Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De wegzakkende euro

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Leffe
Amerika-newbie

De wegzakkende euro

Bericht door Leffe »

In tegenstelling tot een topic wat ik hier onder zie uit 2008; Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Hoever zakt de euro nog weg?;
http://www.ft.com/cms/s/0/8c0bd0c2-201a ... ck_check=1

Er wordt gespeculeerd dat Spanje en Italië dezelfde kant op gaan als Griekenland. Omdat het hier _ietswat_ grotere economieën betreft zou dit rampzalig zijn voor de koers van de euro. Momenteel staat de koers EUR/USD op 1:1,36, maar de kans is dus groot dat deze nog verder wegzakt:
http://www.wisselkoersen.nl/currency/sh ... yid=638299

Zijn er hier nog mensen die naar de States vertrekken en hier al over nagedacht hebben? Ik heb inmiddels redelijk wat spaarcentjes staan en ben even aan het bedenken wat de makkelijkste manier is om tegen de huidige koers mijn geld vast te zetten in USD:

- Bij de bank 8000 USD cash halen (tja..)
- Een Amerikaanse bankrekening openen; heb begrepen dat dit mogelijk is zonder social security number, echter komen hier wel redelijk wat kosten bij.
- ABN Amro goud certificaten kopen, welke gekoppeld zijn aan de dollar.

Ik overweeg om het laatste te doen, gezien de goudkoers de afgelopen 10 jaar gestegen is,dan wel stabiel is gebleven.

Iemand nog andere opties?
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: De wegzakkende euro

Bericht door Knabbeltje »

In Belgie kan je via een investmentrekening(pir) bij axa je euro's naar dollars laten omzetten .Die kan je dan op een dollarrekening zetten of een termijnrekening in dollars.Er zijn geen kosten aan verbonden en je kan je dollars zo opvragen mits enkele dagen hen op voorhand te verwittigen.
Al moet ik wel zeggen dat momenteel een termijnrekening in dollars zogoed als niets opbrengt .

Groetjes,
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De wegzakkende euro

Bericht door Chrisp »

Over die opties kan ik je geen advies geven.

Als je je erg zorgen maakt over de wisselkoers kun je bijvoorbeeld sommige van je hotels nu alvast betalen, dmv "advance purchase" reserveringen (niet annuleerbaar). Dan weet je zeker dat je de huidige koers betaald.
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer