Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

American Diner

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: American Diner

Bericht door Texas Boy »

José schreef:Een sportscafé is naar mijn mening ook echt Amerikaans...

En ja, ik wil graag een Applebees in Nederland!!

Applebees zit toch al jaren in Nederland!
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Niet meer.
Er zijn een stuk of 5 Applebees in Nederland geweest, waarvan 3 in Limburg, maar deze zijn allemaal verdwenen.
Het liep blijkbaar niet.
Jammer. Wij kwamen er geregeld.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Kwam dit via Google tegen

Restaurant Applebee's sluit deuren
Algemeen - door (ChrisJX) op 29-05-2003 @ 20:15
Alle restaurants van de Amerikaanse keten Applebee's in Nederland sluiten hun deuren. De formule blijkt niet aan te slaan, omdat het restaurant te Amerikaans is.

Zeven jaar geleden haalde de Maastrichtse ondernemer B. Wesly de formule naar Nederland. Bij de opening van de eerste vestiging in Heerlen was het de bedoeling dat er in 2000 twintig Applebee's-restaurants in Nederland moesten staan. Wesly is niet verder gekomen dan vijf restaurants, in Heerlen, Maastricht, Geleen, Nijmegen en Scheveningen.

Volgens Wesly hielden de Amerikanen op het hoofdkantoor in Kansas te veel vast aan de formule, ook nadat bleek dat Limburgers andere eetgewoonten hebben dan Amerikanen. Ze gaan uit van één menukaart voor 1500 restaurants en bleken niet te vermurwen.

De 150 personeelsleden van Applebee's en de vakbonden zijn inmiddels op de hoogte gebracht. Volgens Wesly kan het personeel aan de slag in de nieuwe restaurants die hij wil gaan openen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Applebee's was wel altijd aan de dure kant. Toegegeven, de porties waren flink, maar het was ook niet echt bijzonder goedkoop.

Vanaf het begin dat de eerste Applebee's opende bij ons in Heerlen aan de Woonboulevard (waar nu KFC zit) kwamen we er regelmatig, en elke keer als je er kwam, dan zat het er vol. Waarschijnlijk kwam dat ook wel door de lokatie - vanwege de Woonboulevard - maar op andere plekken was de lokatie misschien iets minder goed gekozen en waren de restaurants daar wellicht minder succesvol. In Maastricht bijvoorbeeld zat de Applebee's bij het Geusselt stadion - net iets te ver overal vandaan, eigenlijk.

Maar om nou te zeggen dat het restaurant te Amerikaans was? Hmmm....
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Applebee's was wel altijd aan de dure kant. Toegegeven, de porties waren flink, maar het was ook niet echt bijzonder goedkoop.
Ik denk ook dat dat inderdaad eerder het probleem was. In Amerika ga je juist naar Applebee's omdat het goedkoop is. Ik vergelijk het zelf altijd een beetje met de Van Der Valk. Je gaat er heen omdat het net een stapje beter is dan fastfood, maar een echt goed restaurant is het ook niet. Het eten bij Applebee's is op zich best te eten, maar vernieuwend of anderszins interessant is het niet. En daar betaal je dus in Amerika ook niet voor en dat verwacht je ook niet. Als het in NL anders in de markt is geplaatst snap ik dat je als klant toch een beetje van een koude kermis thuiskomt en zo'n formule niet aanslaat.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De Applebees in Scheveningen liep, naar ik gelezen heb, wel goed. We hebben hier in Den Haag natuurlijk veel expats, wellicht dat dat helpt. Zo hebben we ook twee van de drie Pizzahuts in Nederland. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat er niet meer zijn..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

---Sorry, niet goed gelezen (niet gezien dat er ook nog een pagina 3 was :oops: ),
mijn bijdrage over het sluiten van Applebees stond er dus al, bericht weer verwijderd---
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Je ziet wel vaker dat Amerikaanse formules in Europa mislukken. Zelfs McDo heeft zich hier in vergist. De eerste vestigingen lagen in winkelcentra in buitenwijken en dat werkte niet in Nederland. Later is men naar de stadscentra gegaan en dat liep stukken beter.
ctrex
Amerika-newbie

Bericht door ctrex »

In nederland hebben we ook al een soort American diner:
http://www.abcrestaurant.nl/info/index.php
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ctrex schreef:In nederland hebben we ook al een soort American diner:
http://www.abcrestaurant.nl/info/index.php
maar niet met amerikaans eten.
Forumgebruiker
Amerika-ontdekker

Bericht door Forumgebruiker »

Ik heb het ook altijd jammer gevonden dat Applebee's weg is gegaan uit NL.. eeuwig zonde.

TGI Fridays zat hier in rotterdam vroeger in het gebouw van het Maastheater, maar die heeft er ook niet lang gezeten. Net zoals de Lone Star Steakhouse onder het Hilton aan het Hofplein..

Maar misschien is het feit dat die ketens er niet meer zijn in NL voor jou juist wel gunstig, als je de enige bent, en je zaak is goed, dan lijkt het me toch dat het wel moet kunnen lopen. De locatie zal heel belangrijk zijn, en de prijs ook. Zelf denk ik dat een formule als die van de Cheesecake Factory wel goed zou kunnen lopen hier.
HyperBart
Amerika-ontdekker

Bericht door HyperBart »

Pete.Z schreef:Dat niemand de ontbijtmarkt erbij pakt heeft ook met de prijs te maken, ik ga mijn ontbijtje niet buiten de deur eten als het schreeuwnd duur is, een een ontbijt voor 5 euro zal hier niet lukken.
als ik zie wat forenzen op een CS in willekeurige stad uitgeven voor broodjes van die C'est du Pain zaak (ofzoiets) dan denk ik niet dat het per sé geld is. misschien willen we hier ook niet de tijd nemen om rustig te ontbijten buiten de deur, snel naar de trein/auto, snel ff broodje halen, snel naar het werk.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

HyperBart schreef: misschien willen we hier ook niet de tijd nemen om rustig te ontbijten buiten de deur, snel naar de trein/auto, snel ff broodje halen, snel naar het werk.
Maar dat gebeurt hier ook niet echt, mensen zijn hier 's ochtends net zo gehaast, zo niet gehaaster dan in NL. Maar wat in Amerika in de zakenwereld wel gebruikelijker is dan in NL zijn breakfastmeetings. Zo begint je werkdag dus eigenlijk al tijdens het ontbijt. Dat zie je in NL (nog) niet zoveel.
"Keep Georgia On Your Mind"
bigwillfan
Amerika-newbie

Bericht door bigwillfan »

Ik heb ook nog een leuk adresje gevonden van een American Diner.
Deze ligt in België, namelijk in de provincie Limburg.
kijk maar eens op hun website: http://www.happydaysham.be

Lekker eten & gezellig om te zitten. Zeker de moeite waard.

Heb er ook een filmpje van gevonden op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=7HJYLbkfgCA
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Holy smokes old thread batman!

Dit ruikt trouwens als ordinaire reclame, je hebt nu 2 berichten geplaatst op dit forum en in beide prijs je deze diner aan.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
jotor
Amerika-newbie

Bericht door jotor »

Ik ben nieuw op dit forum en al enkele dingen met interesse gelezen zoals de topic American Diner welke al een tijdje loopt.
Graag wil ik jullie attenderen op een echte American Diner in Lanaken net over de grens in Belgie bij Maastricht.
Dit restaurant "Filling Station" heeft in mijn ogen alles van een ECHTE American Diner (Zie http://www.fillingstation.be)
Jammerlijk dat enkele zaken zoals Applebee's niet liepen maar ik denk dat er wel degelijk vraag is naar American Diner's.
Veel Amerikaanse produkten maar ook gewoontes winnen terrein hier in Europa waarbij ik denk aan de Donuts en Brownies,
Ben & Jerry's ijs (is overigens nu onderdeel van Unilever) maar ook Valentijnsdag.
Op dit moment ben ik in gesprek met een investeringsbedrijf om een pand te huren in Limburg om aldaar een cafe te openen/
starten met Amerikaanse accenten zoals vaak te zien is in de American Diners.
Wil hierbij ook een kleine kaart met typisch Amerikaans eten gaan proberen samen met een biertje en de mogelijkheid tot het
spelen van een spelletje poolbiljart.
Helaas te veel bruine cafees in Holland hetgeen zo somber is met al dat bruin en bijna elk cafe lijkt op dat wat er vlak naast
zit. Beter iets frisser zoals de kleurijke dinerbanken en barkrukken, benzinepompen, jukeboxen, neons, beeldjes en metalen
reclameborden van Marilyn Monroe, James Dean, Elvis, Betty Boop maar ook de rose Cadilacs en rood/witte Chevy's.
Duim allemaal voor me dat alles op korte termijn voor elkaar komt en hopelijk mag ik jullie dan begroeten in mijn American
Cafe. Ik loop te popelen want op mijn gevorderde leeftijd ben ik die bruine cafees en restaurants meer dan zat en wil ik,
uiteraard met de nodige risico's, dat Amerikaanse gevoel weer een plaatsje geven.
Ik hoop mij z.s.m. bij jullie te kunnen melden.

Groetjes
Jo
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik weetniet of het hier al gezegd is maar in Almere is enige tijd geleden ook een typisch Amerikaanse diner neergezet, in een park. Ik ben er niet geweest, dus kan geen recensie geven. Laatst was er een item over bij de TV-makelaar (taxatie), misschien is het nog terug te vinden op youtube oid.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Dit is http://www.gatewaydiner.nl Zie hier mijn review: viewtopic.php?p=513365#p513365
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

jotor schreef:Op dit moment ben ik in gesprek met een investeringsbedrijf om een pand te huren in Limburg om aldaar een cafe te openen/
starten met Amerikaanse accenten zoals vaak te zien is in de American Diners.
Groetjes
Jo
Hoi Jo,
Welkom op het forum.
Weet je al in welke plaats je dit wilt beginnen?
Lijkt me wel leuk zoiets in de buurt.

In Limburg, Geleen en omgeving, rijdt sinds een tijdje een Amerikaanse schoolbus rond.
De eigenaren hebben de bus opgeknapt en verbouwd tot een rijdende pizzeria.
jotor
Amerika-newbie

Bericht door jotor »

Hallo Sonja,

Ik hoop je als eerste klant te mogen begroeten.

Ik ben bezig met een groot cafe in Geleen dat al een tijdje leeg staat. Ik wil dit eerst als cafe met de bekende Amerikaanse
accenten nieuw leven inblazen en dan zo snel mogelijk koffie met donuts/brownies, hotdogs, grote hamburgers, chickenwings etc.
gaan verkopen.
Ik hoop dat e.e.a. snel rond komt met de eigenaar van het pand want er moet wel veel opknapwerk gedaan worden. Zowel aan het
cafe als de woonruimte er boven.
Cafe was een bekend muziekcafe vlak bij de Markt dus misschien weet je wel welke ik bedoel als je er bekend ben
Ben je wel eens in de Fillingstation in Lanaken geweest?? Moet je beslist eens doen. Ik hoorde van deze zaak toen ik mijn plannen
met betrokkenen besprak en ben snel langs geweest. Dit is mijn "American Dream". Leuke sfeer, goed en veel eten voor niet te veel geld en een echte American Diner stijl.
Groetjes
Jo
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer