Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisgids - vliegtuiglectuur

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Tom&Camille
Amerika-ontdekker

Reisgids - vliegtuiglectuur

Bericht door Tom&Camille »

Beste AA-leden

korte introductie:
Wij (jong koppel) vertrekken in de periode van 22/5 tem 13/6 naar Amerika.
We vliegen van Brussel naar Washington, dan 4 dagen New York, terug naar Washington incl. 2dagen en daarna vliegen we naar San Francisco. Na enkele dagen SF huren we een wagen en doen we een kleine roadtrip: SF - LA - Las Vegas en terug naar SF (incl. tussenstops in enkele national parks: Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite)

Ik had daarbij een vraagje ivm goeie reisgids/lectuur (één of meerdere) om de tijd (nuttig) te besteden in het vliegtuig (boordevol info, bezienswaardigheden in WEST-USA, NY, Washington...)

Ik had gedacht aan een Trotter of Lonely Planet... maar ik denk dat die meer interessant zijn voor backpackers? Klopt dit? Of zou je ons dit toch aanraden? Zoja, welke versie dien ik te nemen?

Ik zou ook m'n laptop meenemen (om foto's over te zetten, blog, ...) maar mag ik hiermee op het vliegtuig werken of doen ze graag moeilijk?
Heb je ook internet access op het het vliegtuig (we vliegen met United Airlines)

Alvast bedankt! :)
mvg
Tom & Camille
Clint
Amerika-expert

Re: Reisgids - vliegtuidlectuur

Bericht door Clint »

Ik maak niet heel veel gebruik van reisgidsen, maar als ik ze gebruik is het vaak van Eyewitness Travel. Toevallig heb ik deze gebruikt voor Washington, DC. Is me heel goed bevallen :)

Wat betreft je laptop: zodra je elektronische apparatuur mag gebruiken (dus niet tijdens landen/opstijgen), mag je een laptop ook gebruiken. Wat betreft internet: nee. Er wordt nu langzaam aan op bepaalde routes in de VS geëxperimenteerd met internet tijdens het vliegen, maar dit is nog steeds meer een uitzondering dan een regel. Op internationale vluchten is het sowieso nog niet, als dat überhaupt haalbaar wordt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

En ik ben weer fan van de Rough Guide serie. Niet zo hoogdravend en soms humoristische duidelijke taal.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Tom&Camille schreef:Ik zou ook m'n laptop meenemen (om foto's over te zetten, blog, ...) maar mag ik hiermee op het vliegtuig werken of doen ze graag moeilijk?
Heb je ook internet access op het het vliegtuig (we vliegen met United Airlines)
Zojuist lees ik het artikel Nog dit jaar draadloos internet in vliegtuig op Webwereld.

Nog dit jaar draadloos internet in vliegtuig

Dinsdag 20 januari 2009, 17:05 - Een aantal luchtvaartmaatschappijen in de Verenigde Staten gaat waarschijnlijk nog dit jaar een WLAN-service aanbieden in haar vliegtuigen.

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen Delta, American Airlines en United Airlises hebben aangekondigd dit jaar met de WLAN-Service in een aantal vliegtuigen van start gegaan. Ook het Duitse Lufthansa heeft aangekondigd internetaansluitingen in een aantal van haar toestellen te willen aanbieden.

Vanaf wanneer de Duitsers hun WLAN-aansluiting aanbieden is nog niet bekend. Vanaf 2004 tot en met 2006 bood Lufthansa in samenwerking met Boeing ook al internetaansluiting in een aantal van haar vliegtuigen. Omdat de service destijds niet winstgevend bleek, trok de Amerikaanse vliegtuigbouwer de stekker uit het project.

Verbeterde techniek
Door verbeterde technieken verwachten de aanbieders dat draadloos internet in vliegtuigen anno 2009 wel een succes zal worden. Aanbieder Aircell stelt dat de snelheid van de internetverbinding in de toestellen vergelijkbaar is met de breedbandverbinding op de op de grond. Voorlopig wordt de WLAN-service in de VS alleen aangeboden op vluchten tussen New York en San Francisco en Los Angeles. Passagiers betalen ongeveer dertien dollar meer voor vluchten met internetaansluiting.

Bron: Infoworld.nl
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het is nog maar op beperkte routes (bij AA bv alleen tussen JFK en California), en daarnaast sowieso alleen boven de VS. Dit heeft ermee te maken dat het een wireless netwerk betreft wat op de grond van de VS staat. Buiten de VS is het er niet. Om de techniek grensoverschrijdend in te zetten wordt heel kostbaar.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

Lannoo's Reisgids: Californië & Zuidwest USA
Wij hadden en hebben nog steeds veel aan deze gids.Ik haal er erg veel uit.Maar wat je ook kan doen en wat wij ook doen is naar een AAA gaan. http://www.aaa.com/scripts/WebObjects.d ... sit%3d1%26 daar kan je heel veel gratis informatie vinden.In iedere grote stad is er wel een te vinden.
Wat betreft je laptop die kun je gerust gebruiken,maar let op een extra batterij.Op mijn laptop (Apple) kan ik 6 uur vooruit maar die van mijn man (Assus) die is na 1.5 uur echt leeg. Ik neem ook altijd een kleine dvd speler mee (die ze ook in een auto gebruiken) die draait 2 films en dan is hij ook leeg.Maar tegen die tijd ben ik al een eind op weg :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer