Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rookgedrag in de US

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hoe anders het nu is in de gezondheidszorg dan 25 jaar geleden. Toen ik in de verpleging begon mocht er nog op de kamers gerookt worden! Dat kun je je nu niet meer voorstellen.
Daarna kregen we de dagverblijven waar we mensen met bed en al naar toe brachten om een sigaretje te roken.
Nu zie ik het hier helemaal naar de andere kant opgaan; 12 jaar geleden waren er nog wat rookhokken in het ziekenhuis, daarna werden rokers naar buiten verbannen. Het geeft grote wrijvingen tussen personeel; de rokers zorgen er allemaal voor dat ze genoeg pauzes krijgen buiten en de rest bekijkt het maar. Voor patienten is het moeilijk; als ze narcotica krijgen mogen ze niet de afdeling af omdat wij voor hun verantwoordelijk zijn. Ze kunnen een nicotine patch of kauwgum krijgen. Sommigen gaan toch naar buiten, tot nu toe is het goed gegaan, maar gaat het een keer fout dan hangen we. Ik ben benieuwd hoe het in het najaar zal gaan als er nergens meer op ziekenhuis terrein gerookt mag worden!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gernand
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gernand »

Ik ben het er wel mee eens dat de rokers zich moeten aanpassen aan de niet rokers en niet andersom.

maar toch vind dat er in cafe's gewoon gerookt mag worden. Ik vind het er op de een of andere manier bij horen.
Velen van jullie zullen dat misschien raar vinden, maar het is gewoon iets gevoelsmatig.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

12 jaar geleden waren er nog wat rookhokken in het ziekenhuis, daarna werden rokers naar buiten verbannen. Het geeft grote wrijvingen tussen personeel; de rokers zorgen er allemaal voor dat ze genoeg pauzes krijgen buiten en de rest bekijkt het maar. Voor patienten is het moeilijk; als ze narcotica krijgen mogen ze niet de afdeling af omdat wij voor hun verantwoordelijk zijn. Ze kunnen een nicotine patch of kauwgum krijgen. Sommigen gaan toch naar buiten, tot nu toe is het goed gegaan, maar gaat het een keer fout dan hangen we
Ik ben benieuwd of het hier ook ooit die kant op zal gaan, ik hoop eigenlijk van niet. Ik vind het prima om maatregelen te nemen om niet-rokers te beschermen, maar dit gaat wel erg ver.
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ftwproductions schreef:Alcohol is het zelfdeverhaal ,ik heb in Athy (ierland) in een verzorgings tehuis gewerkt 30%van de mannen die daar verbleven was tussen de 45 en 60 jaar met alzheimer,Athy is een stadje met 35 kroegen vandaar.
Een heel leuk stadje ,het bezoeken waard.
Uh, Jeroen, Alzheimer's krijg je niet van alcoholisme, hoor. Ik heb zelf een chronische aandoening (gelukkig niet Alzheimer ;)) en ik erger me groen en geel als mensen, die er werkelijk geen weet van hebben, voor mij gaan zitten bepalen waardoor het komt. Ik denk, dat je mensen met ouders, die de ziekte van Alzheimer hebben, heel erg beledigt als je dat zo even casueel op overdadig alcohol gebruik gooit.
Verder schaadt overdaad gewoon en hangt het van de substantie en de persoon af wat "overdaad" is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Mijn moeder en haar zuster hebben allebei jaren Alzheimer's gehad en zijn er ook aan overleden (en het is inderdaad het meest trieste wat je kan meemaken). Er is een derde zuster die al 60 jaar alcoholist is, zo iemand die van d'r fiets afviel omdat ze zo dronken was, en die is nu 80 en prima gezond. Heb er wel eens over gedacht om maar flink te gaan drinken!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Sorry ftw, ik kan het niet laten. Dit van stukje komt van deze website http://www.nlhep.org/faqs.html

If my lung test numbers are normal does that mean I am safe from the affects of my smoking?
NO. You should be retested in 3 to 5 years. Your test results may be normal now, but can still become abnormal later. Smoking attracts inflammatory cells that release enzymes that digest the lung. It may be a few years before enough digestion has taken place to be detectable by spirometry. In addition, smoking puts you at risk for many diseases including cancers of the mouth, throat, esophagus, stomach and bladder, vascular disease and leukemia. Smoking also causes premature wrinkles.

Er zal veel aan je genen liggen, de een rookt en drinkt tot z'n 80ste en de ander sterft eraan met z'n 40ste. De oorzaak van Alzheimer's is niet bekend. Een vorm van dementie door alcohol is Korsakov syndroom.
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

LOL Ik begrijp de ironie wanneer een klein postuur met flink overwicht jou belerend verteld ‘smoking kills you’ – Maar het gaat hier juist om de last die ‘niet rokers’ van ‘rokers’ ondervinden. Het zitten in de rook, de stank, de gevaren van het meeroken en indirect soms ook de houding van rokers t.o.v. niet rokers (wie hoort zich aan te passen aan wie?) - Natuurlijk is overgewicht één van de grootste levensbedreigende risicofactoren (als het niet al op nummer 1 staat), maar als iemand naast mij 3 Big Macs zit weg te werken ondervind ik daar geen last van (hoewel ik een zeer gevoelige maag heb ; ))

Sandy
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Mijn 95 jaar oude vader rookt nog steeds.
Maar nu heeft hij emphysema en nu beweert hij dat hij te oud is om te stoppen.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

ff een mening van iemand uit het wetenschappelijk onderzoek naar longkanker en hersenproblemen.

De aandoening die resulteert in vergeetachtigheid en alzheimer/dementie-achtige klachten heet de het syndroom van Korsakow. De oorzaak van dit syndroom is o.a. chronisch alcohol (mis)bruik.

Wetenschappelijk is bewezen dat ruim 85% van de mensen met longtumoren rookt of langdurig heeft gerookt. Dit betekend natuurlijk niet dat 85% van de rokers longkanker krijgt :!:

Het krijgen van tumoren heeft altijd iets te maken met je erfelijk materiaal. Sommige hebben iets meer aanleg dan de ander maar iedereen kan het krijgen. Er zijn wel stimuli die de kans kunnen vergroten zoals roken, asbest, werken in de mijnen.
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Ik kan FTW zijn uitleg best begrijpen en ben het enigszins met hem eens.

Zoals al eerder gezegd, ik ben gestopt met roken sinds het begin van het jaar en nu pas weet ik hoe vervelend het soms kan zijn als je met roken geconfronteerd word.
Ik heb er niets op tegen dat mensen roken, het is hun leven en hun gezondheid, maar rokers moeten dan ook het verstand hebben om niet te roken in restaurants e.d.

Men mag van mij gerust een beetje strenger optreden tegen rokers, maar we moeten het ook niet overdrijven hé.
In Amerika lijkt het alsof men een heksenjacht doet op rokers...maar zouden de heren politici eerst eens niet kijken naar LA?
De smog die daar hangt is volgens mij even ongezond, zoniet ongezonder dan een sigaretje.

Respect moet van twee kanten komen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

ftwproductions schreef:Ik ga buiten op het rokers bankje zitten ,steek een peuk op .................Komt de parkeerwacht naar me toe ```hey mate smoking kills you ,you know that``Ik kijk hem aan ,
voor me staat een man van 1.60 en ik schat z`n gewicht op 200kg
Weet je zeker dat het een man was, want volgens mij is "ze" nu ook haar hondje kwijt. :lol:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

ftwproductions schreef:.Ik heb in de tijd dat ik dit verhaaltje getikt heb 2 peuken gerookt ,en alleen 1 van me katten heeft mee gerookt ,ook niet goed zeker? :cry: FTW
Dierenbeul!!

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wat erg FTW dat ze je zonder bescherming die baantje hebben laten doen.
Ik ben het er mee eens dat er veel andere dingen zijn die slecht voor je zijn, niet alleen roken. Het zijn allemaal keuzes die we maken, zo lang we de mogelijke gevolgen ervan maar weten. Sommige dingen hebben we zelf in de hand, andere, zoals smog niet zo. Ja, je kunt verhuizen, maar dan nog kun je smog van honderden kilometers verder inademen.
Ik probeer niemand op stang te jagen, maar ik ben verpleegkundige en ik zie dagelijks de gevolgen van roken. Niet eens zo zeer de long kanker, maar meer emfyseem patienten. Ik zal er niet over uitwijden.
Maar tevens zie ik natuurlijk de gevolgen van andere slechte leefgewoontes, zoals overgewicht met alle complicaties vandien. En zeker moet je al deze dingen maar accepteren van een ander.
Annemiek
ftwproductions
Amerikafan

Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Als roker moet je je aanpassen aan niet rokers ,en niet anders om .

Als iemand niet wil dat er in zijn huis gerookt word,voor mij heb je gelijk .

Ben zelf een echte roker, maar vind ook wel dat het steeds meer overdreven wordt, ik vind het geen enkel probleem als je binnen niet mag roken, maar dan moet men niet "zeuren" dat ik buiten een sigaretje rook.

Ik weet zelf heel goed, net zoals iedere roker, dat ik slecht bezig ben.
Daar hoeven mijn kennissen me echt niet steeds op te wijzen.

Antoinette
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

"Kissing a smoker is like licking an ash-tray"
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT