Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wonen in Denver

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

wonen in Denver

Bericht door Anne-Sophie »

Hoi AA forummers,

Ben me aan het oriënteren op een verhuizing van Michigan naar Denver. Het is allemaal nog vaag, en ik heb nog nauwelijks rondgespeurd op woningsites, maar ik dacht, wie weet zijn er nog Lagelanders die bekend zijn met Denver en goede tips hebben. Zelf ben ik er nog nooit geweest.

Ik ben op zoek naar een gezinswoning, vrijstaand met tuin, op maximaal 45 minuten rijden (in de spits) van Englewood. Werk is nl gesitueerd aan Interstate 25, ter hoogte van Englewood.

Groeten,
Anne-Sophie
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik woon alweer 14 jaar in het stedelijke gebied van Denver. Huizen zat te krijgen, ligt eraan wat je wil en hoeveel je wilt betalen. Zo te horen is je werk in de DTC (Denver Tech Center) en dat is in de spits geen kattepies om te bereiken. Als je echter 45 minuten een acceptabele commute vind, dan kun je jezelf overal in Denver Metro area vestigen. De huizen in de directe omgeving van DTC liggen bovengemiddeld kwa prijs, maar er zijn ook hier nog weleens goeie deals te vinden. De verder gelegen suburbs zijn over het algemeen het best betaalbaar, maar niet iedereen is gecharmeerd van de suburbs (Westminster, Aurora, Wheatridge, Commerce City). Dichter bij het centrum van Denver wordt het duurder, evenals de gebieden die wat dichter tegen de bergen aan liggen (Golden, Lakewood etc)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Hoi Loek,

Bedankt voor je antwoord. Goed om te weten dat je met 45 minuten in principe wel van A naar B kan komen binnen Denver.

In principe zoek ik een wijk met veel jonge gezinnen en leuke voorzieningen als parken waar je kunt skaten, fietsen, rennen.

Klopt het dat de meeste wijken rondom Denver er vrij kaal en droog uitzien? Ben gewend aan lommerrijk Michigan dus dat is even wennen. De warme droge zomers van Colorado spreken wel aan, evenals de sneeuwrijke winters. Is een SUV een must voor de winter?
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

De meeste mensen die Colorado niet kennen, denken dat Denver de hele winter onder sneeuw ligt. Dat is niet zo.

Denver's Climate
Because Colorado's mountains get a lot of snow every winter and are a mecca for skiing enthusiasts, many people assume that Denver suffers harsh winters. This is not accurate, since Denver is not in the mountains, but sits at the foot of the Rockies on the high plains. Winter storms do not last long in Denver and the Chinook winds temper winter's cold to an average temperature well above that of other cities situated at the same latitude.

Denver is a sunny place, where people are treated to even more sunshine each year than Miami or San Diego. And yet, 90 degree temperatures are reached an average of only 33 days a year. In only one year in five does the mercury touch the 100 degree mark. These moderate temperatures, combined with very low levels of humidity make the area's climate very comfortable.

The Mile High City of Denver enjoys a mild, sunny, semi-arid climate that make the city a very pleasant place to live.

Source: U.S. Dept. of Commerce, National Oceanic and Atmospheric Administration, Climatography of the U.S, No. 81; and Comparative Climate Data.

Ik woon ten westen van Denver, tegen de foothills, en het is hier heel groen, vooral dit jaar omdat we veel regen hebben gehad. Als ik naar buiten kijk zie ik overal bomen en op het ogenblik staat de "lilac" in bloei. Niets droogs of kaals.

Toen ik in de bergen woonde had ik wel een 4-wheel drive auto, maar die heb ik in de 20 jaar dat ik in de omgeving van Denver nooit gehad, en ook nooit nodig gehad.
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Okee dus het valt wel mee met de sneeuw. Kunnen we gewoon in onze kleine zuinige autootjes blijven rijden :D

Joke, je woont in de foothills ten westen Denver. Het klinkt als een mooi gebied. Is dit de streek ten westen van Golden? Weet je toevallig ook hoelang de commute is vandaar naar Englewood?

En wat vinden we van Littleton, of Lakewood? Aardige suburbs? Beetje groen en ruimte of volgebouwd met strip malls?
Arthur van Mourik

Bericht door Arthur van Mourik »

Dat kleine zuinige autootje kun je gerust meenemen, ik woon ten westen van Denver in de bergen op 2600 meter hoogte (in Nederland, CO) en heb drie kleine zuinige autootjes en daal daar elke dag de berg mee af naar mijn werk in Lakewood, CO, 60 km. enkele reis en heb maar twee keer de sneeuwkettingen nodig gehad om thuis te komen. In Denver heb je absoluut geen 4x4 auto nodig.

Het klimaat (meteorologisch en economisch) is stukken beter in Colorado, waar Detroit economisch gezien blijft afdalen omdat de Amerikaanse autoindustrie maar auto's blijft maken waar steeds minder mensen op zitten te wachten zit de economie van Denver lekker in de lift, meteorologisch gezien zul je de lage luchtvochtigheid echt waarderen en ook al is het in de zomer overdag 32 graden elke avond koelt het lekker af.
En de winters zijn bij lange na niet zo erg als de andere twee plaatsen in Amerika waar ik heb gewoond, Illinois en New Jersey.
Een ander voordeel is dat alles hier veel minder formeel is, geen kledingvoorschriften en veel bedrijven staan zelfs toe om je hond naar je werk te brengen.

En Colorado kaal en droog? Niet dus, Colorado's slogan is "Colorfull Colorado".
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Anne-Sophie schreef: En wat vinden we van Lakewood? Aardige suburbs? Beetje groen en ruimte of volgebouwd met strip malls?
Ik heb in Lakewood gewoond, vlakbij Jewel & Garrison. Leuke buurt, rustig, typische suburb woningen, veel groen (park). Veel fietspaden, ik fietste altijd naar mijn werk!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wat het klimaat betreft heeft Joke het al goed samengevat. Sneeuw in de winter is hier meestal met een dag of 2-3 weer verdwenen, al zullen de mensen die hier dit jaar voor het eerst zijn komen wonen het niet met me eens zijn ;)
In het voorjaar is het hier redelijk groen als het genoeg heeft geregend, maar in de winter maanden is alles vrij bruin door de droogte, met uitzondering van de bergen. Howel de temperatuur in de zomer vrij hoog kan oplopen blijft het aangenaam vanwege de zeer lage luchtvochtigheid.

Ikzelf woon aan de oostkant van de stad, aan de rand van het gebied wat langzaam wordt opgeslokt door de stad Aurora. Toen ik hier naartoe verhuisde was dit een rural area. Wij wonen op 2.5 acres, terwijl om ons heen wijken worden gebouwd waar je je buren een hand kunt geven vanuit het keukenraam, zo dicht op elkaar staan de huizen.
Er is veel (incontrolled) groei in de suburbs, al doen de meesten wel hun best om hier en daar wat open spaces en parken aan te leggen. Maar sommige van deze gebieden beginnen wel te lijken op woonfabrieken, zoals Highlands Ranch, South Aurora, West Minster en Arvada. Blijkbaar is men gedwongen dit te doen om de prijzen van huizen nog een beetje betaalbaar te houden.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Lakewood heeft wat leuke dingen gedaan de laatste jaren. Ze hebben een oude mall (Villa Italia) afgebroken en er een niewe woon/winkel buurt gebouwd. Leuke winkels, leuke restaurants, een Whole Foods, en vooral 's avonds in de zomer gezellig. Er is zondags een farmers market. Lakewood heeft ook veel parken. Ik woon vlak aan een park waar wel altijd mensen zijn, maar waar het nooit druk is. Mijn buurt is zo'n 30 jaar oud, en er zal niet veel verandering komen.

Van al de staten waar ik heb gewoond, is Colorado nog altijd de fijnste. Het enige dat ik mis is een echt strand.
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Bedankt iedereen voor de antwoorden. Van andere (amerikaanse) fora had ik ook al begrepen dat men Colorado een relaxte staat vindt. Ik zie er erg naar uit om daar te gaan wonen, vooral vanwege de prachtige bergen in de achtertuin, maar zoals gezegd, de plannen zijn nog vaag. In ieder geval heb ik nu wat ideeen om concreter te gaan zoeken naar huizen.

Nogmaals bedankt,
Anne-Sophie
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Joke schreef:... Het enige dat ik mis is een echt strand.
Het is natuurlijk wel geen zeestrand, maar ben je weleens naar de stranden geweest van de reservoirs zoals Chatfield, Aurora, Quincy en zo? De meeste steden hebben een afdeling "Parks and Beaches", en ze doen echt wel hun best om deze een beetje aantrekkelijk te maken voor recreatie.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ja, die stranden ken ik, maar ik bedoelde een strand met zee.
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Re: wonen in Denver

Even een update: 2 weken geleden ben ik verhuisd van Michigan naar Colorado. Ik heb een leuk huurhuis gevonden in Castle Rock. Het plan is om de komende maanden een beetje rond te kijken en van de zomer ergens een huis te kopen. De foothills spreken erg aan op het moment, maar ik ben ook wel een beetje jaloers op collega's die op 5 minuten rijden van DTC wonen.

In de korte tijd dat ik hier ben, heb ik al gemerkt dat deze move een goeie is geweest. Met besneeuwde bergtoppen voortdurend op de achtergrond, en veel zonnige dagen... heerlijk!

Groetjes, Anne-Sophie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer