Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Witte auto's

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Witte auto's

Bericht door Old Faithful »

Beste forumleden,

Hier hoor ik autoverkopers altijd zeggen "een rooie is een mooie en met een witte blijf je zitten", maar tijdens mijn laatste trip naar de V.S. viel het me op dat er zoveel witte auto's rondrijden.
Is daar een reden voor of is het een trend (die over enkele jaren naar Europa overwaait) :?:
Groet,

Old Faithful
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Witte auto's

Bericht door ned in MO »

Een witte is minder heet in de zomer?
Er zijn overigens maar weinig auto's die echt mooi zijn in het wit vind ik.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Als je goed oplet zie je dat witte auto's in Nederland aan het terugkomen zijn.
Er is volgens autoverkopers weer steeds meer vraag naar.
16x USA / 30 staten
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij vonden juist afgelopen zomer tijdens onze Amerikareis dat je er relatief minder witte auto's zag dan een paar jaar geleden, het is dus nog 'erger' geweest. Ik denk dat het inderdaad wel met de temperatuur te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Toevallig viel ons dat tijdens onze afgelopen reis ook op. Temeer daar we zelf ook een wit exemplaar hadden:
Afbeelding
Een mooiere kleur vertrok net voor onze ogen, dus bleef er enkel wit over. Aanvankelijk vond ik dat maar niks, maar je wordt er snel aan gewoon omdat er net zoveel witte rondrijden. Maar zelf zou ik het nooit kopen. Ook niet als ik in Amerika/een warm land zou wonen. Er zijn nog veel mooiere lichte kleuren (o.a. het Draakje van PetraVS).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wereldwijd is wit de meestverkochte autokleur. Heel populair in Japan en Mexico. Alleen in Europa denken ze er een beetje anders over.

http://www.auto55.be/nieuws/11518-wit-i ... rste-kleur
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ik vond ze in Amerka ook veel rondrijden. Het is niet de dominerende kleur, maar je ziet er zeker meer witte auto's als hier.
Ik vond het vooral opvallend in LA.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Mijn auto is wit, en blijft ook wit. Is zelfs nog z'n originele verf :dance: Afbeelding
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Manlief zijn truck is ook wit. Hij gelooft dat de auto daardoor minder warm wordt in de zomer. Ik weet het niet zo net, en ben ook niet zo gek van wit, dus mijn auto is gewoon lekker rood. Maar wat ik zie en gehoord hebben denken heel veel mensenhier dat witte auto's minder warm worden, alhoewel je de laatste tijd ook steeds meer grijs, beige, en andere lichte kleuren ziet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Leuk stukje over de kleur van een auto en interieur in hete klimaten:
Judy Hedding, About.com schreef:Car Colors For Hot Climates
Dark Cars or Light Cars: Does it Make a Difference?

People who are relocating to hotter climates have lots of questions about their cars. Should you sell your dark blue car because it will be like an oven in Phoenix? Should you buy a car with leather interior? Does everyone in Phoenix drive a white car with a tan interior?

There have been many studies done and opinions proffered by car experts, and I assure you that you can find statistics proving whichever side you are favoring. Some studies show that dark exterior cars are definitely hotter, and some show that they really aren't. Some research indicates that dark car exteriors are what makes or breaks the temperature inside the car, and others claim that it doesn't matter, since they all have steering wheels, dash boards and other heat conductors.

I haven't any empirical evidence of my own to share with you, but having read about 20 articles on the topic, here are my conclusions:

1. A car with a darker exterior color will get hotter on the inside somewhat faster that a light colored vehicle standing out in the Phoenix summer sun. After a while, they both approximate the same temperature: hot.
2. A vehicle with a darker interior color may get hotter on the inside somewhat faster that a vehicle with a light color interior.
3. A vehicle with a leather interior that has been sitting in the Phoenix summer sun will burn your thighs (even through pants!) every time, no matter what color the leather seats are.
4. Cracking the windows probably does little to prevent temperatures from rising in the car, but many people do it. That, and leaving your vents open, at least provides a little more ventilation.

So there you have it. But what do you do with your dark blue car with leather interior? Should you immediately sell it because you are moving to the desert? Not unless you want to. There are plenty of ways to minimize the affects of summer heat on the temperature of your car. Frankly, if you have to park your car outside in the sun all day while you work, the interior temperature of your car, no matter what color it is, will be take-your-breath-away hot.

I recommend getting the car you like. If you have always wanted a dark cherry Cadillac, go for it. I happen to love leather interiors, but I know what to do to prevent butt-burn in the summer.

Let's face it--when it is 115º outside in Phoenix, your car will get unbearably hot if left out in the sun. No matter what the color of the exterior or interior of your vehicle, here are some tips to help you minimize the impact of the heat in the summer.

In one hour, the temperature inside a vehicle in the summer sun in the Phoenix area can rise more than 50º. Too many children (and pets) die, or are permanently brain damaged from the consequences of their body temperature rapidly rising. It only takes minutes for the temperature inside a car to get high enough to kill your child or your pet. Do not ever leave children or pets inside your vehicle in the heat--not even with the windows cracked. Never. Not for a minute. I'm not joking.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef: Er zijn nog veel mooiere lichte kleuren (o.a. het Draakje van PetraVS).
Hee, leuk, dat je die noemt! Inderdaad vind ik dat ook een heel mooi kleur. Overigens merk ik in ons gebied niet zo'n voorliefde voor wit. Ik ben eens de auto's langsgegaan, die ik "ken" en daar zit maar een witte bij!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Dat was toch een heel licht groene, niet?
Heel mooi als ik het me goed herinner
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, inderdaad, heel licht groen, lijkt in fel licht soms wel zilver.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Wij hebben ook een witte, kweet niet of het scheelt in de floridiaanse hitte (foto van 2006)

Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vond onze creme-witte PT Cruiser (tijdens onze rondreis) errug mooi! Zeker bij dit model auto vond ik de kleur heel goed passen (model is natuurlijk enigzins gebaseerd op een klassieker). Ik heb ze ook zien rijden in rood en donkerblauw en zelfs met zo'n houten afwerking aan de zijkant (waar is dat goed voor??), maar vond deze kleuren geen recht doen aan het model van de auto.
Als ik in Amerika zou wonen, of in NL een PT Cruiser zou nemen, zou ik zeker voor de witte kleur gaan!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

RiverCola schreef:Ik vond onze creme-witte PT Cruiser (tijdens onze rondreis) errug mooi!
Een PT Cruiser is natuurlijk lelijk in ELKE kleur. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Jeffero
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeffero »

Bandido schreef:Een PT Cruiser is natuurlijk lelijk in ELKE kleur. :wink:
Niet persee. :P
Boulder City PD heeft een D.A.R.E. unit, en dat is één of ander exotisch paars met blauw-oranjeachtig en vlammen ding.

Ik denk dat de meeste neder-amerikanen met schoolgaande kiddo's D.A.R.E. wel kennen?
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ben niet zo wild van witte auto's, maar toch heb ik een witte vw polo-tje gehad :D . En daarna een witte mazda 626....... ohjee :D . Nu een blauwe mazda... dat is wel een beetje burgelijk.
Onze volgende auto word de Mitsubishi outlander...... Misschien in het wit? misschien :D .....

Maar de auto die het mooist in het wit is vind ik toch wel de:

Cadillac Escalade :oh: .
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

yarrah schreef:Maar de auto die het mooist in het wit is vind ik toch wel de:

Cadillac Escalade :oh: .
Die hadden wij in 2007 :doublethumb: hij was een beetje parelmoer wit
Afbeelding

Ik vind die nieuwe VW Scirocco ook wel vet in het wit
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hier Colorado zit je een beetje met extremen wat weer betreft. Gloeiend heet in de zomer, ijzingwekkend koud in de winter. Ik heb een zwarte pickup met goeie airconditioning en daardoor is het in de zomer ook wel uit te houden, maar in de winter wordt deze auto als ie in de zon staat toch warm, ondanks eventuele vrieskou buiten. Ik denk dat het door de kleur komt. In Colorado kan het vriezen terwijl de zon er lustig op los brand. Vandaar dat je tegelijk warm en koud kunt hebben hier: als je in de zon staat wordt de zonkant van je lijf warm en de schaduw kant is koud.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer