Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Staten als landen
-
- Amerikafan
Staten als landen
Hoi,
Ik heb al eens eerder gevraagd of men staten als landen kan beschouwen als men het heeft over de politieke indeling van de VS. Nu heb ik twee vragen die hiermee te maken hebben:
1. Kan men de staten ook op andere domeinen zien als aparte landen, dwz enonomisch, cultureel en dergelijke? Ik merk namelijk ook dat er een vorm van 'rivaliteit' is tussen de staten, net zoals wij bv. grapjes maken over Nederlanders, Belgen, Duitsers, Fransen enz.
2. Als we de staten effectief als land zouden zien, stellen ze dan niet enorm weinig voor? Veel staten zijn qua grondgebied wel enorm, maar hebben een tamelijk laag bevolkingsaantal. Californië heeft het hoogste met ongeveer 36 miljoen, terwijl alle grote landen in Europa er vijftig miljoen of meer hebben en de Benelux heeft al meer inwoners dan Texas. Graag jullie meningen hierover.
Dank bij voorbaat en tot één dezer,
Henri
Ik heb al eens eerder gevraagd of men staten als landen kan beschouwen als men het heeft over de politieke indeling van de VS. Nu heb ik twee vragen die hiermee te maken hebben:
1. Kan men de staten ook op andere domeinen zien als aparte landen, dwz enonomisch, cultureel en dergelijke? Ik merk namelijk ook dat er een vorm van 'rivaliteit' is tussen de staten, net zoals wij bv. grapjes maken over Nederlanders, Belgen, Duitsers, Fransen enz.
2. Als we de staten effectief als land zouden zien, stellen ze dan niet enorm weinig voor? Veel staten zijn qua grondgebied wel enorm, maar hebben een tamelijk laag bevolkingsaantal. Californië heeft het hoogste met ongeveer 36 miljoen, terwijl alle grote landen in Europa er vijftig miljoen of meer hebben en de Benelux heeft al meer inwoners dan Texas. Graag jullie meningen hierover.
Dank bij voorbaat en tot één dezer,
Henri

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb ooit begrepen dat California (als het een apart land zou zijn) de 3na grootste wereldeconomie zou zijn. California schijnt iets van 7 staten te onderhouden, voor zover ik begreep zou het niet zo best zijn als Arnold de boel onafhankelijk zou maken hehe...
Maar wellicht dat iemand anders daar exactere cijfers van weet...

Maar wellicht dat iemand anders daar exactere cijfers van weet...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Staten als landen
ZappyVlaams, dat andere draadje staat nog steeds open. Hier gaat een slot op, zodat je ginder verder kan praten.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=#137116
Elke
Moderator
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ht=#137116
Elke
Moderator
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5863 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-