Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse bedsprei

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Amerikaanse bedsprei

Bericht door Jasmino »

Hoi allemaal,

Tijdens onze reizen naar Amerika ben ik op veel plaatsen waar we hebben geslapen al van die prachtige bedspreien tegengekomen, die het volledige bed bedekken en ook nog een heel stuk overhangen aan de zijkant. Nu gaan we binnenkort verhuizen, en in ons nieuwe huis ligt het (gelukkig grote) dakterras naast de slaapkamer. Omdat je dan toch regelmatig ook met gasten in de slaapkamer komt, wil ik ook graag een mooie, moderne bedsprei om de slaapkamer mooi aan te kleden.

In NL vind ik niets wat me aanspreekt, en omdat ik ze in Amerika al zovaak gezien heb, moeten ze er dus ook verkocht worden. En daar zijn ze ook lekker groot! Ik heb in diverse department storen on line gekeken, maar ik weet niet goed waarnaar ik moet zoeken. Bij de "bedding" worden verschillende worden gebruikt, en ik weet niet wat ze betekenen. Duvet is volgens mij een dekbed, maar wat is een sham? En wat noemen ze een blanket? Hoe heet een sprei? En dan de maten worden meestal aangegeven in full, queen en king. Welke maat moet ik dan hebben voor een bed van 1,80m x 2,10m? Ik weet wel hoe groot een king bed en een queen bed zijn, maar hoe groot zijn de spreien dan? Die zijn immers veel groter dan het bed. Moet ik dan een king of een queen hebben voor mijn bed?

En waar zou ik ze kunnen bestellen? Wie weet een goed (internet) adres? Ik heb bij Neiman Marcus wel iets gevonden wat ik heel erg mooi vind (zie foto's hieronder), maar die versturen niet internationaal. De sprei op de bovenste foto vind ik echt helemaal geweldig!

Wie kan me helpen?

Groetjes
Jacqueline

Afbeelding

Afbeelding
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Die maten zou ik inderdaad ook wel eens interessant vinden om te weten, daar kan ik je dan ook niet mee helpen.
Wel een tip wat betreft het verzenden van Neiman Marcus. Misschien kun je de services gebruiken van Ellen den Otter. Ik meen dat Dennis een soort partnership met haar is aangegaan, precies weet ik het niet, maar hij raadde haar destijds aan.
Je kunt haar site hier http://www.fromus2eu.com/ vinden. Zij is dus een soort personal shopper en stuurt alles naar je toe.
laurakassandra
Amerika-ontdekker

Bericht door laurakassandra »

Hoi,

Wij hebben vorig jaar ook gezocht naar een mooie sprei voor op het bed. Wij kwamen er al snel achter dat er veel verschillende soorten zijn.

Comforters, een soort dekbed met hoes in , ziet er vaak prachtig uit maar niet zo praktisch met wassen. En neemt onwijs veel ruimte in je koffer.

Quilts en coverlets, dit zijn de spreien zoals wij ze in nederland kennen. Die zijn er in alle maten en patronen. Wij hebben twee queen size quilts gekocht en die passen makkelijk op onze lits jumeaux. Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij target, kost niks en wel heel mooi :lol:
http://www.target.com/gp/browse.html/re ... de=1041498
je hebt ook nog de bedspreads, ook de gewone spreien

Een sham is volgens mij een een hele lange kussensloop voor het grote sierkussen, die aan het hoofdeinde ligt.

Ik heb zelf nog geen internetwinkels gevonde die naar nederland sturen. Misschien dat je vrienden hebt die het voor je willen opsturen?
Let wel, het is vrij prijzig om ze op te sturen omdat ze zo groot zijn.

misschien dat Petra VS nog nuttige tips heeft??

:offtopic:

wij gaan over tien dagen naar florida, bedankt voor je reisverslag, nu maar hopen dat wij wel hotelletjes kunnen vinden. Ik werd wel een beetje ongerust na je verhaal.
he did not know it could not be done So he went ahead and did it
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Jacqueline,

De juiste maat voor jou is California King (72 x 84 inch = 180 x 210). Wij hebben thuis dezelfde maat en hebben pas in de US een California King hoeslaken gekocht; past als gegoten. Voorheen hadden we gewone (Standard) King size hoeslakens, maar dat was gewoon te krap. Voor veel spreien (quilts) luistert dit wellicht wat minder nauw, maar er zijn ook spreien waarbij de contouren van het bed als het ware in een 'vouw' zijn verwerkt. Dat moet dus goed passen, anders ziet het er niet uit.

