Ik zit nu op op het VWO en zou graag gaan studeren op Berkeley. Het is erg duur dus mijn vraag is: ik zit op hockey, en omdat er niet veel mensen in de VS op hockey zitten dus het niveau ook niet zo erg hoog is daar, zou ik dan kans kunnen maken op een scholarship?? Zelf hockey ik op een redelijk niveau.
Inderdaad is hockey er niet zo populair. Dat betekent o.a. dat er minder geld in omgaat en daarmee dat er minder scholarships zijn te vergeven. Je zou in ieder geval eens moeten uitzoeken of Berkeley een hockeyteam heeft. Lijkt me dat daar via het internet wel achter te komen is. En heeft Berkeley dat niet, dan kun je het uiteraard altijd elders proberen. Wellicht zou je hier in NL ook bij de hockeybond kunnen informeren. Die weten mogelijk wel wat van universiteiten met hockey scholarships.
Voor de goede orde: in de US spreekt men van hockey (= ijshockey) en field hockey (= hockey). Verwarrend, maar wel belangrijk voor jou om in de gaten te houden.
bedankt voor je antwoord,
ja, ik had al gezocht of er fieldhockey was in berkeley.......want eerst wilde ik naar UCLA, maar toen ik zag dat er geen fieldhockey was daar ben ik naar andere universiteiten kijken waarop ik berkeley zag.
Bedankt voor je tip om informatie te vragen aan de nederlandse hockey bond over hockey scholarships!!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.