Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
WC's: zijn er in de VS hangende toiletpotten te koop?
WC's: zijn er in de VS hangende toiletpotten te koop?
wij willen onze badkamer opknappen en dus ook nieuwe toiletten. Ik ben steeds maar aan het zoeken of er hier ook net als in NL van die hangende wc-potten te krijgen zijn en waterbesparende knoppen. Ik kan niks vinden. Weet iemand of dit mogelijk is?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: WC's
Ze zijn er wel. Heb ze wel eens gezien in een huis. Nou moet ik zeggen dat ik veel huizen zie omdat ik makelaar ben. Het zou natuurlijk kunnen dat die ik heb gezien waren geimporteerd. Dat weet ik niet.
Ga eens naar een speciaal zaak (niet naar lowe's of home depot). Misschien dat zij kunnen helpen.
Ga eens naar een speciaal zaak (niet naar lowe's of home depot). Misschien dat zij kunnen helpen.
Re: WC's
Als je "wall mount toilet" googled, vind je o.a. dit site, maar er zijn er nog veel meer. Je kan ook ik badkamer tijdschriften gaan kijken. Toen wij jaren geleden een huis lieten bouwen hadden we dezelfde toiletten en een bidet. Ze zijn er wel hoor.
http://www.irawoods.com/Home/Toilets-Wa ... awod_SHWtg
http://www.irawoods.com/Home/Toilets-Wa ... awod_SHWtg
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerika-expert
Re: WC's: zijn er in de VS hangende toiletpotten te koop?
hier dus wel gewoon bij de Home Depot - Lowe's weet ik niet
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jazeker. Ik heb bij mijn afgelopen verbouwing zo'n WC laten installeren in de guest bathroom:

De aannemer heeft hem hier gehaald: http://www.hutterwholesale.com/

De aannemer heeft hem hier gehaald: http://www.hutterwholesale.com/
Laatst gewijzigd door Loek op 31 mar 2009, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ha, volgens mij heb ik op die pot gezeten 

Loek met energiezuinige knop zie ik
en mijn man maar zeggen dat die hier niet te krijgen zijn.

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze zijn overigens niet goedkoop, en de aannemer heeft wat gevloekt bij het installeren. 

Ik moet zegen dat ik daar al een beetje voor was 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat heet gehangen moniquenieuwenoord schreef:Ha, volgens mij heb ik op die pot gezeten

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Denk het niet hoor, die pot hangt, maar ik zat erop. We hebben ze thuis ook trouwens en ik zit echt hoor, met beide billen op de bril.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overigens op vrijwel all WC die je tegenwoordig koopt, zit een waterbesparende knop. Meestal met een keuze van van 1.6 gallon per flush of 1.1 gallon per flush. Gewoon een kwestie van de knop omlaag drukken (kleine boodschap) of omhoog trekken (grote boodschap).
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kun je niet zomaar de pot op, nee, je gaat de hangende pot op!
Of heet het niet een zwevend toilet, officieel? Zie je het al voor je bij de Home Depot: "Excuse me, sir, do you have a floating toilet?"
Of heet het niet een zwevend toilet, officieel? Zie je het al voor je bij de Home Depot: "Excuse me, sir, do you have a floating toilet?"

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
Ook ik heb via internet een drietal hangende/zwevende potten gekocht (www.tubz.com). Wij zijn nogal lang en ik wilde me eventuele rugproblemen besparen met die lage plaatselijke potten. Het bestellen was geen probleem, wel het plaatsen. Niet zozeer de aannemer heeft gevloekt (ik was er althans niet bij) maar de bouwinspecteur is hier wel drie keer komen kijken. Hij moest speciale toestemming geven voordat ze überhaupt opgehangen mochten worden... Kennelijk zijn die dingen niet overal toegestaan. Maar ik ben zielsgelukkig dat ik toch mijn zin heb doorgedreven! Ik heb dus ook vele uren achter het internet doorgebracht op zoek naar een beetje strakke kranen (lang leve Grohe en consorten die ook in de VS enigszins zijn doorgedrongen) en verlichting (andere discussie). 

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het om de hoogte gaat, weet je dat je verschillende hoogtes WC potten kunt krijgen? De WC in onze nieuwe master suite is eentje die 1.5 inch hoger is dan de standaard. Lijkt niet veel, maar maakt een hoop uit, althans bij mijn lengte. Ik wilde eentje die nog hoger was, maar mijn vrouw gebruikte haar veto recht. Zij had geen zin om met bungelende beentjes op het toilet te zitten...
Ik vraag me af waarom die wc-potten in de motels altijd zo vreselijk laag zijn. Ik heb een nieuwe heup gekregen en kan echt moeilijk opstaan van zo'n lage pot. Thuis hebben we de wc-potten vervangen door hogere en nu gaat het een stuk makkelijker. Waarom worden die wc-potten niet gewoon standaard op deze hoogte gemaakt?Loek schreef:Als het om de hoogte gaat, weet je dat je verschillende hoogtes WC potten kunt krijgen?
nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
http://www.vacationdreams.nl
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat ze zo laag worden gemaakt zodat kleine mensen er nog zonder op te springen op kunnen. Nederlanders zijn een lang volk vergeleken bij de rest van de wereld. Dus daaar kunnen de potten wel hoger, hier heb je veel korte mensen:
Statistically, the tallest people in the world, as measured by country are the Dutch. The average height for all adults for the Netherlands is 6 feet 1 inch (1.85 m). This great leap in height is a huge change for Holland, where about 100 years ago, 25% of men who attempted to join the army were rejected as being too short, less than 62 inches (1.57 m) tall.
Being the tallest people in the world is not without disadvantage. In recent years, the Dutch have had to make changes to building codes in order to provide taller doorframes, and more “height” friendly aspects to each new building (bijvoorbeeld toiletten) and auto design. Further, the measurement is “average height” which means some people far exceed 6 feet, 1 inch. Some people are significantly taller and may stand nearly 7 feet (2.13 m) tall, which can make traveling in the average car quite uncomfortable.
(Bron)
Statistically, the tallest people in the world, as measured by country are the Dutch. The average height for all adults for the Netherlands is 6 feet 1 inch (1.85 m). This great leap in height is a huge change for Holland, where about 100 years ago, 25% of men who attempted to join the army were rejected as being too short, less than 62 inches (1.57 m) tall.
Being the tallest people in the world is not without disadvantage. In recent years, the Dutch have had to make changes to building codes in order to provide taller doorframes, and more “height” friendly aspects to each new building (bijvoorbeeld toiletten) and auto design. Further, the measurement is “average height” which means some people far exceed 6 feet, 1 inch. Some people are significantly taller and may stand nearly 7 feet (2.13 m) tall, which can make traveling in the average car quite uncomfortable.
(Bron)
Ja de potten zijn hier echt laag
ik hoor het altijd van bezoekers uit NL. Mijn man vind het heerlijk als ie in NL is met zijn lengte (1.97), hij zegt altijd dat ie nu tenminste mensen in de ogen kan kijken.