Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

scholarship

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
liekk
Amerika-newbie

scholarship

Bericht door liekk »

hey!!

Ik zit nu op op het VWO en zou graag gaan studeren op Berkeley. Het is erg duur dus mijn vraag is: ik zit op hockey, en omdat er niet veel mensen in de VS op hockey zitten dus het niveau ook niet zo erg hoog is daar, zou ik dan kans kunnen maken op een scholarship?? Zelf hockey ik op een redelijk niveau.

Alvast bedankt!! :D
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Inderdaad is hockey er niet zo populair. Dat betekent o.a. dat er minder geld in omgaat en daarmee dat er minder scholarships zijn te vergeven. Je zou in ieder geval eens moeten uitzoeken of Berkeley een hockeyteam heeft. Lijkt me dat daar via het internet wel achter te komen is. En heeft Berkeley dat niet, dan kun je het uiteraard altijd elders proberen. Wellicht zou je hier in NL ook bij de hockeybond kunnen informeren. Die weten mogelijk wel wat van universiteiten met hockey scholarships.

Voor de goede orde: in de US spreekt men van hockey (= ijshockey) en field hockey (= hockey). Verwarrend, maar wel belangrijk voor jou om in de gaten te houden.
liekk
Amerika-newbie

Bericht door liekk »

bedankt voor je antwoord,
ja, ik had al gezocht of er fieldhockey was in berkeley.......want eerst wilde ik naar UCLA, maar toen ik zag dat er geen fieldhockey was daar ben ik naar andere universiteiten kijken waarop ik berkeley zag.
Bedankt voor je tip om informatie te vragen aan de nederlandse hockey bond over hockey scholarships!!
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi Liekk.
Field hockey is meer populair op de Eastcoast.
Click up http://www.ncaasports.com en je zal meer info vinden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer