Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cadeau voor voor Amerikaanse vriendin
Cadeau voor voor Amerikaanse vriendin
20 December komt mijn vriendin uit Amerika voor het eerst naar Nederland. Ik heb haar daar ontmoet toen ik in Indiana voor een jaar studeerde aan een Universiteit. Ik ben ondertussen alweer een paar maanden terug en ik heb haar dus ook al een paar maanden niet gezien.
Nu wil ik haar een leuk cadeau voor kerst (en de tijd dat we apart waren) geven. Echte houten klompen heb ik al gekocht, maar dat is meer voor de grap. Nu vraag ik me af wat een leuk typisch Nederlands cadeau is om aan een Amerikaanse te geven. Misschien dat jullie ook andere cadeau tips hebben.
Wij zijn beiden trouwens 20 jaar.
Alvast bedankt!
Nu wil ik haar een leuk cadeau voor kerst (en de tijd dat we apart waren) geven. Echte houten klompen heb ik al gekocht, maar dat is meer voor de grap. Nu vraag ik me af wat een leuk typisch Nederlands cadeau is om aan een Amerikaanse te geven. Misschien dat jullie ook andere cadeau tips hebben.
Wij zijn beiden trouwens 20 jaar.
Alvast bedankt!
Hi Hoosier,
Ik weet natuurlijk niet precies waar jullie van houden, maar als wij mijn schoonfamilie in Ameriak gaan bezoeken, dan nemen we altijd wat van dat Delfts blauw mee. Daar zijn ze gek op! Maar ja, zoals ik al zij, ik weet natuurlijk niet waar je vriendin van houdt.
Anders kun je haar altijd iets typisch Nederlands geven, zoals dat Delfts blauw, en als je echt een speciaal cadeau voor haar wil kopen kun je dan altijd iets kopen waar zij van houdt, dus niet per se iets typisch Nederlands.
Misschien heb je hier iets aan......
Groetjes,
rebecca
Ik weet natuurlijk niet precies waar jullie van houden, maar als wij mijn schoonfamilie in Ameriak gaan bezoeken, dan nemen we altijd wat van dat Delfts blauw mee. Daar zijn ze gek op! Maar ja, zoals ik al zij, ik weet natuurlijk niet waar je vriendin van houdt.
Anders kun je haar altijd iets typisch Nederlands geven, zoals dat Delfts blauw, en als je echt een speciaal cadeau voor haar wil kopen kun je dan altijd iets kopen waar zij van houdt, dus niet per se iets typisch Nederlands.
Misschien heb je hier iets aan......

Groetjes,
rebecca
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Eventueel het populaire boekje "The Undutchables", voor een humoristische karikatuur met een kern van waarheid van de Nederlandse samenleving. Zie de bijbehorende website.
Of het prachtige fotoboek "The Low Skies" van Han van der Horst. Dit moet nog verkrijgbaar zijn, o.a. bij The American Bookcenter in Den Haag en Amsterdam.
Of het prachtige fotoboek "The Low Skies" van Han van der Horst. Dit moet nog verkrijgbaar zijn, o.a. bij The American Bookcenter in Den Haag en Amsterdam.
Life is good in the Tarheel State.
Denk dat dat boek alleen goed is als ze echt Nederlanders kent en dus de 'gewoonten' die ze in het boek bespreken heeft meegemaakt, anders zal ze er misschien niets van begrijpen, Nederlanders maar heel raar vinden (ach zijn we ook wel, maar schijn ophouden kan geen kwaadMarcel schreef:Eventueel het populaire boekje "The Undutchables", voor een humoristische karikatuur met een kern van waarheid van de Nederlandse samenleving. Zie de bijbehorende website.

-
- Amerika-ontdekker
Ik vind alle suggesties erg goed en ik kan er niet veel aan toevoegen maar ik heb nog wel wat kleinigheden.
Mijn ex schoonmoeder was erg weg van de chocolade hier vooral 'Merci', ze noemde dat chocolate cigarettes en ook haar man vond ze geweldig. Mijn ex schoonzus vind onze thee erg lekker, in alle smaken dus vorig jaar hadden we haar een mooi theeglas met van die kandij roerstaafjes en diverse soorten thee gegeven, vond ze geweldig.
Mijn ex schoonmoeder was erg weg van de chocolade hier vooral 'Merci', ze noemde dat chocolate cigarettes en ook haar man vond ze geweldig. Mijn ex schoonzus vind onze thee erg lekker, in alle smaken dus vorig jaar hadden we haar een mooi theeglas met van die kandij roerstaafjes en diverse soorten thee gegeven, vond ze geweldig.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Koop dan iets van Marlies DekkersJan Visser schreef:ik zou hier eens mee beginnen. Heb je er zelf ook nog iets aan
Victoria Secrets vind ik zelf nog redelijk braaf

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kind komt NOOIT meer terug in Nederland!

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mensen bedankt voor de ideeen.
Delfts blauw vind ik zelf ook een beetje oubollig en van chocolade wordt ze inderdaad dik (lees: ze is niet zo een chocolade freak). Victoria's Secret gaan we zeker halen, maar dan als ze hier is zodat ik mee kan als ze gaat passen
Maar is dat niet eerder een cadeau voor mijzelf

En ik ga al helemaal niet zulke ( :dance: ) bewegingen maken in zo een ballenknijper
. Dat is ook de reden waarom ik mijzelf hier heb geregistreerd.
Maar weer ontopic. Ik zat te denken om haar ook echte houten klompen te geven. Dat lijkt me wel grappig.
Delfts blauw vind ik zelf ook een beetje oubollig en van chocolade wordt ze inderdaad dik (lees: ze is niet zo een chocolade freak). Victoria's Secret gaan we zeker halen, maar dan als ze hier is zodat ik mee kan als ze gaat passen

Deze ga ik zeker wel halen. Het lijkt me leuk voor haar om zien (en proeven) wat oerhollandse gerechten zijn. Ookal ben ik zelf van Surinaamse afkomstJez schreef:Bij ons in de (Amerikaanse) familie doet het kookboek "Hollandse keuken / Dutch Cuisine" het altijd weer goed. Oerhollandse recepten, die er in het Nederlands en Engels in staan. Te krijgen bij de Slegte, voor ik dacht ¤12,50.

Hoeveel kost het boek waar je het over hebt? En ik neem aan dat er foto's van de "skyline" van Nedeland in staan, toch?Marcel schreef: Of het prachtige fotoboek "The Low Skies" van Han van der Horst. Dit moet nog verkrijgbaar zijn, o.a. bij The American Bookcenter in Den Haag en Amsterdam.
De eerste 3 plaatjes vind ik wel een goed idee! Maar never nooit dat ik in zo een ballenknijper in bed ga liggen

Zoals het er nu naar uitziet, vertrek ik binnen de kortste keren naar the US of AGregske schreef:misschien wilt ze NOOIT meer terug naar huiskastelke schreef: Dat kind komt NOOIT meer terug in Nederland!

Maar weer ontopic. Ik zat te denken om haar ook echte houten klompen te geven. Dat lijkt me wel grappig.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
De precieze info van het boek is:
Han van der Horst, "The Low Sky in pictures", 144 pagina's, hardcover, uitgeverij Scriptum, 1999, ISBN 905594114X
Binnen 2 tot 3 werkdagen leverbaar bij Bol.com voor 27,50 Euro.
Het is een beetje tekst, maar vooral veel prachtige foto's van steden, landschappen, e.d.. Echt een boek voor op de salontafel.
Opletten bij aankoop: van dezelfde auteur is er ook "The Low Sky", zonder pictures dus. Die moet je niet hebben.
Han van der Horst, "The Low Sky in pictures", 144 pagina's, hardcover, uitgeverij Scriptum, 1999, ISBN 905594114X
Binnen 2 tot 3 werkdagen leverbaar bij Bol.com voor 27,50 Euro.
Het is een beetje tekst, maar vooral veel prachtige foto's van steden, landschappen, e.d.. Echt een boek voor op de salontafel.
Opletten bij aankoop: van dezelfde auteur is er ook "The Low Sky", zonder pictures dus. Die moet je niet hebben.
Life is good in the Tarheel State.
OK, even serieus dan, dit soort spul is altijd goed en vrij "neutraal" vind ik tenminste! De echte hollandse etenswaren zou ik ze gewoon zo laten proberen terwijl ze daar is! De klompen zijn altijd leuk om te geven.
Richard
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
- Amerika-expert
hee, eindelijk een andere SuriNederlander on board. Ik weet niet hoe "Surinaams" je nog bent, maar ik zou dan zeker niet nalaten om haar ook de Surinaamse invloeden in NL te laten ervaren, dus een roti en saoto laten eten, afhankelijk van waar je woont de multiculti wijk ingaan, etc.Hoosier schreef: Ookal ben ik zelf van Surinaamse afkomst
maar terugkomend op oernederlands, er zijn ook minder oubollige delfts blauwe dingen en we kennen je vriendin natuurlijk niet, maar de meeste amerikanen vinden het wel leuk ook omdat het zo herkenbaar is. boeken zijn er inderdaad genoeg, kijk op http://www.abc.nl voor een grote collectie boeken over NL in het engels. wat ik zelf altijd leuk vind om bij me te dragen is een sleutelhanger, en daar zijn ook hele leuke van, niet supertoeristisch.
waar in amerika ga je wonen straks?
SEEING IS BELIEVING
Was het maar zo makkelijk, mijn vriendin is er zo een die niet zoveel sieraden draagt. Aan de ene kant wel lekker goedkoop. Net voordat ik terugging naar Nederland heb ik haar nog een mooie ketting gegeven die ze nu wel draagt (ps ook belangrijk, ze vind hem zelf ook mooi). Koste me toen wel een rib uit mijn lijf, maar thank god for de gunstige dollar koers toen. Die stond toen rond de 1.30rperre schreef:OK, even serieus dan, dit soort spul is altijd goed en vrij "neutraal" vind ik tenminste! De echte hollandse etenswaren zou ik ze gewoon zo laten proberen terwijl ze daar is! De klompen zijn altijd leuk om te geven.
Richard

En klompen staan op de lijst. Nu alleen nog uitzoeken waar die krengen te krijgen zijn.
Verder krijgt ze als ze hier komt nog een paar mooie sneakers van mij, want sneakers (of gewoon schoenen in general) in de VS zijn om te huilen.
Ik ben zelf 100% Surinaams, naja 100% ook weer niet. Mijn beide ouders komen uit Suriname, maar mijn opa's moeder komt weer uit India, maar dat is een aantal generaties terug. En mijn stiefvader is Nederlands. Nu ik erover nadenk wordt dat wel heel erg een mengelmoes. Suriname, India, Nederland en Amerika...doreennicole schreef:hee, eindelijk een andere SuriNederlander on board. Ik weet niet hoe "Surinaams" je nog bent, maar ik zou dan zeker niet nalaten om haar ook de Surinaamse invloeden in NL te laten ervaren, dus een roti en saoto laten eten, afhankelijk van waar je woont de multiculti wijk ingaan, etc.Hoosier schreef: Ookal ben ik zelf van Surinaamse afkomst
maar terugkomend op oernederlands, er zijn ook minder oubollige delfts blauwe dingen en we kennen je vriendin natuurlijk niet, maar de meeste amerikanen vinden het wel leuk ook omdat het zo herkenbaar is. boeken zijn er inderdaad genoeg, kijk op http://www.abc.nl voor een grote collectie boeken over NL in het engels. wat ik zelf altijd leuk vind om bij me te dragen is een sleutelhanger, en daar zijn ook hele leuke van, niet supertoeristisch.
waar in amerika ga je wonen straks?
Maar weer ontopic: Ik heb zelf nog behoorlijk veel Surinaamse invloeden en die zal ik haar zeken laten ervaren. Mijn oma is echt de typische Surinaamse oma, je komt daar niet weg voordat je volzit omdat je teveel gegeten hebt. En dan heb ik nog de typisch Nederlandse oma aan de andere kant die een kleine cateringbedrijf heeft en ongelovelijk lekkere appeltaart maakt (real Dutch Apple Pie!). Nederlandse en Surinaamse gerechten zal ze echt niet te kort komen
Multiculti gebeuren maakt ze sowieso in mijn familie mee en als we al gewoon de stad in gaan komen we dat ook tegen. Het was nog een hele klus om haar uit te leggen wat echte Nederlanders zijn. Toen ik daar studeerde waren er het eerste semester nog 4 andere Nederlanders, maar die kwamen oorspronkelijk uit Suriname, India, China en er was een "echte" Nederlander (bedoel ik niets mee). In Amerika kennen ze over het algemeen (tenminste in Indiana) maar 3 bevolkingsgroepen: the Whites, Blacks and Hispanics. En ik maar uitleggen dan wij in dit kleine landje tientallen bevolkingsgroepen hebben. Voor haar wordt het dus sowieso een aparte ervaring.
Boeken over Nederland heb ik haar nog niet echt gestuurd, dus daar zal ik zeker aan denken. Ik heb haar wel een kinderboek met plaatjes over de basisdingen (broek, vis, trui, auto, fiets, etc) met de Nederlandse woorden eronder opgestuurd en ze vond dat echt prachtig. Vooral omdat zij studeert om lerares te worden.
En ja over waar ik in Amerika ga wonen. Misschien was ik iets te makkelijk met het zeggen dat ik binnen de kortste keren naar Amerika vertrek. Ik zal het uitleggen. Mijn vriendin woont dus in Amerika en wij willen met elkaar verder. En een lange afstand relatie zal dan niet werken. Er is een ding dat ik zeker weet na onze tijd apart en dat is dat ik veel gelukkiger was met haar. Er zal dus een beslissing gemaakt moeten worden. Komt zij naar Nederland of ga ik naar Amerika. Ik wilde sowieso al voordat ik haar leerde kennen naar de VS om er te werken (voor een aantal jaar), omdat mij dat al fantastisch leek. (ik wil graag een aantal jaar in diverse landen wonen/werken) Vandaar dat ik er ook een jaar ben gaan studeren op een universiteit. En dat is mij ongelovelijk goed bevallen, al begrijp ik zeker dat dat campus-life is. Maar ik neig er naar om daarnaartoe te erhuizen voor een tijdje (al heb ik dat haar nog niet verteld). Maar helaas is mij gebleken dat dat neit zomaar gaat, maar het is gelukkig niet onmogelijk.
Dus ik bedoelde met binnenkort dus binnen een aantal jaar. Ik moet eerst nog mijn HBO studie afmaken (nog 1 jaar) en daarna wil ik een masters doen (in NL of in het buitenland). Verder zijn dit vooralsnog alleen maar plannen van een 20 jarige, maar wel serieuze plannen waar ik nu ook al voorbereidingen voor tref.
Steven! Hoe wist je dat ik het was?Steven schreef:Ha Danny, je hebt je weg naar het forum toch gevonden zie ik.![]()
Hoezo ga je trouwens zeer binnenkort al naar de VS? Studeren, werken, of...?
Ik ga binnenkort zeker naar de VS. Ik wil er heen voor spring break (vorig jaar was amazing!) en van de zomer proberen om er te werken (ik heb al begrepen dat dit moeilijk is). Beiden keren om bij mijn vriendin te zijn en voor de ervaring/vakantie. Dus ik ben flink aan het sparen.
Maar het allerbelangrijkste!! Nog 10 nachtjes slapen en dan zie ik haar weer. De laatste keer dat wij samen waren was net voor de zomervakantie, dus dat is al een aardig tijdje geleden. Thank god for webcams, goedkope telefoonkaarten, email, digitale fotos, pakketjes en post! Het is echt een ongelofeljik gevoel om te weten dat ze over 10 dagen toch echt in levende lijve voor me zal staan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1361 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties