Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laat is 12 am?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Hoe laat is 12 am?

Bericht door vana »

Is 12 am nou 12 uur 's nachts of 12 uur 's middags. Dus 0.00 uur of 12.00 uur?

Ik wil een hotel reserveren voor 17-07-2010

De cancellation policy bij het hotel is "Cancel by 12 AM 7/17/2010."
Wanneer mag ik dan op zijn laatst annuleren? De nacht van 16 op 17 juli voor 0.00 uur of op 17 juli voor 12.00 uur 's middags?

Ik vind het een beetje verwarrend en als ik hier kijk kom ik er ook niet echt uit :dontknow:

Marjon
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Hoe laat is 12 am?

Bericht door Bushmaster »

12 uur in de middag
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Bushmaster schreef:12 uur in de middag
Nee, 12AM is middernacht.

AM betekent Ante Meridiem, before noon.
Als 12AM 12 uur ´s middags zou zijn, zou 12.30AM half 1 ´s middags zijn. Dat kan niet, want het moet ´before noon´ zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zo eenvoudig ligt het niet. 12:00 is de "meridian", dus "am" of "pm" hoort er technisch gesproken niet achter. Bij dit hotel denk ik, dat er het middaguur wordt bedoeld. De enige manier om zeker te zijn is ze even een berichtje sturen voor opheldering.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

12:00 am is 's nachts en 12:00 pm is 's middags. Maar zoals Petra zegt is het een beetje raar, want vaak is "noon" het tijdstip waarop je je reservering nog kunt cancelen. Ik zou inderdaad even mailen als je het zeker wilt weten.
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb 12 am ook weleens als 's middags aangeduid gezien, maar officieel is het middernacht. Nog een reden, waarom ik denk, dat in dit geval het middaguur wordt bedoeld, is, dat je je anders moet afvragen welk middernacht. Die van 16 op 17 of van 17 op 18?

A.M. and P.M.
What is Noon and Midnight?
A.M. and P.M. start immediately after Midnight and Noon (Midday) respectively.

This means that 00:00 A.M. or 00:00 P.M. (or 12:00 A.M. and 12:00 P.M.) have no meaning.

Every day starts precisely at midnight and A.M. starts immediately after that point in time e.g. 00:00:01 A.M. (see also leap seconds)

To avoid confusion timetables, when scheduling around midnight, prefer to use either 23:59 or 00:01 to avoid confusion as to which day is being referred to.

It is after Noon that P.M. starts e.g. 00:00:01 PM (12:00:01)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

in de context voor de cancellation policy is het 12 uur 's middags lijkt me.
of het "boekhoudkundig" klopt? I don't know, I don't care.

11:00 check-out
12:00 einde "gratis" cancellation
15:00 check-in

lijkt me meest logisch.
Daantje85
Amerika-ontdekker

Bericht door Daantje85 »

Dat heb ik mij ook weleens afgevraagd, want je kunt beide beargumenteren.
11 AM is 11 's ochtends dus zou 12 AM prima noon kunnen zijn.
1 PM is 13:00 dus zou 12 PM logischerwijs middernacht zijn.
Deze lijkt me echter het meest logisch, vreemd dat hier geen afspraken over zijn?

Vind dit een van de lastigste dingen (zoiets waardoor je als nederlander door de mand valt zeg maar)
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Men zou eigenlijk enkel 'noon' en 'midnight' moeten gebruiken, zowel om correct te blijven en om duidelijkheid te scheppen - of nog beter, overstappen op de 24-uursnotatie, dan is alle onduidelijkheid in één keer weg.

De Amerikaanse strijdkrachten gebruiken sowieso al de 24-uursnotatie (zij het in een ietwat andere vorm: 17:00 uur, wordt 1700, zonder de dubbele punt, en uitgesproken als 'seventeen hundred hours'), dus de stap hoeft niet zo heel groot te zijn... :wink: :lol:

En als we daarna ook nog even over willen stappen op het metric system, dan is dat helemaal mooi! :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vooral dat laatste! :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er wordt (al sinds 1975 en eerder ;)) aan gewerkt, volgens het National Institute of Standards and Technology.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Voor mij persoonlijk is 12am middernacht. Ik zou dan ook middernacht denken, want een cancellation drie uur voordat je eigenlijk je kamer zou betrekken is wel wat laat.

Overigens vind ik military time echt ideaal..al moest ik wel erg lachen toen ze bij de "new spouses" training dus ook een topic "military time" hadden, en dat sommige vrouwen dat ab-so-luut niet snapten. Gelukkig was een van de dingen waar ik geen hulp bij nodig had.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb een aantal collega's al geleerd hoe makkelijk het is als je met tijdsverschillen moet gaan rekenen en het 24-uursysteem gebruikt.

Als het hier 3:00 pm is, dan is dat dus 15:00 uur, en dan is het heel makkelijk om vast te stellen dat 7 uur eerder (15 - 7 = ) 8:00 uur, oftewel 8 am is, en 7 uur later (15 + 7 = ) 22:00 uur, oftewel 10 pm is.

Het ging echter niet bij iedereen even makkelijk...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

http://en.wikipedia.org/wiki/12-hour_clock

Het blijft behoorlijk verwarrend en ik zou voor de zekerheid even vragen bij het hotel. Logischer wijs denk ik dat je kunt cancellen tot 12 uur voor aankomst. Dat zou zijn tot uiterlijk begin van dag 17 van juli. Dat is dus middernacht.
Ik heb op Wikipedia het volgende schema gevonden.. weet niet of het overkomt, dan moet je even op de link klikken. Suc6

clock system
12-hour 24-hour
midnight
(begin of day)
12:00 a.m. 00:00
12:01 a.m. 00:01
12:59 a.m. 00:59
1:00 a.m. 01:00
2:00 a.m. 02:00
… …
10:00 a.m. 10:00
11:00 a.m. 11:00
11:59 a.m. 11:59
noon
12:00 p.m.* 12:00
12:01 p.m. 12:01
12:59 p.m. 12:59
1:00 p.m. 13:00
2:00 p.m. 14:00
… …
10:00 p.m. 22:00
11:00 p.m. 23:00
11:59 p.m. 23:59
midnight
(end of day) 24:00
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DixieChick schreef:Voor mij persoonlijk is 12am middernacht. Ik zou dan ook middernacht denken, want een cancellation drie uur voordat je eigenlijk je kamer zou betrekken is wel wat laat.
Nee, hoor, er zijn zat hotels en motels, waar je tot 4 uur 's middags en soms 6 uur 's middags van de aankomstdag nog kunt cancellen.
Daantje85
Amerika-ontdekker

Bericht door Daantje85 »

DixieChick schreef:al moest ik wel erg lachen toen ze bij de "new spouses" training dus ook een topic "military time" hadden,
:offtopic: Dat klinkt echt heel leuk! Kun je vertellen wat je allemaal kreeg tijdens de new spouses training? Leer je dan hoe je moet gedragen als aanhang?
Ben heel benieuwd.

On topic: Had ik het toch weer mis met die notatie. 24 uurs tijd is inderdaad veel handiger. Ben wel benieuwd waarom dat am en pm ooit is ontstaan.
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Kijk hier maar eens op Wikipedia voor een uitleg uit historisch perspectief...

Onze website | Mijn blog
Daantje85
Amerika-ontdekker

Bericht door Daantje85 »

Bedankt Dento, vind dat altijd heel interessant om te lezen.
Afbeelding
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Dento schreef:Men zou eigenlijk enkel 'noon' en 'midnight' moeten gebruiken, zowel om correct te blijven en om duidelijkheid te scheppen - of nog beter, overstappen op de 24-uursnotatie, dan is alle onduidelijkheid in één keer weg.

De Amerikaanse strijdkrachten gebruiken sowieso al de 24-uursnotatie (zij het in een ietwat andere vorm: 17:00 uur, wordt 1700, zonder de dubbele punt, en uitgesproken als 'seventeen hundred hours'), dus de stap hoeft niet zo heel groot te zijn... :wink: :lol:

En als we daarna ook nog even over willen stappen op het metric system, dan is dat helemaal mooi! :mrgreen:
Dan ook meteen maar °C in plaats van °F.
En als we dan toch bezig zijn, wat dacht je van het invoeren van de Euro? :toothy7:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

SonjaV schreef:Dan ook meteen maar °C in plaats van °F.
Die schaar ik onder metric :wink: ; nog niet zo heel lang geleden kon je namelijk op http://www.weather.com schakelen tussen English en Metric i.p.v. °F en °C zoals nu , en op http://www.wunderground.com kan dat nog steeds bij de Page Preferences.

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer