Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Diner

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USAfan
Amerikafan

American Diner

Bericht door USAfan »

Goeie dag allemaal.

Ik heb mijn hele leven al het idee om ooit eens een Amerikaans restaurant te beginnen.
Dat zit er al van jongs af aan in en is ook niet meer weg geweest.

Nou is mijn opleiding keuze helaas niet helemaal de goeie geweest om een horeca bedrijf te beginnen (en te mogen runnen).
Dus qua opleiding moet ik dat nu gaan afwerken en ben ik dus mee bezig.
Dat houd mij natuurlijk niet tegen om mijn ideeën uit te werken en door te fantaseren over hoe het allemaal zou kunnen worden :D .

Ik ben eigenlijk overgehaald om hier eens serieus werk van te gaan maken, iig te beginnen met een plan en dergelijke.
Al mijn plannen hebben een aantal jaar op een laag pitje gestaan maar dar is nu dus verandering in gekomen, nu ik er weer serieus mee bezig ben komt alles weer opzetten en heb ik er ook serieuze plannen mee.
Maar zoals gezegd, eerst de nodige diploma's.

Zo, dan nu mijn vraag, nouja vraag, het is meer gewoon een open verzoek of hoe je het ook wil noemen.
Iedereen hier heeft vast wel zijn of haar idee over een Amerikaans restaurant (hoe klein dan ook).
(Wat zou er niet mogen missen in een typisch Amerikaans restaurant bijvoorbeeld)
Vertel het hier, laat je idee los en vertel het hier.

Ik hoop hiermee wat mooie dingen tegen te komen.
Ik vertel expres mijn ideeën niet om zo eerlijk verhaal van iedereen te krijgen, dus zonder mijn idee invloed zeg maar.
Hoop dat er mensen zijn die het leuk vinden om iets te vertellen, hoor het graag, alle tips zijn natuurlijk welkom!!!

Alvast bedankt.
Clint
Amerika-expert

Re: American Diner

Bericht door Clint »

Ik neem aan dat dit restaurant in NL komt?
Allereerst Amerikaans eten in American Style.. vaak heb je hier Amerikaanse formules die hun eten hebben aangepast.. in een Amerikaans restaurant wil ik JUIST sides als bisquits e.d.

Free refills (al is dat wellicht niet zo fijn voor jou ;)) en wellicht, mits mogelijk, Amerikaanse frisdranken (dus niet alleen cola e.d. maar ook zaken als mountain dew, rootbeer etc).
Dus eigenlijk, niet een frans restaurant die amerikaans probeert te zijn, maar gewoon echt dingen overgenomen uit hoe restaurants zijn in de VS..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Sunnygoeswest
Amerikafan

Bericht door Sunnygoeswest »

Leuk idee....Ik kom het graag eens uittesten als het zover is...

Vergeet natuurlijk niet de mega-porties, doggy bags en salade buffet!

Veel succes
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het allerbelangrijkst: Amerikaanse service! Wij aten onlangs in een Texas Rib House wat niet eens heel erg slecht was (hoewel ... ), maar de service was té Nederlands. Niks fijner dan de beleefdheid, vriendelijkheid, service en correcte bediening in Amerika, daar tip ik graag voor :wink:
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Clint schreef:Ik neem aan dat dit restaurant in NL komt?
Ja is gewoon in NL
Clint schreef: Dus eigenlijk, niet een frans restaurant die amerikaans probeert te zijn, maar gewoon echt dingen overgenomen uit hoe restaurants zijn in de VS..
Ja dat is zeker de bedoeling.
Ik heb in mijn leer periode een jaar gewerkt in een party centrum waar ze een a la carte restaurant hadden die in Western style was, was helemaal aangekleed als wild west maar helaas met een Nederlandse keuken, vond ik erg jammer natuurlijk.
nieuwenoord schreef:Het allerbelangrijkst: Amerikaanse service! Wij aten onlangs in een Texas Rib House wat niet eens heel erg slecht was (hoewel ... ), maar de service was té Nederlands. Niks fijner dan de beleefdheid, vriendelijkheid, service en correcte bediening in Amerika, daar tip ik graag voor :wink:
Haha ja dat is echt heel opvallend idd, zoiets was mij ook al vrij snel opgevallen. Maarja ik zou toch Nederlanders moeten aannemen voor de bediening (het blijven Nederlanders hé :wink: ).
Begrijp wat je bedoelt!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Haha ja dat is echt heel opvallend idd, zoiets was mij ook al vrij snel opgevallen. Maarja ik zou toch Nederlanders moeten aannemen voor de bediening (het blijven Nederlanders hé ).
Begrijp wat je bedoelt!!
Maar de kunst is om die te leren hoe het op z'n Amerikaans hoort!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

- free refills
- vaste zitbanken met van die skai overtrekken
- heel snel eten serveren :)
- heel snel afruimen
- een combinatie met vlees en vis. Steak en shrimps :)
- coleslaw
- hello, I'm Geena and I'm you're waitress for today.
Groetjes,
Carine
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, en dan inderdaad 'table or boot', waarbij ik meestal toch voor de table kies, omdat ik niet in alle boots pas :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kleine verbetering :): het is een "booth". Wat ook leuk is, is zo'n jukebox bij de tafels, waar je voor een kwartje een liedje kunt kiezen. Je zou ook een saladbar kunnen overwegen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Thanks, een boot is een laars natuurlijk :lol:

:offtopic: Vordert de reis een beetje?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: Ja, tot nu toe hebben we goed verkeer. We zitten in Noord-Ohio, honderd mijl van Toledo. We hebben nog ruwweg zes uur te gaan, pfff! Katja rijdt nu en met de audioboeken gaat de tijd redelijk snel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi, veel plezier! Ik ga slapen :wink:
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Soup or salad bij het hoofdgerecht.
Echte amerikaanse taarten: cheesecake, carrotcake, appelpie e.d.
Appetizer samplers die je met meerdere personen kan delen.
All you can eat shrimps 8)
En wat dacht je van Rocky Mountain Oysters op de menukaart? :mrgreen:

En natuurlijk ergens in het midden van het land dan kunnen we bij jou ook eens een meeting organiseren :lol:
HyperBart
Amerika-ontdekker

Bericht door HyperBart »

dit vind ik nou zo'n geweldig idee. ben nog maar 1x in de VS geweest, maar die diners zijn me wel bijgebleven en ik baal ervan dat ik nergens iets kan vinden dat daar fatsoenlijk op lijkt. zo'n diner is meestal 24 uur per dag open, en ontbijt kun je bijv altijd bestellen, hoe laat het ook is. ik woon zelf in Rotterdam, een stad die hard (maar helaas niet mega effectief) zijn best doet om een echte 24-uurs metropool te zijn. ze geven daar de laatste jaren dus ook aan de lopende band 24-uurs vergunningen af, bijna iedere shoarmazaak heeft er tegenwoordig wel één. al die stink 24-uurs shoarmazaken, en niet 1 fatsoenlijk 24-uurs diner... echt jammer in een stad als Rotterdam.

dus daarom lijkt me dit geniaal. veel vooropleiding ofzo heb je niet nodig. een horecagelegenheid is tegenwoordig snel opgezet, met een cursus Sociale Hygiëne (SVH) en Bedrijfs HulpVerlening (BHV) halen ben je volgens mij al helemaal gecertificieerd. Natuurlijk, als je wilt dat het een succes wordt is enige opleiding over hoe je een horecabedrijf goed runt wel handig. maar je gaat hier iets proberen dat sowieso anders is dan reguliere restaurants, dus of je er veel aan hebt?

ik zou in zo'n diner vooral graag zien dat je je breakfasts goed voor elkaar hebt. stevig ontbijten met refills van gewoon normale koffie. misschien is het een idee ook een flyer samen te stellen waarop aan mensen die de Amerikaanse diners niet gewend zijn wordt uitgelegd waarom bepaalde dingen anders zijn dan ze gewend zijn.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik denk dat een Amerikaans restaurant in NL een succes kan zijn. Maar dan wel zo authentiek mogelijk. En met een gevarieerde menukaart, niet alleen spareribs of steaks.
Bijv. ook "turf 'n surf", turkey dinner en wat Cajun-gerechten. En clam chowder (yummie).
Amerikaanse desserts (vaak vertaald als toetjes, maar het is ook een stuk taart als tussendoortje) als carrot cake of key lime pie.
Salad als voorgerecht vind ik ook een goed idee. Met een ruime keuze aan echte Am. dressings.
Mij lijkt het leuk om in NL op z'n Amerikaans te ontbijten, met pancakes of waffles, corned beef hash en de hele rataplan. Een ontbijtbuffet misschien?
Ik zou de voorkeur geven aan een inrichting met chroom, skai, formicatafels, pastelkleuren en jukeboxes. Vind ik vrolijker dan donkere houten "wild west" inrichting.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Idd, zoals thebes aangeeft een gevarieerde kaart, beetje zoals bij zaken als Applebees, steak, maar ook texmex, pasta, vis, appetizers als mozzarella sticks, etc. Qua inrichting idd ook iets anders dan wild west inrichting, wat je toch meestal ziet bij 'Amerikaanse' restaurants in Europa.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Bedankt allemaal voor de leuk/goeie reacties!!!
Lees al wat leuke dingen.

Een Wild West thema was ik zeker niet van plan, dat zie je idd al veel en is ook niet echt origineel.
sachasenne schreef:- free refills
- vaste zitbanken met van die skai overtrekken
- heel snel eten serveren :)
- heel snel afruimen
- een combinatie met vlees en vis. Steak en shrimps :)
- coleslaw
- hello, I'm Geena and I'm you're waitress for today.
Dit zijn allemaal hele goeie dingen, had ik ook al zeker in gedachte (kan ook niet zonder eigenlijk hé)
SonjaV schreef:Echte amerikaanse taarten: cheesecake, carrotcake, appelpie e.d.
Vind ik ook een hele mooie, moet alleen wel oppassen dat het niet TE veel word, voor later misschien zeker iets goeds maar voor in het begin denk ik dat het te veel word.
Misschien beginnen met alleen de cheesecake :D
SonjaV schreef:Appetizer samplers die je met meerdere personen kan delen.
Vind ik ook weer een hele goeie.
Vorig jaar in New York geweest, Appetizer samplers viel erg goed!!!!
HyperBart schreef:zo'n diner is meestal 24 uur per dag open
Hier had ik serieus nog niet over nagedacht, vind ik ook wel een hele goeie, maar ook dit is niet heel verstandig in een begin fase denk ik. Ook zeker niet overal haalbaar.
HyperBart schreef:ik zou in zo'n diner vooral graag zien dat je je breakfasts goed voor elkaar hebt. stevig ontbijten met refills van gewoon normale koffie.
Wil ik ook zeker gaan doen, hangt ook van de ligging af moet ik erbij zeggen, zo'n breakfast kan alleen gaan lopen als er ook daadwerkelijk veel ontbijters in de buurt zitten.
Zoiets staat voor mij niet vast, heb nog geen vestiging plaats in gedachte, dat speelt dus wel heel erg mee.
Een rustige stad heeft veel minder animo voor een echte breakfasts dan bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht.
HyperBart schreef: misschien is het een idee ook een flyer samen te stellen waarop aan mensen die de Amerikaanse diners niet gewend zijn wordt uitgelegd waarom bepaalde dingen anders zijn dan ze gewend zijn.
Vind ik ook een heel goed idee, zal ik zekere zin zeker nodig zijn. (het blijven Nederlanders hé)
thebes schreef:Ik denk dat een Amerikaans restaurant in NL een succes kan zijn. Maar dan wel zo authentiek mogelijk.
Ja dat is dus ook zeker de bedoeling, wil het zo authentiek mogelijk hebben.

Bedankt iedereen voor het reageren, meerdere reacties zijn zeker nog welkom.

Vandaag toevallig een oud klasgenoot gesproken, hem verteld over mijn plannen, en ook hij was zeer te spreken.
Hij werkt nu in een restaurant waar hij begonnen is samen met de eigenaar toen ze net open gingen, paar jaar verder nu en het is een goed lopende restaurant.
Heeft dus wel het nodige ervaring en waarschuwde mij ook om niet te hard van stapel te lopen, hij heeft me wel 100 keer gezegd dat ik het rustig aan moet doen, neem er de tijd voor. (ben blijkbaar zeer gedreven)
Hij had het idee om eens contact te leggen met Amerikaanse restaurants, in Amerika natuurlijk.
Hij doelde ermee dat ik een vrienden kring creëer om me heen, dat ik zo dus aan heel veel informatie kan komen, en misschien ook wel goeie hulp.
Kan het in ieder geval gewoon proberen toch...

Nouja ik ben dus zeker weer lekker bezig, ben benieuwd naar andere ideeën hier.

Laterzzz
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Kinderstoeltjes en kleurkrijtjes om de kindjes bezig te houden. Als je een beetje familie gericht wilt zijn teminste.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

USAfan schreef: Hij had het idee om eens contact te leggen met Amerikaanse restaurants, in Amerika natuurlijk.
Hij doelde ermee dat ik een vrienden kring creëer om me heen, dat ik zo dus aan heel veel informatie kan komen, en misschien ook wel goeie hulp.
Kan het in ieder geval gewoon proberen toch...
TGI Fridays is trouwens opzoek naar Franchisers in de Benelux, mocht je een flink startkapitaal hebben ;)
http://www.fridays.com/franchise/international.htm
Clint's Thoughts
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Hé, waarom moet het perse in NL komen ? :lol:
Wij willen hier in de kempen ook wel zoiets hoor. Lijkt mij althans de moeite om naartoe te gaan; hopelijk worden we dan niet te 'large' van al die large portions die ze blijkbaar in de USA geven als ik het zo lees overal en die er dan bij jullie ook wel komen :wink: .
Maar met zo'n diner kan het, denk ik niet misgaan en die slaat zeker aan, waar hij ook komt :D
Dus we horen het wel als het zo ver is en we gaan van hieruit zeker proberen om eens een keertje te komen eten dan ...:beerchug:
Veel succes alvast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer