Tijdens onze reizen naar Amerika ben ik op veel plaatsen waar we hebben geslapen al van die prachtige bedspreien tegengekomen, die het volledige bed bedekken en ook nog een heel stuk overhangen aan de zijkant. Nu gaan we binnenkort verhuizen, en in ons nieuwe huis ligt het (gelukkig grote) dakterras naast de slaapkamer. Omdat je dan toch regelmatig ook met gasten in de slaapkamer komt, wil ik ook graag een mooie, moderne bedsprei om de slaapkamer mooi aan te kleden.
In NL vind ik niets wat me aanspreekt, en omdat ik ze in Amerika al zovaak gezien heb, moeten ze er dus ook verkocht worden. En daar zijn ze ook lekker groot! Ik heb in diverse department storen on line gekeken, maar ik weet niet goed waarnaar ik moet zoeken. Bij de "bedding" worden verschillende worden gebruikt, en ik weet niet wat ze betekenen. Duvet is volgens mij een dekbed, maar wat is een sham? En wat noemen ze een blanket? Hoe heet een sprei? En dan de maten worden meestal aangegeven in full, queen en king. Welke maat moet ik dan hebben voor een bed van 1,80m x 2,10m? Ik weet wel hoe groot een king bed en een queen bed zijn, maar hoe groot zijn de spreien dan? Die zijn immers veel groter dan het bed. Moet ik dan een king of een queen hebben voor mijn bed?
En waar zou ik ze kunnen bestellen? Wie weet een goed (internet) adres? Ik heb bij Neiman Marcus wel iets gevonden wat ik heel erg mooi vind (zie foto's hieronder), maar die versturen niet internationaal. De sprei op de bovenste foto vind ik echt helemaal geweldig!
Wie kan me helpen?
Groetjes
Jacqueline