Hoi ik ben Jamal en heb een vraagje; Ik studeer neurowetenschappen aan de Vrije universiteit Amsterdam en wil graag volgend jaar (+/-maart) stage gaan lopen in amerika liefst New York. Ik heb wat gezocht op internet en Columbia university (neurological institute), NYU (centre for neural science) en Cornell university (medical college NY) kwamen eruit rollen op google. Echter snap ik niet echt veel van het amerikaanse schoolsysteem . Volgens mij zijn dit wel de best aangeschreven universiteiten voor research-stage in NY echter heeft iemand suggesties. Verder kan er ook een beurs of geld worden uitgekeerd? En hoe zit het met een beurs voor bijvoorbeeld voetbal (soccer : ) Ik heb namelijk in Nederland op prof-niveau gevoetbald kan k langs deze weg ook nog wat verdienden/ vergoed krijgen? (je kan t altijd vragen toch. Kunnen mensen die op dit nivea in ned gestuurd hebben of anderen mij iets hierover vertellen alvast bedankt. Greetz Jamal
Jamaal,
Klik op ncaasports.com daar kan je een list vinden van alle scholen die een soccer team hebben, division 1,2 en 3.
Dan kan je ook nog de namen van de contactpersonen vinden.
Het valt te proberen.
Wat ik heb gemerkt is dat het handig zou zijn als je via netwerken daar iemand kent. Ik zou dus eerst bij de VU vragen of men kennisen heeft in New York. Zijn die er laat dan via die professoren het eerste kontakt lopen. Daar zijn ze altijd op zoek naar goede gratis mensen en een achterdeurtje zou dan ideaal werken.
Ik heb het niet gedaan omdat ik met mijn opleiding patientenmateriaal zou krijgen en daarvoor moest ik ongeveer 10 dollar per dag betalen aan verzekeringen.
ThanQ, Ik zou het idd via contactpersonen moeten regelen maar op de VU (en andere universiteiten) vinden ze dat je dit soort dingen zelfstandig moet regelen. Maar hoe zit het nou met vergoeding kan je gewoon betaald krijgen of niet?
Het betalingsaspect is volgens mij per bedrijf/universiteit verschillend.
Zover ik heb gezien is men alleen geintresseerd wanneer je er niets voor wilt hebben. Hier in nederland ken ik ook niet veel academische stageplekken waarvoor je betaald krijgt.
Ik zou deze vraag ook in het emigratie-topic zetten. Daar weet men zeker of je naast je studie legaal mag werken in amerika
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.