José schreef:Een sportscafé is naar mijn mening ook echt Amerikaans...
En ja, ik wil graag een Applebees in Nederland!!
Applebees zit toch al jaren in Nederland!
José schreef:Een sportscafé is naar mijn mening ook echt Amerikaans...
En ja, ik wil graag een Applebees in Nederland!!
Ik denk ook dat dat inderdaad eerder het probleem was. In Amerika ga je juist naar Applebee's omdat het goedkoop is. Ik vergelijk het zelf altijd een beetje met de Van Der Valk. Je gaat er heen omdat het net een stapje beter is dan fastfood, maar een echt goed restaurant is het ook niet. Het eten bij Applebee's is op zich best te eten, maar vernieuwend of anderszins interessant is het niet. En daar betaal je dus in Amerika ook niet voor en dat verwacht je ook niet. Als het in NL anders in de markt is geplaatst snap ik dat je als klant toch een beetje van een koude kermis thuiskomt en zo'n formule niet aanslaat.Dento schreef:Applebee's was wel altijd aan de dure kant. Toegegeven, de porties waren flink, maar het was ook niet echt bijzonder goedkoop.
maar niet met amerikaans eten.ctrex schreef:In nederland hebben we ook al een soort American diner:
http://www.abcrestaurant.nl/info/index.php
als ik zie wat forenzen op een CS in willekeurige stad uitgeven voor broodjes van die C'est du Pain zaak (ofzoiets) dan denk ik niet dat het per sé geld is. misschien willen we hier ook niet de tijd nemen om rustig te ontbijten buiten de deur, snel naar de trein/auto, snel ff broodje halen, snel naar het werk.Pete.Z schreef:Dat niemand de ontbijtmarkt erbij pakt heeft ook met de prijs te maken, ik ga mijn ontbijtje niet buiten de deur eten als het schreeuwnd duur is, een een ontbijt voor 5 euro zal hier niet lukken.
Maar dat gebeurt hier ook niet echt, mensen zijn hier 's ochtends net zo gehaast, zo niet gehaaster dan in NL. Maar wat in Amerika in de zakenwereld wel gebruikelijker is dan in NL zijn breakfastmeetings. Zo begint je werkdag dus eigenlijk al tijdens het ontbijt. Dat zie je in NL (nog) niet zoveel.HyperBart schreef: misschien willen we hier ook niet de tijd nemen om rustig te ontbijten buiten de deur, snel naar de trein/auto, snel ff broodje halen, snel naar het werk.
Hoi Jo,jotor schreef:Op dit moment ben ik in gesprek met een investeringsbedrijf om een pand te huren in Limburg om aldaar een cafe te openen/
starten met Amerikaanse accenten zoals vaak te zien is in de American Diners.
Groetjes
Jo