Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen voor werkstuk over Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Stefan2887
Amerika-newbie

Vragen voor werkstuk over Amerika

Bericht door Stefan2887 »

Hallo ik moet een werkstuk maken over Amerika en ik heb een aantal vraagjes die ik niet echt snap en kan beantwoorden ik vroeg me af of jullie me er een beetje mee konde. helpen.
alvast bedankt.

Wat kun je zeggen over de inflatie in de koopkracht gedurende de afgelopen 5 jaar in Amerika?

Vertel iets over de werkgelegendheid en de werkloosheid in Amerika en onderscheid hier 4 soorten werkloosheid (Deze heb ik al een beetje)

Tenslotte beschrijf iets over de marketing van dit land en beschrijf hoe dit land gepositioneerd is.

Die 3 vragen vind ik best wel moeilijk en ik zou graag een beetje hulp kunnen gebruiken.
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

Beste Stefan,

Over de werkeloosheid zelf, koopkracht is vrij veel te vinden met google. de marketing vast ook wel.

De 4 soorten werkeloosheid die ik ken zijn:

-cyclical unemployment
-quantitative structural unemplyment
-qualitative structural unemployment
- seosonal unemployment

In het nederlands is dit:

-conjunctuur werkeloosheid
-kwantitatieve werkeloosheid
-kwalitatieve werkeloosheid
- seizoensgebonden werkeloosheid.

Over de Nederlandse vertalingen ben ik neit 100% zeker, maar het komt in de buurt. De engelse zijn wel goed. Er is zelfs nog een vijfde vorm van werkeloosheid deze heeft alles te maken met hoe gemakkelijk het is om een baan te zoeken of je in te schrijven bij een uitzendburo bijvoorbeeld.

Ik zou zelf denken dat de inflatie uiteraard omhoog is gegaan in Amerika(dit is in bijna elk westers land zo.) , de koopkracht zal wel minder zijn geworden, zoals ook hier het geval was/is.

Werkeloosheidcijfers in Amerika zijn wel hoger dan in Nederland, maar in vergelijking met andere landen zit Amerika geloof ik in de middenmoot.

Ik hoop je een stukje verder geholpen te hebben,

Laurens
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer