Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Feestdagen en andere vrije dagen
Feestdagen en andere vrije dagen
Weet iemand een overzichtje van alle feestdagen in de VS? En dan specifiek die dagen dat er niet gewerkt wordt. En ik wil eigenlijk ook nog weten of die dagen bij de meeste/alle bedrijven vrij zijn, of maar bij een paar.
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Alvast bedankt!
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Alvast bedankt!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De dagen, die vrijwel iedereen vrij heeft (inclusief het winkelpersoneel) zijn enkel Thanksgiving (laatste donderdag in november) en eerste Kerstdag (tweede Kerstdag bestaat niet).
De meesten hebben verder Nieuwjaarsdag, Memorial Day (laatste maandag in mei), Independence Day (4 juli) en Labor Day (eerste maandag in september).
De regering, sommige bedrijven en de meeste scholen (dit verschilt ook allemaal per staat en sommige staten hebben staatsgerichte vrije dagen, zoals Patriots Day in Massachusetts) hebben ook vrij op:
Martin Luther King's Birthday - derde maandag in januari
Presidents Day - tweede maandag in februari
Columbus Day - tweede maandag in october (zelfde dag als de Canadese Thanksgiving)
en Veterans Day, vandaag 11 november (de scholen hier in Virginia hebben vandaag geen vrij, maar in Massachusetts bijvoorbeeld wel).
De meesten hebben verder Nieuwjaarsdag, Memorial Day (laatste maandag in mei), Independence Day (4 juli) en Labor Day (eerste maandag in september).
De regering, sommige bedrijven en de meeste scholen (dit verschilt ook allemaal per staat en sommige staten hebben staatsgerichte vrije dagen, zoals Patriots Day in Massachusetts) hebben ook vrij op:
Martin Luther King's Birthday - derde maandag in januari
Presidents Day - tweede maandag in februari
Columbus Day - tweede maandag in october (zelfde dag als de Canadese Thanksgiving)
en Veterans Day, vandaag 11 november (de scholen hier in Virginia hebben vandaag geen vrij, maar in Massachusetts bijvoorbeeld wel).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nee, ook 'tweede' paasdag bestaat niet. Dat is echt een typisch Hollandse luxe!!! 
Ook hemelvaartsdag en pinksteren kennen ze hier niet.

Ook hemelvaartsdag en pinksteren kennen ze hier niet.
Laatst gewijzigd door nojz op 11 nov 2003, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, er zijn hier geen "tweede" dagen, maar daar noem je wel een dag waarop ook de meeste winkels dicht zijn, wat zeer ongewoon is hier: eerste Paasdag, dat maakt met Kerst en Thanksgiving dus 3 dagen, dat "men" gesloten is.
Op vrijwel alle andere feestdagen zijn supermarkten en winkels open.
Ik heb overigens zelf menige Thanksgiving and Paasdag gewerkt, toen ik hier pas kwam. Wel fijn, want als je op een feestdag moet werken, word je dubbel uitbetaald en als je verder toch niets te doen hebt, waarom niet.
Op vrijwel alle andere feestdagen zijn supermarkten en winkels open.
Ik heb overigens zelf menige Thanksgiving and Paasdag gewerkt, toen ik hier pas kwam. Wel fijn, want als je op een feestdag moet werken, word je dubbel uitbetaald en als je verder toch niets te doen hebt, waarom niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1398 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 16 Reacties