Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
TV Tips - Amerika
TV-Tip 8/11: California/LA van een andere kant
Ik weet niet helemaal zeker of ik dit bericht hier kwijt kan, maar het lijkt me voor iedereen met een beetje interesse in California absoluut de moeite waard...
Vanavond op Ned. 2 een aflevering van Tegenlicht over Los Angeles.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... aming.html
"Californië is van oudsher een proeftuin waar mensen naar toe komen om zichzelf en hun leven opnieuw uit te vinden. Maar wie zijn de nieuwe dromers en doeners en hoe zien zij de toekomst? Tegenlicht gaat in Los Angeles op zoek naar de kiemen van een nieuwe samenleving, tegen de achtergrond van het failliet van wat ooit het sterkste merk en de meest aansprekende Amerikaanse droom was: Californië!"
De aflevering wordt morgen herhaald, en is daarna ook online terug te zien geloof ik....
Vanavond op Ned. 2 een aflevering van Tegenlicht over Los Angeles.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... aming.html
"Californië is van oudsher een proeftuin waar mensen naar toe komen om zichzelf en hun leven opnieuw uit te vinden. Maar wie zijn de nieuwe dromers en doeners en hoe zien zij de toekomst? Tegenlicht gaat in Los Angeles op zoek naar de kiemen van een nieuwe samenleving, tegen de achtergrond van het failliet van wat ooit het sterkste merk en de meest aansprekende Amerikaanse droom was: Californië!"
De aflevering wordt morgen herhaald, en is daarna ook online terug te zien geloof ik....
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: TV-Tip 8/11: California/LA van een andere kant
Wat leuk!!!!! Dank je wel voor het posten! 

-
- Amerika-ontdekker
Bedankt!! Ik ga zeker kijken..
- RiverCola
- Amerika-expert
Het komt om 5 voor 9, op NL2.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Er een heel mooi topic voor TV Tips, zie hier.rrrick schreef:Ik weet niet helemaal zeker of ik dit bericht hier kwijt kan,

Roland
Note mod (Marjan):
TV-Tip 8/11 California/LA van een andere kant, samen gevoegd met "TV Tips - Amerika"
- Derek
- Amerika-ontdekker
Re: TV Tips - Amerika
3 op reis 19.50 (21-11-2010)
Dennis Storm in NY
terug te zijn op uitzending gemist
Dennis Storm in NY
terug te zijn op uitzending gemist
The sky is the limit
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Californië is van oudsher een proeftuin waar mensen naar toe komen om zichzelf en hun leven opnieuw uit te vinden. Maar wie zijn de nieuwe dromers en doeners en hoe zien zij de toekomst? Tegenlicht gaat in Los Angeles op zoek naar de kiemen van een nieuwe samenleving, tegen de achtergrond van het failliet van wat ooit het sterkste merk en de meest aansprekende Amerikaanse droom was: Californië!
California dreaming
California dreaming
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
as woensdag op één (in België) "made in Belgium" een programma over Belgen in het buitenland: deze keer over Bart die Belga openhoudt: een Belgisch restaurant in Washinton (waar Petra onlangs nog ging eten!)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hee, wat leuk! Inderdaad hebben we daar 20 november nog voor Ricks verjaardag gegeten. Is er een Belgische equivalent voor uitzendinggemist.nl? Ik zou dat graag zien. Bedankt voor de tip.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
hier vind je de zoetmaker: http://www.een.be/programmas/made-in-belgium/deze-week
ze hebben wel iets gelijkaardigs (ooit gemist) maar niet voor alle programma's en ik vrees niet voor dit...
ze hebben wel iets gelijkaardigs (ooit gemist) maar niet voor alle programma's en ik vrees niet voor dit...
-
- Amerika-expert
Hier onder een link naar de aflevering van Topgear in Amerika.
Topgear vind ik altijd een erg leuk programma. Nog geen eens zo voor de auto's maar voor de Engelse humor.
Kan er vaak erg om lachen. En in deze aflevering kwamen ze naar Amerika en gingen over "onze" Blue Ridge Parkway
en naar NC Nascar land. Daarna door naar Virginia en New York. Mooie plekjes dus.
Zeker voor Amerika liefhebbers.....
http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 100203.htm
Topgear vind ik altijd een erg leuk programma. Nog geen eens zo voor de auto's maar voor de Engelse humor.
Kan er vaak erg om lachen. En in deze aflevering kwamen ze naar Amerika en gingen over "onze" Blue Ridge Parkway
en naar NC Nascar land. Daarna door naar Virginia en New York. Mooie plekjes dus.
Zeker voor Amerika liefhebbers.....
http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 100203.htm
Reconstructie US airways 1549 noodlanding op Hudson river
Zo meteen op één:
De reconstructie van de noodlanding van de US airways vlucht 1549 op de Hudson River in NY.
donderdag 6 januari 2011: Zet je schrap!
"Zet je schrap!" Dat waren de haast historische woorden van Chesley Sullenberger, beter bekend als kapitein Sully, piloot van de US Airwaysvlucht 1549. Wanneer we erbij vertellen dat dit het lijnvliegtuig was dat een noodlanding moest maken op de Hudsonrivier in New York, dan weet iedereen over welke bekende vliegtuigcrash het gaat.
Het vliegtuig was met 150 passagiers en 5 crewleden vertrokken van de La Guardia luchthaven in New York. Enkele minuten na opstijgen vliegt er een zwerm ganzen tegenaan en beide motoren vallen uit. Een landing op de Hudson blijkt de enige mogelijkheid. Miraculeus genoeg raakte niemand gewond.
Om 20u40 begint koppen XL
Bart
De reconstructie van de noodlanding van de US airways vlucht 1549 op de Hudson River in NY.
donderdag 6 januari 2011: Zet je schrap!
"Zet je schrap!" Dat waren de haast historische woorden van Chesley Sullenberger, beter bekend als kapitein Sully, piloot van de US Airwaysvlucht 1549. Wanneer we erbij vertellen dat dit het lijnvliegtuig was dat een noodlanding moest maken op de Hudsonrivier in New York, dan weet iedereen over welke bekende vliegtuigcrash het gaat.
Het vliegtuig was met 150 passagiers en 5 crewleden vertrokken van de La Guardia luchthaven in New York. Enkele minuten na opstijgen vliegt er een zwerm ganzen tegenaan en beide motoren vallen uit. Een landing op de Hudson blijkt de enige mogelijkheid. Miraculeus genoeg raakte niemand gewond.
Om 20u40 begint koppen XL
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- jonker
- Amerikafan
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor diegene die van American Football houden, kunnen zondagavond vanaf 23.55 uur tot 5.00 uur kijken naar de BBC 1. Daar wordt live de Super Bowl uitgezonden. De Pittsburg Steelers moeten dan tegen de Green Bay Packers.
Ik ga waarschijnlijk wel kijken. Hoop alleen dat ik het zo lang vol houdt.
Ik ga waarschijnlijk wel kijken. Hoop alleen dat ik het zo lang vol houdt.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Morgen een reportage in inbox over de noodlanding op de hudson river van 2 jaar geleden.
Was enkele weken geleden al in koppen XL, nu dus in Inbox op 2be, maandag 07 Februari 22:35 - 23:35 (helaas alleen voor de Belgen te ontvangen denk ik)
Ik weet niet of het exact dezelfde reportage is maar ik denk het niet, die van koppen XL duurde niet zo lang terwijl inbox toch wel wat langer duurt.
Was enkele weken geleden al in koppen XL, nu dus in Inbox op 2be, maandag 07 Februari 22:35 - 23:35 (helaas alleen voor de Belgen te ontvangen denk ik)
Ik weet niet of het exact dezelfde reportage is maar ik denk het niet, die van koppen XL duurde niet zo lang terwijl inbox toch wel wat langer duurt.
Grts, Bart
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu bezig op RTL 4 : Oprah en Gayle bezoeken Yosemite NP. Het vervolg is morgen om 1500 bij RLT 4.
Vanavond om 1700 kun je eventueel deel 2 nog zien op RTL 8
Marjon
Vanavond om 1700 kun je eventueel deel 2 nog zien op RTL 8
Marjon
Ik zie dat op BBC2 opnieuw Into the West, de miniserie van Spielberg over de kolonisatie waarin
een kolonistenfamilie en een indianenfamilie door de jaren heen met elkaar vervlochten raken, wordt uitgezonden.
Misschien geromantiseerd maar toch raakte ik destijds wel onder de indruk van de barre omstandigheden van een en ander. En wilde ik dus bv naar Wounded Knee en Fort Laramie voor die karrensporen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Into_the_W ... visieserie)
een kolonistenfamilie en een indianenfamilie door de jaren heen met elkaar vervlochten raken, wordt uitgezonden.
Misschien geromantiseerd maar toch raakte ik destijds wel onder de indruk van de barre omstandigheden van een en ander. En wilde ik dus bv naar Wounded Knee en Fort Laramie voor die karrensporen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Into_the_W ... visieserie)
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Staat niet op Wiki. Wanneer zou dat komen Thuul?
Er is toch verder weinig interessants op tv. Dit is wel leuk ter voorbereiding op reis.
Er is toch verder weinig interessants op tv. Dit is wel leuk ter voorbereiding op reis.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
nee die wiki is gewoon de link van de serie,
het is op BBC2 en het was vanmiddag. Dus wanneer weer???
dvd ook te krijgen hoor!
het is op BBC2 en het was vanmiddag. Dus wanneer weer???
dvd ook te krijgen hoor!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6686 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-