Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
recidivist
Amerikafan

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door recidivist »

De euro steeg dinsdagochtend (3 augustus) voor het eerst sinds begin mei weer tot boven de 1,32 dollar. :thumbup:

De koers van de Europese eenheidsmunt wordt gesteund door sterke bedrijfscijfers en positieve berichten over de economie van de eurozone. De euro steeg tot een niveau van 1,3220 dollar (staat op het moment van tikken zelfs op 1,3252 zie ik) :clap:

De stijging van de euro ten opzichte van de dollar heeft ook te maken met zorgen over de kracht van het economisch herstel in de Verenigde Staten.

Vrijdag werd bekend dat de groei van de Amerikaanse economie in het tweede kwartaal is afgezwakt tot 2,4 procent op jaarbasis. Dat was lager dan analisten hadden verwacht.

Slecht voor onze (export) economie maar fijn voor alle Amerikagangers.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door PhoebeCaulfield »

:clap: :thumbup:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

recidivist schreef:Slecht voor onze (export) economie maar fijn voor alle Amerikagangers.

Juist goed voor de export, onze export vanuit Amerika :lol:
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

:thumbup: :clap:
Nu hopen dat het zo nog 4,5 week blijft, of nog gunstiger wordt natuurlijk ;)
Dit had ik een paar weken geleden niet gedacht.. voor niks halsoverkop alle hotels geboekt ;)
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

pff van mij mag die direct naar 1 dollar voor 1 euro...
wat natuurlijk wel *** zou zijn voor al wie nog dollars wil kopen... :lol:
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

ik heb gelukkig een (zakelijke) USD rekening bij de bank. Kan dus vrij snel aan en verkopen bij (on) gunstige koers verschillen. :thumbup:

Koersverschillen zijn op kleine bedragen niet zo super interessant, zoals ook al eerder op dit forum is aangegeven, maar als je een grote partij koopt scheelt het wel veel.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Lamers79
Amerika-ontdekker

Bericht door Lamers79 »

wij gaan in oktober naar USA, verstandig om nu alvast een beetje te kopen of nog wachten. Ik weet het blijft een goed, maar wat denken jullie?
Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Lamers79 schreef:wij gaan in oktober naar USA, verstandig om nu alvast een beetje te kopen of nog wachten. Ik weet het blijft een goed, maar wat denken jullie?
Waarom zou je überhaupt dollars willen kopen?

Ik heb eigenlijk nimmer cash bij me; ook niet als ik in Europa op vakantie ben.
$ 100,- vind ik meer dan voldoende om cash te hebben.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

DVDGuy schreef:
Waarom zou je überhaupt dollars willen kopen?

Ik heb eigenlijk nimmer cash bij me; ook niet als ik in Europa op vakantie ben.
$ 100,- vind ik meer dan voldoende om cash te hebben.
Die discussie hebben we hier al meerdere keren gevoerd en er zullen altijd verschillen blijven tussen mensen op dit gebied. Ik ben het helemaal met je eens hoor, neem nooit contant mee van te voren en ik ga het al helemaal niet van te voren inkopen vanwege een koers. Want eerlijk is eerlijk...hoeveel scheelt het nou op die paar honderd dollar?
Laatst gewijzigd door RiverCola op 04 aug 2010, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

john ny schreef:ik heb gelukkig een (zakelijke) USD rekening bij de bank. Kan dus vrij snel aan en verkopen bij (on) gunstige koers verschillen. :thumbup:

Koersverschillen zijn op kleine bedragen niet zo super interessant, zoals ook al eerder op dit forum is aangegeven, maar als je een grote partij koopt scheelt het wel veel.
Ik maak er ook gebruik van en als je wat centen kunt missen ,maak je toch heel wat winst mee .
Ik kijk nu al uit of die dollar verder zal afzwakken ,om nog wat extra om te wisselen .

Zelf neem ik ook dollars mee op reis ,je kaart moet maar eens geblokkeerd geraken en dit gebeurt wel eens als je sommige hun ervaringen leest ,het gaat er maar om hoe je zelf wil reizen en wat je gewoon bent .
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Knabbeltje schreef: Zelf neem ik ook dollars mee op reis ,je kaart moet maar eens geblokkeerd geraken en dit gebeurt wel eens als je sommige hun ervaringen leest
................dan neem ik gewoon de volgende CC uit mijn portemonnee :mrgreen:

Maar het is zoals je zegt; iedereen moet dat doen waar hij zich goed bij voelt.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

DVDGuy schreef:................dan neem ik gewoon de volgende CC uit mijn portemonnee :mrgreen:

Maar het is zoals je zegt; iedereen moet dat doen waar hij zich goed bij voelt.

Het gebeurt ook regelmatig dat Credit Card machines het niet doen, bijvoorbeeld bij slecht weer en je je moet nodig tanken, groot probleem als je geen cash bij je hebt, minimaal 100 USD bij de hand houden is een goed plan.
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Hmm..

http://www.oanda.com/currency/converter/

Hopen dat ie dit de komende 4 weken niet blijft doen.. ik was net zo blij!
D-D
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door D-D »

En nu maar hopen dat hij de komende vier weken weer gaat stijgen :) 26-09-2010 zitten wij in de VS 8)
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Knabbeltje schreef:
john ny schreef:ik heb gelukkig een (zakelijke) USD rekening bij de bank. Kan dus vrij snel aan en verkopen bij (on) gunstige koers verschillen. :thumbup:

Ik maak er ook gebruik van en als je wat centen kunt missen ,maak je toch heel wat winst mee .
Ik kijk nu al uit of die dollar verder zal afzwakken ,om nog wat extra om te wisselen .
precies je kan aardige koerswinsten boeken.... :thumbup: op bedragen tussen 20-30 k is dat al gauw een ticket naar de usa :thumbup:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vergeet een deel van de winst (minimaal het verlies aan inflatie) niet op te nemen en dat bij die 20-30k te houden. Op bedragen tussen 20-30 k is dat al gauw een ticket naar de usa :D
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Bramster schreef:Vergeet een deel van de winst (minimaal het verlies aan inflatie) niet op te nemen en dat bij die 20-30k te houden. Op bedragen tussen 20-30 k is dat al gauw een ticket naar de usa :D
valt weg tegen de rente...ergo levert zelfs nog ietsje op. :wink:

Ik factureer per opdracht, ik werk strikt alleen bij vooruitbetaling. Dus mocht opdrachtgever niet al te veel haast hebben, kan ik zelf het koersmoment bepalen. :wink:

Maar er zit zeker een risico aan wanneer je de dollars ongemoeid laat, advies is dan ook om dollars niet te ver van te voren (bij grote aantallen althans) te kopen. Of je moet ze kontant bewaren, dan behouden ze (voor jou) althans wel de waarde. Nadeel is dat je met een pak met geld op reis moet... heb ik wel een aantal keer gedaan, maar is niet echt praktisch.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dat laatste begrijp ik niet helemaal.

Als ik dollars op een rekening heb staan (om later als dollar uit te geven) dan behouden ze toch dezelfde waarde als dat ik die dollars onder mijn bed in een schoenendoos heb liggen ?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Maar als je die dollars hebt gekocht toen de dollar erg laag stond, en de dollar nu erg hoog staat, heb je enigzins een voordeel met de dollars uit de schoenendoos.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Waarom ? Dat snap ik niet. Die dollars in je schoenendoos heb je toch even duur gekocht ?

De dollars op je rekening en de dollars in de schoenedoos zijn al betaalt. Als je ze later als dollar wilt uitgeven worden ze nooit meer of minder waard. 1 dollar blijft 1 dollar
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer