Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vergeten inleveren groen formulier???
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Vergeten inleveren groen formulier???
Amerikaanse ambassade bellen heeft geen zin (die hebben hier niets mee van doen), je zou dan hooguit het consulaat kunnen bellen. Die zullen vervolgens niets anders doen dan je doorverwijzen naar de tekst op hun website over de te volgen procedure, die ook al aan het begin van deze thread is vermeld.Dutch-Kitty schreef: Je zou de Amerikaanse ambassade kunnen bellen in Nederland en vragen wat zij zeggen. Ik weet dat sommige vliegvelden een registratie bijhouden van binnenkomst en vertrek, dit kan alleen met paspoorten die "digitaal" gelezen kunnen worden en ook niet elk vliegveld heeft deze check.
Het is een nieuw systeem wat in werking is genomen ik meen vorig jaar waar dit soort gegevens bewaard blijven. Nogmaals ik zou even de ambassade bellen in Nederland.
Verder is het niet juist dat de registratie van binnenkomst en vertrek afhangt van het vliegveld en van het type paspoort. De registratie gebeurt op basis van het deel van het I-94 formulier dat bij aankomst wordt afgescheurd en ingenomen en vervolgens grotendeels geautomatiseerd wordt ingelezen. Alleen de 'stub' wordt in je paspoort gedaan. In essentie wordt elk bezoek aan de US dus geregistreerd; dat dit proces nogal foutgevoelig is door het gedoe met al die papieren formuliertjes, is een ander verhaal.
Life is good in the Tarheel State.
-
- Amerika-ontdekker
Marcel schreef:Amerikaanse ambassade bellen heeft geen zin (die hebben hier niets mee van doen), je zou dan hooguit het consulaat kunnen bellen. Die zullen vervolgens niets anders doen dan je doorverwijzen naar de tekst op hun website over de te volgen procedure, die ook al aan het begin van deze thread is vermeld.Dutch-Kitty schreef: Je zou de Amerikaanse ambassade kunnen bellen in Nederland en vragen wat zij zeggen. Ik weet dat sommige vliegvelden een registratie bijhouden van binnenkomst en vertrek, dit kan alleen met paspoorten die "digitaal" gelezen kunnen worden en ook niet elk vliegveld heeft deze check.
Het is een nieuw systeem wat in werking is genomen ik meen vorig jaar waar dit soort gegevens bewaard blijven. Nogmaals ik zou even de ambassade bellen in Nederland.
Verder is het niet juist dat de registratie van binnenkomst en vertrek afhangt van het vliegveld en van het type paspoort. De registratie gebeurt op basis van het deel van het I-94 formulier dat bij aankomst wordt afgescheurd en ingenomen en vervolgens grotendeels geautomatiseerd wordt ingelezen. Alleen de 'stub' wordt in je paspoort gedaan. In essentie wordt elk bezoek aan de US dus geregistreerd; dat dit proces nogal foutgevoelig is door het gedoe met al die papieren formuliertjes, is een ander verhaal.
What is the process for visitors with visas exiting the United States?
On January 5, 2004, US-VISIT began a pilot test of departure confirmation systems, using automated exit stations at Baltimore-Washington International Airport and Miami International Cruise Line Terminal. When leaving the country from these two ports, visitors with visas check out at an exit station located within the secure area of the airport or seaport. Here, visitors with visas scan their travel documents and repeat the digital fingerscanning process on the inkless device. If additional assistance is needed, a US-VISIT exit attendant is available to assist with the fingerscanning and document scanning process.
The exit pilot program expanded to Chicago’s O’Hare International Airport in August 2004 and will be further expanded to the following airports and seaports by November 2004:
Atlanta, Georgia (William B. Hartsfield International Airport)
Dallas/Fort Worth, Texas (Dallas/Fort Worth International Airport)
Denver, Colorado (Denver International Airport)
Detroit, Michigan (Detroit Metropolitan Wayne County Airport)
Ft. Lauderdale, Florida (Ft. Lauderdale/Hollywood International Airport)
Newark, New Jersey (Newark International Airport)
Philadelphia, Pennsylvania (Philadelphia International Airport)
Phoenix, Arizona (Phoenix Sky Harbor International Airport)
San Francisco, California (San Francisco International Airport)
San Juan, Puerto Rico (Luis Muñoz Marin International Airport)
Seattle, Washington (Seattle/Tacoma International Airport)
Los Angeles, California (San Pedro and Long Beach Seaports)
The exit procedures being piloted require foreign visitors to check out at an exit station or with a US VISIT exit attendant at the departure gate at the port. Foreign visitors will go though one of the following processes, depending on location.
Under one alternative, visitors departing the United States will check out of the country at exit stations located within the airport or seaport terminal. As with the process the visitors encounter upon entry at airports or seaports, their travel documents are read, their two index fingers will be scanned at the exit station, their digital picture will be taken, and they will receive a printed receipt that verifies that they have checked out. An exit attendant will be available to assist with visitors’ check out.
The second alternative still uses the exit station but includes an additional step – verifying – at the departure gate. Visitors will be required to present the receipt at their departure gate to confirm that they checked out at the exit station. The exit attendant will scan the receipt and then ask the visitor to place an index finger on the scanning device. Once the person’s identity is matched to the receipt, the exit attendant will hand the visitor her receipt back and the visitor will board.
Another alternative under the pilot program is a biometric check-out process with a US VISIT exit attendant at visitors’ departure gates.
As of September 30, 2004, US-VISIT entry and exit procedures expand to include visitors traveling to the United States under the Visa Waiver Program (VWP) arriving at airports and seaports.
US-VISIT currently applies to all visitors (with limited exemptions) holding non-immigrant visas, regardless of country of origin. Foreign visitors traveling to the U.S. have their two index fingers scanned and a digital photograph taken to match and authenticate their travel documents at the port of entry. Visas are required for most students, business travelers (depending on their length of stay) and millions of other visitors, regardless of where they live.
Starting September 30, 2004, US-VISIT entry and exit procedures will be expanded to include visitors traveling under the Visa Waiver Program arriving at or departing from airports and seaports. US-VISIT does not apply to U.S. citizens.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit is inderdaad een nieuwe werkwijze die momenteel wordt beproefd. Daar wil ik ook niks op afdingen. Je oorspronkelijke post suggereerde echter dat er nu helemaal niets wordt geregistreerd over in- en uitreis (uitgezonderd op de luchthavens die aan de proef meedoen) en dat is niet het geval. De nieuwe werkwijze moet het de kwaliteit van de registratie beduidend verbeteren, zodat moedwillig geknoei met groene kaartjes en problemen door zoekrakende kaartjes e.d. tot het verleden behoren.
-
- Amerika-ontdekker
Marcel,Marcel schreef:Dit is inderdaad een nieuwe werkwijze die momenteel wordt beproefd. Daar wil ik ook niks op afdingen. Je oorspronkelijke post suggereerde echter dat er nu helemaal niets wordt geregistreerd over in- en uitreis (uitgezonderd op de luchthavens die aan de proef meedoen) en dat is niet het geval. De nieuwe werkwijze moet het de kwaliteit van de registratie beduidend verbeteren, zodat moedwillig geknoei met groene kaartjes en problemen door zoekrakende kaartjes e.d. tot het verleden behoren.
Je hebt gelijk, ik was daar inderdaad wat vaag over, het was late last night toen ik dat schreef en had waarschijnlijk niet de scherpte als je die soms hebt in de ochtend.
Maar toen ik het had over het lezen van paspoorten op vliegvelden, bedoelde ik dus deze nieuwe werkwijze van US customs.
Wil ik nog wel even zeggen, dat ondanks deze methode je inderdaad de richtlijnen moet aanhouden zoals die vermeld staan op de website van het consulaat. Kopie van je boardingpass opsturen etc.
Anders heb je inderdaad bij een volgend bezoek een groot probleem met een overstay en loop je de kans om toegang geweigerd te worden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
[quote="Dutch-Kitty"]Je hebt gelijk, ik was daar inderdaad wat vaag over, het was late last night toen ik dat schreef en had waarschijnlijk niet de scherpte als je die soms hebt in de ochtend.
quote]
No problem. Ik ken dat verschijnsel. Heb ik ook wel eens last van en niet alleen diep in de nacht.
quote]
No problem. Ik ken dat verschijnsel. Heb ik ook wel eens last van en niet alleen diep in de nacht.

Hoi
Effe iets rechtzetten. Dat ik die informatie aan de reisorganisator gevraagd heb wat te doen met die groene kaarten, betekend niet dat ik jullie informatie niet vertrouw. Maar ik hou wel van uitdagingen en wou eens weten wat zij mij zouden meedelen, dus ik wacht op antwoord en laat het jullie dan weten. Misschien gaat bij hen dan ook een lichtje branden en geven ze in het vervolg toch die informatie mee.
Groetjes Dummy
Effe iets rechtzetten. Dat ik die informatie aan de reisorganisator gevraagd heb wat te doen met die groene kaarten, betekend niet dat ik jullie informatie niet vertrouw. Maar ik hou wel van uitdagingen en wou eens weten wat zij mij zouden meedelen, dus ik wacht op antwoord en laat het jullie dan weten. Misschien gaat bij hen dan ook een lichtje branden en geven ze in het vervolg toch die informatie mee.

Groetjes Dummy
Hoi
Zoals hierboven reeds werd aangehaald, heeft nu ook het reisagentschap ons verzekerd dat we in New-York met onze vliegtickets zijn uitgeschreven. Maar of dat voor alle luchthavens van toepassing is weet ik niet, dus voor wie op een andere luchthaven is vertrokken, dan maar jullie werkwijze volgen zou ik zeggen.
Groetjes van Dummy
Zoals hierboven reeds werd aangehaald, heeft nu ook het reisagentschap ons verzekerd dat we in New-York met onze vliegtickets zijn uitgeschreven. Maar of dat voor alle luchthavens van toepassing is weet ik niet, dus voor wie op een andere luchthaven is vertrokken, dan maar jullie werkwijze volgen zou ik zeggen.
Groetjes van Dummy
Heb je dit zwart-op-wit, op papier?
Ik zeg niet dat het statement van het reisagentschap fout is, maar ALS het fout is, en je komt de volgende keer Amerika niet meer in, dan is het fijn dat je kunt aantonen dat het reisagentschap dit statement heeft gedaan, zodat je ze aansprakelijk kunt houden (voor bijv. de vliegtickets naar en van Amerika).
Als ze het niet op papier willen zetten, dan zijn ze er blijkbaar niet zeker van, dus dan moet je het niet vertrouwen.
Dus als je het niet 'in writing' hebt, dan zou ik dat nog even regelen. Voor het geval dat.
Mack
Ik zeg niet dat het statement van het reisagentschap fout is, maar ALS het fout is, en je komt de volgende keer Amerika niet meer in, dan is het fijn dat je kunt aantonen dat het reisagentschap dit statement heeft gedaan, zodat je ze aansprakelijk kunt houden (voor bijv. de vliegtickets naar en van Amerika).
Als ze het niet op papier willen zetten, dan zijn ze er blijkbaar niet zeker van, dus dan moet je het niet vertrouwen.
Dus als je het niet 'in writing' hebt, dan zou ik dat nog even regelen. Voor het geval dat.
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij zijn nog de trotse bezitters van onze I-94.
Ik zat er nog zo aan te denken, niet vergeten terug te geven. Helaas.
Omdat dit een oud topic is wil ik graag weten of deze nog steeds opgestuurd kan worden.
Of gewoon er uit halen en weggooien???
Gr. Marjolijne
Ik zat er nog zo aan te denken, niet vergeten terug te geven. Helaas.
Omdat dit een oud topic is wil ik graag weten of deze nog steeds opgestuurd kan worden.
Of gewoon er uit halen en weggooien???
Gr. Marjolijne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Niet weggooien! Opsturen mét bewijs dat je naar Nederland terug gekomen bent. Boardingpas of een of ander afschrift waaruit blijkt dat je in Nederland weer uitgaven hebt gedaan. Officieel heb je Amerika nog niet verlaten.
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Zeker niet weggooien! Hier kun je lezen wat je precies moet doen:
http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg ... _faqid=752
http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg ... _faqid=752
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zo heb ik al 2 keer vergeten om het groene formulier in te leveren bij het verlaten van Amerika. De eerste keer was ik er mij niet van bewust en werd de volgende keer bij binnenkomst gewoon toegelaten zonder vragen. De tweede keer was vorig jaar januari.
In februari kwam ik erachter dat het groene strookje nog in mijn paspoort zat en toen heb ik uitgezocht wat je moest doen, papieren opsturen naar London, KY e.d. Maar toen las ik ook dat de verwerking wel drie tot vier maanden kon duren en aangezien we in mei weer naar Amerika gingen, was die tijd te kort. Ik heb dus niets opgestuurd maar kopieën en bewijsstukken meegenomen naar de States (boardingpas, salaristrook, creditcarduitgaven enz), zodat ik eventueel kon bewijzen weer terug te zijn geweest in Nederland.
Achteraf allemaal moeite voor niets, want ook deze keer heeft niemand ergens naar gevraagd. Maar goed, beter mee verlegen dan om verlegen......
Marjan
In februari kwam ik erachter dat het groene strookje nog in mijn paspoort zat en toen heb ik uitgezocht wat je moest doen, papieren opsturen naar London, KY e.d. Maar toen las ik ook dat de verwerking wel drie tot vier maanden kon duren en aangezien we in mei weer naar Amerika gingen, was die tijd te kort. Ik heb dus niets opgestuurd maar kopieën en bewijsstukken meegenomen naar de States (boardingpas, salaristrook, creditcarduitgaven enz), zodat ik eventueel kon bewijzen weer terug te zijn geweest in Nederland.
Achteraf allemaal moeite voor niets, want ook deze keer heeft niemand ergens naar gevraagd. Maar goed, beter mee verlegen dan om verlegen......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bij 3 van onze 4 reizen zijn we bij de terugreis het groene formulier vergeten in te leveren. Wisten ook niet dat dat moest. Nooit gevolgen van ondervonden.
Jl. september werd het bij de KLM-incheckbalie op SFO al uit ons paspoort gescheurd.
Jl. september werd het bij de KLM-incheckbalie op SFO al uit ons paspoort gescheurd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Toen wij in 2006 voor het eerst naar de VS gingen wisten wij niet eens dat we dit moesten inleveren en er werd ook niet om gevraagd. Dus toen wij thuis kwamen zat het groene papiertje nog keurig (los) in ons paspoort. Na was navraag hier op het forum hebben wij dus toen ook een brief gestuurd (met "bewijsmateriaal") en vier maanden later hebben we wederom een brief geschreven met de vraag of alles nu geregeld was. Wij kregen toen keurig een bevestigingsbrief. Deze ligt nu gekopieerd klaar bij onze papieren voor onze reis in september. MOCHT het problemen geven dan hebben we deze brief in elk geval bij ons. Maar voor dit jaar weten we wel wat ons te doen staat bij vertrek.
Groetjes,
Wendy
Groetjes,
Wendy
2013 4de reis VS, Noordwesten. http://weblog.wenmar.org/?q=node/249" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
mijn stiefvader is ooit in 1992 naar amerika geweest, en heeft dat briefje ook nooit ingeleverd.(en stond er ook niet bij stil toen)
Tot hij in 2007 naar Miami ging, en hij het briefje van 15 jaar geleden terugvond.
maar hij heeft er toen hij aankwam niks van gehoord, en heeft er helemaal geen problemen mee gehad.
Tot hij in 2007 naar Miami ging, en hij het briefje van 15 jaar geleden terugvond.
maar hij heeft er toen hij aankwam niks van gehoord, en heeft er helemaal geen problemen mee gehad.

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ook onze paspoorten zijn nog steeds voorzien van het Departure Record nu we terug in Nederland zijn. Nooit meer aan gedacht, en ook niet naar gevraagd door de immigratiebeambte; die keek trouwens alleen even naar de fotopagina toen we ons paspoort geopend overhandigden, en gebaarde toen dat we moesten doorlopen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ergens borden heb gezien met de waarschuwing het Record in te leveren.
Toen ik de omslachtige procedure las die je dan moet volgen dacht ik even te kijken of het nog steeds zo werkt, maar de link op de site van het consulaat is dood. Blijkt als je verder zoekt op de site dat er een underscore is weggevallen uit de link, en http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt.html moet zijn http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_in_ppt.html. Heb het maar even gemeld.
Jeroen
Toen ik de omslachtige procedure las die je dan moet volgen dacht ik even te kijken of het nog steeds zo werkt, maar de link op de site van het consulaat is dood. Blijkt als je verder zoekt op de site dat er een underscore is weggevallen uit de link, en http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt.html moet zijn http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_in_ppt.html. Heb het maar even gemeld.
Jeroen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht