doreennicole schreef:
Sandy, ik kan je ook aanbevelen om het een en ander weer op te pakkken. Als het je lukt qua tijd en opvang kinderen zeker doen, al is het maar 1 avond per week. Maar als je het niet doet hoef je er ook geen slecht gevoel over te hebben. Uiteindelijk heb je al andere opleidingen gedaan waar je heel praktisch mee aan de slag kan.
Laatste vraag: wat is SPW?
SPW is Sociaal Pedagogisch Werk - Voorheen was dit één opleiding, tegenwoordig heb je niveau's en verschillende afstudeer varianten. Ik ben geinteresseerd in kinderopvang, of onderwijs assistente en als ik het doe, ga ik voor niveau 4 ..
-
De SPW-er werkt in de hulp- en dienstverlening binnen de primaire woon- en leefsituatie, zoals leefbegeleiding, dagbesteding en opvoedingsondersteuning. Functies van een SPW-er zijn bijvoorbeeld: activiteitenbegeleider, groeps-woonbegeleider, medewerker in de gehandicaptenzorg, medewerker in de jeugdhulpverlening, medewerker in de kinderopvang, medewerker in het ouderenwerk, medewerker in het basisonderwijs en het speciaal onderwijs. De SPW-er op niveau 4 moet naast begeleidende taken ook meer organisatorische taken uitvoeren.
Nu weer back On Topic, voordat Dennis boos wordt op mij
Sandy, goede gemotiveerde (vaak mensen die op latere leeftijd aan een studie zijn begonnen) zijn hard nodig in het onderwijs. Gaan dus voor SPW niveau 4 onderwijsassistente.
Nog mooier is natuurlijk gewoon een HBO (PABO) opleiding voor onderwijzer te gaan volgen. http://www.pabomeppel.nl/html/vondst.html klik hier eens voor mijn opleiding.
Sandy, goede gemotiveerde (vaak mensen die op latere leeftijd aan een studie zijn begonnen) zijn hard nodig in het onderwijs. Gaan dus voor SPW niveau 4 onderwijsassistente.
Nog mooier is natuurlijk gewoon een HBO (PABO) opleiding voor onderwijzer te gaan volgen. http://www.pabomeppel.nl/html/vondst.html klik hier eens voor mijn opleiding.
As we speak, ligt mijn MBO diploma bij het Fontys aansluitingscentrum, ter observatie voor Juridische Zaken. Zij zullen bepalen of het een MBO niveau 3 of 4 betreft. Ik heb namelijk minimaal niveau 4 nodig als vooropleiding voor de Pabo. Ik heb destijds het MBO Medewerker Toerisme Binnenland gedaan, voordat het hele schoolsysteem werd veranderd in niveau's en het is een beetje onduidelijk wat dat diploma waard is nu.
Sandy schreef:As we speak, ligt mijn MBO diploma bij het Fontys aansluitingscentrum, ter observatie voor Juridische Zaken. Zij zullen bepalen of het een MBO niveau 3 of 4 betreft. Ik heb namelijk minimaal niveau 4 nodig als vooropleiding voor de Pabo. Ik heb destijds het MBO Medewerker Toerisme Binnenland gedaan, voordat het hele schoolsysteem werd veranderd in niveau's en het is een beetje onduidelijk wat dat diploma waard is nu.
En als het blijkt dat het niveau 3 is, kan je dan geen test doen? Ik weet dat er voor volwassenen die geen vwo-diploma of iets vergelijkbaars hebben een test kunnen doen.
Sandy schreef:Ja klopt Dolphin, als je 21 bent of ouder kun je een toelatingstest doen. Maar daar zie ik heel erg tegen op. (faalangst)
Dat begrijp ik, heb ook last van faalangst. Ik ken je natuurlijk niet, maar (is niet vervelend bedoeld voor andere mensen) ik denk toch echt wel dat jij over meer kwaliteiten beschikt dan veel leerlingen die net van de havo komen! Weet je misschien al wat zo'n test zou kunnen inhouden? Misschien valt het best mee.
Ik zit nu in mijn 1e jaar havo (doorgestroomd vanuit mavo), en ook mijn beste vak is engels (10 voor m'n mavo-examen).
Na zo een beetje te hebben rondgevraagd is het enigste beroep dat mij steeds geadviseerd word hierna te gaan doen: lerares. Natuurlijk ook na een hbo of universitaire opleiding..
Economie en een baantje van 9 tot 5 ligt mij niet zo erg, dus weten jullie misschien nog alternatieven?
Btw, na m'n havo ben ik nog van plan een jaartje high-school te gaan doen, ik zou alleen niet weten welke kant ik moet opgaan (noord, oost of west, niet zuid want die orkanen liggen mij niet zo). Wat zijn jullie voorkeuren??
Ik zit nu in mijn 1e jaar havo (doorgestroomd vanuit mavo), en ook mijn beste vak is engels (10 voor m'n mavo-examen).
Na zo een beetje te hebben rondgevraagd is het enigste beroep dat mij steeds geadviseerd word hierna te gaan doen: lerares. Natuurlijk ook na een hbo of universitaire opleiding..
Economie en een baantje van 9 tot 5 ligt mij niet zo erg, dus weten jullie misschien nog alternatieven?
Btw, na m'n havo ben ik nog van plan een jaartje high-school te gaan doen, ik zou alleen niet weten welke kant ik moet opgaan (noord, oost of west, niet zuid want die orkanen liggen mij niet zo). Wat zijn jullie voorkeuren??
Zuid.
Serieus. Orkanen liggen jou niet zo? Daar laat je je toch niet door weerhouden... Het zuiden is gigantisch. Als ik jou was zou ik naar Texas of Louisiana gaan. California lijkt me ook wel aardig om naar een highschool te gaan overigens.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Nou, dat ging via een reintegratiebureau en daar kan ik pas terecht als de uitkerende instantie dat goed vind. Ik moet daar nog een gesprek over gaan hebben bij de gemeente maar die zijn niet zo snel. Ondertussen kijk ik altijd op internet naar banen waarbij ik lekker mijn engels kan gebruiken, ze liggen helaas niet voor het oprapen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.