Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gastgezinnen gezocht voor amerikaanse jongeren!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Soort goedkope Au-Pair wordt het dan. Lijkt me idd niet gewenst..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hi,
Ik ken een paar gezinnen/jongeren die onder deze organisatie een jaar iemand hebben opgevangen/opgevangen zijn geweest.
Wat ik ervan weet is dat de jongere van het uitwisselingsproject meestal terecht komt in een gezin met jongeren van dezelfde leeftijd of dezelfde interesses.Bvb iemand die heel sportief is,zou zich denk ik rotvervelen in een gezin met boekenwurmen en vice versa...
Je verdient er inderdaad geen geld mee,of wordt niet vergoed maar als je hoort hoe veel goede herinneringen de meesten eraan hebben en hoeveel ze op korte tijd van elkaar leren;dat is goud waard!
Mijn vriend zijn ouders (Am)hebben ooit iemand uit Frankrijk gehad voor 3 maanden en zij zijn daarna een reis gaan maken door Frankrijk en bij die mensen goed ontvangen.Ze hebben nog steeds contact met elkaar.
Amerikanen kennende ,zal je als gastgezin achteraf ook meer dan welkom zijn in hun huis...maar dat mag natuurlijk niet de motivatie zijn
Kortom,ik denk wel dat het de moeite waard is!Proberen maar!
Groetjes,San
Ik ken een paar gezinnen/jongeren die onder deze organisatie een jaar iemand hebben opgevangen/opgevangen zijn geweest.
Wat ik ervan weet is dat de jongere van het uitwisselingsproject meestal terecht komt in een gezin met jongeren van dezelfde leeftijd of dezelfde interesses.Bvb iemand die heel sportief is,zou zich denk ik rotvervelen in een gezin met boekenwurmen en vice versa...
Je verdient er inderdaad geen geld mee,of wordt niet vergoed maar als je hoort hoe veel goede herinneringen de meesten eraan hebben en hoeveel ze op korte tijd van elkaar leren;dat is goud waard!
Mijn vriend zijn ouders (Am)hebben ooit iemand uit Frankrijk gehad voor 3 maanden en zij zijn daarna een reis gaan maken door Frankrijk en bij die mensen goed ontvangen.Ze hebben nog steeds contact met elkaar.
Amerikanen kennende ,zal je als gastgezin achteraf ook meer dan welkom zijn in hun huis...maar dat mag natuurlijk niet de motivatie zijn

Kortom,ik denk wel dat het de moeite waard is!Proberen maar!
Groetjes,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit staat ook op hun Website. Ze werken met een Hosting Profile. Deze wordt ingevuld door het Gastgezin en aan de hand daarvan wordt een passende Gast uitgezocht. Ik neem aan dat ze dat nu ook doen...zaandra schreef: Wat ik ervan weet is dat de jongere van het uitwisselingsproject meestal terecht komt in een gezin met jongeren van dezelfde leeftijd of dezelfde interesses.Bvb iemand die heel sportief is,zou zich denk ik rotvervelen in een gezin met boekenwurmen en vice versa...
Zie hieronder de aanmeldprocedure:
Aanmeldingsprocedure in 9 stappen
* Stap 1; vraag de brochure op, dan sturen we u zo snel mogelijk een brochure toe. In het midden van de brochure kunt u de inschrijfkaart vinden.
* Stap 2; stuur de inschrijfkaart op, of u kunt meteen de online inschrijfkaart invullen. U kunt daarop ook al een aantal voorkeuren opgeven.
* Stap 3; het hosting profile
Zodra we uw inschrijfkaart hebben ontvangen, sturen wij u een het zogenaamde 'hosting profile' toe. Dit is een uitgebreider inschrijfformulier dat door middel van vragen en antwoorden een beeld moet geven van uw gezin en woonomgeving.
* Stap 4; een persoonlijk gesprek bij u thuis
Nadat we uw inschrijfkaart hebben ontvangen (en u een hosting profile hebben gestuurd) kunt u een telefoontje verwachten van een AFS-vrijwilliger bij u in de buurt. Daarna komt de vrijwilliger bij u op huisbezoek en neemt u een interview af.
* Stap 5; een passend gastkind?
Op basis van alle informatie proberen wij uw gezin te koppelen aan een gastzoon of -dochter. Wij kijken daarbij niet alleen naar karakters, interesses en leefgewoonten, maar ook naar uw wensen, de wensen van de buitenlandse jongere en ook naar alle mogelijke beperkingen.
* Stap 6; AFS vindt een voor u geschikte deelnemer
Het is gelukt! AFS heeft iemand gevonden die goed bij u lijkt te passen. Wij sturen u dan een uitgebreide beschrijving die de deelnemer van zichzelf heeft gemaakt, samen met enkele foto's, toe.
* Stap 7; informatievoorziening
AFS stuurt u nu het zogenaamde plaatsingspakket: de gastouderhandleiding, het gastouder-ABC en enkele formulieren die u later in het jaar wellicht nodig zult hebben, zoals reisformulieren en declaratieformulieren.
* Stap 8; voorbereidingsbijeenkomst
Voor aankomst van de deelnemers van het jaarprogramma organiseert AFS voor u een voorbereidingsbijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst krijgt u hele concrete adviezen die u misschien van pas zullen komen.
* Stap 9; kennismaken
Meteen na aankomst ontvangt AFS de deelnemers tijdens de oriëntatie. AFS-vrijwilligers vertellen over Nederland: over de gewoontes en over de cultuur. Ook nodigen wij u uit om kennis te maken met uw gastkind en een start te maken met een intercultureel jaar dat, naar wij hopen, een ervaring wordt om nooit te vergeten!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar..Sandy schreef:Maar wat is jouw taak in het geheel? Ben jij contactpersoon van AFS Nederland voor deze specifieke groep jongeren?
Zeg Freek, enorme Nederlander. Je doet zo iets omdat je het zelf leuk vindt en omdat je een ervaring en hopelijk onvergetelijke tijd mee wilt geven aan een kind. Als dat niet voldoende compensatie is ben je niet de juiste persoon voor dit programma.freekb2 schreef:Het kan dus zo zijn dat je als gastgezin de uitstapjes ook nog zelf moet betalen. Een gastgezin krijgt geen vergoeding? Maar het gastlid kost toch geld, denk aan eten, verder 'kost' een gastlid toch inmateriele dingen, deze worden niet vergoed?
Nee, het hoeft geen kostendekkende vergoeding te zijn, maar een kleine vergoeding mag er wat mij betreft toch tegen overstaan. Het zal vast een onvergetelijke tijd zijn, dat lijkt mij ook wel.Jan Visser schreef:Zeg Freek, enorme Nederlander. Je doet zo iets omdat je het zelf leuk vindt en omdat je een ervaring en hopelijk onvergetelijke tijd mee wilt geven aan een kind. Als dat niet voldoende compensatie is ben je niet de juiste persoon voor dit programma.freekb2 schreef:Het kan dus zo zijn dat je als gastgezin de uitstapjes ook nog zelf moet betalen. Een gastgezin krijgt geen vergoeding? Maar het gastlid kost toch geld, denk aan eten, verder 'kost' een gastlid toch inmateriele dingen, deze worden niet vergoed?
Zelf heb ik een midweek in Berlijn in een gastgezin gezeten, deze kreeg daar wel een vergoeding voor en dat vind ik helemaal niet vreemd. Als ik in een hotel had gezeten had ik ook moeten betalen voor een overnachting en een maaltijd.
Jan Visser schreef:Zeg Freek, enorme Nederlander.

Ik moet meneer Visser eigenlijk wel gelijk geven. "Ollanders" denken alleen maar aan geld (ja, dit is een generalisatie, dat weet ik)... Maar ja, zo worden we nu eenmaal opgevoed...
Ik vind ook dat hiervoor geen vergoeding tegenover moet staan. Nederlanders kennende maken ze hier misbruik van... (ja, dit is wederom een generalisatie) In Amerika logeerden we bij een vriendin van mij, die vroeg daar ook geen geld voor. Logisch toch? (we hebben ze wel wat cadeautjes gegeven hoor)
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
?
Dus welke uitwisselings organisatie lijkt jullie nu het meest betrouwbaarst? Ik zelf zat te denken aan de YFU, de EF of de nog vrijwel onbekende AFS...
Heeft iemand ervaring met een van deze organisaties of weet je nog een andere toe te voegen?? Ik heb nog 2 jaar, dus alle tijd..
xxx Gina
Heeft iemand ervaring met een van deze organisaties of weet je nog een andere toe te voegen?? Ik heb nog 2 jaar, dus alle tijd..

xxx Gina
Idaho, jawel
AFS is helemaal niet zo onbekend hoor! (In België althans)
Ik ken in mijn omgeving verschillende mensen die met AFS een jaar naar het buitenland geweest zijn, en het is echt wel een betrouwbare organisatie.
Voor zover ik weet gaat eigenlijk iedereen die een jaar naar het buitenland gaat via AFS, ik ken niemand die het via een andere organisatie gedaan heeft.
Ik ken in mijn omgeving verschillende mensen die met AFS een jaar naar het buitenland geweest zijn, en het is echt wel een betrouwbare organisatie.
Voor zover ik weet gaat eigenlijk iedereen die een jaar naar het buitenland gaat via AFS, ik ken niemand die het via een andere organisatie gedaan heeft.
A
Hm, mij leek de YFU juist iets bekender.. Kan zijn dat het in Nederland anders is. Ik heb de site van de AFS ook even bekeken en het lijkt mij ook best betrouwbaar, maar in prijs verschilt het weinig.. Alleen de EF is iets goedkoper.. Maar het betreft wel een jaar High School in Amerika he, niet dat we naar andere prijzen en info staan te kijken
Verder iemand nog info? Alvast bedankt
Gina

Verder iemand nog info? Alvast bedankt

Gina
Idaho, jawel
Hallo,
Ik heb een jaar highschool gedaan via AFS en dit is mij zeer goed bevallen. Vanuit AFS was alles goed geregeld, en in amerika is AFS wel heel bekend. Op de meeste scholen zijn zelfs speciale AFS clubs. Ik vond dat door AFS alles in amerika ook erg goed was geregeld. Bij aankomst goed opgevangen, een kamp van een aantal dagen op een toplocatie en alles was super geregeld, goede begeleiding. De andere organisaties ben ik niet bekend mee, dus daar kan ik je niks over vertellen. Maar mocht je nog meer willen weten vraag het gerust.
Groetjes
Ik heb een jaar highschool gedaan via AFS en dit is mij zeer goed bevallen. Vanuit AFS was alles goed geregeld, en in amerika is AFS wel heel bekend. Op de meeste scholen zijn zelfs speciale AFS clubs. Ik vond dat door AFS alles in amerika ook erg goed was geregeld. Bij aankomst goed opgevangen, een kamp van een aantal dagen op een toplocatie en alles was super geregeld, goede begeleiding. De andere organisaties ben ik niet bekend mee, dus daar kan ik je niks over vertellen. Maar mocht je nog meer willen weten vraag het gerust.
Groetjes
- michelle1985
- Amerikafan
Ik ben zelf met Into geweest, dat was allemaal goed geregeld (http://www.into.edu). Ook over YFU heb ik ook veel goede verhalen gehoord, wat ik me herrinner van de infobijeenkomsten is dat AFS wel een stuk duurder (geen "non-profit" organisatie), maar dat zou je na moeten kijken.Heeft iemand ervaring met een van deze organisaties of weet je nog een andere toe te voegen?? Ik heb nog 2 jaar, dus alle tijd..
AFS is wel een nonprofit organisatie. Ze werken hoofdzakelijk op basis van vrijwilligers, er zijn slechts een paar mensen die wel betaald krijgen. Ook krijgen de gastgezinnen niet betaald.wat ik me herrinner van de infobijeenkomsten is dat AFS wel een stuk duurder (geen "non-profit" organisatie), maar dat zou je na moeten kijken.
- michelle1985
- Amerikafan
Sorry, ik haalde organisaties door elkaar, ik geloof dat Travel Active geen nonprofit organsatie was, al weet ik het niet helemaal zeker.AFS is wel een nonprofit organisatie. Ze werken hoofdzakelijk op basis van vrijwilligers, er zijn slechts een paar mensen die wel betaald krijgen. Ook krijgen de gastgezinnen niet betaald.
Ik ga niet oordelen over hoe en wat vd de openingstekst v Linda en de reacties erop. Wel wil ik iets kwijt over de stukjes (vergoedingen voor eten etc). Het woord GAST gezin betekend naar mijn idee dat je iemand als GAST uitnodigd en ik weet niet hoe anderen dat doen maar IK laat mijn gasten niet voor het eten betalen dat ik ze aanbied.
Afgl jaar hadden wij een duits meisje thuis voor 3 weken via Europa Kinderhulp. Als Gast gezin dus geen vergoeding voor ons voor eten of wat dan ook. Zelfs de verklaringen van goedgedrag etc die wij via gemeente moesten overhandigen bijna 80 euro warenvoor onze rekening maar EKH is onbetaalbaar. Tuurlijk gaat het in dit geval om veelal kansarme kinderen, maar vergeet niet dat de grootste hap vd kids uit Nederland komt. En dat voor hen 3 x pd eten al heeeeeeeeel byzonder is. Maar afgezien van het feit dat ik (we) een dametje heel gelukkig hebben gemaakt heb ik ontzettend veel geleerd in die 3 weken en dan heb ik mijn eigen kinderen nog niet genoemd. Die zijn in 3 weken voor 3 jr veranderd. Enfin ik kan zo nog uren doorgaan maar vergeet niet dat als je bewust kiest voor welk gastgezinsvorm dan ook, je hier zelf vaak ook een ontbetaalbare ervaring voor terug krijgt.
Helaas dit jaar kunnen wij niet. Wij gaan nl naar Florida maar volgend jaar zeker weer vd party en hou bovenstaande in mijn achterhoofd met nm voor mijn oudste zou dat heel aardig kunnen zijn.
Monique
Afgl jaar hadden wij een duits meisje thuis voor 3 weken via Europa Kinderhulp. Als Gast gezin dus geen vergoeding voor ons voor eten of wat dan ook. Zelfs de verklaringen van goedgedrag etc die wij via gemeente moesten overhandigen bijna 80 euro warenvoor onze rekening maar EKH is onbetaalbaar. Tuurlijk gaat het in dit geval om veelal kansarme kinderen, maar vergeet niet dat de grootste hap vd kids uit Nederland komt. En dat voor hen 3 x pd eten al heeeeeeeeel byzonder is. Maar afgezien van het feit dat ik (we) een dametje heel gelukkig hebben gemaakt heb ik ontzettend veel geleerd in die 3 weken en dan heb ik mijn eigen kinderen nog niet genoemd. Die zijn in 3 weken voor 3 jr veranderd. Enfin ik kan zo nog uren doorgaan maar vergeet niet dat als je bewust kiest voor welk gastgezinsvorm dan ook, je hier zelf vaak ook een ontbetaalbare ervaring voor terug krijgt.
Helaas dit jaar kunnen wij niet. Wij gaan nl naar Florida maar volgend jaar zeker weer vd party en hou bovenstaande in mijn achterhoofd met nm voor mijn oudste zou dat heel aardig kunnen zijn.
Monique
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1363 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-