Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

oudejaarsavond in de states

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
els70
Amerikafan
Contacteer:

oudejaarsavond in de states

Bericht door els70 »

Hoe gaat het er met oudejaarsavond aan toe in de states. Ik heb eens gelezen dat er niet echt veel te beleven valt,in de steden(Uiitgezonderd dan in New York) De Amerikanen blijven thuis zoals op een gewone avond,en van feesten tot in de vroege uurtjes en vuurwerk is er helemaal geen sprake.
Klopt dit?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

In las Vegas is oudejaarsavond één groot feest, de strip is afgesloten voor alle verkeer, en er is ontzettend mooi vuurwerk vanaf de daken van veel hotels aan de strip. Ik weet niet hoe het in andere steden is, maar in Las Vegas wordt oud en nieuw dus groots gevierd.

Harry
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een aantal steden hier in de buurt hebben "First Night", een groot feest met allerlei entertainment en een groots vuurwerk om middernacht. Alexandria's First Nightvooral schijnt erg leuk te zijn.
Verder zijn er allerlei New Year's Eve balls in de verschillende hotels.
Wij krijgen een aantal bevriende families op bezoek. Ik ga oliebollen bakken en om middernacht toasten we met champagen, schieten ons (sier)vuurwerk af en hebben dan een uitgebreid buffet met allerlei salades en hapjes.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Mijn plan was om naar Vegas te gaan, maar dat lukte niet meer. Nu ga ik het vieren in Wendover, een stadje op de grens van Utah (waar ik woon) en Nevada. "It's just like Vegas, only closer!" is hun slogan. De FunBus vertrekt morgen om 6 pm en rijdt ons om 2 am weer terug.
Libertad o la Muerte!
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Wij gaan naar First Night Youngstown. Om middernacht de 'ball drop' en vuurwerk. Om 9 uur hebben ze ook al vuurwerk, speciaal voor kinderen. Dat doet niet onder voor het middernacht-vuurwerk, maar is wat korter.

De tieners in onze familie hebben vrijwel allemaal parties bij vrienden, en ook de volwassenen die we kennen hebben eigenlijk allemaal parties. Ook op nieuwjaarsdag zoeken veel mensen elkaar op om gezellig rond te hangen bij elkaar thuis, de football wedstrijd kijken en eten/hapjes enzo.

De directe familie van mijn man (ouders, zus en gezin) is wel een beetje saai, die doen inderdaad niks en als het aan manlief ligt gaat de dag (net als alle feestdagen :roll: ) geruisloos voorbij. Maar goed, dan heeft-ie aan mij een kwaaie en hij weet zich inmiddels te gedragen. :lol: ;)

PS - Petra, hoe doe jij dat om je links zo mooi te laten lijken? :?:

Edit: wetenswaardigheidje: in Pennsylvania mogen particulieren wel vuurwerk afsteken, maar mag het niet verkocht worden. Bij ons in Ohio mag het wel verkocht worden, maar mogen particulieren het niet afsteken. :lol: Wij worden nu dus best wel overspoeld met PA's die even de grens overwippen om vuurwerk te kopen.
Overigens gebeurt dat hier toch veelvuldig hoor, veel mensen steken hun eigen vuurwerk af om middernacht en het wordt 'gedoogd' (jaja ;)). Tenzij iemand de politie erover belt ofzo, dan moeten ze wel gaan kijken (maar meestal is het vuurwerk dan net afgelopen.... goh wat toevallig... ;)).
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Wij vieren oud en nieuw in San Antonio..........ben benieuwd.... maar we zijn samen en het is vakantie, dus gezellig is het toch wel :-)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

waar wij wonen zie je geen en hoor je geen vuurwerk ... wel als je naar Virginia Beach gaat..
We blijven ook niet speciaal op voor het nieuwe jaar ....verleden jaar lagen we om 8 uur avonds al in bed. :)

Soms mis ik het hollandse Nieuwjaars feest wel. :cry:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

BuckeyeRed schreef:PS - Petra, hoe doe jij dat om je links zo mooi te laten lijken? :?:
Ik heb je berichtje aangepast, als je nu op "wijzig" drukt, zie je hoe het moet (je highlight de term, die bij de URL hoort eerst, klikt dan op de URL tag en na de eerste URL type je =http://.... de link).
Edit: wetenswaardigheidje: in Pennsylvania mogen particulieren wel vuurwerk afsteken, maar mag het niet verkocht worden. Bij ons in Ohio mag het wel verkocht worden, maar mogen particulieren het niet afsteken. :lol: Wij worden nu dus best wel overspoeld met PA's die even de grens overwippen om vuurwerk te kopen.
Overigens gebeurt dat hier toch veelvuldig hoor, veel mensen steken hun eigen vuurwerk af om middernacht en het wordt 'gedoogd' (jaja ;)). Tenzij iemand de politie erover belt ofzo, dan moeten ze wel gaan kijken (maar meestal is het vuurwerk dan net afgelopen.... goh wat toevallig... ;)).
Wij mochten in Pennsylvania als Virginians al het vuurwerk, dat ze hadden kopen (al is in Virginia alleen grondvuurwerk legaal), maar Pennsylvanians mochten alleen het grondvuurwerk kopen. Het kan de verschillende staten dus ook niets schelen, wat de wetten in een andere staat zijn kennelijk :? .

Op Nieuwjaarsdag is het voor veel mensen gebruikelijk om te gaan brunchen. Wij doen dat ook, lekker luxueus bij het Fairmont hotel, ik heb er nu al zin in ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BuckeyeRed
Amerikakenner

Petra/VS schreef:Ik heb je berichtje aangepast, als je nu op "wijzig" drukt, zie je hoe het moet (je highlight de term, die bij de URL hoort eerst, klikt dan op de URL tag en na de eerste URL type je =http://.... de link).
Hartstikke goed, bedankt!
Wij mochten in Pennsylvania als Virginians al het vuurwerk, dat ze hadden kopen (al is in Virginia alleen grondvuurwerk legaal), maar Pennsylvanians mochten alleen het grondvuurwerk kopen. Het kan de verschillende staten dus ook niets schelen, wat de wetten in een andere staat zijn kennelijk :?
Kan je nagaan... wie er nog een touw aan vast kan knopen mag het zeggen! :lol:
Veel plezier met jullie nieuwjaarsbrunch. :)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Edit: wetenswaardigheidje: in Pennsylvania mogen particulieren wel vuurwerk afsteken, maar mag het niet verkocht worden. Bij ons in Ohio mag het wel verkocht worden, maar mogen particulieren het niet afsteken. Wij worden nu dus best wel overspoeld met PA's die even de grens overwippen om vuurwerk te kopen.
Net over de grens in Pennsylvania ligt een vuurwerkwinkel die goede zaken doet met de New Yorkers. Het mag niet aan Pennsylvaniers verkocht worden, in New York mag het niet verkocht of afgeschoten worden. Je moet dus je rijbewijs laten zien als je vuurwerk koopt, om te laten zien dat je niet uit Pennsylvania komt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ik snap er niks meer van. :lol: Ik geloof je meteen, maar ik snap het niet meer. Waarom komen al die PA'ers hier naartoe als ze het 'thuis' ook kunnen kopen? Waarschijnlijk alleen om ons te plagen (PA-Ohio is een soort Nederland-Duitsland ;)).
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het is een gekke wet, maar ik heb het even opgezocht;
http://www.psp.state.pa.us/psp/cwp/brow ... =0&C=70360
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
BuckeyeRed
Amerikakenner

ANY schreef:Het is een gekke wet, maar ik heb het even opgezocht;
http://www.psp.state.pa.us/psp/cwp/brow ... =0&C=70360
Ahh okay, dan klopt het dus toch wat dat kopen betreft. Het is voor de mensen die vlak langs de grens wonen hier gemakkelijker om even Ohio binnen te wippen dan een permit aan te vragen. En net zoals hier zal er in PA wel weinig controle zijn, zeker omdat bepaalde soorten vuurwerk sowieso zijn toegestaan. Bedankt voor het opzoeken, ANY! :)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hier in MI gaan mensen veelal naar kleine private feestjes van vrienden/familie. Mijn vriendin en ik gaan eerst naar een dineetje bij vrienden en omdat er daar ook waarschijnelijk een aantal mensen komen die we niet echt mogen, gaan we daarna nog even bij een bevriend stelletje langs die ook daar in de buurt wonen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Vorig jaar was ik in California met oudjaar en in Fremont was het verboden om zelf vuurwerk af te steken.
Vanuit het huis van mijn ex konden we wel perfect het vuurwerk van san francisco zien.
Vergeleken met wat ik gewend ben hier thuis vond ik het allemaal vrij tam.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij zijn er ook in Europa niet veel landen, waar zo uitbundig vuurwerk wordt afgestoken als in Nederland. Mijn Deense vriendin is het tenminste niet van huis uit gewend en zelfs in Belgie is het minder, althans, waar mensen, die ik ken wonen wordt alleen door de stad vuurwerk afgestoken, niet door particulieren, als ik het goed begrijp.
Kingswood
Amerika-ontdekker

Bericht door Kingswood »

Ik heb het idee dat het nieuwjaarsfeest in de vs duidelijk tammer is dan in Nederland. Gelukkig geldt dit niet voor Miami. Zowel in South Beach als Coconut Grove en Downtown/Bayside (anders gezegd: de drie uitgaansgebieden in Miami) is het groot feest. De grote clubs concracteren de grootste namen op dj gebied en er is al vroeg in December een levendige handel in kaartjes. Veel grote celebs zijn trouwens ook in Miami te vinden met NYE.
Whatever people say I am, that's what I'm not
BuckeyeRed
Amerikakenner

Ik mis het Nederlandse oud-en-nieuw ook, hoor. Ondanks dat er wel dingen te doen zijn haalt het het voor mij niet bij hoe ik het in Nederland was gewend. Maar dat heeft ook (vooral) met hele persoonlijke extra omstandigheden te maken (zoals mijn moeder die op Oudejaarsdag jarig is). Het is hier toch nog een beetje 'het beste ervan maken'. En dat kan echt heel leuk worden, daar niet van, maar toch zou ik nu liever in Nederland zijn.

Het enige wat ik hier absoluut niet mis, is dat eindeloze geknal van rotjes en strikers, vanaf november. Je kan wekenlang je huis niet uit zonder bang te zijn dat je zo'n ding naar je hoofd of je voeten krijgt. Op Oudejaarsdag zelf de brievenbus dichtplakken met tape zodat er geen vuurwerk door naar binnen gegooid kan worden. Hopen dat je auto het zonder schade overleeft. Op Oudejaarsdag hoor je wel de hele dag her en der wat knallen te horen, dus ik vind het hier nu vrij stil, maar dat extreme al weken van te voren kan mij gestolen worden en ik ben blij dat we daar van af zijn. En dan woonde ik nog niet eens in een stad....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In het dorp, waar wij woonden in Nederland, werden ieder jaar zoveel brievenbussen opgeblazen (waaronder die van ons :(), dat de PTT ophield voor nieuwe te betalen!
Wij hebben vanavond lekker veel vuurwerk en het ziet ernaar uit, dat het droog zal zijn. Straks aan het oliebollen bakken (even wachten tot ons deck is ontdooid, want Cosmo maakte er net een flinke smak op zo bevroren is het :().
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hier in de buurt was het gewoon een vrij normale avond voorgaande jaren. Geen vuurwerk op een verdwaalde pijl hier en daar. Maar dan ook om 9 uur al en niet om twaalf uur.
Vorig en ook dit jaar is er in de straat een feest waar we ook naar toe zullen gaan. Maar vorig jaar was dat ook om half 1 wel afgelopen. En geen vuurwerk om twaalf uur.
Siervuurwerk, zoals pijlen e.d., is hier in North Carolina verboden, vanwege brand gevaar. Alleen laag bij de grond vuurwerk mag hier. Het wordt overigens wel net over de staatsgrens in South Carolina gekocht, waar het weer wel verkocht mag worden.

In Raleigh in het centrum is er wel een feest, waarbij de gemeente vuurwerk afsteekt. Je kan er van te voren kaartjes voor kopen, alleen..... er wordt geen alcohol geschonken. Ook wel apart vindt ik.
Wat ik heel leuk vindt is dat ze het vuurwerk twee keer op de avond doen. 1 keer om zeven uur voor de kinderen en 1 keer om twaalf uur voor het echte werk. Raleigh heeft als bijnaam, city of oaks. En daarom valt er hier een eikel naar beneden tussen al het vuurwerk :lol:

Afbeelding

Moet zeggen dat ik het in NL een drama vond. Vanaf eind november al knallen. Als je honden hebt is dat gewoon geen pretje. Gun iedereen het plezier van vuurwerk, maar hou het bij 1 avond. En ga dan lekker je gang. Maar die aanloop er naar toe, vond ik altijd vreselijk.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer