Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oprah Winfrey show

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gerwin
Amerika-ontdekker

Oprah Winfrey show

Bericht door Gerwin »

Bij de Oprah Winfrey show hebben ze altijd van dat overdreven publiek.

Bij elke opmerking beginnen ze te gillen en te krijsen.

Is dit nou allemaal gespeelt, of zijn die mensen uit amerika allemaal zo overdreven.
:shock:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Mensen uit Amerika zijn allemaal zo overdreven ;)

Sandy
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dat klopt Sandy. Mijn Amerikaanse vrouw loopt ook altijd te gillen en te schreeuwen als ik een opmerking maak. Hahaha ... :lol: ... ok, grapje. :wink:

Het wordt allemaal in scene gezet, zij het dat men een andere publieksreactie zoekt dan hier in NL. Hier zijn bij veel opnames van TV-shows ook mensen aanwezig die aangeven wanneer het publiek moet klappen e.d..
Life is good in the Tarheel State.
Gerwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerwin »

:o , ik hoop het maar dat het in scene is gezet
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat je het over de show van gisteren hebt. Dat is Ophrah's "Favourite things"show. Die komt elk jaar en in die show krijgen mensen enorm veel gratis en dure cadeaus. Vandaar dat gegil.
Normaal wordt er echt niet zo gegild in de show hoor (behalve als Brad Pitt of Johny Depp langskomt, maar dan zou ik ook gillen :oops: :wink:)

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious: Ik ben eens bij de opnames van zo'n show geweest en je moet eerst als publiek oefenen om je enthousiasme te laten zien. Er staat dan zo'n mannetje, die een bordje ophoudt "Applause", "Cheering" etc. En die bepaalt hoe hard het allemaal moet (meestal zo hard mogelijk).
Toch denk ik, natuurlijk heel over het algemeen genomen, dat Amerikanen wat dat betreft van nature al uitbundiger zijn dan Nederlanders.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gerwin
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerwin »

Zit wat in, ik vindt het maar zwaar irritant
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

vana schreef:Ik denk dat je het over de show van gisteren hebt. Dat is Ophrah's "Favourite things"show. Die komt elk jaar en in die show krijgen mensen enorm veel gratis en dure cadeaus. Vandaar dat gegil.
Als je ziet wat ze allemaal weggeeft, dan wil ik ook wel OMG gillen ;)
Vraag me overigens af wat het kost om in de 'Favorite Things Show' te gast te zijn ...
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

In december bij All You Need moesten we ook allemaal heeel enthousiast doen en gillen etc. Inderdaad dat mannetje er bij om aan te geven wanneer en hoe hard etc.

Ik had het er allemaal voor over 8) :wink:
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

als het dan net zo gaat als vorig jaar toen ze die auto's weggaven dan kun je een paar dagen later weer op ebay die auto's weer aangeboden zien staan.
als ik me het goed herinner moesten de winnaars nog wel even belasting betalen en waren ze ineens een stuk minder blij hiermee.
erika
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Petra/VS schreef:Toch denk ik, natuurlijk heel over het algemeen genomen, dat Amerikanen wat dat betreft van nature al uitbundiger zijn dan Nederlanders.
Dan moet ik weer denken aan onze eerste keer in Disney World in Florida in 1998. We waren daar bij de Country Bear Jambory in Magic Kingdom. Heel leuk van die beren die liedjes zingen en muziek maken. Op een bepaald moment vraagt een van die beren of het publiek even wil meedoen. Nah.. als je dat bij een show in de Efteling ofzo vraagt, gaat het publiek braaf zitten meeklappen ofzo. In die Country Bear Jambory gingen al die Amerikanen compleet los!!! Zingen, klappen, met de voeten stampen, echt helemaal compleet! Wij zijn dan zo dat we mee gaan zitten doen, het hoort er dan toch bij he! Maar er zaten nog een paar Nederlanders vlakbij ons en die zaten een beetje te "simmen" zo van: stelletje rare Amerikanen, doe normaal!
De rest van die (eerste) vakantie in Amerika hebben we wel ontdekt dat "de Amerikanen" wel een stuk enthousiaster zijn dan wij nuchtere Hollanders! Heel leuk!

Whatever, wij vonden het te gek. We moeten nog vaak aan dit tafereeltje terugdenken als dit soort dingen ter sprake komt!
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Lijkt me echt heel gaaf om zo'n show mee te maken. De volgende keer dat ik in LA ben wil ik zoiets bijwonen. Jay Leno ofzo.

Groetjes van Marloes
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Sandy schreef:Vraag me overigens af wat het kost om in de 'Favorite Things Show' te gast te zijn ...
Bij de aflevering die afgelopen week hier te zien was, waren allemaal vrijwilligers uitgenodigd die meegeholpen hebben na "Katrina". Dus ik geloof niet dat het echt wat kost.
Ik denk trouwens dat je sowieso niet meer betaald voor een ticket omdat het toevallig weer "weggeefdag" is!

Lijkt me wel heel gaaf om dan in het publiek te zitten! Ze geeft niet van die hele flauwe cadeaus weg!
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

chranimei schreef: Bij de aflevering die afgelopen week hier te zien was, waren allemaal vrijwilligers uitgenodigd die meegeholpen hebben na "Katrina". Dus ik geloof niet dat het echt wat kost.
Ik denk trouwens dat je sowieso niet meer betaald voor een ticket omdat het toevallig weer "weggeefdag" is!
Lijkt me wel heel gaaf om dan in het publiek te zitten! Ze geeft niet van die hele flauwe cadeaus weg!
Nu je het zegt, volgens mij heb ik het een keer gezien en toen bleek het een verrassing te zijn. Iedereen ging er vanuit dat het een andere show was, maar het was "The Favorite Things Show". En de cadeau's waren niet van de lucht ....

Sigh, Only in America ;)
Sandy
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Ja, dat kan alleen in Amerika! Jammer hoor, van mij mag Oprah best een show vanuit Nederland gaan maken. Zou er best een keer bij willen zijn! Zeker als het om zo'n weggeefdag gaat!

Maar ja, zit er niet in he!
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Wat ik trouwens wel heel irritant vond, is dat bij ieder geschenk verteld werd hoe duur het was... :roll:

Zou dat nou typisch Amerikaans zijn?

gr, Ineke
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Sponsors :roll: ??
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:Sponsors :roll: ??
Ja denk ik ook - Een vorm van reclame vanuit de bedrijven die meewerken, waar Oprah niet omheen kan.
Ik vind Oprah niet het type die zichzelf graag op de borst slaat door met bedragen te gooien ...
Sandy
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Het noemen van een prijs van iets is zowieso iets Amerikaans.
Ik heb altijd met Amerikanen gewerkt, en de tweede of derde vraag die ze stelden is "hoeveel verdien je?".
Praat maar eens met een Amerikaan over huizen, ze zullen meteen de prijs ervan zeggen. dat is nou eenmaal de gewoonte daar, en ik heb er totaal geen moeite mee.
Het gezegde luid: 's lands wijs, 's lands eer !!!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ben ik niet helemaal met je eens, Eric. Naar iemands salaris vragen is hier not done, hoor. Misschien vragen ze het jou uit interesse voor het verschil tussen Nederland en hier, maar verder zou ik het niet in mijn hoofd halen een kennis te vragen wat ze verdienen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer