Het is voor USers onbegrijpelijk dat hun doden zo vergeten zijn in Europa.
Das niet helemaal waar. In Margraten Limburg is een amerikaans kerkhof waar 8000 amerikaanse soldaten begraven liggen. De locals daarzo hebben na de oorlog de graven geadopteerd en dat word nu nog steeds gedaan. Ik geloof dat het onderhoud wel door de amerikanen word betaald maar het zijn de dankbare mensen die elke keer bloemtjes komen brengen.
Afgelopen memorial day was president Bush er en de koniging en de premier. Wij waren ook gegaan. De president loofde de mensen daar die toch zo begaan waren met de doden daar.
Maar er zijn er vast ook genoeg hier in europa die er niks om geven en het inderdaad vergeten zijn en dat is triest. Ook triest dat ze elk jaar voor bevrijdingsdag spotjes op tv moeten uitzenden om mensen erop te wijzen dat het bevrijdings dag gaat zijn en wat dit nu inhoudt. Persoonlijk ben ik erg dankbaar, als we destijds niet bevrijd waren door de amerikanen was ik a misschien wel nooit geboren en had ik b nu niet mijn prachtige half amerikaanse kind gehad want dat was zijn papa hier nooit gestationeerd geweest.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weg met Amerika van Raymond van het Groenewoud
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerika-ontdekker
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Meneer Raymond van het Groenewoud, die volgens mij heel erg kickt op zijn nieuw verworven publiciteit, was gister op tv bij Nederland 2.
In belgie waren er enkele politici die ophef hadden gemaakt over zijn discrimnerende teksten. Het schijnt dat er met deze opmerkingen weinig zal worden gedaan, maar dat meneer Groenewoud echter wel profiteert van de media aandacht.
---
Ik vind het persoonlijk een zeer goedkoop, totaal niet in het gehoor liggend liedje, dus wat mij betreft er geen aadacht meer aanbesteden en vergeten.
Groeten KW
In belgie waren er enkele politici die ophef hadden gemaakt over zijn discrimnerende teksten. Het schijnt dat er met deze opmerkingen weinig zal worden gedaan, maar dat meneer Groenewoud echter wel profiteert van de media aandacht.
---
Ik vind het persoonlijk een zeer goedkoop, totaal niet in het gehoor liggend liedje, dus wat mij betreft er geen aadacht meer aanbesteden en vergeten.
Groeten KW
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
- Fuzzy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Precies daar ben ik het helemaal met je eens..ik denk ach , laat m toch. Het is trouwens ook niet een lied waar je van zegt..goh wat een prachtige melodiedolphin schreef:Ach ik zag een stukje op tv van de clip, dacht eigenlijk alleen maar: wat ziet dat er zielig uit. Een 'oude' man die op zo'n manier zichzelf naar buiten brengt. Vond het gewoon een zielige vertoning. Verder doet hij maar wat hij niet kan laten.

Fuzzy
Vraag me af of de heer van het Groenewoud wel eens over bv. vraag en aangebod heeft gehoort? De text in zijn lied slaat nergens op, maar ja leven de vrije menigs uiting (BTW heeft de heer van het Groenewoud ook deels te danken aan de Amerikaan). Wat mij veel meer tegen de streek gaat is zijn uitspraak; "Maar wat is het verschil tussen het cliché van de luidruchtige Amerikaan en dat van de criminele Marokkaan? ,,Het verschil is dat Marokkanen het in mijn ogen al moeilijk genoeg hebben, terwijl ik vermoed dat de VS wel tegen een stootje kunnen." (bron: 15/09/2005, Inge Schelstraete, De Standaard, bedankt Kastelke) Bedoeld hij met crimenele Marokkanen mensen als Samir Azzouz mee (BTW vandaag weer opgepakt.)? Goede vergelijking meneer van het Groenewoud! 

Dulce bellum inexpertis
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kwam net nog een hele discussie over dit onderwerp tegen:
http://www.rvi.be/VRTForum/thread.jspa? ... randId=rvi
http://www.rvi.be/VRTForum/thread.jspa? ... randId=rvi
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Fuzzy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit stuk bedoel je dus:
Amerikanen kunnen niets goed doen, het zijn immers Amerikanen. Als de Amerikanen niet willen meevechten in een Europees conflict dan zijn het lafaards, vechten ze na lang aandringen toch mee, dan zijn het agressievelingen.
Amer ikanen zijn verspillers van energie, met al hun idiote airconditioners. De Verlichte Belgen pakken het tenminste verstandig aan. Die laten oudere mensen en kinderen gewoon doodvallen van de hitte. Opgeruimd staat netjes en het is een goede besparing.
Amerikanen kennen niets van eten, ze eten hamburgers. Belgen kennen alles van eten, ze eten filet américain.
Amerikanen doen alles voor de show, met hun hagelwitte tanden. Belgen, die geven pas het goede voorbeeld, met tandstompjes die wegrotten in een stinkende bek.
Amerikanen zijn domoren. Ze denken dat België de hoofstad is van Brussel en dat Ieper in Frankrijk is. En ze weten niet eens waar de wereldstad Moerkerke is. Belgen weten alles: New York is immers de hoofdstad van Amerika, Montreal de hoofdstad van Canada, en Phoenix, och arme, waarom zou je dat nu moeten weten?
De Amerikaanse reality shows zijn afschuwelijk. Wat Belgen zelf doen, doen ze beter. En als het mislukt, tja, dan is het de schuld van de Amerikanen, ze hadden het maar niet moeten bedenken.
Hij heeft zelf ook wel veel kritiek op amerika als ik het zo lees..alsof alle amerikanen alleen maar hamburgers eten
Fuzzy
Amerikanen kunnen niets goed doen, het zijn immers Amerikanen. Als de Amerikanen niet willen meevechten in een Europees conflict dan zijn het lafaards, vechten ze na lang aandringen toch mee, dan zijn het agressievelingen.
Amer ikanen zijn verspillers van energie, met al hun idiote airconditioners. De Verlichte Belgen pakken het tenminste verstandig aan. Die laten oudere mensen en kinderen gewoon doodvallen van de hitte. Opgeruimd staat netjes en het is een goede besparing.
Amerikanen kennen niets van eten, ze eten hamburgers. Belgen kennen alles van eten, ze eten filet américain.
Amerikanen doen alles voor de show, met hun hagelwitte tanden. Belgen, die geven pas het goede voorbeeld, met tandstompjes die wegrotten in een stinkende bek.
Amerikanen zijn domoren. Ze denken dat België de hoofstad is van Brussel en dat Ieper in Frankrijk is. En ze weten niet eens waar de wereldstad Moerkerke is. Belgen weten alles: New York is immers de hoofdstad van Amerika, Montreal de hoofdstad van Canada, en Phoenix, och arme, waarom zou je dat nu moeten weten?
De Amerikaanse reality shows zijn afschuwelijk. Wat Belgen zelf doen, doen ze beter. En als het mislukt, tja, dan is het de schuld van de Amerikanen, ze hadden het maar niet moeten bedenken.
Hij heeft zelf ook wel veel kritiek op amerika als ik het zo lees..alsof alle amerikanen alleen maar hamburgers eten

Fuzzy
Hij heeft het sarcastisch bedoeld. Hij geeft de mening van de gemiddelde Belg (in dit geval, en nee, de gemiddelde "..." bestaat niet!) Hij neemt een stereotiep over de Amerikaan en zet daar een stereotiep van de Belg tegenover. En dan krijg je dus zo'n stuk tekst. Ik geloof niet dat hij zelf Amerikanen als hamburgervreters ziet.
-
- Amerika-expert
Wat mij altijd opvalt bij dat gebral tegen de overheersing van de Amerikaanse cultuur, is dat die mensen protesteren tegen iets waar de VS weinig mee te maken heeft.
Buitenlandse omroepen betalen handenvol geld voor het voorrecht om Amerikaanse films/TV series uit te mogen zenden. Dus: ze BETALEN voor dat voorrecht, het is bepaald niet zo, dat Amerika al dat soort dingen weggeeft in een poging om zijn cultuur overal te verspreiden.
Hetzelfde met CNN: daarvoor moeten kabelbedrijven BETALEN. Ze hoeven dat niet te doen.
Ik vermoed dat er heel wat protesten gehoord zullen worden in Nederland, Belgie en elders als de Amerikanen zouden weigeren om hun films/TV series/muziek te verkopen.
Als je zo tegen de Amerikaanse cultuur bent, waarom begin je dan niet een actie om dat spul van je TV en uit je plaatselijke bioscoop te weren. In plaats van als een kip zonder kop te protesteren.
Om over de goedkope kritiek op de huidige regering maar te zwijgen. Net alsof "alle" 300 miljoen Amerikanen hetzelfde zouden denken als de Huidige Bewoner (van het Witte Huis). 70 procent van de Amerikanen is bijvoorbeeld tegen de nieuwe plannen van de Huidige Bewoner. Om maar een voorbeeld te noemen.
Maar dergelijke kennis van zaken opdoen is natuurlijk een stuk moeilijker dan zomaar wat brallen.
Buitenlandse omroepen betalen handenvol geld voor het voorrecht om Amerikaanse films/TV series uit te mogen zenden. Dus: ze BETALEN voor dat voorrecht, het is bepaald niet zo, dat Amerika al dat soort dingen weggeeft in een poging om zijn cultuur overal te verspreiden.
Hetzelfde met CNN: daarvoor moeten kabelbedrijven BETALEN. Ze hoeven dat niet te doen.
Ik vermoed dat er heel wat protesten gehoord zullen worden in Nederland, Belgie en elders als de Amerikanen zouden weigeren om hun films/TV series/muziek te verkopen.
Als je zo tegen de Amerikaanse cultuur bent, waarom begin je dan niet een actie om dat spul van je TV en uit je plaatselijke bioscoop te weren. In plaats van als een kip zonder kop te protesteren.
Om over de goedkope kritiek op de huidige regering maar te zwijgen. Net alsof "alle" 300 miljoen Amerikanen hetzelfde zouden denken als de Huidige Bewoner (van het Witte Huis). 70 procent van de Amerikanen is bijvoorbeeld tegen de nieuwe plannen van de Huidige Bewoner. Om maar een voorbeeld te noemen.
Maar dergelijke kennis van zaken opdoen is natuurlijk een stuk moeilijker dan zomaar wat brallen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Het is in ons land niet volkomen onopgemerkt gebleven. Er zijn in de afgelopen tijd in de U.S. een aantal boeken over de cultuurcrisis, dhimmitude en anti-Amerikanisme in West-Europa verschenen. Het boek van Bruce Bawer ("While Europe Slept") is vermoedelijke het bekendste, en er is een uitstekend boek dat alleen maar over Nederland gaat (Ian Buruma's "Murder in Amsterdam"). In een ander boek, Claire Berlinski's "Menace in Europe: Why the Continent's Crisis Is America's, Too", wordt melding gemaakt van bovenstaande tekst van Raymond van het Groenewoud.
Er staat: "The popular Belgian musician Raymond van het Groenewoud recently wrote a hit song titled "Down with America". The lyrics are easily remembered: "Down with America. Down with the jerks from America. Down with America."
Ik wist niet wie Raymond van het Groenewoud was, maar het lied wordt in dit boek een "hit song" genoemd. Dat betekent dat de Vlamingen hier blijkbaar graag naar luisteren. Is het waar dat het in Belgie enorm populair was? Het is eigenlijk niet iets dat ik van Vlamingen, voorzover ik ze ken, zou verwachten, maar ik ben daar al een tijd niet meer geweest en weet niet hoe de situatie nu is.
--john
Er staat: "The popular Belgian musician Raymond van het Groenewoud recently wrote a hit song titled "Down with America". The lyrics are easily remembered: "Down with America. Down with the jerks from America. Down with America."
Ik wist niet wie Raymond van het Groenewoud was, maar het lied wordt in dit boek een "hit song" genoemd. Dat betekent dat de Vlamingen hier blijkbaar graag naar luisteren. Is het waar dat het in Belgie enorm populair was? Het is eigenlijk niet iets dat ik van Vlamingen, voorzover ik ze ken, zou verwachten, maar ik ben daar al een tijd niet meer geweest en weet niet hoe de situatie nu is.
--john
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik ben gene fan van Raymond van het Groenewoud en zeker niet van dit nummer.Dit nummer is bij mijn weten nooit een hit song geweest ,althans ik heb het nooit gehoord en maar goed ook ,hoe ne'n mens zo bekrompen kan zijn !!!Alsof wij Belgen alle wijsheid in pacht hebbenJohnNJ schreef:Het is in ons land niet volkomen onopgemerkt gebleven. Er zijn in de afgelopen tijd in de U.S. een aantal boeken over de cultuurcrisis, dhimmitude en anti-Amerikanisme in West-Europa verschenen. Het boek van Bruce Bawer ("While Europe Slept") is vermoedelijke het bekendste, en er is een uitstekend boek dat alleen maar over Nederland gaat (Ian Buruma's "Murder in Amsterdam"). In een ander boek, Claire Berlinski's "Menace in Europe: Why the Continent's Crisis Is America's, Too", wordt melding gemaakt van bovenstaande tekst van Raymond van het Groenewoud.
--john

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Raymond VHG is al enkele decennia passé. En een hit is het nooit geweest, ik heb het zelfs geen enkele keer op de radio gehoord.
Zoals ik in oktober vorig jaar al op mijn blog zei (http://kastelke.blogspot.com/2005/10/we ... erika.html) het is een would-be zanger.
Wat me daarnet nog wel te binnen schoot: hij heeft nochtans ooit eens een hit gescoord met het liedjes "Liefde voor muziek". Dat was heeeeel erg Amerikaans, doordrenkt vank Gospel!
Tekst: http://www.xs4all.nl/~werksman/liedjes/ ... uziek.html
In erg verkorte versie:
Beminde gelovigen
Gisteren ging ik naar de cinema, ole ola
U weet wel met zo'n doek en een camera, ole ola
En wat ik daar zag heeft mij blij gemaakt, ole ola
Wat ik daar zag heeft mij diep geraakt, ole ola
Ik zag de grootvader van Prince en hij leidde daar een kerkdienst, ole ola
Oeh beminde gelovigen, dat was nogal eens een kerkdienst, ole ola
Niet zoals hier waar menige uitgescheten kruidenier met een wezenloos
grijs kostuum komt luisteren naar een mummelende pastoor, ole ola
Nee het was een stel uitgelaten zwarte apen on de zotste stond van
voor, ole ola
En ik bezweer u beminde gelovigen
Het ging vooruit (ging vooruit)
...
Het ging verbazend goed vooruit
...
Met zoveel vuur (zoveel vuur)
En zoveel stijl (zoveel stijl)
...
Het was een liefde (liefde voor)
Oh, de liefde voor muziek
...
En toen dacht ik beminde gelovigen
Waarom zijn de blanken zoveel bekakter dan de zwarten, ole ola
Speelt de beschaving ons werkelijk zoveel parten, ole ola
Zwijg me van de laatste kutgroep uit Engeland, ole ola
Spreek me liever van Tina Turner haar onderkant, ole ola
Zwijg me van de gasten die goed kunnen zuipen, ole ola
Je moest eens zien hoe ze 's nachts naar de WC-pot toekruipen, ole ola
Trek me uit de Vlaamse klei
Geef me een drummer en maak me blij
En geef me vuur (geef me vuur)
...
Nee geen lucifer natuurlijk maar passie elk uur
Wat hebben we nu geleerd? Dat Amerika -wat Raymond betreft- best ok is, zolang het maar over de Afro-Amerikanen gaat.
Zoals ik in oktober vorig jaar al op mijn blog zei (http://kastelke.blogspot.com/2005/10/we ... erika.html) het is een would-be zanger.
Wat me daarnet nog wel te binnen schoot: hij heeft nochtans ooit eens een hit gescoord met het liedjes "Liefde voor muziek". Dat was heeeeel erg Amerikaans, doordrenkt vank Gospel!
Tekst: http://www.xs4all.nl/~werksman/liedjes/ ... uziek.html
In erg verkorte versie:
Beminde gelovigen
Gisteren ging ik naar de cinema, ole ola
U weet wel met zo'n doek en een camera, ole ola
En wat ik daar zag heeft mij blij gemaakt, ole ola
Wat ik daar zag heeft mij diep geraakt, ole ola
Ik zag de grootvader van Prince en hij leidde daar een kerkdienst, ole ola
Oeh beminde gelovigen, dat was nogal eens een kerkdienst, ole ola
Niet zoals hier waar menige uitgescheten kruidenier met een wezenloos
grijs kostuum komt luisteren naar een mummelende pastoor, ole ola
Nee het was een stel uitgelaten zwarte apen on de zotste stond van
voor, ole ola
En ik bezweer u beminde gelovigen
Het ging vooruit (ging vooruit)
...
Het ging verbazend goed vooruit
...
Met zoveel vuur (zoveel vuur)
En zoveel stijl (zoveel stijl)
...
Het was een liefde (liefde voor)
Oh, de liefde voor muziek
...
En toen dacht ik beminde gelovigen
Waarom zijn de blanken zoveel bekakter dan de zwarten, ole ola
Speelt de beschaving ons werkelijk zoveel parten, ole ola
Zwijg me van de laatste kutgroep uit Engeland, ole ola
Spreek me liever van Tina Turner haar onderkant, ole ola
Zwijg me van de gasten die goed kunnen zuipen, ole ola
Je moest eens zien hoe ze 's nachts naar de WC-pot toekruipen, ole ola
Trek me uit de Vlaamse klei
Geef me een drummer en maak me blij
En geef me vuur (geef me vuur)
...
Nee geen lucifer natuurlijk maar passie elk uur
Wat hebben we nu geleerd? Dat Amerika -wat Raymond betreft- best ok is, zolang het maar over de Afro-Amerikanen gaat.

Elke
Ik heb net een deel van dat clipje bekeken. Nemen jullie dat nu echt allemaal zo serieus op? Bij mij komt het eerder over als een parodie, een grote joke, met misschien enkele welgemeende klachten erin (zoals dat imperialisme). What is all the fuss about? Een tekst van Eminem ga ik ook niet letterlijk opnemen...
Wat betreft die opmerkingen over Amerika's tussenkomst in de WO: moeten we hen dan eeuwig dankbaar blijven door nooit kritisch te zijn over hun beleid? Komaan zeg. Ze hebben een excuus gezocht om Irak binnen te vallen, en nu is het duidelijk dat hun zogezegde "geldige reden" complete bullshit was. Dan mag dat toch ook gezegd worden, en dan mogen ze daar toch ook op aangepakt worden? Ik moet Amerika niet per se afbreken of ophemelen. Elk land heeft zijn goede en slechte kanten. Het verschil is dat de Amerikaanse kanten overal bekend en verspreid worden... Logisch dan ook dat daar meer reactie op komt.
Wat betreft die opmerkingen over Amerika's tussenkomst in de WO: moeten we hen dan eeuwig dankbaar blijven door nooit kritisch te zijn over hun beleid? Komaan zeg. Ze hebben een excuus gezocht om Irak binnen te vallen, en nu is het duidelijk dat hun zogezegde "geldige reden" complete bullshit was. Dan mag dat toch ook gezegd worden, en dan mogen ze daar toch ook op aangepakt worden? Ik moet Amerika niet per se afbreken of ophemelen. Elk land heeft zijn goede en slechte kanten. Het verschil is dat de Amerikaanse kanten overal bekend en verspreid worden... Logisch dan ook dat daar meer reactie op komt.