Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

pleegkinderen en homofielenparen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

pleegkinderen en homofielenparen

Bericht door jewelry-trends »

Sinds ik hier ben, en natuurlijk ook toen ik nog Nederland was, heb ik me verbaast over de houding van een heleboel amerikanen ten opzichte van homostellen.

Maar ik moet zeggen dat ik ongeveer 3,5 week geleden toch echt bijna uit mijn vel sprong, toen ik hoorde dat ze bezig zijn om in Texas een wet er door heen te krijgen dat homostellen geen kinderen mogen adopteren of zelfs pleegkinderen mogen hebben en de homostellen die al pleegkinderen hebben, ze te ontnemen.

De redenen dat hiervoor aangedragen werd is dat kinderen het recht hebben om opgevoed te worden door een man en een vrouw, en dat er via onderzoeken "aangetoond" is dat er pedofielen neigingen zouden zijn bij homostellen :twisted: .

Op de vraag wat er zou gebeuren met de kinderen die ouder waren en buiten de "adoptieleeftijd" viel, dus tieners zeg maar of kinderen ouderen dan "the cuddly infant" en afro-americans. Deze groep word tot heden namelijk wel vaak toegewezen aan homostellen. Werd er gereageerd met, hou je vast, "Then they have to Stay in a kindertehuis (ben ff het woord ervoor kwijt) :twisted: .

Ik woon in Florida, en als ik de verhalen al hoor over de instanties die hier kinderen hoor te beschermen, maar integendeel kinderen die verkeerd geplaatst worden en in een abusive omgeving terecht komen, kinderen die geplaatst worden maar niemand weet meer waar, dan heb ik zo iets waar is men mee bezig.

De reden dat ik er nu weer woest over ben, is omdat ik door iemand "gewaarschuwd" was dat ik op moest passen want 1 van mijn kennissen/vriendinnen zou lesbisch zijn. :evil:

Nou je kan je voorstellend dat ik deze persoon dus uit mijn adressenboekje heb geschrapt.

Wat een verschrikkelijke kortzichtigheid, en wat een pijn ze mensen niet aandoen en daar straks dus ook 1000+ kinderen schade meedoen :(
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Jewelry-trends,

Ik kan me voorstellen, dat je je hier druk over maakt, vooral in je eigen staat. Doe je er ook wat aan? Dat is hier namelijk de maatschappij: als je het ergens niet mee eens bent wacht je niet tot de regering "iets" doet, maar organiseer je zelf protesten en organisaties, die hieraan werken.

Het is heel makkelijk om mensen van kortzichtigheid te beschuldigen en er zijn zeker veel kortzichtige mensen in de wereld (niet alleen de VS, mind you). Maar ik heb over de jaren geleerd om me niet zo kritisch op te stellen. Die (in mijn ogen) kortzichtige mensen bleken opeens zich enorm in te zetten voor een liefdadigheidsinstantie of ramp, die eigenlijk helemaal niets met hun principes te maken had.

Jij hebt duidelijk ook bepaalde inzichten, anderen hebben dat ook. Ik woon gelukkig in een vrij liberaal gebied en tel heel wat homo's tussen mijn kennissen.

In plaats van zo'n persoon uit je adressenboekje te schrappen zou je kunnen proberen ze wat op te voeden. Ik heb er heel wat successen mee geboekt, over het algemeen vind ik mensen hier (maar ja, ander deel van de VS) heel open voor afwijkende meningen en discussies.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Petra/VS schreef:Hoi Jewelry-trends,

Ik kan me voorstellen, dat je je hier druk over maakt, vooral in je eigen staat. Doe je er ook wat aan? Dat is hier namelijk de maatschappij: als je het ergens niet mee eens bent wacht je niet tot de regering "iets" doet, maar organiseer je zelf protesten en organisaties, die hieraan werken.

Het is heel makkelijk om mensen van kortzichtigheid te beschuldigen en er zijn zeker veel kortzichtige mensen in de wereld (niet alleen de VS, mind you). Maar ik heb over de jaren geleerd om me niet zo kritisch op te stellen. Die (in mijn ogen) kortzichtige mensen bleken opeens zich enorm in te zetten voor een liefdadigheidsinstantie of ramp, die eigenlijk helemaal niets met hun principes te maken had.

Jij hebt duidelijk ook bepaalde inzichten, anderen hebben dat ook. Ik woon gelukkig in een vrij liberaal gebied en tel heel wat homo's tussen mijn kennissen.

In plaats van zo'n persoon uit je adressenboekje te schrappen zou je kunnen proberen ze wat op te voeden. Ik heb er heel wat successen mee geboekt, over het algemeen vind ik mensen hier (maar ja, ander deel van de VS) heel open voor afwijkende meningen en discussies.
ik ben geen persoon die op me mondje is gevallen, en probeer dan ook altijd een gesprek hierover aan te gaan.

Maar als mensen dan beginnen met de kreet "god created Adam and Eve and not...vul maar maar aan adam and adam of eve and eve" :bs: dan ben je gauw uitgesproken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja. dat is toch ook een deel van een open society. Misschien ben ik daar al meer aan gewend. Ik "agree to disagree" heel vaak met mensen. Maar hun mening is hun mening en daar hebben ze recht op, net als jij recht hebt op de jouwe. Zoals Voltaire zei (in het Frans weliswaar): "I may disagree with what you say but I will defend until death your right to say it."

Voor mezelf sprekend (en ik denk, dat ik wat dat betreft goed in de Amerikaanse samenleving pas ;)) heb ik een hekel aan discussies, waarbij de ene partij de andere partij probeert te overtuigen van zijn of haar gelijk. In mijn ervaring werkt dat niet.

Wel ben ik geinteresseerd in het hoe en waarom een persoon zo anders denkt dan ik. Achter de meeste mensen schuilt een gevoelig iemand (ok, er zijn uitzonderingen). We worden allemaal gevormd door onze achtergrond en omgeving.

Ik snap heus, dat bepaalde dingen je kwaad maken, maar doe er dan daadwerkelijk wat aan, verwacht niet, dat anderen, met een heel andere kijk op het leven dan jij, dat doen. Want dat zal niet gebeuren en uiteindelijk blijf jij kwaad achter en de ander is gewoon overtuigd van zijn/haar gelijk. M.I. is het nooit de moeite waard zelf stress of kwaadheid te voelen over iets, waar je geen controle over hebt, of je moet eraan werken om er controle over te krijgen.

Misschien niet de 100% sympathie, die je wilde horen, maar dit land is een land van grote verschillen, in het ene deel mogen homo's niet adopteren, in het andere mogen ze trouwen. En met al die mensen en verschillende meningen moet je toch in vrede kunnen leven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Petra/VS schreef:Tja. dat is toch ook een deel van een open society. Misschien ben ik daar al meer aan gewend. Ik "agree to disagree" heel vaak met mensen. Maar hun mening is hun mening en daar hebben ze recht op, net als jij recht hebt op de jouwe. Zoals Voltaire zei (in het Frans weliswaar): "I may disagree with what you say but I will defend until death your right to say it."

Voor mezelf sprekend (en ik denk, dat ik wat dat betreft goed in de Amerikaanse samenleving pas ;)) heb ik een hekel aan discussies, waarbij de ene partij de andere partij probeert te overtuigen van zijn of haar gelijk. In mijn ervaring werkt dat niet.

Wel ben ik geinteresseerd in het hoe en waarom een persoon zo anders denkt dan ik. Achter de meeste mensen schuilt een gevoelig iemand (ok, er zijn uitzonderingen). We worden allemaal gevormd door onze achtergrond en omgeving.

Ik snap heus, dat bepaalde dingen je kwaad maken, maar doe er dan daadwerkelijk wat aan, verwacht niet, dat anderen, met een heel andere kijk op het leven dan jij, dat doen. Want dat zal niet gebeuren en uiteindelijk blijf jij kwaad achter en de ander is gewoon overtuigd van zijn/haar gelijk. M.I. is het nooit de moeite waard zelf stress of kwaadheid te voelen over iets, waar je geen controle over hebt, of je moet eraan werken om er controle over te krijgen.

Misschien niet de 100% sympathie, die je wilde horen, maar dit land is een land van grote verschillen, in het ene deel mogen homo's niet adopteren, in het andere mogen ze trouwen. En met al die mensen en verschillende meningen moet je toch in vrede kunnen leven.
Weet je het maakt me nog geeneens kwaad, maar meer verdrietig. En wie zeg dat ik er niets aan doe, op mijn manier doe ik er wel wat aan, door mensen vragen te stellen en te dwingen om na te denken.

Ik ben niet op zoek naar 100% sympathie, maal daar eigenlijk niet om. Heb eigenlijk meer mijn berichtje geplaatst om mijn verontwaardiging te uiten

Vind het alleen verbazingwekkend dat een land dat naast het groot zijn in haar verschillen, zo klein en kortzichtig is in het onderwijzen en aanvaarden van de verschillen in haar burgers. Waardoor een paar ambtenaartjes in texas een hele grote kans hebben om vele kinderen het enige veilige thuis te ontnemen die ze kennen.

Mijn levensmotto is: Live and Let Live

En begrijp me niet verkeerd dat is niet het afkraken van Amerika, want naast een paar fouten, heeft Amerika ook fantastische dingen.

Misschien heb ik het in het verkeerde forum geplaatst en hoort het meer thuis in Amerika Politiek of Off Topic
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik snap wel wat Petra bedoeld denk ik - als je soms jezelf ten rade gaat, kan je wel eens tot de ontdekking komen dat de kortzichtigheid van twee kanten komt ; )
Petra/VS schreef:heb ik een hekel aan discussies, waarbij de ene partij de andere partij probeert te overtuigen van zijn of haar gelijk. In mijn ervaring werkt dat niet.
Mee eens – vooral bij discussies waar je niet om de fundamenten van een religie heen kan.. Ieder heeft recht op zijn mening.. maar als je dan met termen als ‘BS’ gaat smijten dan zul je nooit nader tot elkaar komen.
Petra/VS schreef: M.I. is het nooit de moeite waard zelf stress of kwaadheid te voelen over iets, waar je geen controle over hebt, of je moet eraan werken om er controle over te krijgen.
Wijze woorden ;) ... ook helemaal mee eens, maar soms makkelijker gezegd dan gedaan : )

-
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

De term BS gebruik ik natuurlijk niet als ik probeer te achterhalen over het hoe en waarom mensen denken zoals ze denken.

Maar het is wel de term waar ik aan denk als mensen de bijbel in bepaalde onderwerpen naar voren halen, want mijn inziens is dat een excuus om zelf niet te hoeven nadenken of vragen te hoeven stellen.
Laatst gewijzigd door jewelry-trends op 14 mei 2005, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
jewelry-trends
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Petra/VS schreef:Tja. dat is toch ook een deel van een open society. Misschien ben ik daar al meer aan gewend. Ik "agree to disagree" heel vaak met mensen. Maar hun mening is hun mening en daar hebben ze recht op, net als jij recht hebt op de jouwe. Zoals Voltaire zei (in het Frans weliswaar): "I may disagree with what you say but I will defend until death your right to say it."

We worden allemaal gevormd door onze achtergrond en omgeving.
We worden inderdaad allemaal gevormd door onze achtergrond en omgeving, maar ik denk dat elke generatie de verplichting heeft zich met kennis te verrijken en niet stug moet vasthouden aan bepaalde denkwijze puur uit onwetendheid en de angst die hieruit voortkomt
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Mensen zijn in bepaalde delen van het land iets Bijbel vaster dan Liberal Nederland. Niet dat ze nou allemaal een Godvrezend vroom leven hebben, maar je komt gewoon wat meer Bijblese waarden als maatstaven tegen vandaar de gevleugelde uitspraak It is Adam and Eve, not Adam and STEVE.
Was that for us?
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

laska schreef:Mensen zijn in bepaalde delen van het land iets Bijbel vaster dan Liberal Nederland. Niet dat ze nou allemaal een Godvrezend vroom leven hebben, maar je komt gewoon wat meer Bijblese waarden als maatstaven tegen vandaar de gevleugelde uitspraak It is Adam and Eve, not Adam and STEVE.
Misschien is het preciezer om te zeggen dat je meer fundamentalistische of conservatieve interpretaties van de Bijbelverhalen tegenkomt. Immers, die verhalen worden door allerlei stromingen op uiteenlopende manieren geïnterpreteerd. In Nederland hebben we zo ook onze eigen Bible Belt waar dergelijke opvattingen heersen; in Amerika is die Bible Belt alleen een stuk groter en vooral invloedrijker. En helaas dragen die opvattingen (en niet alleen wat homosexualiteit betreft) niet bij aan (individuele) vrijheid, tolerantie en verdraagzaamheid. Ik kan me daar van binnen ook wel eens boos overmaken, maar realiseer me tegelijk dat ik er weinig aan zal kunnen veranderen. Hooguit probeer ik vanuit mijn eigen visie mensen te laten zien hoe ik mijn opinie vorm door zoveel mogelijk rationeel te denken i.p.v. door klakkeloos allerlei middeleeuwse dogma's te volgen.
Life is good in the Tarheel State.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer