Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Shag meenemen
Shag meenemen
Ik heb al alles afgezocht en zal er wel overheen kijken maar ik kan het niet vinden.
Hoeveel shag mag ik meenemen want ik lees 1 kg, 2 kg en 1.3 kg.
Kan iemand mij het zeggen?
Thanx!
Hoeveel shag mag ik meenemen want ik lees 1 kg, 2 kg en 1.3 kg.
Kan iemand mij het zeggen?
Thanx!
Re: Shag meenemen
US embassy website:
Je zou dan dus moeten kijken hoeveel dat weegt en dat omzetten naar het gewicht van shag?D. Tobacco
You are permitted to bring 100 cigars or 200 cigarettes (one carton) into the U.S. duty free. Cuban cigars are prohibited.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Op de NLse douanesite maken ze er 250 gram (shag of pijptabak) van. Zal naar de VS wel hetzelfde zijn.
Ben wel erg benieuwd waar je gelezen hebt dat het 1, 2 of 1.3 kilo mocht zijn.
Ben wel erg benieuwd waar je gelezen hebt dat het 1, 2 of 1.3 kilo mocht zijn.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Hoi Hild@,
Wij nemen met z'n 2en altijd 2 sloffen shag en 2 sloffen sigaretten mee.
De pakjes gaan los in de koffers.
Is het dubbele van wat toegestaan is, maar we hebben de 11 keer dat we naar Amerika zijn geweest nog nooit problemen ermee gehad.
Misschien altijd geluk gehad.
Groetjes,
Sonja
Wij nemen met z'n 2en altijd 2 sloffen shag en 2 sloffen sigaretten mee.
De pakjes gaan los in de koffers.
Is het dubbele van wat toegestaan is, maar we hebben de 11 keer dat we naar Amerika zijn geweest nog nooit problemen ermee gehad.
Misschien altijd geluk gehad.

Groetjes,
Sonja
Je moet er wel rekening mee houden dat mensen je raar aankijken als je shag rolt. Het is een typisch Nederlands gebruik - de enige gelegenheid waarbij Amerikanen "rollen" is als ze in geestelijk verruimende sferen willen geraken. Sta dus niet verbaasd als je mensen even aan je shaggie ziet snuffelen.
- Animar
- Amerikakenner
Ja, dat had ik in Epcot! Een jongen kwam naar me toe met de vraag of hij heel misschien, please!, ook zo'n "wacky cigarette" mocht draaien
!
Hij vond het heel raar dat het niet wacky was, maar een doodgewoon shaggie! Wel lache hoor!

Hij vond het heel raar dat het niet wacky was, maar een doodgewoon shaggie! Wel lache hoor!
Anita
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is ook regio gebonden. In Colorado zie je wel regelmatig mensen hun eigen sjekkies draaien. Je kunt hier in de "Smokers" winkel ook Drum en Van Nelle kopen. Maar ja, er wordt hier ook nog volop gepruimd... :stupid:jvinch schreef:Je moet er wel rekening mee houden dat mensen je raar aankijken als je shag rolt. Het is een typisch Nederlands gebruik - de enige gelegenheid waarbij Amerikanen "rollen" is als ze in geestelijk verruimende sferen willen geraken. Sta dus niet verbaasd als je mensen even aan je shaggie ziet snuffelen.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mijn ex werd in Texas op straat aangesproken door een agent. Of ie even mocht ruiken aan zijn shaggie. Hij wilde controleren of er geen drugs in zat. Ook wilde hij in het pakje shag kijken, daarna was alles goed. Hij vroeg vervolgens of hij er ook eentje mocht hebben. We hebben nog nooit zo hard gelachen 

Het staat er toch écht
http://www.theusa.nl/reizen/reisinformatie/douane/ 1.3 kilo
en deze dan 2 kg.
http://www.hm-usa.nl/vliegreis04.html
En dat van die sites!
Oké maar nu weet ik het dan, heel weinig roken.
http://www.theusa.nl/reizen/reisinformatie/douane/ 1.3 kilo
en deze dan 2 kg.
http://www.hm-usa.nl/vliegreis04.html
En dat van die sites!
Oké maar nu weet ik het dan, heel weinig roken.
Als je het helemaal zeker wil weten kan je het aan de Amerikaanse douane vragen via: http://www.cbp.gov/
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De US Customs site zegt:
An arriving, adult nonresident may import for personal use 50 cigars, or 200 cigarettes, or 2 kilograms of smoking tobacco, or a proportional amount of each, duty and tax exempt. An arriving nonresident, once every 6 months, may include not more than 100 cigars under the $100 exemption from duty and tax, provided the cigars accompany him and are to be disposed of only as bona fide gifts. Additional cigarettes and cigars, in excess of the foregoing exemption quantities and values, if admissible, may be admitted upon the payment of duties and taxes.
An arriving, adult nonresident may import for personal use 50 cigars, or 200 cigarettes, or 2 kilograms of smoking tobacco, or a proportional amount of each, duty and tax exempt. An arriving nonresident, once every 6 months, may include not more than 100 cigars under the $100 exemption from duty and tax, provided the cigars accompany him and are to be disposed of only as bona fide gifts. Additional cigarettes and cigars, in excess of the foregoing exemption quantities and values, if admissible, may be admitted upon the payment of duties and taxes.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij kopen op Schiphol elke reis 4 boxen van 5 pakjes zware van Nelle ( 20 pakjes dus) en nemen die mee naar Amerika heb er nog nooit vragen over gehad, ruim de helft komt mee terug zodat ik na de vakantie ook nog een aantal weken taxfree kan roken.
Dat sommige mensen naar je kijken als je er een aan het draaien bent klopt wel maar heb nog nooit vragen gehad.
Rob
Dat sommige mensen naar je kijken als je er een aan het draaien bent klopt wel maar heb nog nooit vragen gehad.
Rob
Is iemand onlangs nog in Amerika geweest en heeft shag meegenomen naar Amerika? Taxpayed en gekocht id winkel. Ik heb overal geïnformeerd en stuit vooralsnog op heel veel tegenstrijdigheden. De ANWB, Belastingdienst Doane, Reisburo, Schiphol etc.Ook op de site: www.customs.gov etc, kan ik die info niet vinden. Dwz. niet dezelfde als hierboven. Ik heb de ambassade nog niet gebeld maar misschien weten rokende mensen dit. Enne, ik weet dat roken slecht is maar daar hoef ik liever geen berichten over.Loek schreef:De US Customs site zegt:
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Shag is volgens mij hetzelfde als de "smoking tobacco" hierboven genoemd. Mag je dus in princiepe 2 kg van meenemen; hetgeen me overigens wel veel lijkt. Dat komt overeen met 200 pakjes shag van 50 gram. Ik zou uitgaan van een vergelijkbare hoeveelheid als een slof sigaretten; da's 5 pakjes shag. Toen ik nog rookte nam ik regelmatig zo'n pak van 5 mee naar de US, maar ik rook al 30 jaar niet meer.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik neem altijd 4 pakken van 5 in de taxfree van Schiphol of Zaventem mee en heb daar nog nooit problemen mee gehad, meestal gaan er 2,5 pak mee terug in de koffer zodat ik thuis ook nog een poosje taxfree kan roken.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de rook zaken kan(misschien kon ) je altijd gewoon sjekkies kopen zeker die van drum. Wel vloei meenemen. Ned vloei is veel beter.
Ik heb het nu over 13 jaar geleden toen ik nog rookte
Gewoon stoppen met die vieze bedoening. Kan je van de opbrengst nog een keer extra naar de states (en je leeft wat langer)
Ik heb het nu over 13 jaar geleden toen ik nog rookte

Gewoon stoppen met die vieze bedoening. Kan je van de opbrengst nog een keer extra naar de states (en je leeft wat langer)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
linda66 schreef:... Enne, ik weet dat roken slecht is maar daar hoef ik liever geen berichten over.
Kon je het niet laten toch iets daarover te zeggen?ned in MO schreef:Gewoon stoppen met die vieze bedoening. Kan je van de opbrengst nog een keer extra naar de states (en je leeft wat langer)
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bij mij zijn 2 kg 40 pakjes van 50 gram.Loek schreef:Mag je dus in princiepe 2 kg van meenemen; hetgeen me overigens wel veel lijkt. Dat komt overeen met 200 pakjes shag van 50 gram.

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jawel hoor, Ik kan ook mijn mond houden (typevingers stilhouden) maar daar had ik even geen zin in.Kon je het niet laten toch iets daarover te zeggen?
Ben zelf voormalig rookverslaafde die erachter kwam hoe achterlijk roken eigenlijk is. Er zit namelijk geen enkele benefit aan. Alleen maar nadelen.
Waarom doe je het dan? Toen ben ik maar gestopt. Na 40 sigaretten per dag

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rekenen is nooit mijn sterkste kant geweest...SonjaV schreef:Bij mij zijn 2 kg 40 pakjes van 50 gram.Loek schreef:Mag je dus in princiepe 2 kg van meenemen; hetgeen me overigens wel veel lijkt. Dat komt overeen met 200 pakjes shag van 50 gram.![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 854 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 0 Reacties