Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Talk Radio
-
- Amerika-ontdekker
Talk Radio
Hoi,
Luistert iemand wel eens naar Amerikaanse 'talk radio'-zenders?
Sinds een week luister ik nu op internet naar KLSX 97.1 FM uit Los Angeles, en soms lach ik me rot.
Soms hebben ze daar serieuze zaken als verkiezingen en kandidaten, lokale rampen als bosbranden of nationale aangelegenheden. Maar soms ook minder serieuze onderwerpen als jonge meisjes met vervelende vriendjes die dan raad vragen aan de studiogast(en) en of presentatoren. Soms worden de bellers enorm afgez*ken, vermakelijk is het wel!
Groetjes,
Hinkelbein
* Opmerking moderator - Marco
Woord aangepast.
Gelieve op het taalgebruik te letten, het forum wordt gelezen door verschillende zoekmachines en daardoor kan een bepaald genre woorden vervelende spam opleveren.
Luistert iemand wel eens naar Amerikaanse 'talk radio'-zenders?
Sinds een week luister ik nu op internet naar KLSX 97.1 FM uit Los Angeles, en soms lach ik me rot.
Soms hebben ze daar serieuze zaken als verkiezingen en kandidaten, lokale rampen als bosbranden of nationale aangelegenheden. Maar soms ook minder serieuze onderwerpen als jonge meisjes met vervelende vriendjes die dan raad vragen aan de studiogast(en) en of presentatoren. Soms worden de bellers enorm afgez*ken, vermakelijk is het wel!
Groetjes,
Hinkelbein
* Opmerking moderator - Marco
Woord aangepast.
Gelieve op het taalgebruik te letten, het forum wordt gelezen door verschillende zoekmachines en daardoor kan een bepaald genre woorden vervelende spam opleveren.
- Rmnd
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Talk Radio
Ik luister zelf de laatste weken weer naar KLUC No 1# Radio Station in Las Vegas, althans dat zeggen ze zelf
Talk radio heb ik nog nooit beluisterd weleens wat over gehoord, ik zal er eens op afstemmen via internet.
Wat ik mij eigenlijk wel afvraag, is het in Amerika een beetje te vergelijken als in Nederland kwa vaste Frequenties?
Of heeft elke state zo zijn eigen populaire zender?
Is er in Amerika uberhaupt wel een een populairste radio zender?
Rayes

Talk radio heb ik nog nooit beluisterd weleens wat over gehoord, ik zal er eens op afstemmen via internet.
Wat ik mij eigenlijk wel afvraag, is het in Amerika een beetje te vergelijken als in Nederland kwa vaste Frequenties?
Of heeft elke state zo zijn eigen populaire zender?
Is er in Amerika uberhaupt wel een een populairste radio zender?
Rayes

Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik luister zelf nooit naar Amerikaanse radioprogramma's, maar herinnerde mij wel dat hier al eens eerder over gesproken was. 'k Heb het dus even voor je opgezocht, en misschien heb je hier wat aan:
viewtopic.php?f=3&t=12073&hilit=talk+radio
viewtopic.php?f=3&t=12073&hilit=talk+radio
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik luister de laatste tijd weer. Lach me ziek om die lui alles rechtleuteren wat krom is op het republikeinse vlak 

Laatst gewijzigd door ned in MO op 04 sep 2008, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
@ Marco, modrator:
Ik zal aan mijn taalgebruik denken.
Ik zal aan mijn taalgebruik denken.
-
- Amerika-ontdekker
Op internet zijn veel radiofrequentie-websites te vinden, frequenties op FM en AM. Per land of staat geselecteerd.
Voorts zijn er veel sites met zenders die ook online zijn. Ik heb verschillende sites gevonden en op die manier duizenden zenders gevonden, waarvan ik er toch wel tientallen vaak beluister.
Ik weet niet of er één populaire zender in de USA bestaat. Als deze bestaat, moet het een AM-zender zijn, aangezien een FM-zender nooit de hele USA kan bestrijken. Elke staat zal ongetwijfeld zijn favoriete zenders hebben.
Voorts zijn er veel sites met zenders die ook online zijn. Ik heb verschillende sites gevonden en op die manier duizenden zenders gevonden, waarvan ik er toch wel tientallen vaak beluister.
Ik weet niet of er één populaire zender in de USA bestaat. Als deze bestaat, moet het een AM-zender zijn, aangezien een FM-zender nooit de hele USA kan bestrijken. Elke staat zal ongetwijfeld zijn favoriete zenders hebben.
- DixieChick
- Amerika-expert
NPR is heel populair (in ieder geval onder volk zoals ik:) ). Het is mer een serieus talk radio station. National Public Radio is een nationale zender met allemaal lokale affiliates. Het meeste van de programma's zijn dus door heel Amerika precies hetzelfe (Morning Edition, All Things Considered, Car Talk), maar je hebt ook lokaal nieuws twee keer per uur, en zo her en der wat lokale programma's (Zo hebben wij hier een praatprogramma dat Georgia Gazette heet).
Je kan NPR beluisteren op www.npr.org
Je kan NPR beluisteren op www.npr.org
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb satelietradio in de auto en luister vaak naar CNN Headline News. Maar ook heel veel naar de lokale zender WTOP.
Verder zijn er natuurlijk minder serieuze nationale praatprogramma's, zoals Howard Stern(nu alleen op sateliet) en Mike O'Meara op Washington WJFK (kun je ook live naar luisteren).
Verder zijn er natuurlijk minder serieuze nationale praatprogramma's, zoals Howard Stern(nu alleen op sateliet) en Mike O'Meara op Washington WJFK (kun je ook live naar luisteren).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie tips. Ik beleef vooral tijdens mijn kantoorwerk erg veel plezier aan KLSX 97.1 FM, streaming te beluisteren. Het is absoluut niet-serieuze talk, maar ik leer er ook ontzettend veel Amerikaans van. En ik bedoel geen scheldwoorden, hoewel die ook wel voorkomen. En omdat ik een kantoor heb waar ik lekker alleen zit, kan ik naar believen luisteren.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je die leuk vindt, vind je de WJFK shows vast ook leuk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerika-ontdekker
Klopt, ik heb gisteravond even geluisterd en het was erg leukPetra/VS schreef:Als je die leuk vindt, vind je de WJFK shows vast ook leuk.

Bedankt voor de tip!