Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

En wat mis je in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
emje
Amerika-ontdekker

Re: En wat mis je in Amerika?

Bericht door emje »

Dento schreef:Nederlandse kaas mis ik wel eens, maar dat krijg ik zo af en toe wel van mijn ouders die dat dan meenemen of opsturen, en hetzelfde geldt voor dropjes en stroopwafels (ook al kun je die laatste twee ook hier krijgen).
Hallo Dento, wel ff terug deze post van jou. Maar die stroopwafels en dropjes waar koop jij die dan? Ik dacht dat je deze alleen via internet kon kopen! Nu sturen wij het vaak op naar familie.
pimvdh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pimvdh »

Ik kan me niet voorstellen dat, als ik in de VS woon ik drop zal missen. Ik eet het hier ook niet.
Ik zal fietsen wel missen. Maar ik ben denk ik eigewijs genoeg het een keer in de VS te doen.
Is er eigenlijk een verbod op fietsers in de VS(op sommige plekken) of kun je op eigen risico toch fietsen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Volgens mij is er nergens een verbod, behalve misschien in bepaalde parken en prive terreinen. Het is ook niet zo, dat er nergens in de VS veilig gefietst kan worden. In dit gebied fietsen heel veel mensen, bijvoorbeeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

In bijvoorbeeld gedeeltes van Houston is wandelen al niet mogelijk in verband met ontbreken van stoepen, fietsen is meer een death wish :lol:
pimvdh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pimvdh »

Wat dacht je van die New York City Bike Messengers. Dat is echt extreem.
http://www.youtube.com/watch?v=au0Zjn3eB9k
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

@pimvdh Ik heb met open mond naar die bikers gekeken :o Levensgevaarlijk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Bij mij in de buurt kan je ook heerlijk fietsen, maar de fietspaden zijn veelal door parken enzo, dus het is niet zo dat je hier alles op de fiets kan bereiken.

Ik mis Nederlands eten, maar gelukkig vind ik Amerikaans eten ook erg lekker. Ik ben net terug gekomen uit Michigan en daar heb ik voor het eerst in jaren weer een broodje kroket gehad ... was een genot zeg! Helaas heb je dat hier in de buurt niet :cry:

Weet iemand of Maggi (?) nog instant boerenkool maakt? Bij de Dutch Store verkopen ze het niet meer en mijn nichtje kon het in Nederland ook niet vinden. Wordt dat alleen in de winter verkocht ofzo?
Afbeelding
Maybe
Amerika-ontdekker

Bericht door Maybe »

Een aspect wat ik hier nog niet gelezen heb, maar waar ik vrienden uit Amerika altijd over hoor als we in Nederland uit eten gaan is dat ze in Amerika het tafelen missen. Ik bedoel daarmee dat we regelmatig als we uit eten gaan, we vaak de hele avond bezig zijn en dat is blijkbaar in de USA niet echt gebruikelijk. Klopt dat en missen jullie dat ook?
Een week naar Washington en New York: http://www.opstapmetpa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, dat hangt af van het soort restaurant. Als je naar een Olive Garden, of een Red Lobster of een Applebee's of een Chili's gaat, dan krijg je daar al heel snel alles achter elkaar. Wij hebben het een keer gehad dat we naar Chili's waren gegaan toen ze nog de originele "2 for $20" hadden (een voorgerecht delen, ieder een hoofdgerecht en een nagerecht delen voor $20), en we waren binnen een uur(!) weer thuis, inclusief erheen en weer naar huis rijden. Maar daar zijn deze restaurants ook min of meer voor bedoeld. Uiteten, maar zonder er veel tijd voor uit te trekken - het zijn geen (na)tafelrestaurants.

Ga je naar de wat betere restaurants dan kun je dat lang tafelen wel krijgen. Voor Anna's verjaardag zijn we met haar ouders bij een beter restaurant gaan eten (vier gangen met 'wine pairing'), en daar hebben we meer dan drie uur gezeten in totaal. Heel rustig, heel gezellig.

Je kunt het dus wel degelijk krijgen, maar je moet er wel voor naar het juiste restaurant gaan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Overigens kun je ook bij die ketenrestaurants blijven zitten natafelen. Ze serveren alleen inderdaad alles vrij snel achter elkaar, omdat de meeste mensen lekker snel klaar willen zijn met eten. Maar als je aangeeft nog te willen blijven, zegt men meestal "take your time". Ik mis het eeuwige tafelen in Nederland niet, want zoals Dento schrijft, dat is hier ook goed mogelijk, je kiest dan alleen een ander soort restaurant. Toen de kinderen nog klein waren, vond ik het snelle serveren zelfs heel fijn. Dan hoefden de kinderen niet de hele tijd zoet te worden gehouden, terwijl ze op hun eten wachtten.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
pimvdh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pimvdh »

Ik heb een hekel aan natafelen maar ook aan het snelle. Ik heb uiterste van beide meegemaakt. In Breda zat ik een keer in een restaurant waar ik een half uur zat te wachten op drinken en nog eens een uur op het eten en nog eens een half uur voor de rekening. (ja ik heb dat goed ontouden).

Maar in Las Vegas stonden letterlijk twee meter van de tafel twee obers te wachten of ik voor de zoveelste keer een nieuwe LITER beker cola wilde. De ober vond ook dat we er te lang over deden terwijl we snel aten. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanavond zijn we gezellig gaan eten met vrienden bij Legal Sea Foods, een kleine keten hier aan de oostkust (weet niet of ze ook aan de westkust zijn). We bestelden voorafjes en daarna de hoofdgerechten en als laatste koffie/dessert. We voelden ons absoluut niet gehaast en vertrokken na tweeeneenhalf uur. We hadden langer kunnen blijven, als we wilden. Misschien is een strategie ook om niet alles tegelijk te bestellen, want dat proberen ze altijd wel en dan krijg je alles bijna tegelijk. Wij bestellen, als we langer willen tafelen, eerst het voorgerecht, als dat op is het hoofdgerecht en dan, als we nog zin hebben, het dessert. Zo komt alles niet boem, boem, boem.
Om weer on topic te gaan, ik merk, dat, hoe langer ik hier woon, hoe minder ik mis. Het gaat eigenlijk alleen om etenswaren, waarvan we er steeds meer ook hier kunnen krijgen. Er zijn Nederlandse kaassoorten bij Whole Foods of Wegmans, waar ik in Nederland niet eens van wist. Parrano en Goudse geitenkaas bijvoorbeeld, totaal onbekend. Alleen die haring, als we die hier zouden kunnen krijgen, zou het helemaal top zijn ;). Maar gek genoeg, als ik ze dan in de vriezer heb liggen, eet ik ze ook nauwelijks. Het gaat om het gevoel "er" te zijn, kennelijk, voor mij, niet alleen het eten.
lotje
Amerika-newbie

Bericht door lotje »

ik mis kaneel-rozijn bagels!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef: Er zijn Nederlandse kaassoorten bij Whole Foods
Je moet wel goed opletten dat de Goudse kaas ook echt uit Nederland komt. Ik had een keer bij Whole Foods, blij als een klein kind, Goudse kaas gekocht. Eén hap en ik heb de boel zo in de afvalbak gegooid. Bleek uit Duitsland te komen en het was niet te vreten.

Gelukkig wordt het in de toekomst makkelijker, nu dat de Goudse en Edam beschermd zijn en zij in het buitenland het etiket 'Goudse (/Edam) Holland' gaan dragen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

guinevere schreef:Bij mij in de buurt kan je ook heerlijk fietsen, maar de fietspaden zijn veelal door parken enzo, dus het is niet zo dat je hier alles op de fiets kan bereiken.

Ik mis Nederlands eten, maar gelukkig vind ik Amerikaans eten ook erg lekker. Ik ben net terug gekomen uit Michigan en daar heb ik voor het eerst in jaren weer een broodje kroket gehad ... was een genot zeg! Helaas heb je dat hier in de buurt niet :cry:

Weet iemand of Maggi (?) nog instant boerenkool maakt? Bij de Dutch Store verkopen ze het niet meer en mijn nichtje kon het in Nederland ook niet vinden. Wordt dat alleen in de winter verkocht ofzo?
Toen ik 4 jaar geleden op bezoek was bij vrienden in North Carolina, kwamen we de groente 'kale' (boerenkool maar dan zonder de aardappelen) tegen op de groente-afdeling in de supermarkt! We hebben online een recept opgezocht en vervolgens een heerlijke boerenkoolstamppot gemaakt! Smaakte net zoals in Nederland! Misschien dat er bij jullie in de buurt ook een supermarkt te vinden is die kale verkoopt?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Als ik zou emigreren dan zou ik denk ik de typische Nederlandse binnensteden missen, de grachten, herenhuizen en verschillende gevels. Ik vind dat zo mooi en kenmerkend voor ons landje. Maar ook de historie, diversiteit en meertaligheid binnen Europa, waar landen (om in Amerikaanse begrippen te spreken) toch op een steenworp afstand van elkaar liggen. Je zit zo in Brussel, Parijs, Rome, Barcelona enz. Wat een diversiteit en prachtige cultuur. 'Missen' is denk ik ook een groot woord, zo hebben meerdere landen en continenten allemaal hun eigen trekpleisters wat 'reizen' dan weer heel interessant maakt. Maar ik denk het 'gemak' waarmee je nu binnen Europa kan reizen wel zal missen als ik aan de andere kant van de oceaan zou zitten. (wij hebben namelijk ook een emigratiewens en soms zijn we in gedachten al geëmigreerd en zeggen dan tegen elkaar dat we Europa wat dat betreft wel zouden 'missen').

Als Amerikaans burger ga je niet even een weekje naar Rome of Barcelona of een weekendje Brussel, vinden jullie dat niet jammer soms?
Laatst gewijzigd door Sandy op 27 sep 2010, 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ben maar een gewone Hollander en ooit hebben we weleens gepraat over emigreren maar nee laat maar. Naast wat zaken die de tong en de maag strelen zou ik onze Europese geschiedenis missen... dat klinkt raar misschien. Ik bedoel al het ouds dat we hebben. In USA is iets al oud als het 100 of 200 jaar oud is. Als het ouder is dam is het echt bijzonder of weten ze niet wat het is of waar het voor dient (bv Newspaperrock). Hier zie toch veel gebouwen maar ook plekken die al erg oud zijn. Ons dorp heeft al sinds de 13de eeuw stadsrechten en de "100-jarige" linde is iig zo'n 400 jaar oud. Hier is het gewoon die diversiteit maar als je daar bent is het toch wat vlakker.
En ik zou het gemopper op ons mooie variabele weer missen. :lol:

Jullie missen NL iig niet genoeg om terug te gaan. Je moet ook best wat doen om in USA te kunnen en mogen wonen. Wij komen graag op vakantie! :wink:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De geschiedenis is een van de redenen, dat ik de oostkust boven de westkust verkies. Er is hier dan wel geen 13e eeuwse geschiedenis, maar de plaatsjes in de omgeving stammen uit laat 17e eeuw, begin 18e eeuw en heel veel gebouwen en plantages zijn bewaard gebleven. Dat neemt niet weg, dat ik het niet schitterend vond in Ierland om in een twaalfde eeuws kasteel rond te dolen. Rome staat hoog op ons lijstje. Maar ook om die reden vind ik de oostkust fijn, met een vrij korte vlucht zit je aan de andere kant van de oceaan.
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Isis schreef:Ik ben maar een gewone Hollander en ooit hebben we weleens gepraat over emigreren maar nee laat maar. Naast wat zaken die de tong en de maag strelen zou ik onze Europese geschiedenis missen... dat klinkt raar misschien. Ik bedoel al het ouds dat we hebben. In USA is iets al oud als het 100 of 200 jaar oud is. Als het ouder is dam is het echt bijzonder of weten ze niet wat het is of waar het voor dient (bv Newspaperrock). Hier zie toch veel gebouwen maar ook plekken die al erg oud zijn. Ons dorp heeft al sinds de 13de eeuw stadsrechten en de "100-jarige" linde is iig zo'n 400 jaar oud. Hier is het gewoon die diversiteit maar als je daar bent is het toch wat vlakker.
Dit dus :) Nadat we afgelopen zomer terugkwamen [rondreis Florida] concludeerden we dat in Amerika toch het meeste "nieuw" is, in tegenstelling tot de soms wel eeuwenoude gebouwen in Nederlandse steden. Let er maar eens op als je in Amsterdam rondfietst, zoveel historie kom je niet gauw tegen in de VS; bepaalde delen van NYC een klein beetje en je hebt natuurlijk plaatsen zoals Art Deco District in Miami, maar het is toch anders :P

Grappig dat in Europa "iedereen" naar de VS wil door het beeld van dat alles zo groot is daar, het een land van "onbegrensde mogelijkheden" is en dat bijna alles van TV / film daar vandaan komt - maar dat Amerikanen juist altijd zo graag naar Europa willen voor de authenticiteit en historie :)
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Zie liever een oud Fort dan die oude kastelen uit de 13e eeuw, misschien omdat ik daarmee opgegroeid ben en niet echt bijzonder meer vind. Mis hier vooral een buurtkroeg of zo'n stadje waar mensen op straat leven, waar een ijsco boer is, gewoon leven op straat, hier zijn alle dorpen soort spookstadjes met 2 antiekwinkels en een feed store :?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer