Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Over Oranjegevoel gesproken

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
doreennicole
Amerika-expert

Over Oranjegevoel gesproken

Bericht door doreennicole »

Ik noemde het ergens in een andere post bij vgl baseball met voetbal. Maar ik vroeg me ook af hoe de NederAmerikanen de aankomende Koninginnedag door gaan brenegen.

Ik ben in Seattle 2 keer naar een K-dag viering geweest en vond het niet zoveel bijzonders. Dit is een van de weinige dingen in NL waar ik een speciaal gevoel bij heb, maar of dat excitement is vanwege de deals op de vrijmarkten of het overmatig alcoholgebruik in het Vondelpark, is nog maar de vraag.

Maar even serieus, zijn er in jullie omstreken clubjes e.d. waar hier wat aan gedaan wordt? Zeker in NY en DC stel ik me voor van wel.
SEEING IS BELIEVING
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

hoi doreennicole,

voor ons wordt het een hele speciale koninginnendag, want op die dag vliegen wij naar Amerika (Denver) :lol:
Ik weet nu al dat wij nog nooit zo fijn die dag hebben gevierd :wink:

Groetjes Anice
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier in Washington organiseert de Nederlandse Vereniging een Oranjebal en is er een borrel op de ambassade door de ambassadeur gegeven. Ik ga dit jaar naar geen van beiden. Ik ben wel een paar keer naar het Oranjebal geweest, maar verder doet Koninginnedag me niets. Ik heb leuke herinneringen aan vroeger met lampionnenoptochten en kijken naar het defile op Soestdijk, maar ik heb Beatrix maar 4 jaar als koningin meegemaakt en al 21 jaar geen Koninginnedag in Nederland gevierd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ftwproductions schreef: Moet ook zeggen dat ik er nog nooit bij stil heb gestaan dat je werkt terwijl je familie en vrienden feestviert(tot nu dan)
Zal een Amerikaanse baas er trouwens vrij voor geven?

Jeroen
Als je er een vrije dag voor opmaakt, ja, maar jij hebt hier in Amerika toch ook vrij op 4 juli, terwijl niemand in Nederland dat heeft? Stel je voor als een Amerikaanse baas bij definitie iedere nationale feestdag in de landen van zijn werknemers vrij zou moeten geven, dan zou hij hier in dit gebied gek worden van de vele verschillende feestdagen ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
lindavangool
Amerika-newbie

mazzel

Bericht door lindavangool »

dit jaar geeft de gemiddelde Amerikaanse baas vrij voor koninginnedag ;-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, ook niet, hoor, je zult versteld staan welk percentage van de bevolking op zondag werkt!
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Dat maakt ook niet uit, het gaat om het percentage dat op zaterdag werkt :lol: :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, oeps :oops: :lol: . En ik had het nog kunnen weten ook, want mijn zoon is vrijdag de 29e jarig en wij zullen onze Koninginnedag in de achtbanen van Busch Gardens doorbrengen, jippie!
Hetzelfde argument geldt, overigens, niet alleen winkelpersoneel werkt in deze 24 uurs economie op het weekend.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer