen redelijke bedragen rechtstreeks overmaken (heb nog nooit $5.000 geprobeerd, zoveel geld heb ik normaal niet, maar met iets lagere bedragen lukt dat best.)

Je moet het Swiftnummer van je Amerikaanse bank hebben, het 'routing' nummer en, natuurlijk, je rekeningnummer.

Duurt iets minder dan een week vanaf het invoeren van de opdracht bij de giro.

De giro rekent iets van 10 euro, afhankelijk van het bedrag, de koers is iets lager dan de geldende koers en je Amerikaanse bank rekent meestal ook iets voor het voorrecht om je geld te mogen ontvangen (mijn bank rekent $20).

Je moet natuurlijk even vooruit denken, maar dat lijkt me eigenlijk wel logisch, een auto koop je niet van de ene op de andere dag, die procedure duurt toch wel een paar dagen -- hoop ik.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

hij heeft geen Amerikaanse bankrekening dus die oplossing valt ook af. ik heb trouwens het omgekeerde probleem waarbij ik in NL elke dag het maximum moet opnemen om geld op mijn rekening te krijgen, maar dat is omdat ik het internationaal overmaken nog niet onder de knie heb. zogauw dat via internet kan (gratis) doe ik het.

ik denk dat Western Union misschien de beste oplossing is, wel duur om zoveel over te maken.
SEEING IS BELIEVING
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heb je zelf al contact op genomen met de Postbank? Zij zullen "dit probleem" vaker meemaken en kunnen je vast helpen. Misschien kunnen zij het bedrag aan de kas beschikbaar stellen bij een door jou opgegeven bank in Amerika? Daar zijn misschien wel (hoge) kosten aan verbonden maar ben jij in ieder geval voor nu geholpen.

Voor een volgende keer zou ik inderdaad zien wat de mogelijkheden zijn om een rekening in Amerika te openen. Voor zover dat mogelijk is als je er niet (voor een bepaalde tijd) woont.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Mack schreef: Lijkt me inderdaad vreemd.
- als je niet in de USA woont, hoef je geen auto te kopen want je kunt hem niet verzekeren (geen SSC-nummer)
- als je wel in de USA woont, heb je toch wel een bankrekening of cc met goede limiet? of kun je dat snel regelen

(but correct me if I'm wrong)
Het meest waarschijnlijke en aannemelijke lijkt míj (maar zonder verdere uitleg van topic-starter blijft het gissen) is dat deze meneer naar de US gereisd is om een auto te bekijken, te kopen en te laten verschepen naar Nederland (dus verzekeren in NL kan zonder problemen na de RDW keuring) maar hij ging er wellicht vanuit dat zonder die lading cash mee te hoeven zeulen het in de USA wel per pin te verkrijgen was.
Voorbereidings-minpuntje als dit het geval zou zijn.
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Hij had zich beter op dit forum aangemeld VOOR hij naar Amerika vertrok.
:twisted:

Dan was hij beter geinformeerd en had hij nu niet al die problemen
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Of bij zijn eigen bank geïnformeerd naar de voorwaarden voor geldopnames, ik denk dat die betere informatie daaromtrent kunnen verschaffen :wink:
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Zou hij misschien een sponsor zoeken hier? :(
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

bank beroven? :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Kraslot... :lol:

Maar serieus: we weten natuurlijk niet wat de precieze situatie en voorgeschiedenis is, maar normaal gesproken is het kopen van een auto niet een impulsief iets.

Ik bedoel, hoe vaak komt het voor dat je denkt "dat 't ook verrekt, morgen ga ik eens een auto kopen... hmmm waar haal ik geld vandaan"...

Er zal - neem ik toch aan - sprake zijn van zoiets als een offer you can't refuse. Anders denk ik dat je e.e.a. toch iets beter zou voorbereiden en onderzoeken...

(En dat nog losstaand van het feit van het rijbewijs, SSN, verblijf, Amerikaanse rekening, etc. etc.)

Maar wie ben ik :roll:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

ik heb teovallig vorige week een auto gekocht en er is 1 atm hier op maui waar ik 1000 dollar per keer uit kan trekken. dat is van de american savings bank. heb zelfs geprobeerd eerst 1000 te trekken en daarna 20 en dat ging ook gewoon. Heb eigenlijk niet meer dan 1 keer per dag 1000 getrokken zeg maar. Had ik misschien wel kunnen proberen.

Het verschilt dus ook per atm hier. Er zijn andere waar je maar max 300 uit mag trekken.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Tinkerbell schreef:Zou hij misschien een sponsor zoeken hier? :(
Dat gevoel kreeg ik ook meteen.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

zo klonk het ook in mijn oren, maar dat neemt niet weg dat de vraag op zich een legale is. het kan je nl gebeuren dat je meer dan het maximale dat je per dag kan trekken in cash nodig hebt. voor mij was het dus in NL dat ik geld van mijn amerikaanse rekening op mijn nederlandse wil plaatsen en ik daar gewoon geen goede makkelijke oplossing voor kan vinden. het makkelijkste voor mij was dus idd elke dag geld opnemen en storten, maar dan kom je niet zo snel aan $5000 of 3500 euro.
SEEING IS BELIEVING
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

jackybeertje schreef:ik heb teovallig vorige week een auto gekocht en er is 1 atm hier op maui waar ik 1000 dollar per keer uit kan trekken. dat is van de american savings bank. heb zelfs geprobeerd eerst 1000 te trekken en daarna 20 en dat ging ook gewoon. Heb eigenlijk niet meer dan 1 keer per dag 1000 getrokken zeg maar. Had ik misschien wel kunnen proberen.

Het verschilt dus ook per atm hier. Er zijn andere waar je maar max 300 uit mag trekken.
Afgelopen weekend deed ik dat nog per ongeluk bij een ATM in de supermarkt. Ik wilde $60 opnemen, maar typte per ongeluk $600 in, en er kwam netjes een bundeltje met 30 biljetten van $20 uit...

Ik denk dat men die limiet van de ATM nog weleens onderschat. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer