Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stink bug plaag
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Stink bug plaag
Sinds gisteren hebben we hier een ware stink bugplaag. Deze insekten heten zo, omdat ze een nare lucht afgeven, als ze bedreigd worden. Terwijl ik dit typ (ik zit buiten) zitten er zeker vijftien "naast" me op onze schuifdeur. Echt verschrikkelijke diertjes zijn het, die ook om de haverklap tegen je aan vliegen. Hebben anderen aan de oostkust last hiervan? Ik las, dat het door de warmte op het moment erger is, omdat ze op zoek zijn naar overwinteringsplekken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Stink bug plaag
He gatsie!
Nee, wij hebben ze (nog) niet..gelukkig maar zeg. Ik vind dat we hier aan onze vliegende kakkerlakken wel genoeg hebben eigenlijk. En ik heb absoluut geen behoefte aan beestjes die en naar om je heen zoemen, en stinken...bah! Ze klinken echt heel erg vies. Is er iets tegen te doen (citronella kaars, of spuiten of iets dergelijks)?
Nee, wij hebben ze (nog) niet..gelukkig maar zeg. Ik vind dat we hier aan onze vliegende kakkerlakken wel genoeg hebben eigenlijk. En ik heb absoluut geen behoefte aan beestjes die en naar om je heen zoemen, en stinken...bah! Ze klinken echt heel erg vies. Is er iets tegen te doen (citronella kaars, of spuiten of iets dergelijks)?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, eigenlijk niets, behalve inderdaad spuiten, maar dat gaat me nog te ver. Natasja, die hier niet ver vandaan woont, viste er gistermiddag 28 uit haar keuken! Dan zou het voor mij wel spuittijd worden. Voorlopig lukt het me nog ze naar buiten te gooien, als ik ze binnen zie (doodmaken wil je niet, want dat stinkt).
wij hebben ook al van die vervelende beestjes in Nederland, snuitkevertjes die alles kaalvreten en geen vijanden hebben. Ze stinken dan wel niet, ze vreten gewoon je tuin op
Dat dergelijke kleine beestjes zoveel gedoe kunnen veroorzaken

Dat dergelijke kleine beestjes zoveel gedoe kunnen veroorzaken

- Color01
- Amerika-expert
Wij hebben ze hier niet ...gelukkig
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, prijs jezelf maar gelukkig, want ze zitten verder over de hele staat verspreid.
-
- Amerika-expert
Wij ook niet.... Gelukkig....
Kom naar Texas, hier hebben de bugs zadels op hun ruggen, zo groot zijn ze

Wel een hoop gewone muggen hier. Ze stinken niet, maar prikken des te harder :S
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
@Hans - Tuurlijk, everything's bigger in Texas
@Willem - is de mug ook niet de Wisconsin staatsvogel?

@Willem - is de mug ook niet de Wisconsin staatsvogel?

Haha, nou, van mij mogen ze dat per direct afschaffen. Had die uitspraak nog nooit gehoord overigens 

Petra/VS schreef:@Hans - Tuurlijk, everything's bigger in Texas![]()
![]()
Klopt zelfs The Capitol in Austin is groter als dat gebouwtje in Washington

Oh dus jij hebt ze ook zoveel! Hier dus ook heel erg! Gister zei mijn man nog dat het wel een plaag lijkt. Ontzettend veel in huis, tussen de ramen en horren zitten ze ook vast. Het is verschrikkelijk. Ze stinken idd ontzettend!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gadver, dat is vervelend zeg. Kunnen wij volgende week in de campers ook goed last van krijgen wellicht?
Geweldige foto trouwens, die teckel in dat broodje!
Geweldige foto trouwens, die teckel in dat broodje!
Je moet in de VS ook nog opletten voor de bedwants lees ik net in de krant; de plaag van dit moment in hotels ed door rondreizende wereldreizigers............al die mobiliteit van ons is dus niet geheel ongevaarlijk 

- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Nee....gelukkig geen last van hier.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb het ook net zitten lezen. Mijn vrouw en haar moeder gaan over 3 weken naar Long Island, NY, die zien nu al beessie's.thuul schreef:Je moet in de VS ook nog opletten voor de bedwants lees ik net in de krant; de plaag van dit moment in hotels ed door rondreizende wereldreizigers............al die mobiliteit van ons is dus niet geheel ongevaarlijk
Nee gelukkig in het hotel waar hun slapen zijn ze (nog) niet!
Lekker zeg, lig je te slapen komen er allemaal van die beessie's over je heen lopen!
Hier de link van het krantenbercht:
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/77415 ... tml?p=11,2
-
- Amerika-expert
ja, vies hè die stink bugs? We hebben ze hier al een paar jaar, en het lijkt erop dat er dit jaar iets minder zijn - zul je zien hoor, kom ik vanavond thuis en zit de veranda eronder!
Hier ook stinkbugs. Nog niet heel veel, maar kom ze toch regelmatig tegen. Vraag me af hoe ze binnen komen, wij hebben overal horren voor de ramen.
Dora
Dora
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoe kan je die dingen bestrijden als je ze in je camper hebt?