Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jaarlijkse verblijfsduur in Amerika
Jaarlijkse verblijfsduur in Amerika
Hallo,
Ik heb begrepen dat ik als Nederlander geen visum nodig heb als ik niet langer dan 3 maanden in USA verblijf, toch?
Nu is mijn 1ste vraag of ik dit jaarlijks een aantal keren kan doen; bijv: 3 maanden USA, 1-2 maanden Nederland etc.. Is hieraan een max. verblijfsduur in de USA per jaar aan verbonden of kan ik dit onbeperkt doen?
Mijn 2e vraag; indien ik een verblijfsvisum voor 6 maanden aanvraag neem ik aan dat dit voor 6 maanden per jaar is, correct? Kan ik dit dan jaarlijks herhalen? Bijv.: Kan ik het 2e, 3e, 4e etc jaar dan ook weer voor 6 maanden verblijven? En kan ik na de 6 maanden ook nog eens zonder visum (<3 maanden) terug naar de USA?
Misschien ten overvloede, maar het kan van invloed zijn op den antwoorden. Ik ben financieel onafhankelijk en wil naar de USA puur voor vakantie.
Alvast bedankt voor de reakties!
Ik heb begrepen dat ik als Nederlander geen visum nodig heb als ik niet langer dan 3 maanden in USA verblijf, toch?
Nu is mijn 1ste vraag of ik dit jaarlijks een aantal keren kan doen; bijv: 3 maanden USA, 1-2 maanden Nederland etc.. Is hieraan een max. verblijfsduur in de USA per jaar aan verbonden of kan ik dit onbeperkt doen?
Mijn 2e vraag; indien ik een verblijfsvisum voor 6 maanden aanvraag neem ik aan dat dit voor 6 maanden per jaar is, correct? Kan ik dit dan jaarlijks herhalen? Bijv.: Kan ik het 2e, 3e, 4e etc jaar dan ook weer voor 6 maanden verblijven? En kan ik na de 6 maanden ook nog eens zonder visum (<3 maanden) terug naar de USA?
Misschien ten overvloede, maar het kan van invloed zijn op den antwoorden. Ik ben financieel onafhankelijk en wil naar de USA puur voor vakantie.
Alvast bedankt voor de reakties!
Re: Jaarlijkse verblijfsduur in Amerika
voor zover ik weet zijn er niet echt duidelijke beperkingen qua vraag 1, maar je kan er vergif op in nemen dat je er wel vragen over gaat krijgen bij de immigrations als jij voor de 3e keer in een jaar voor 3 maanden komt
Vraag 2 kan ik niets zinnigs over zeggen

Vraag 2 kan ik niets zinnigs over zeggen

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Vraag 1:
De regel is 90 dagen in 90 dagen uit.
Er moet 90 dagen tussen vertrek uit Amerika zitten en binnenkomst in Amerika zitten, ook al ben je maar 2 weken geweest eerst 90 dagen buiten Amerika verblijven om er weer opnieuw in te mogen.
Dat is officieel, maar soms dan zijn het wat dagen minder dan de 90 en doen ze er niet moeilijk over, maar als je echt continu heen en weer wilt reizen dan doen ze wel moeilijk over de 90 dagen regelen.
Wrs doen ze dan zowieso moeilijk bij terugkeer in Amerika, niet dat je er niet inkomt maar reken wel op een vargenvuur en een hoop uitlegwerk.
Regel 2:
Mijn inziens is zo'n visum voor 6 maanden en that's it. niet ieder jaar 6 maanden maar 1x.
Om na een visum gebruik te maken van de 90 dagen regel moet je eerst het land uit en dan terugkomen om je 90 dagen in te laten gaan, dit zit niet achter je visum aan.
Of je na je visum eerst 90 dagen uit Amerika moet zijn om je 90 dagen in Amerika in te laten gaan weet ik niet.
Er moet 90 dagen tussen vertrek uit Amerika zitten en binnenkomst in Amerika zitten, ook al ben je maar 2 weken geweest eerst 90 dagen buiten Amerika verblijven om er weer opnieuw in te mogen.
Dat is officieel, maar soms dan zijn het wat dagen minder dan de 90 en doen ze er niet moeilijk over, maar als je echt continu heen en weer wilt reizen dan doen ze wel moeilijk over de 90 dagen regelen.
Wrs doen ze dan zowieso moeilijk bij terugkeer in Amerika, niet dat je er niet inkomt maar reken wel op een vargenvuur en een hoop uitlegwerk.
Regel 2:
Mijn inziens is zo'n visum voor 6 maanden en that's it. niet ieder jaar 6 maanden maar 1x.
Om na een visum gebruik te maken van de 90 dagen regel moet je eerst het land uit en dan terugkomen om je 90 dagen in te laten gaan, dit zit niet achter je visum aan.
Of je na je visum eerst 90 dagen uit Amerika moet zijn om je 90 dagen in Amerika in te laten gaan weet ik niet.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat zo? Volgens mij zijn er hier al heel wat discussies over gevoerd, zonder dat er een officieel antwoord werd gevonden. Waar heb jij deze regel gevonden dan?yvet schreef:Vraag 1:
Ik heb het zelf ook diverse keren gehad dat ik binnen de 90 dagen ná een verblijf in de VS weer terug ging, en altijd zonder problemen.
Na onze verhuizing willen mijn ouders ook meerdere malen per jaar voor langere tijd naar ons komen onder het VWP, dus ik ben wel eens benieuwd naar de vindplaats...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Je kunt dit misschien beter onder de kop Emigratie naar Amerika zetten. Je vraagt of het mogelijk is om 6 maanden te blijven en daarna nog een keer 3 maanden, dus 9 bij elkaar en dat jaren achter elkaar. Kun je er dan niet beter gaan wonen? Zo'n verblijf wordt zowiezo als iets illegaals gezien.Mijn 2e vraag; indien ik een verblijfsvisum voor 6 maanden aanvraag neem ik aan dat dit voor 6 maanden per jaar is, correct? Kan ik dit dan jaarlijks herhalen? Bijv.: Kan ik het 2e, 3e, 4e etc jaar dan ook weer voor 6 maanden verblijven? En kan ik na de 6 maanden ook nog eens zonder visum (<3 maanden) terug naar de USA?
Inderdaad! wonen zou zeer zeker een optie zijn ware het niet dat de mogelijkheden om een permanent visum te krijgen helaas nihil zijn.Je kunt dit misschien beter onder de kop Emigratie naar Amerika zetten. Je vraagt of het mogelijk is om 6 maanden te blijven en daarna nog een keer 3 maanden, dus 9 bij elkaar en dat jaren achter elkaar. Kun je er dan niet beter gaan wonen? Zo'n verblijf wordt zowiezo als iets illegaals gezien.

Ik heb daar geen kinderen / familie wonen en wil mij ook niet inkopen in een bedrijf met personeel. Geen zin meer in die trammelant.
Of zie ik misschien een mogelijkheid over het hoofd?

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Green Card Lottery. Zie ook http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =12&t=1555BetHa schreef:Of zie ik misschien een mogelijkheid over het hoofd?
Die even-lang-in-als-uit (bv. 90 dagen) die Yvet aanhaalt is zeker geen wet. Veel hangt af van de immigrations officer die je treft. En je kan dat misschien wel 2 keer achter elkaar succesvol doen, maar misschien krijg je de 3de of 4de keer wel een ban (waardoor je nadien nooit meer Amerika in geraakt op het VWP).
Vergeet het maar dat je zonder visum 9 maanden effectief in Amerika kan doorbrengen op 1 jaar tijd...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe verhoudt zich zo'n verblijf van 6 + 3 maanden eigenlijk tot de 183 dagen van de "substantial presence test"? Wordt deze over 3 jaar bekeken, en tellen dan ook je voorgaande reizen naar de VS mee?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dat vraag ik me ook af!Dento schreef: Is dat zo? Volgens mij zijn er hier al heel wat discussies over gevoerd, zonder dat er een officieel antwoord werd gevonden. Waar heb jij deze regel gevonden dan?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Je bent 'substantially present' als je in het huidige jaar 31 dagen in Amerika geweest bent, en over de periode van de laatste drie jaar meer dan 183 dagen. Om dat laatste uit te rekenen neem je alle dagen van het huidige jaar, 1/3 van de dagen van het eerste jaar ervoor, en 1/6 van de dagen van het tweede jaar ervoor. Bijvoorbeeld alle dagen van 2008, 1/3 van de dagen van 2007 en 1/6 van de dagen van 2006. Er zijn een paar uitzonderingen voor zogenaamde 'exempt individuals' die geen dagen hoeven te tellen, maar daar val je als toerist niet onder.Dento schreef:Hoe verhoudt zich zo'n verblijf van 6 + 3 maanden eigenlijk tot de 183 dagen van de "substantial presence test"? Wordt deze over 3 jaar bekeken, en tellen dan ook je voorgaande reizen naar de VS mee?
Als je per jaar 9 maanden in Amerika doorbrengt wordt je voor belastingdoeleinden door de IRS gezien als een U.S. resident. In het 9-maanden-geval bereik je namelijk al de 183 dagen door alleen het huidige jaar te tellen. Dat de twee daaraan voorafgaande jaren ook meetellen maakt dan niet zoveel uit.
Zie hier voor voor uitleg over de substantial presence test van de IRS.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wist inderdaad hoe de regel in elkaar zat, alleen over dit stukje twijfelde ik nog aangezien je met 9 maanden ver over de 183 dagen heen gaat.Amikix schreef:Als je per jaar 9 maanden in Amerika doorbrengt wordt je voor belastingdoeleinden door de IRS gezien als een U.S. resident. In het 9-maanden-geval bereik je namelijk al de 183 dagen door alleen het huidige jaar te tellen. Dat de twee daaraan voorafgaande jaren ook meetellen maakt dan niet zoveel uit.
Weten we dat ook weer - wij danken u...

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
Nog nooit van gehoord en nog nooit gemerkt!!!yvet schreef:Vraag 1:
Ik ben wel eens binnen twee weken weer terug gegaan. Eerst een maand vakantie in LA en daarna een congres in florida. Geen probleem hoor.
Dit zijn de voorwaarden voor het VWPTo qualify for traveling without a visa, travelers from participating VWP countries must:
*
Have a valid passport, which meets biometric requirements, issued by the participating country and be a citizen (not only a resident) of that country;
*
Be seeking entry for 90 days or less as a temporary visitor;
* If entering by air or sea, have a round-trip or through transportation ticket issued on a carrier that has signed an agreement with the U.S. government to participate in the waiver program, and arrive in the United States aboard such a carrier.
* Have proof of financial solvency and hold a completed and signed visa waiver arrival/departure form (I-94W), on which he/she has waived the right to a hearing of exclusion or deportation.
Entry at a land border crossing point from Canada or Mexico is permitted under the VWP. These travelers are not required to enter on a specific carrier.
Visitors applying for entry under the VWP are allowed to remain up to 90 days and cannot change their status.
Travel to contiguous countries (Canada, Mexico, Caribbean) is permitted during the 90 days, but travelers will not be granted an additional 90 days after re-entry.
Nergens iets over de tussenliggende periode
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- DixieChick
- Amerika-expert
Dat is waar, maar de bottomline is dat als jij vaker in de VS bent dan erbuiten, een immigrations officer kan gaan denken dat je meer bent dan tourist, en je dus de toegang op het VWP kan ontzeggen. De regels over de tussenliggende periode zijn heel vaag, en dus hangt het, zoals eerdere posters al zeiden, totaal af van de immigratie officer in kwestie. Neem dus geen risico's zou ik zeggen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Wat betekend dat?DixieChick schreef: Neem dus geen risico's zou ik zeggen.
Ik ben net terug van 14 dagen en ga over 2½maand weer(voor 3 weken), is dat een risiko
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- DixieChick
- Amerika-expert
Dat lijkt mij niet..volgens gaat het echt om mensen die om de paar weken drie maanden in de VS zitten. Als jij werkelijk alleen tourist bent, dan hoef je je, lijkt mij, niet zo snel druk te maken...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales