Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

smsen van en naar Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
svaldilfari
Amerika-newbie

smsen van en naar Amerika

Bericht door svaldilfari »

Hallo beste mensen,

Ik wilde vragen hoe het kan dat ik wel naar AMerika kan smsen maar een vriend van me met een Amerikaans mobieltje kan dus niet terug smsen...mijn berichtjes komen wel gewoon bij hem aan. :roll:

Welk nummer moet hij draaien voor mijn mobiele nummer? Of zijn er andere redenen dat hij niet terug kan texten?

Alvast bedankt voor de antwoorden :mrgreen:

Zou graag wat meer willen txt msg met hem :dance:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: smsen van en naar Amerika

Bericht door phillybilly »

Mijn vriend heeft het andersom: hij kan wel smsjes ontvangen uit USA, maar die hij zelf stuurt komen niet aan.

Ik heb zelf in USA toen ik stage liep een Amerikaanse gsm gehad en ik moest gewoon +31 6(van 06) en dan de rest van het nummer typen en die smsjes kwamen gewoon aan.
BELLEN uit USA is echter 01131 ipv 0031.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Volgens mij kan hij dat alleen maar doen als hij een bundel koopt bij zijn provider. Het is niet standaard in de VS dat die faciliteit erbij zit.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Als aanvulling op Corry's bericht: ik moest inderdaad aangeven welk soort simkaart ik wilde......ik wilde ook naar NL kunnen smsen, dus kreeg ik een bundel waarbij dat kon. Ik zou dus even je vriend laten navragen welk soort bundel hij heeft.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Over het algemeen heeft het er mee te maken of de twee providers in kwestie (dus de Amerikaanse en de Nederlandse) een overeenkomst voor dit soort zaken hebben. Zo kon ik een paar jaar geleden niet met mijn NL T-mobile naar de US Sprint sms'en. Met NL Hi kon dit weer wel. Die overeenkomsten zijn best lastig, want het kan dus inderdaad voorkomen dat je wel berichten kan ontvangen maar ze zelf niet kan sturen (bv als één van de providers van mening is dat de ander teveel kosten in rekening brengt).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
svaldilfari
Amerika-newbie

Dank je wel :) Zo snel.

Ik heb zelf Vodafone, wat hij heeft weet ik eigenlijk niet :$ Ik zal het eens vragen. Weet iemand met welke provider ik met mijn Vodafone wel kan SMS-en?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Vanuit Amerika moet je 011 31 voor het nummer zetten en dan de nul (van o6) weg laten.
Zelf SMS ik gewoon naar NL (Heb AT&T prepaid) en nog nooit problemen gehad met verzenden of ontvangen.
Behalve dat ze heel soms wat later aankomen, maar ze komen wel aan ;-)
Danny1970
Amerika-newbie

Bericht door Danny1970 »

Ik had ook problemen met bellen/SMS. Ik heb voor 20 dollar een prepay telefoon gekocht bij de Wal-mart met T-mobile usa als provider.
Gelijk al mijn problemen opgelost en stukken goedkoper. Let op: je kunt de telefoon niet in Nederland gebruiken, ook al zou je hem unlocken.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

svaldilfari schreef:Weet iemand met welke provider ik met mijn Vodafone wel kan SMS-en?
Ik heb even de sms interworking overeenkomsten voor je nagekeken. Met je Vodafone abonnement kun je bij:

- AT&T: sms ontvangen van, én versturen naar een AT&T abonnee
- T-Mobile: alleen sms ontvangen van een T-Mobile abonnee
- Verizon Wireless: sms ontvangen van, én versturen naar een Verizon Wireless abonnee

Daarnaast kun je ook van de meeste kleinere operator abonnees wel een sms ontvangen, maar kun je er niets naar toe sturen.

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Staceybeesie schreef:Vanuit Amerika moet je 011 31 voor het nummer zetten en dan de nul (van o6) weg laten.
0031 werkt toch ook?
Ik heb nog nooit 01131 gebruikt,en kan toch gewoon naar nederland bellen?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

veel Amerikaanse operators hebben eerst het EU nummer nodig, voor het landnummer.. Voor SMS'en is het sowieso niet nodig, maar voor bellen kan het wel nodig zijn. Als ik met mijn NL telefoon (Hi) naar NL bel, is +31 genoeg, maar mijn vriendin met haar US tel moet 01131 doen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Danny1970 schreef:Ik had ook problemen met bellen/SMS. Ik heb voor 20 dollar een prepay telefoon gekocht bij de Wal-mart met T-mobile usa als provider.
Gelijk al mijn problemen opgelost en stukken goedkoper. Let op: je kunt de telefoon niet in Nederland gebruiken, ook al zou je hem unlocken.
Wij hebben net hetzelfde moeten doen, maar de onze koste 30 dollar (incl. 10 dollar belkrediet)
De kaart was van T-mobile en toen ging alles vlotjes en een sms koste ook zeer weinig
Onze eigen gsm werkte niet en is nadien niet meer uit de tas gekomen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Clint schreef:veel Amerikaanse operators hebben eerst het EU nummer nodig, voor het landnummer.. Voor SMS'en is het sowieso niet nodig, maar voor bellen kan het wel nodig zijn. Als ik met mijn NL telefoon (Hi) naar NL bel, is +31 genoeg, maar mijn vriendin met haar US tel moet 01131 doen..
Ah,dus dat is afhankelijk van je carrier,weer wat geleerd,ik had daar echt nog nooit van gehoord.
svaldilfari
Amerika-newbie

Dank je wel allemaal :)
Danny1970
Amerika-newbie

Bericht door Danny1970 »

Dude schreef:Wij hebben net hetzelfde moeten doen, maar de onze koste 30 dollar (incl. 10 dollar belkrediet)
De kaart was van T-mobile en toen ging alles vlotjes en een sms koste ook zeer weinig
Onze eigen gsm werkte niet en is nadien niet meer uit de tas gekomen.

Bart
Bart, had je ook zo'n gedoe om dat ding te installeren? Heeft mij wel een half uur gekost.
Moest eerst het ken-getal van de staat Florida opzoeken, toen kreeg ik iemand van de helpdesk van T-mobile aan de lijn, waren we bijna klaar en toen vroeg ze naar een nummer welke op de accu van de telefoon stond. Moest ik eerst weer de verbinding verbreken omdat de accu er uit moest, anders kon ik het nummer niet lezen. Kon ik het hele circus weer opnieuw beginnen. Heeft me wel een half uur gekost. Respect trouwens voor de mevrouw aan de andere kant van de lijn, ik had hem denk ik al lang opgegooid.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Neen, wij waren met onze eigen GSM naar een T-mobile winkel gegaan en die vertelde ons dat we best in de K-mart (waar we net vandaan kwamen) een pre-paid fone gingen kopen.
Dat hebben we dan gedaan en dan zijn we weer naar hem toe gegaan en hij heeft alles voor ons geinstalleerd.
Ik weet dus zelf niet hoe het werkt :) Hij deed dit trouwens gratis en voor niets voor ons ...

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Astrid(L)
Amerika-newbie

Bericht door Astrid(L) »

Heey allemaal...

Ik heb een hi prepaid en wil naar amerika smsen maar het komt niet aan...

Weet iemand hoe dat kan?
of hoe ik dat op kan lossen??

groetjes astrid
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als je zeker weet dat het nummer goed is, dan is de kans groot dat er of bij Hi of bij de ontvangende provider iets wordt tegengehouden, zoals ik al eerder in dit topic heb uitgelegd.

Met een Hi Abbo heb ik nog nooit problemen gehad, maar wellicht dat prepaid anders zit..
Clint's Thoughts
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Hier ook een dergelijke situatie: familie in december kreeg mijn berichtjes wel en ik kreeg hun berichtjes ook (ik met Alltel, zij met Belgische Mobistar), maar afgelopen week kwam andere familie die Belgische Proximus (aka vodafone) hadden, en ik kreeg hun berichtjes wel maar zij kregen dus geen enkel van mijn berichtjes :shock:
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat is trouwens heel vreemd. Alltel is van Verizon, wat op zijn beurt weer van Vodafone is.. Kan zijn dat de netwerkintegratie nog niet helemaal is afgerond, maar ik zou zeggen dat Verizon-Vodafone geen probleem zou mogen zijn..
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer