Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

amerikanen rondleiden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

amerikanen rondleiden

Bericht door maxsmommy75 »

Vandaag had ik iets interessants, ik ben op zoek naar werk en omdat mijn engels nou eenmaal heel erg goed is en ik in 2004 mijn CPE gehaald had en er enorm trots op ben :-) gaf ik bij het cwi aan dat ik graag wat met de engelse taal wil doen.

Ik raakte daar aan de praat met een of andere dame van een reintegratie buro en die zei, nou er komen zoveel amerikanen voor allerlei bedrijven hierheen en die moeten ook rondgeleid worden en wegwijs gemaakt worden, is dat niks voor jou?

Vond het wel grappig en ondanks dat ik eigenlijk op kantoor wil lijkt het me best leuk om amerikanen wegwijs te maken, dat schijnt dus echt een baan te zijn. Het fijne weet ik er niet van, dan moet ik wel zorgen dat de gemeente de kosten voor dat reintegratie buro betaald en ik weet niet of ze dat doen maar het leek me wel leuk.
DPlane13
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane13 »

nog gefeliciteerd met het behalen van je CPE, heb t ook gehaald maar dan in 2001. Als ik eerlijk ben hadden ze die test nog wel wat moeilijker mogen maken :wink:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

wat is CPE?

doreen
SEEING IS BELIEVING
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

doreennicole schreef:wat is CPE?

doreen
Cambridge Certificate of Proficiency in English. Examens Engels wereldwijd afgenomen door de Universiteit van Cambridge.

http://www.cambridgeesol.org/exams/cpe.htm
http://www.cambridgeesol.org/exams/index.htm

Ik ben zelf bezig met Advanced English.
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

ja het was niet al te moeilijk want ik had zelf een 'A' ervoor gehaald. Ik vind het jammer dat er niks meer daarna komt. Ik had graag nog een certificaat gehaald. In plaats daarvan ben ik maar voor vertaler engels gaan studeren maar dat vond ik heel saai, toen werd ik zwanger en ik werkte ook nog dus toen heb ik die studie opgegeven.
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

ik zei trouwens dat ik er trots op ben, omdat ik nooit geloofd werd als ik zei dat mijn engels heel goed was. Men keek dan naar mijn diploma en ik heb nog op de huishoudschool gezeten, en daar word je dan op afgerekend. Dus je kan je de vreugde wel voorstellen toen ik het gehaald had ook nog met een 'A'. Nu kan ik het tenminste bewijzen :-) Nu kijkt men ook alleen maar naar het woordje HBO op mijn CV, terwijl ik maar drie maanden engels gestudeerd heb.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

HBO voor een studie van 3 maandjes en een 'simpele' test?
Sandy
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

Sandy schreef:HBO voor een studie van 3 maandjes en een 'simpele' test?
Ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoeld?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

maxsmommy75 schreef:Ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoeld?
Omdat je zegt: "Nu kijkt men ook alleen maar naar het woordje HBO op mijn CV, terwijl ik maar drie maanden engels gestudeerd heb" - Tenzij ik iets mis, maar CPE lijkt mij niet gelijkwaardig aan een HBO opleiding. Een vierjarige hogeschool opleiding (al dan niet verkort), is wat anders dan een talen opleiding c.q. cursus van 3 maandjes en een 'makkelijk' testje. Vandaar mijn vraagteken bij HBO op je CV.
Laatst gewijzigd door Sandy op 11 okt 2005, 15:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Volgens mij geeft ze aan dat ze HBO niet afgemaakt heeft, maar drie maanden gedaan heeft. En dat telt natuurlijk ook op je C.V.

Begrijp ik dat goed?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: amerikanen rondleiden

Bericht door Rob »

maxsmommy75 schreef:Ik raakte daar aan de praat met een of andere dame van een reintegratie buro en die zei, nou er komen zoveel amerikanen voor allerlei bedrijven hierheen en die moeten ook rondgeleid worden en wegwijs gemaakt worden, is dat niks voor jou?

Vond het wel grappig en ondanks dat ik eigenlijk op kantoor wil lijkt het me best leuk om amerikanen wegwijs te maken, dat schijnt dus echt een baan te zijn. Het fijne weet ik er niet van, dan moet ik wel zorgen dat de gemeente de kosten voor dat reintegratie buro betaald en ik weet niet of ze dat doen maar het leek me wel leuk.
Lijkt mij een leuke job die ook nog wel eens wat extra op kan leveren, een kennis van ons moet af en toe wel eens een groep Amerikanen rondrijden (is parttime buschauffeur) en dan krijgt hij altijd veel tipgeld, dat zijn ze nu eenmaal gewoon in de USA.
Rob
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

Nou, over dat CPE, omdat ik dat gehaald had mocht ik meedoen aan de verkorte HBO opleiding tot vertaler en mocht ik dus het eerste jaar overslaan omdat het gelijk stond aan het CPE. Dat is wat men mij vertelde toen ik mij aanmeldde voor de opleiding. Ik heb dus het CPE en ik heb daarna drie maanden een HBO opleiding tot vertaler gevolgd.

Met alle respect, zo simpel is het CPE examen nou ook weer niet, je moet wel heel goed zijn in engels. Het examen beslaat twee hele middagen en dat voor 1 onderwerp, engelse taal. Dus als je niet heel goed bent dan bak je er niks van. Maar voor degenen die er heel goed in zijn is het niet al te moeilijk. Ik heb zelf een jaar een cursus vantevoren gedaan, engels voor meergevorderden. Een hogere niveau wat betreft cursus engels is er niet, dat was ook niet zomaar 'een cursus'.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Hi Maxmommy, ik bedoelde het niet denigrerend hoor, alsof CPE niets voorstelt ofzo.
Je mag met recht trots zijn dat je het gehaald hebt met zo’n goede score, toch?
Ik dacht alleen dat je het in je CV gelijkstelde aan een HBO opleiding, vandaar mijn reactie…

Dat je daarna drie maanden een HBO opleiding hebt gevolgd tot vertaler is me nu duidelijk : ))
Sandy
doreennicole
Amerika-expert

het is mij nog steeds niet duidelijk. is de HBO opleiding vertaler dan 1 jaar en 3 maanden? hoekan het dan HBO zijn want dat is toch 3 jaar? Het is zowiezo voor mij allemaal onduidelijk, HBO-Bachelors, maar als je 1 jaar en drie maanden een opleiding hebt gedaan kan dat toch niet gelijk staan aan een Bachelors van 3 of 4 jaar.

Ik heb trouwens een vergelijkbare opleiding gedaan, Teaching English as a Second Language (TESL) en dat is een opleiding van 24 credits (jaar) die je na je Bachelors pas kan doen, dus een post HBO-opleiding en die werd heir door het NUFFIC niet gelijkgesteld aan iets van dat niveau. Het werd inderdaad gezien als een cursusje. In Amerika moet je ook nog een "staastexamen" doen om in die staat les te mogen geven aan een openbare school en dat is wel wat ingewikkelder, maar je kan er in priv'e-scholen/opleidingen wel mee aan de slag.
SEEING IS BELIEVING
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wat ik uit haar verhaal begrijp, heeft ze door het behalen van haar CPE vrijstelling gekregen van het eerste jaar HBO (Opleiding tot Vertaler). Maar misschien bedoelt ze dat het als vooropleiding voldeed - Vervolgens heeft ze deze HBO opleiding slechts 3 maanden gevolgd en is er toen mee gestopt. (Maar de studie duurt wel 3 of 4 jaar)

Ik heb zelf na de Havo (gezakt), diverse cursussen en één jarige opleidingen gedaan. De één jarige MBO opleiding Toerisme Binnenland en de opleiding Secretaresse Nederlands - Plus 2 landelijke examens, stichting associatie voor praktijkexamens, Nederlands en Engels. Ik heb wel mijn papiertjes daarvoor, maar heb voor mijn gevoel niet gestudeerd. De Toeristische opleiding is weliswaar MBO, maar heb geen idee wat voor niveau het waard is vandaag de dag. Ik overweeg nog steeds, om alsnog de deeltijd opleiding SPW te volgen op 35 jarige leeftijd :/
Laatst gewijzigd door Sandy op 20 okt 2005, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Doen Sandy!! Ook ik heb pas op latere leeftijd mijn onderwijsbevoegdheid (PABO) gehaald en het is iedere minuut zweten en zwoegen (studeren met 2 kleine kinderen) waard geweest.

Sorry, hartstikke off topic, maar moest even

Wendy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

wendyjol schreef:Doen Sandy!! Ook ik heb pas op latere leeftijd mijn onderwijsbevoegdheid (PABO) gehaald en het is iedere minuut zweten en zwoegen (studeren met 2 kleine kinderen) waard geweest.

Sorry, hartstikke off topic, maar moest even
*** Off Topic

Nou, ik moet je eerlijk bekennnen, toen ik gister mijn berichtje schreef, werd ik ook weer enthousiast ..
Sandy
maxsmommy75
Amerika-ontdekker

Ja, Sandy had het goed begrepen, de hbo opleiding to vertaler duurt 4 jaar, maar je hebt ook de verkorte van 3 jaar en die mocht ik doen omdat ik het cpe had gehaald. Ik heb de hbo opleiding 3 maanden gevolgd.

Je bent nooit te jong om te leren Sandy, gewoon lekker doen die opleiding SPW!
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

maxsmommy75 schreef: Met alle respect, zo simpel is het CPE examen nou ook weer niet, je moet wel heel goed zijn in engels. Het examen beslaat twee hele middagen en dat voor 1 onderwerp, engelse taal. Dus als je niet heel goed bent dan bak je er niks van. Maar voor degenen die er heel goed in zijn is het niet al te moeilijk. Ik heb zelf een jaar een cursus vantevoren gedaan, engels voor meergevorderden. Een hogere niveau wat betreft cursus engels is er niet, dat was ook niet zomaar 'een cursus'.
Ik dacht al. CPE is verplicht om Engels te mogen studeren aan een universiteit in de UK.
Van het CPE examen heb ik wel begrepen dat het onlangs moeilijker gemaakt is. De zwaarte van het examen schijnt nu meer in overeenstemming met het niveau van de lesstof te zijn.
doreennicole
Amerika-expert

:offtopic:

Dit verandert een beetje in een topic over opleidingen dus misschien moet het maar afgesplitst worden, maar, Sandy, ik kan je ook aanbevelen om het een en ander weer op te pakkken. Ik heb mijn universitaire studie niet afgemaakt o.a. omdat ik toen naar Amerika verhuisde. Ik heb daar wel een opleiding voor TESL gedaan (zie eerder berichtje) maar daar kon ik in NL niets mee. Ik ben toen hier naar de Amerikaanse universiteit gegaan, deels omdat ik nog niet mocht/kon werken en wat te doen wilde hebben, deels omdat ik het nodig had om in een Amerikaanse omgeveing te zijn, maar ook omdat ik nu eindelijk de mogelijkheid had om mijn studie af te ronden. Ik was 36 toen ik begon, heb het rustig gedaan en ben eerder dit jaar afgestudeerd (zie foto bij intro), nu 39. Ik zat met studenten van 18, die net begonnen, maar ook veel oudere die net zoals ik nu terug kwamen naar school.

Als het je lukt qua tijd en opvang kinderen zeker doen, al is het maar 1 avond per week. Maar als je het niet doet hoef je er ook geen slecht gevoel over te hebben. Uiteindelijk heb je al andere opleidingen gedaan waar je heel praktisch mee aan de slag kan.

Laatste vraag: wat is SPW?

Doreen
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer