Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
leeftijd autorijden
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
als ik mocht kiezen dan zou ik van ze lang zal ze leven niet meer met een schakelbak gaan rijden.
het probleem is in nederland gewoon zo dat een automaat meestal in de duurdere wagens zitten of in de superkleine stadswagentjes terwijl in de vs je moet gaan zoeken naar een schakelbak.
er is maar een amerkaanse wagen die ik met een schakelbak zou willen hebben en dat is vet...... corvette.
groetjes erika
het probleem is in nederland gewoon zo dat een automaat meestal in de duurdere wagens zitten of in de superkleine stadswagentjes terwijl in de vs je moet gaan zoeken naar een schakelbak.
er is maar een amerkaanse wagen die ik met een schakelbak zou willen hebben en dat is vet...... corvette.
groetjes erika
-
- Amerika-newbie
Re: leeftijd autorijden
Hoi hoi
Ik heb even een vraagje..
Ik ga in Maart na Chicago..
Ga daar mijn tante neef en nicht opzoeken..
In de auto's van hun mag ik wel gewoon rijden?
Heb dan 2 jaar mijn rijbewijs..
Groetjes Kelly
Ik heb even een vraagje..
Ik ga in Maart na Chicago..
Ga daar mijn tante neef en nicht opzoeken..
In de auto's van hun mag ik wel gewoon rijden?
Heb dan 2 jaar mijn rijbewijs..
Groetjes Kelly
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zullen zij best navragen bij hun verzekeraar. Want je rijbewijs hebben is niet voldoende, je moet toch ook een verzekering hebben. En maak er hun attent op dat jouw eventuele Nederlandse autoverzekering GEEN dekking geeft voor ongevallen in de VS!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook negentien geweest en ben met mijn "ervaren rijgedrag 6 maanden later tegen een duitse stadsbus aangeknald.
Ik was onervaren en overmoedig.
Statistisch gezien maken jongeren de meeste auto ongelukken helaas.
Wat ik wel discriminerend vond is dat ik toen ik naar de VS ging en een autootje kocht ik belachelijk veel geld voor verzekering moest dokken. Ik was 26 maar had alleen een ned rijbewijs. Ik werd hierdoor behandeld als een 16 jarige ookal had ik al 7 jaar een rijbewijs. Na een jaar ging dit gelukkig drastisch naar beneden.
Ik was onervaren en overmoedig.
Statistisch gezien maken jongeren de meeste auto ongelukken helaas.
Wat ik wel discriminerend vond is dat ik toen ik naar de VS ging en een autootje kocht ik belachelijk veel geld voor verzekering moest dokken. Ik was 26 maar had alleen een ned rijbewijs. Ik werd hierdoor behandeld als een 16 jarige ookal had ik al 7 jaar een rijbewijs. Na een jaar ging dit gelukkig drastisch naar beneden.
Ik heb het vorige week bij Alessie gevraagd. Je kunt je niet verzekeren bij hen omdat de auto van familieleden/vrienden of dergelijke is. Zij vertelde mij wel dat de eigenaren het aan hun eigen verzekering kunnen vragen maar gaf weinig kans dat die anderen(en ook nog geen Amerikaan(se))ook zouden verzekeren.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-newbie
Oke bedankt.
Denk dat ik dan toch maar naast de bestuurder ga zitten...
Voor het geval dat het fout gaat, dan ben ik verder van huis!
Groetjes Kelly
Denk dat ik dan toch maar naast de bestuurder ga zitten...
Voor het geval dat het fout gaat, dan ben ik verder van huis!
Groetjes Kelly
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt me inderdaad het veiligste idee, Kelly. En dan kan je trouwens veel meer genieten van je omgeving, want als passagier kan je heerlijk in het rond kijken, en dat is wel moeilijker (nou ja
) als bestuurder.

Elke
-
- Amerika-newbie
Ja inderdaad!
Maar of het zo veilig is naast me Neef kan ik ook weer niet zegge... Haha
Als ik zag hoe die hier in mijn auto reed..

Maar of het zo veilig is naast me Neef kan ik ook weer niet zegge... Haha
Als ik zag hoe die hier in mijn auto reed..

Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met als je onder 25 jaar wilt auto rijden, wat daarvan de evt extra kosten 

- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja want ik lees op de eerste pagina van dit topic dat die "extra kosten" tot 50euro per dag kunnen oplopen.
Als je dan een auto voor 3weken huurt ben je 1050euro kwijt enkel aan die toelage, dan heb je nog geen meter gereden
Dus met een snelle berekening ben ik 1450euro kwijt om 20dagen een auto te huren?
Terwijl mijn pa 400euro zou betalen, voor de zelfde auto en zelfde aantal dagen op de zelfde moment onder dezelfde omstandigheden..
Kan dit zo veel schelen??
Als je dan een auto voor 3weken huurt ben je 1050euro kwijt enkel aan die toelage, dan heb je nog geen meter gereden

Dus met een snelle berekening ben ik 1450euro kwijt om 20dagen een auto te huren?

Terwijl mijn pa 400euro zou betalen, voor de zelfde auto en zelfde aantal dagen op de zelfde moment onder dezelfde omstandigheden..
Kan dit zo veel schelen??

juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Ronnie en Lezolas
Bij www.usareisen.de kun je vanaf 19 jaar een auto huren. Ze hebben daar een speciaal tarief voor.
Klik in de blauwe balk op "Mietwagen" dan op "sommer 2009"en vervolgens op "Alamo"Dan zie je in het oranje blok onderaan "spezialprogram für Fahrer unter 25 Jahre"
USAreisen is heel betrouwbaar, veel forummers (waaronder ik) hebben hier al een auto gehuurd. Op reizen Algemeen kun je diverse topics over USAreisen vinden.
Succes
Marjon
Bij www.usareisen.de kun je vanaf 19 jaar een auto huren. Ze hebben daar een speciaal tarief voor.
Klik in de blauwe balk op "Mietwagen" dan op "sommer 2009"en vervolgens op "Alamo"Dan zie je in het oranje blok onderaan "spezialprogram für Fahrer unter 25 Jahre"
USAreisen is heel betrouwbaar, veel forummers (waaronder ik) hebben hier al een auto gehuurd. Op reizen Algemeen kun je diverse topics over USAreisen vinden.
Succes
Marjon
- Lezolas
- Amerikafan
Ik heb die site even bekeken en ik kwam het volgende uit:
Dank je, ik ben weeral gerust gesteld!
Al veel aangenamer!Mietwagen von Alamo in der Region Western States
Die Berechnung erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2009 bis zum 31.10.2009
Fahrzeugkategorie:
EQ - Equinox 4türig Chevrolet
Leistungs-Paket:
Super-Inklusiv-PLUS-Preise / U25 Special
Anmietstation:
San Francisco Airport (SFO) California
Annahme:
05.07.2009 12:00 Uhr
Abgabestation:
Los Angeles Airport (LAX) California
Abgabe:
28.07.2009 12:00 Uhr ( entspricht 23 Tage )
Basis-Mietpreis:
756,00 Euro
Rabatt:
- 3% für Online-Buchung
zusätzlich:
- 5% Frühbucherspecial bis 31.03.09
Sie zahlen:
695,52 Euro
Angebot vorbehaltlich Verfügbarkeit - Irrtümer und Änderungen vorbehalten!
Dank je, ik ben weeral gerust gesteld!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Graag gedaan, dat is een mooie prijs.
Let op dat je voor 31-03 boekt i.v.m de vroegboekkorting.
Marjon
Let op dat je voor 31-03 boekt i.v.m de vroegboekkorting.
Marjon
- Lezolas
- Amerikafan
Ik heb gisteren ook nog een e-mailtje gestuurd naar het plaatselijke reisbureau:
Ik ben trouwens 23 jaar als ik de auto huurBeste,
Huurwagen: categorie middenklasse 4x4/ automaat
05/07/09 – 25/07/09
San Francisco – Los Angeles
Prijs met verzekering: 712,31 €
Met vriendelijke groeten
Jetaircenter Mortsel
Ook nog sterfensduur zeg.. wil gewoon af en toe kunnen afwisselen met me pa ..
ga wel ff spitten v.d week op het net
ga wel ff spitten v.d week op het net
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet dat je het snel ergens goedkoper zult vinden als je jonger dan 25 bent. Bij de meeste maatschappijen betaal je dan zelfs een toeslag van $ 25 per dag. Als je het goedkoper kan vinden moet je het hier maar even melden.
Marjon
Marjon