Hier vind je een overzichtje van beddenmaten.

Groet,
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Hallo Jacqueline,

JC Penny's verscheept wel internationaal. Ze hebben er een hele FAQ pagina aan gewijdt. Hier dus: http://www3.jcpenney.com/jcp/CustomerSe ... atID=16002

Wel er rekening mee houden dat je bovenop de verzendkosten waarschijnlijk nog import belasting moet betalen.

Margaret
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bij Walmart hebben ze complete pakketen voor niet al te veel. Dus met lakens, comforter, bedskirts (randjes aan de onderkant) en bijpassende kussentjes en zo.
Zien er vaak super sjeik uit.
http://www.walmart.com.
Weet niet of ze aan NL verschepen.
Groetjes Petra
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Daar heb je weinig aan denk ik, tenzij je een bed hebt met ongeveer de afmetingen van een US bed. Voor twee-persoonbedden weet ik het niet, voor eenpersoonsbedden weet ik dat je alleen de sprei/comforter en het bovenlaken (misschien) kunt gebruiken, de rest past niet, de slopen voor de kussens hebben ook andere afmetingen. Althans, ik kon voor mijn Ned. bedden hier nooit passend beddengoed (beddegoed ?) vinden.

Zo'n compleet pakket heeft vaak "Bed-in-a-Bag".
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Houd er ook rekening mee dat de douane belastingen heft over je aankoop. Dus als je het laat opsturen uit de VS, diegene svp op het groene douane-formuliertje laten aanvinken dat het een geschenk is ipv handelsmonster, of anders in ieder geval een waarde onder de $25, anders ben je de pineut en kun je afrekenen.

Ik moest laatst voor een pakje met een waarde van $165 uiteindelijk ¤55 extra aan belastingen, inklaren etc. neertellen bij het postkantoor! :shock:

Groetjes,
Monique
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor jullie reacties! Op basis van jullie berichtjes ben ik nog even verder gaan zoeken en ik kwam tot de volgende conclusies:

- Ik moet inderdaad een king size hebben
- Behalve JCPenney's bezorgt niemand internationaal
- JC Penney's heeft wel een sprei die ik erg mooi vind
- De verzendkosten van JCPenney's zijn $80 op een bedrag van $175 :shock:
- Ik heb een berichtje gestuurd naar Ellen den Otter om te kijken wat zij voor mij kan betekenen

Ik hoop eigenlijk dat de verzending via Ellen een stuk goedkoper is, anders moet ik me toch maar eens bezinnen........

Nogmaals bedankt, en ik houd me nog altijd aanbevolen voor tips die nog niet aan de orde zijn geweest.

Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Jasmino schreef:- Ik moet inderdaad een king size hebben
Hoe kom je tot die conclusie?

In jouw vraag geef je namelijk aan dat jouw bed 180 x 210 cm is. King size is dan te kort (200 cm); volgens mij moet je dus echt California King hebben, die is wel 210 cm lang. Zie de link in mijn eerdere post.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marcel schreef:
Jasmino schreef:- Ik moet inderdaad een king size hebben
Hoe kom je tot die conclusie?

In jouw vraag geef je namelijk aan dat jouw bed 180 x 210 cm is. King size is dan te kort (200 cm); volgens mij moet je dus echt California King hebben, die is wel 210 cm lang. Zie de link in mijn eerdere post.
Je hebt gelijk Marcel, maar ik heb gezien dat in 95% van de gevallen de sprei voor een king bed en een California King Bed even groot zijn, vandaar! Een king bed is iets breder dan een Cal. King, en een Cal. King is iets langer dan een King. De sprei is toch al groter dan het bed (overhang aan de zijkant en de onderkant), en wij hebben geen lakens of matrashoezen nodig. Bovendien staat ons bed op pootjes, en is het aan de voeteneind niet vrij, de sprei hoeft dus niet heel lang te zijn, maar het is voldoende om in te stoppen.

Zo kom ik dus aan mijn conclusie.

Groetjes
Jacqueline
Winston Churchill

Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Helemaal duidelijk; dan moet het goed gaan. :)
leslie
Amerika-newbie

bed-in-a-bag

Bericht door leslie »

Hallo,
Ik ben nieuwe op deze site en zit even al die berichten te lezen, leuk zeg!
Ik ben Amerikaanse maar woon in Holland. Mijn echtgenoot is Hollander, vandaar. Ik denk dat ik je wel kan helpen wat betreft die sprei. Ik weet niet hoever je al bent in de zoektocht want ik heb niet ieder antwoord gelezen die geplaatst is maar je zoekt een "comforter". Laat ik nou weten waar je die kan bestellen :D
http://www.domestications.com/
Alles waarvan je maar van kan dromen op de slaapkamer. Ik raad je aan om een Bed-in-a-bag te bestellen. Je krijgt dat een lakenset, 2 kleine kussenslopen, 2 grote sierkussen slopen en een bedsham erbij.

Veel succes ermee!!!
Groetjes Leslie
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor je reactie, Leslie! Deze site had ik zelf nog niet gevonden.
Inmiddels heb ik wel de comforter besteld bij JCPenneys, die is nu onderweg . Voor een volgende keer zal ik deze site zeker raadplegen.

Groetjes
Jacqueline
Winston Churchill

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En, Jacqueline, is het pakket ondertussen toegekomen? Heb je nog extra kosten moeten betalen? En mogen we een fotootje zien?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

kastelke schreef:En, Jacqueline, is het pakket ondertussen toegekomen? Heb je nog extra kosten moeten betalen? En mogen we een fotootje zien?
Ja, je krijgt nog bijkomende kosten. JC Penney rekent vervoer aan tot aan de Belgische grens .UPS brengt het pakket aan je deur maar hen zal je ook nog moeten betalen en daarin zitten de duoanekosten in verrekend :wink: .
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

kastelke schreef:En, Jacqueline, is het pakket ondertussen toegekomen? Heb je nog extra kosten moeten betalen? En mogen we een fotootje zien?
Jip, het pakket heb ik al meer dan een jaar in gebruik! De verzending was heel snel! Ik heb inderdaad nog wel invoerrechten moeten betalen, naar ik me kan herinneren was dat ongeveer €40, daar had ik ook mee gerekend.

Vervelend was alleen dat de sprei een paar weken later al kapot ging, maar ik kon rekenen op de super-goede Amerikaanse service! Ik kreeg een nieuwe toegestuurd, en voor de 2e zending kreeg ik later na een mailtje de invoerrechten teruggestort op mijn creditcard. Ik heb slechts 2 mailtjes eraan hoeven weiden: 1 voor het doorgeven van de klacht (ze hoefden niet eens een foto te zien van het probleem) en 1 voor het melden van de kosten van de invoerrechten.

En zo zag het er uit tot vandaag:
Afbeelding
Winston Churchill

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jasmino schreef:
Jip, het pakket heb ik al meer dan een jaar in gebruik! De verzending was heel snel! Ik heb inderdaad nog wel invoerrechten moeten betalen, naar ik me kan herinneren was dat ongeveer €40, daar had ik ook mee gerekend.

Vervelend was alleen dat de sprei een paar weken later al kapot ging, maar ik kon rekenen op de super-goede Amerikaanse service! Ik kreeg een nieuwe toegestuurd, en voor de 2e zending kreeg ik later na een mailtje de invoerrechten teruggestort op mijn creditcard. Ik heb slechts 2 mailtjes eraan hoeven weiden: 1 voor het doorgeven van de klacht (ze hoefden niet eens een foto te zien van het probleem) en 1 voor het melden van de kosten van de invoerrechten.

En zo zag het er uit tot vandaag:
Afbeelding
Ziet er heel mooi uit! En inderdaad hele nette service!
Zijn de invoerrechten trouwens een bepaald percentage van je aankoopbedrag?
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Staceybeesie schreef:Zijn de invoerrechten trouwens een bepaald
percentage van je aankoopbedrag?
Uuuuuuuuhhhhhmmmmmmm :blink:
Geen idee eigenlijk........ Omgerekend van het bedrag dat ik had besteed, zou het percentage zo'n 15% zijn, dat zou dus wel eens kunnen kloppen, maar ik weet het niet zeker.
Winston Churchill

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hi, wij slapen in hetzelfde bed Jacqueline :lol: Alleen zit er bij ons inmiddels een bak onder van het waterbed, maar de ombouw is er nog.

Mooi he? Wij hebben alleen andere nachtkastjes, met drie laden en wat groter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer