Nu ben ik iemand die het leuk vind om de vlag uit te hangen wanneer het kan en ik doe dat dus ook graag (overigens niet elke dag, ik doe alleen de vlagdagen). Vandaag hingen zowel de Amerikaanse als de Hawaïaanse vlag halfstok in verband met Pearl Harbor Remembrance Day.. Normaal zou het een beetje lastig zijn want vandaag is ook de verjaardag van Prinses Amalia en dus hoort de Nederlandse vlag ook buiten te hangen, maar omdat het zondag is (volgens de NL vlag protocol wordt het op een zondag en op christelijke feestdagen een dag verzet, dus naar 8 december) gaat de vlag morgen pas uit. Dus eigenlijk heeft het vlaggenprotocol voor mij gekozen haha.
Morgen ben ik dus van plan om de Nederlandse vlag met wimpel (en opeens bedenk ik me dat er genoeg lezers zullen denken 'het is toch al 8 december'.. lol, hier pas over 3 uur) buiten te hangen en ik vroeg me eigenlijk af hoeveel van onze Nederlandse-Amerikanen, of Amerikaanse-Nederlanders, of gewoon Nederlanders in Amerika (ik verzin maar wat haha) dat nu eigenlijk ook doen.
Doen jullie dat ook, op alle NL vlagdagen de NL vlag buiten hangen naast de Amerikaanse vlagdagen, of hou je je alleen aan de Amerikaanse vlagdagen, of gewoon helemaal niet? En als je de NL vlag buiten hangt, hang je die dan naast de Amerikaanse of hang je hem gewoon alleen zonder de Amerikaanse?
Ik weet dat er een aantal andere topics ook enigszins over dit onderwerp gingen maar het niets specifieks, het was meer over patriotisme en dergelijke en ik vroeg me eigenlijk af wat jullie doen/vinden