Ik ben zelf helemaal weg van casseroles maar vaak kun je de ingredienten hier niet kopen. Maar ik heb er een die hier in Nederland ook goed te maken is.
Breast of chicken on rice:
1 can cream of mushroom soup (campbels word hier in sommige winkels wel verkocht, maar met unox gaat het ook prima)
3/4 cup regular uncooked rice
1 soup can of milk
1 can mushrooms
1 envelope dry onion soup (maakt niet uit welk merk)
4 half chicken breasts
Heat oven to 350 f, blend soup, milk and dry soup. Reserve half a cup of mixture. Stir remaining soup mixture with rice and mushrooms (with liquid). Pour into baking dish. Arrange chicken breast on rice and pour reserved mixture over chicken. Cover and bake for 1 hour, uncover and bake another 15 minutes.
Ik heb het toevallig vandaag gemaakt en had er een klein potje erwtjes doorheen gegooid en dat smaakte ook prima.
ik heb hier pas het kookboek gekocht wat gemaakt is door en voor alle vrouwen van de militairen die hier dit jaar een opleiding doen.
Hierin staan dus vooral veel recepten van amerikanen.
Helaas staan er dus ook veel recepten in met dingen die we in nederland niet kunnen kopen.
Ik kan ze onmogelijk allemaal hier plaatsen dus als je op zoek bent naar een specifiek gerecht laat het maar even horen en dan kijk ik of het erin staat.
Sandy schreef:Beetje late reactie weer van mijn kant
Maar alsnog bedankt voor de tip Anice, de titel alleen al klinkt goed ; )
Lijkt me ook een leuk boek om als cadeau te geven ...
-----
Iemand.. nog leuke receptjes en tips voor sandwiches?
Die torenhoge boterhammen met kalkoen, ham, salami, kaas, sla en een flinke dot mayonaise?
Mijn neef en vrouw hebben een jaartje in Amerika gewoond, zij studeerde medicijnen en liep daar stage.. ik geloof een uitwisselingsproject. Maar in ieder geval van hen heb ik geleerd gebakken reepjes kipfilet beleggen op stokbrood met mayo en sla. Om je vingers bij op te eten! : )
-
Hi ,
Heb je het boek al te pakken gekregen?
Het is namelijk niet meer te verkrijgen in de reguliere verkoop.
Ik zou je adres aan Nelleke kunnen doorgeven, als je nog een "Verenigde
Smaken van Amerika" wilt hebben.
Ik ben op zoek naar receptjes, die makkelijk te maken zijn met gangbare Nederlandse ingredienten.
Ik ben op zoek naar recepten voor Sweet Potatoe ..
Receptjes voor gegrilde aardappeltjes met schil in de oven – Ik heb een lekker receptje met Rozemarijn en Garlic Salt, maar mijn Garlic Salt is op helaas! - En tot slot ben ik op zoek naar lekkere receptjes voor gevulde gepofte aardappel. Hoe noemen ze dat Stuffed potatoe?
PS. Ik vind Garlic Pepper & Garlic Salt heerlijk en helaas gaat het bij ons net wat te snel op.
Misschien heeft iemand van de Neder Amerikaantjes interesse in een Post ruil? Heb je nog iets nodig van hier, dan kan ik dat in ruil voor Garlic Pepper & Salt opsturen.. Als je geïnteresseerd bent, dan PM me maar …
Sandy schreef:Ik heb een lekker receptje met Rozemarijn en Garlic Salt, maar mijn Garlic Salt is op helaas!
Hé Sandy, ik geloof dat ze in Duitsland in de supermarkt knoflookzout verkopen. Zal ik eens voor je kijken? Als ze het hebben wil ik je wel wat sturen. Laat maar even iets weten.
Carola
Petra en Carola, hartstikke lief jullie aanbod, privé bericht is onderweg : ))
Garlic pepper en Garlic salt is heerlijk op heel veel dingen. Het is niet gewoon zout of peper met knoflook, het is een vrij groffe korrel en het lijkt op een seasoning. Ik gebruik het ook niet als ingredient tijdens het koken, maar strooi het er vaak naderhand op. Het is met name heerlijk op grill gerechten of op een maiskolf met boter. Garlic Pepper is ook heerlijk op gebakken kip van Barnies hebben we ontdekt. Of een beetje door de Maccaroni and Cheese ... MMmm
De grote containers waren op, dus hadden wij vorig jaar 1 kleintje meegenomen. Die was vrij snel leeg :/
Laatst gewijzigd door Sandy op 14 mar 2006, 19:02, 4 keer totaal gewijzigd.
ja dat is iets wat ik vorige keer ook meegekregen heb van vrienden maar nooit echt wist wat het was ... weet ik nu ook naar wat ik moet zoeken.. is idd heel lekker op verschillende gerechten... toen ik het voor de eerste gegeten heb bij die vrienden was het op "shrimp"... van op de BBQ... zeer lekker...
Hé Sandra, ookal is jouw garlic salt op, ik ben toch wel benieuwd naar je recept.
Waar kun je garlic salt en garlic pepper nog meer bij gebruiken?
Carola
FCRMteB schreef: Hé Sandra, ookal is jouw garlic salt op, ik ben toch wel benieuwd naar je recept.
Waar kun je garlic salt en garlic pepper nog meer bij gebruiken?
Carola
Hoi Carola, dat receptje heb ik van het Amerikaanse gezin waar wij twee jaar geleden verbleven. Zij had een schaal met aardappel partjes 'in schil' in de oven. In olijfolie, rozemarijn en garlic salt .. Dat was heerlijk! Ik heb het wel een paar keer hier thuis moeten proberen voordat ik de juiste docering olijf olie, garlic salt & rozemarijn in de vingers had : ))
Lijkt dit er ook op?
Toen wij bij Ruby's Inn/Bryce`waren hadden ze daar volgens mij deze potjes en die wilden we ook kopen. Uiteindelijk zijn we dat toch weer vergeten.
Later vertelde een collega van mij dat ze al een tijdje contact hebben met mensen uit Utah die dit in Europa aan de grond proberen te krijgen (geloof ik) en mijn collega had het ook te koop. Ik heb dus bij haar maar een potje gekocht.
Ik kan nog wel eens vragen of het nog te koop is en het je sturen.
Misschien al bekend bij sommige van jullie, het USA kookboek van Sheila Lukins? ISBN 3-8290-5211-1
Ik heb in december dit boek bij de witte boeken shop (of hoe die zaak ook maar heet) gekocht voor een paar euro. Ik heb er nog niets uit gemaakt maar zal er eens aan beginnen.
Pak een 2 liter fles Coca Cola, doe dit in een grote pan, leg hier drumsticks in, zet op het gas en laat droogkoken. Leg de drumsticks daarna op de BBQ en smullen maar.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.