Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse Recepten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

PeeJay schreef:Hoezo ? verdacht ze haar vriend van omgang met een vampier dan...? :mrgreen: /PeeJay
ROFL!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Amerikaanse Recepten

Bericht door Sandy »

Ik roep even een twee jaar oude topic op, maar mijn vraag past hier denk ik het beste.
Wie kan voor mij dit recept vertalen? Ik kan wel woord voor woord opzoeken, maar om het ook een beetje als recept te laten klinken, kan iemand mij helpen?

Ingredients

125g unsalted butter, melted
3/4 cup (165) caster sugar
3 ripe bananas, roughly chopped
2 eggs
1 tsp vanilla extract
2 cups (300g) self-raising flour, sifted
1 cup (45g) desiccated coconut
1/2 cup (100g) dark chocolate chips
*Icing sugar, to dust

method

Preheat oven to 200C and grease a 12 hole mini-muffin pan. Process butter, caster sugar, banana, eggs and vanilla in a food processor until well combined. Place flour, coconut and chocolate in a large bowl, then fold in banana mixture. Working in batches, place dessertspoons of mixture into pan. bake for 15 minutes or until risen and golden. cool slightly in pan, then turn out onto a rack to cool completely. Repeat with remaining batter. serve dusted with icing sugar.

-
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik weet alleen dat ik graag mee wil eten :wink:
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

wellicht niet zo mooi geschreven als in een boek van Jamie Oliver, oid, maar goed, mijn interpretatie:

125g ongezouten gesmolten boter
3/4 cup basterd suiker
2 rijpe bananen, grof gesneden
2 eieren
1 theelepel vanille extract
2 cups zelf rijzende bloem
1 cup gedroogde kokosnoot
1/2 cup pure chocolade chips
* poedersuiker om te 'dusten'

methode
verwarm de oven voor tot 200 graden en smeer een mini muffin pan (12 stuks) in met boter. Mix de boter, basterdsuiker, bananen, eieren en vanille in een keukenmachine tot het geheel goed gecombineerd is. Doe de bloem, kokosnoot en chocolade in een grote kom en vouw vervolgens de bananenmix er doorheen.

Doe steeds een desertlepel aan mix in de gaten van de pan en bak deze voor 15 minuten (of tot ze opgekomen en goudbruin zijn). Laat de muffins even afkoelen in de pan en haal de muffins vervolgens uit de pan om ze compleet af te laten koelen. Herhaal dit proces voor het overige beslag. Serveer 'gedust' met poedersuiker.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

... en vouw vervolgens de bananenmix er doorheen. Doe steeds een desertlepel aan mix in de gaten van de pan en bak deze voor 15 minuten.

Dit klinkt een beetje alsof je het door zo'n vertaalmachine hebt gehaald ;)
Sandy
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

nee hoor.. maar ik kijk eigenlijk geen nederlandse kookprogramma's. Alleen BBC en in de VS Food Network.. Ik ken dus het 'fold' principe alleen in de Engelse terminologie. Haha ik wist dus niet helemaal zeker wat ik er van moest maken, al dekt 'vouwen' wel de lading.

Roeren is te agressief, dus door middel van een rustige beweging waar je de ene laag op de andere 'vouwt', zorg je ervoor dat het gewenste effect wordt behaald :)

Die desertlepel, die vond ik lastig te vertalen.. Eetlepel is een standaard (maar wordt in het Engels anders aangeduid), theelepel idem. Er zal vast wel een beter NL woord zijn, maar ik zou het eerlijk gezegd niet kennen ;)

Ik ben best een kookgek, maar qua tv programma's hou ik het bij Engelstalig (NL heeft nou eenmaal ook niet echt goede programma's..) en nu ik er over nadenk, de boeken/internet recepten die ik lees zijn ook meestal in het Engels..

Ik heb alleen 'desiccated' even door een vertaalmachine gehaald.. haha daar had ik echt even geen idee bij ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Nu een oud onderwerp vanonder het stof is uitgehaald :wink: ...Ik heb een paar weken geleden dit recept eens geprobeerd, het is wel niet precies afgemeten, heb het zo doorgekregen van mijn schoonbroer maar het is heerlijk!
SPINACH ARTICHOKE DIP

Ingredienten:

* 115gr ( 1/2 cup) boter
* 1 ui gesnipperd
* 2 teentjes look fijngehakt (ik verdubbel die portie)
* 2 doosjes diepvries spinazie ( kleine pakjes, geen idee hoeveel gr dat is)
* 225gr roomkaas (8 oz)
* 225gr zure room (8oz)
* 1 blik of bokaal artichoke harten
* zout, peper, Cayenne peper
* 450 gr Mozerella kaas (geraspt) (2/3 van een groot pak)
* 150gr Parmesan kaas (geraspt) (3/4 cup)

Bereiding:

* Smelt de boter, voeg ui en look toe, beetje laten stoven.
* Voeg er de diepvries spinazie aan toe ( TIP: pers het overtollige water eerst uit de spinazie, of laat het lekken door een zeefje)
* Goed roeren
* Voeg er langzaamaan de roomkaas aan toe, roer goed door de spinazie
* Voeg er dan de zure room aan toe, weer goed roeren
* Breng op smaak met zout, peper, Cayenne peper
* Voeg er 300 gr Mozerella kaas aan toe, meng goed erdoor
* Voeg de Parmesankaas toe, goed mengen
* Giet het mengsel over in een ovenschotel en strooi de rest van de Mozerella kaas erover
* Bak tot de kaas zich ontpopt tot een licht bruin korstje. (of broil)

Sandy,
zoveel eeuwen later...hier ook een heerlijke bereiding voor zoete aardappel.

Gewoon de aardappel in frieten snijden of dunne schijfjes.
In een Tupperware doe je olijfolie, oregano, peper, lookpoeder en je doet de frietjes erbij.
Schep de frietjes door het mengsel en leg ze op een ovenplaat, goed verspreid.
Gewoon bakken (180C), zo'n 15 a 20 minuutjes. Afhankelijk van hoe dik de frieten zijn.

Groetjes,
San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sandy schreef:... en vouw vervolgens de bananenmix er doorheen. Doe steeds een desertlepel aan mix in de gaten van de pan en bak deze voor 15 minuten.

Dit klinkt een beetje alsof je het door zo'n vertaalmachine hebt gehaald ;)
Verre van een keukenprinses, maar ik denk dat ze zeggen: schep de banenenmix onder het deeg / door het deeg.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De Engelse culinaire term "to fold" kennen we in NL eveneens als de term "vouwen".
Dit wil zeggen dat je twee (vloeibare) ingredienten luchtig door elkaar schept. Zo min mogelijk roeren zodat de lucht er in blijft. Bij tiramisu bijvoorbeeld "vouw" je de luchtig geklopte slagroom door de mascarpone.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Voor de mensen die graag met Amerikaanse recepten koken, is het niet handig om maatschepjes ed. met Amerikaanse maten te kopen?
Afbeelding
Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Regelmatig schaf ik healthy cooking aan, waar heerlijke, lichte recepten in staan.
Gisteren heb ik Pumpkin bread gemaakt, volgens mij smaakte het naar kruidkoek en Ruby vond het een speculaassmaak hebben. Hubby vond het ook lekker en het was helemaal niet vet, ipv olie, wat hier veel gebruikt word in recepten, vervang je dat voor een deel met ongezoete appelmoes, wat het een luchtige smaak geeft.
flemish.flounder
Amerika-newbie

Bericht door flemish.flounder »

Ok, ja, ancient topic. En wij aten lemon pepper samen met chili powder gewoon op chips hoor!

Is er iemand die een recept voor mac 'n cheese heeft met enkel cheese, geen groenten ofzo? Want mijn gastmama deed daar niks extra in en dat vond ik echt zalig... Kan je hier trouwens ergens velveeta kopen of is dat weer typisch Amerikaans?

Nog een vraagje: Is het te doen om zelf fajita's te maken? Zonder die kruiden uit een pakje, want dat vind ik echt vies, lijkt er zelfs niet op!

Derde vraag: Zou je ergens jalapeños kunnen kopen? En poblano of anaheim chilis voor chili rellenos? Ik was daar echt verslaafd aan, en hier kan ik de ingredi[enten niet vinden...

Dank je wel!
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

wiepster schreef:Voor de mensen die graag met Amerikaanse recepten koken, is het niet handig om maatschepjes ed. met Amerikaanse maten te kopen?
Afbeelding
Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Die hebben we dan een tijdje terug meegenomen uit de States, samen met de "New Cook Book".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer