Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Halloween....wat gaan we daarvan merken?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Halloween....wat gaan we daarvan merken?

Bericht door Ineke »

Ik was vorig jaar met Haloween in Medford, Oregon en inderdaad heel mooi versierde (en enge) huizen.

Hier http://good-times.webshots.com/album/56 ... s&start=24 vind je een aantal Haloween foto's.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, wij zijn er weer klaar voor. Vandaag nog de lichtjes en spinnenwebben aangebracht en de tuin is lekker spookachtig versierd:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Wat leuk, dat kennen wij hier helemaal niet.

Als ik het zo lees zullen we zeker veel versieringen onderweg gaan tegenkomen.
16x USA / 30 staten
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

In mijn woonplaats stikt het van de Amerikaanse expats en wordt er wel volop Halloween gevierd. Vooral op vrijdagavond gaan de kinderen de deuren langs en dat geeft een boel kabaal in de buurt.

Ik zal er dit jaar echter niet bij zijn, want op dat moment verblijf ik in New York!
Mark667
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Petra mooie tuin heb je ervan gemaakt !! Ik ben benieuwt wat ik ga aantreffen van Halloween in San Francisco overmorgen.
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

mooie tuin heb je petra!

ik ga zelf wel wat halloween vieren. ook al is het veel anders dan in de vs. ga naar een feestje toe en ga natuurlijk verkleed xD ik ga dan als zombie xD want ben daar absoluut goed in xD ik zou eigenlijk naar een feest gaan op een oud duits marine schip, maar omdat de gemeente amsterdam aan het verpreutse is gaat het niet door =/
donut

Bericht door donut »

Petra wat super je tuin!! Halloween vind ik echt het leukste amerikaanse feest! Mijn man wil echter niet de hele tuin vol met versieringen, een paar grafstenen en een verdwaalde schedel gaat nog net. De wc hangt wel vol hier en ik heb blacklicht aangebracht.
Mijn 1-jarig dochtertje gaat zaterdag als hommel verkleed.

Zijn er nog mensen hier met foto's van kostuums?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En? Hoe is Halloween bij iedereen verlopen? Liz, heb je er nog wat van meegekregen? Ondanks de (warme) regen kregen wij zeker 100 Trick or Treaters aan de deur! Schattige kleintjes, maar ook groepen verklede tieners. De meest originele costuums zagen we. Naderhand hadden we een "after" party bij buren, waar ook de volwassenen verkleed waren. Ik blijf het een superleuk feest vinden!
Hieronder wat foto's:
Afbeelding

Rick

Afbeelding

Saskia

Afbeelding

Cosmo

Afbeelding

Moi

Afbeelding

Onze tuin

Afbeelding

Een van de pompoenen

Afbeelding

Mad scientist en Igor

Afbeelding

"Pick of the litter" (beste hondje uit het nest)

Afbeelding

Paashaas, heeft snoep nodig voor straks, met een zak met paaseieren

Afbeelding

Onze buurman

Afbeelding

De hostess van het feest
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Leuk Petra, wat een feest.
Hier is helemaal niemand geweest, tenminste niet voor Halloween. Terwijl ik nu eindelijk eens wat lekkers, spookjeschocolaadjes etc, in huis had. Die hebben m'n gasten nu maar opgegeten, samen met al het andere USA-food.
Vond iedereen wel leuk.
Op de een of andere manier leeft het hier niet.Zo komen ze hier vaak op de verkeerde dag, de eerste keer op m'n verjaardag, dus toen stond ik heel raar te kijken :blink: Maar nu dus helemaal niet. Verderop in de wijk had men een straatje wel helemaal versierd, maar daar staan ze bekend om, die versieren met kerst, met koninginnedag, met voetbal en nu dus ook met halloween.
in Groningen vroeger vierden we Sint Maarten, of te wel kip-kap-kogel. Als je jong was liep je met een onschuldig lampionnetje; maar ik kan me ook nog wel herinneren dat we woeste zaken maakten. Maar niet zulke griezels als bij jullie :wink:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het was een druk weekend hier in Atlanta, Halloween viel namelijk voor het eerst samen met Gay Pride. Nou weet ik niet hoe dat in andere steden gaat, maar hier is dat een echt familiefeest. Er is een parade van anderhalf uur waar veel snoep en andere freebies worden uitgedeeld en vlakbij ons huis is een groot park waar iedereen vervolgens samenkomt voor live muziek en andere optredens, en er zijn dan allerlei kraampjes. En het was prachtig weer, dus het was een drukte van belang. Met Halloween zelf organiseerden we een brunch waar zo'n 70 mensen voor op kwamen draven, heel gezellig natuurlijk. We krijgen helaas meestal geen trick or treaters, maar dat komt ook doordat we midden in de stad wonen. Gezinnen wonen meestal liever wat meer in de suburbs, waar het allemaal wat goedkoper is. Maar goed, al met al een hele leuke Halloween!
"Keep Georgia On Your Mind"
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben nu voor het eerst Haloween meegemaakt in San Francisco. Het begon al vrijdag met een of andere fietstocht door San Francisco, later begrepen we op het nieuws dat er zo'n 1000 mensen aan meededen. De meesten waren leuk verkleed, enkele hadden letterlijk niets aan :shock:

Zaterdagavond was het echt een gekkenhuis, in ons hotel werd ook een haloween party gegeven, en wij hebben een hele tijd in de hal van het hotel gezeten en alleen maar zitten kijken naar alles wat voorbij kwam. Heel erg leuk! We hebben ook nog een paar foto's gemaakt maar die staan nog op de camera. Eerst nog even bijkomen van de lange reis van de afgelopen 2 dagen.

@ Petra: wat een leuke foto's!! We hebben er versteld van gestaan hoeveel werk er van de kleding gemaakt wordt door sommige mensen.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

@Petra: We hebben het Halloween feest niet echt meegemaakt, maar wel hebben we onderweg veel versieringen in tuinen gezien. Echt heel erg leuk en creatief!

Op zaterdag 31 oktober waren we in Bulverde bij een rodeo, daar werd er wel wat aandacht aan besteed voor de kinderen. Twee als heks verkleedde dames deelden snoepjes uit. Dat is alles wat we er van hebben meegekregen.
Maar we hebben nu wel een idee van hoe het hier leeft.
16x USA / 30 staten
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

thuul schreef:in Groningen vroeger vierden we Sint Maarten
doen ze nog steeds op 11 november, en het wordt ieder jaar drukker bij mijn ouders. Ik vind het zo jammer dat sommige nederlanders dit amerikaanse halloween gedoe ook in NL willen, ipv een nederlands feest als St. Maarten. Ik heb niets tegen Halloween hoor, ik vind het een leuk amerikaans feest maar niet nederlands. Ik hoop zo dat ze straks niet ook nog thanksgiving willen gaan vieren in nederland - gaan we met z'n allen al-droge-kalkoen-kauwend dankbaar de vernietiging van de native americans herdenken.
donut

Bericht door donut »

dutchie dat ben ik volkomen met je eens!

Petra echt top zo'n feest! Ik hoop echt dat wij dat ook nog eens ervaren, lijkt me super!
Omdat wij zo afgelegen wonen kregen we 2 trick or treaters, vorig jaar niks dus ik was allang blij. Mijn dochtertje heeft voor (mijn) lol de hele dag in haar outfit rondgekropen en meegeweest voor boodschappen. Aandacht genoeg!

De bumblebee

Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

@Donut...wat een lief bumble- bee-tje...de kleintjes vind ik zo vertederend....

@Dutchie....vroeger gingen we altijd speciaal naar Groningen(mijn moeder's geboortestad) om St Maarten te vieren, we vonden dat altijd geweldig. Wel kregen we ook vaak fruit...mandarijntjes ipv.snoep.

Op mijn werk hebben we ook halloween gevierd...ik was een van de zeven dwergen...Grumpy...en ik ga geen foto's plaatsen :mrgreen: :mrgreen: .

Thuis zijn we Halloween ontvlucht, hubby vind het helemaal niets.....is anti-Halloween opgevoed. Heeft trouwens wel snoep lopen uitdelen aan de aller kleintjes in onze straat, vlak voor we vertrokken om naar de bioscoop te gaan. Het was heerlijk rustig in de bioscoop.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer