Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Foutieve voornaam
Foutieve voornaam
Heeft iemand (helaas) ervaring met een foutieve voornaam doorgeven aan cheaptickets.com?
Mijn zus heeft per abuis haar roepnaam opgegeven bij cheaptickets.com i.p.v. haar doopnaam.
Deze is Dorothea i.p.v. Theodora.
Nu geeft cheaptickets aan dat we een nieuw ticket moeten kopen?
Ik heb American Airlines en Britisch Airways gebeld, zij gaven aan dat ze het wel willen veranderen maar dan moet dit gebeuren door CT. En zij blijven volhouden dat dit niet kan terwijl Cheaptickets.nl aangeeft dat het wel kan maar dan tegen betaling van ong. 35 euro wat ik ook kan begrijpen.
Kan iemand ons helpen want ik kom niet veel verder meer.
Mijn zus heeft per abuis haar roepnaam opgegeven bij cheaptickets.com i.p.v. haar doopnaam.
Deze is Dorothea i.p.v. Theodora.
Nu geeft cheaptickets aan dat we een nieuw ticket moeten kopen?
Ik heb American Airlines en Britisch Airways gebeld, zij gaven aan dat ze het wel willen veranderen maar dan moet dit gebeuren door CT. En zij blijven volhouden dat dit niet kan terwijl Cheaptickets.nl aangeeft dat het wel kan maar dan tegen betaling van ong. 35 euro wat ik ook kan begrijpen.
Kan iemand ons helpen want ik kom niet veel verder meer.
Re: Foutieve voornaam
Afhankelijk van de condities van je ticket moet je óf kosten betalen voor het wijzigen van een naam óf een nieuw ticket kopen.
Heb je de alg. voorwaarden ontvangen bij je ticket?
Dit staat er in de faq's van Cheaptickets.com, had je dat al gelezen:
Must the name on my ticket and government issued ID match?
You'll move through check-in and security faster if they do.
If your ticket already has been issued in a name you use -- such as a nickname or your initials -- but is not identical to your government issued ID, call the airline for clarification on how to proceed.
Click here for airline toll-free phone numbers: Airline Phone Numbers
Heb je de alg. voorwaarden ontvangen bij je ticket?
Dit staat er in de faq's van Cheaptickets.com, had je dat al gelezen:
Must the name on my ticket and government issued ID match?
You'll move through check-in and security faster if they do.
If your ticket already has been issued in a name you use -- such as a nickname or your initials -- but is not identical to your government issued ID, call the airline for clarification on how to proceed.
Click here for airline toll-free phone numbers: Airline Phone Numbers
Beste Carin
Ik heb een print waarop staat My Trips, hierop staan als travellers vermeld mijn naam en de foutieve voornaam en de correcte achternaam van mijn zus.
Groetjes, Hild@
Ik heb een print waarop staat My Trips, hierop staan als travellers vermeld mijn naam en de foutieve voornaam en de correcte achternaam van mijn zus.
Groetjes, Hild@
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het lijkt erop dat als cheaptickets zich aan haar eigen voorwaarden houdt dat je toch echt een nieuw ticket zult moeten kopen, op haar website staat duidelijk:
Het is te hopen dat Cheaptickets je enigzins tegemoet wil komen, maar dit soort bedrijven staan niet erg bekend om hun medeleven.
Harry.
Op de website van American airlines staat ook duidelijk dat alleen tickets die rechtstreeks bij American airlines geboekt zijn kunnen worden verandert, juridisch heb je te maken met Cheaptickets, dat is jouw tussenpersoon en degene met wie je een overeenkomst gesloten hebt, beide airlines hebben hier eigenlijk niets mee van doen.You cannot change the name on an airline ticket or give the ticket to someone else to use.
Het is te hopen dat Cheaptickets je enigzins tegemoet wil komen, maar dit soort bedrijven staan niet erg bekend om hun medeleven.
Harry.
-
- Amerika-expert
Als je een officieel iets hebt met je roepnaam, dan is dat vaak voldoende. Ik heb een paar keer een paar hele kleine probleempjes gehad toen ik nog niet doorhad dat ik mijn roepnaam niet moest gebruiken maar de officiele naam die in mijn paspoorten en zo staat. Ik heb wel eens een kredietkaart gebruikt met mijn roepnaam om aan te tonen dat ik het toch echt ben.
Je zou het risico kunnen nemen en het verschil ter plekke uitleggen aan de verschillende mensen (en hoe je zo makkelijk zo'n fout maakt). Het hebben van een echt Nederlandse achternaam kan wel eens helpen, omdat wij tenslotte minder 'aggressief' zijn dan de namen van mensen die lijken alsof ze uit sommige 'andere' landen komen.
Je zou het risico kunnen nemen en het verschil ter plekke uitleggen aan de verschillende mensen (en hoe je zo makkelijk zo'n fout maakt). Het hebben van een echt Nederlandse achternaam kan wel eens helpen, omdat wij tenslotte minder 'aggressief' zijn dan de namen van mensen die lijken alsof ze uit sommige 'andere' landen komen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
In principe kan cheap tickets geen andere voorwaarden aanhouden, dan die voorwaarden die aan het ticket gekoppeld zijn! Je kunt de voorwaarden die bij de bijbehorende boekingsklasse horen gewoon opvragen, dan gebeurt bij ons op het reisburo ook.
Vaak is wel zo, dat hoe voordeliger de tickets zijn, hoe strenger de voorwaarden zijn mbt wijzigen en/of annuleren.
Het kan natuurlijk zijn dat Cheap tickets naast de wijzigingskosten van de luchtmij. ook nog administratiekosten doorbelasten aan je zus, maar officieel moeten ze gewoon de voorwaarden aanhouden die bij het geboekte ticket horen!
Vaak is wel zo, dat hoe voordeliger de tickets zijn, hoe strenger de voorwaarden zijn mbt wijzigen en/of annuleren.
Het kan natuurlijk zijn dat Cheap tickets naast de wijzigingskosten van de luchtmij. ook nog administratiekosten doorbelasten aan je zus, maar officieel moeten ze gewoon de voorwaarden aanhouden die bij het geboekte ticket horen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Maar... het is opgelost.
Jozi van American Airlines heeft uitgezocht dat ik wel kon cancellen tegen een bedrag van 100 euro, terwijl CT kwam met de mededeling nee hoor cancellen kost het hele ticketbedrag.
Vandaag na 2 uren aan de telefoon gecancelled. American Airlines gebeld in Amsterdam en mijn zus en ik zitten in dezelfde vliegtuigen dankzij AA.
En nog eens 35 euro goedkoper dan CT. Volgende keer weet ik wel waar ik ga boeken.
Maar dankzij die geweldige Jozi gaan we nu toch.
States we are still coming :dance: :dance:
Maar... het is opgelost.
Jozi van American Airlines heeft uitgezocht dat ik wel kon cancellen tegen een bedrag van 100 euro, terwijl CT kwam met de mededeling nee hoor cancellen kost het hele ticketbedrag.
Vandaag na 2 uren aan de telefoon gecancelled. American Airlines gebeld in Amsterdam en mijn zus en ik zitten in dezelfde vliegtuigen dankzij AA.
En nog eens 35 euro goedkoper dan CT. Volgende keer weet ik wel waar ik ga boeken.
Maar dankzij die geweldige Jozi gaan we nu toch.
States we are still coming :dance: :dance:
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Gefeliciteerd Hild@, zo zie je maar weer de aanhouder wint meestal, maar begrijp ik nu goed uit je verhaal dat ondanks dat AA een goedkope en simpele oplossing had, dat Cheaptickets ondanks de medewerking van AA nog steeds star aan haar eigen voorwaarden vasthield, en dus niet bereid was om je tegemoet te komen?
Nou boek ik al jaren niet meer via tussenpersonen, ik zie daar al heel lang alleen maar nadelen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat Cheaptickets zelfs niets voor je wil doen terwijl de luchtvaartmaatschappij gewoon mee wil werken, hoe kan het toch dat bedrijven die alleen maar willen verkopen en niets aan aftersales doen nog steeds blijven bestaan.
Harry
Nou boek ik al jaren niet meer via tussenpersonen, ik zie daar al heel lang alleen maar nadelen aan zitten, maar het is toch te gek voor woorden dat Cheaptickets zelfs niets voor je wil doen terwijl de luchtvaartmaatschappij gewoon mee wil werken, hoe kan het toch dat bedrijven die alleen maar willen verkopen en niets aan aftersales doen nog steeds blijven bestaan.
Harry
Toch vreemd dat AA en BA in eerste instantie hebben gezegd dat het via Cheaptickets moest toch? Anyway, fijn dat het toch is gelukt. 

http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ach, heb zelf nooit slecht evaringen met CT.. Helaas liggen zulke fouten aan jezelf of aan degene die voor je boekt... Dus als CT volgende keer goedkoper is zou ik daar gewoon weer boeken.Hild@ schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties.
can't wait to travel again.....
Oke, als je zelf je naam niet geheel volgens paspoort doorgeeft, maar dan nog heeft CT niet het recht om andere regels te hanteren als die bij het ticket horen. Ik heb het nl. wel vaker gehoord dat zij afwijken van de voorwaarden die een luchtmij aan de tickets verbind en dat vind ik niet kloppen.ndekker schreef:Ach, heb zelf nooit slecht evaringen met CT.. Helaas liggen zulke fouten aan jezelf of aan degene die voor je boekt... Dus als CT volgende keer goedkoper is zou ik daar gewoon weer boeken.Hild@ schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hmm kwestie van lezen zou ik zeggen. Ik verkoop ook wel is iets waarover ik andere voorwaarden hanteer als de leverancier aan mij. Volgens mij staat dat een verkopende partij ook gewoon vrij om dat te doen. Helaas zijn er heel veel mensen die niet aandachtig bepaalde voorwaarden lezen, en ja als je daar boekt ga je daar accoord mee. Ik heb er gewoon weer geboekt scheelde me een smak geld in vergelijking met andere aanbieders voor hetzelfde ticket.monster schreef:Oke, als je zelf je naam niet geheel volgens paspoort doorgeeft, maar dan nog heeft CT niet het recht om andere regels te hanteren als die bij het ticket horen. Ik heb het nl. wel vaker gehoord dat zij afwijken van de voorwaarden die een luchtmij aan de tickets verbind en dat vind ik niet kloppen.ndekker schreef: Ach, heb zelf nooit slecht evaringen met CT.. Helaas liggen zulke fouten aan jezelf of aan degene die voor je boekt... Dus als CT volgende keer goedkoper is zou ik daar gewoon weer boeken.
can't wait to travel again.....
Ik werk zelf ook bij een online reisbureau (niet cheaptickets.nl) en het is inderdaad zo dat veel mensen niet de voorwaarden doorlezen bij het maken van een boeking. Deze staan altijd op de website aangegeven en men moet ook akkoord gaam met de voorwaarden voordat de boeking wordt bevestigd. Je hebt heel veel geluk dat de luchtvaartmaatschappij je tickets heeft aangepast. Normaal gesproken zulle ze dit niet doen als ze zien dat de boeking elders is gemaakt. Sterker nog, in principe mogen ze het niet eens doen! Wat wij doen is inderdaad de ticketvoorwaarden hanteren die bij het ticket horen en omdat het vrij veel werk is om een nieuw ticket uit te geven berekenen wij daarboven onze eigen wijzigingskosten van EUR 25,-. Maar goed, dat mag ieder reisbureau natuurlijk zelf uitmaken. Ik vind een heel nieuw ticket berekenen inderdaad nogal ver gaan. Maar zo voorkom je misschien wel dat mensen met een verkeerde naam inboeken. Het komt namelijk wel heel vaak voor.
Niet alleen goedkope ticket bedrijven, ik heb ooit eens een nieuw ticket AMS- USA moetten kopen omdat ik per ongeluk een tichet (2 maanden in het voren gekocht) voor de foute datum heb gekocht. Een dag of 2 later kwam ik er achter, maar de KLM kon niets meer doen, correctie, de KLM wilde niets meer doen.Harry schreef:Het is te hopen dat Cheaptickets je enigzins tegemoet wil komen, maar dit soort bedrijven staan niet erg bekend om hun medeleven
Ze boden me wel (heel aardig) aan om het ticket te cancellen zonder teruggaaf van een cent.
En hun dan dat ticket nog een keer verkopen, de boeven !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 835 Weergaves
-
Laatste bericht door Willem1