Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard
Creditcard
Hallo,
Van het voorjaar ga ik naar NYC en zal daar dus een creditcard nodig hebben. Ik ben pas 17 tegen die tijd en heb geen vast inkomen(wat je vaak nodig hebt voor creditcards.) Weet iemand hoe ik toch nog aan zon platic kaartje kan kopen?
Van het voorjaar ga ik naar NYC en zal daar dus een creditcard nodig hebben. Ik ben pas 17 tegen die tijd en heb geen vast inkomen(wat je vaak nodig hebt voor creditcards.) Weet iemand hoe ik toch nog aan zon platic kaartje kan kopen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij je ouders, tenzij jij een inkomen hebt (dat groot genoeg is om zo'n kaart te kunnen krijgen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Toen ik voor een poos naar de VS ging, had ik zelf een creditcard (studentenrekening), maar daar kan je maar tot een bepaald bedrag op besteden. Toen heeft mijn vader, voor de zekerheid en noodgevallen een extra kaart aangevraagd. De kaart staat dan wel op mijn naam, maar het gaat van zijn rekening af en hij staat dan ook garant voor de betalingen. Dus gewoon je ouders vriendelijk aankijken 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Creditcard
Laurens,Laurens schreef:Van het voorjaar ga ik naar NYC en zal daar dus een creditcard nodig hebben. Ik ben pas 17 tegen die tijd en heb geen vast inkomen
waar denk je die CreditCard voor nodig te hebben? Zolang je geen auto huurt, en aangezien je nog geen 18 jaar bent zul je dat in het voorjaar ook niet doen, heb je niet perse een CreditCard nodig.
Met een Europas/Wereldpas van je bank kom je al een heel eind. Het is in veel winkels in Amerika al mogelijk om daar met je bankpas te betalen.
Wil je toch echt een CreditCard meenemen dan zou ik zien of het mogelijk is om dat via je ouders te regelen zoals Dolphin ook al schreef.
Roland
Ik heb een creditcard van de Rabobank. (studentenrekening).
Het is een gouden Rabocard, met daarop een 14 cijferig nummer en het logo van MasterCard.
Ik was van de week bij een lokale Rabobank-vestiging en daar vertelde een medewerkster mij dat ik een pincode nodig heb bij deze creditcard. Maar met een creditcard heb je juist toch geen pincode nodig?
Hoe zit dat precies?
Het is een gouden Rabocard, met daarop een 14 cijferig nummer en het logo van MasterCard.
Ik was van de week bij een lokale Rabobank-vestiging en daar vertelde een medewerkster mij dat ik een pincode nodig heb bij deze creditcard. Maar met een creditcard heb je juist toch geen pincode nodig?
Hoe zit dat precies?
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ja hoor , sinds vorig jaar werkt onze Visa ook met een pincode .In sommige zaken halen ze de kaart nog door het machinetje en moet je ondertekenen maar in andere zaken voer je je pincode in .AmonRa schreef:Ik heb een creditcard van de Rabobank. (studentenrekening).
Hoe zit dat precies?

- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
AmonRa schreef:En die pincode is hetzelfde als je pinpas?Knabbeltje schreef: Ja hoor , sinds vorig jaar werkt onze Visa ook met een pincode .In sommige zaken halen ze de kaart nog door het machinetje en moet je ondertekenen maar in andere zaken voer je je pincode in .

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, deze code is niet altijd hetzelfde.AmonRa schreef:En die pincode is hetzelfde als je pinpas?Knabbeltje schreef: Ja hoor , sinds vorig jaar werkt onze Visa ook met een pincode .In sommige zaken halen ze de kaart nog door het machinetje en moet je ondertekenen maar in andere zaken voer je je pincode in .
Je moet anders even naar je bank gaan en informeren naar die pin code. Verander hem dan direct in iets dat je makkelijk kan onthouden.
- Mike
-
- Amerikafan
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Deze heb ik ook en ik heb geen pincodeAmonRa schreef:Ik heb een creditcard van de Rabobank. (studentenrekening).
Hoe zit dat precies?

Normaalgezien moet iedere VISA-kaart aangepast zijn aan dit nieuwe pincode-systeem. Het is uiteindelijk zoveel makkelijker, vind ik. Kaart erin, pincode intikken, en klaar! Tegenover kaart doorschuiven, 2x tekenen, etc.
Ik ben ook 18 en heb sinds vorige week mijn VISA-kaart. Je hebt geen vast inkomen nodig daarvoor, het is natuurlijk wel makkelijker als je je bankier wat kent. (We gaan al jaren naar dezelfde bank en die man kent ons dus die maakte hier zeker geen probleem van.)
Als je jonger dan 18 bent raad ik je aan samen met je ouders naar de bank te gaan en de situatie uit te leggen. Ik ben er van overtuigd dat je bankier dan samen met jou naar een gepaste oplossing kan zoeken.
Ik denk wel dat zo'n VISA-kaart heel handig is, met je gewone bankkaart kan je lang niet overal betalen, je kan soms wel geld uit de muur halen, maar begin maar eens te zoeken naar een juiste automaat. VISA is bijna overal geldig en veel veiliger en makkelijker dan een pak cash geld meenemen.
Ik hoop dat je een oplossing vindt!
Ik ben ook 18 en heb sinds vorige week mijn VISA-kaart. Je hebt geen vast inkomen nodig daarvoor, het is natuurlijk wel makkelijker als je je bankier wat kent. (We gaan al jaren naar dezelfde bank en die man kent ons dus die maakte hier zeker geen probleem van.)
Als je jonger dan 18 bent raad ik je aan samen met je ouders naar de bank te gaan en de situatie uit te leggen. Ik ben er van overtuigd dat je bankier dan samen met jou naar een gepaste oplossing kan zoeken.
Ik denk wel dat zo'n VISA-kaart heel handig is, met je gewone bankkaart kan je lang niet overal betalen, je kan soms wel geld uit de muur halen, maar begin maar eens te zoeken naar een juiste automaat. VISA is bijna overal geldig en veel veiliger en makkelijker dan een pak cash geld meenemen.
Ik hoop dat je een oplossing vindt!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
2 x tekenen????????Saartje schreef:Normaalgezien moet iedere VISA-kaart aangepast zijn aan dit nieuwe pincode-systeem. Het is uiteindelijk zoveel makkelijker, vind ik. Kaart erin, pincode intikken, en klaar! Tegenover kaart doorschuiven, 2x tekenen, etc.
Wat heb je dan voor kaart? Alleen traveller cheques moet je 2 x tekenen hoor !
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij een creditcard heb je altijd al een pincode kunnen krijgen om geld bij geldautomaten op te kunnen nemen. Opnames met een creditcard bij een geldautomaat wordt echter afgeraden vanwege de hoge kosten per opname, vaak wel zo'n EUR 4,50 per opname.
Bij mijn creditcard (van de ABN AMRO Bank) krijg je nu automatisch een pincode. De creditcard is nu ook van een chip voorzien. Ik denk dat dit t.z.t. ook bij creditcards van andere banken zal gebeuren. De bedoeling is dat je over enkele jaren niet meer je handtekening zet maar dat je een pincode gebruikt bij betaling met een creditcard. Net zoals we nu al doen bij betalingen met onze bankpas. Het zal denk ik nog wel een aantal jaren duren voordat je overal met je pincode kunt betalen i.c.m. creditcard.
Roland
Bij mijn creditcard (van de ABN AMRO Bank) krijg je nu automatisch een pincode. De creditcard is nu ook van een chip voorzien. Ik denk dat dit t.z.t. ook bij creditcards van andere banken zal gebeuren. De bedoeling is dat je over enkele jaren niet meer je handtekening zet maar dat je een pincode gebruikt bij betaling met een creditcard. Net zoals we nu al doen bij betalingen met onze bankpas. Het zal denk ik nog wel een aantal jaren duren voordat je overal met je pincode kunt betalen i.c.m. creditcard.
Roland
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dit geldt voornamelijk bij Mastercard, maar die krijg je ook bij elk pakje boter cadeau. Ik heb een Visacard van de Fortis Bank en daarmee betaal ik over de hele wereld geen opnameprovisie. Voorwaarde is dan wel dat er een positief saldo opstaat. Bij een negatief saldo betaal ik 4 %. Mijn Mastercard gebruik ik alleen voor betalingen vanwege de schandalige opnamekosten.Coyote schreef:Opnames met een creditcard bij een geldautomaat wordt echter afgeraden vanwege de hoge kosten per opname, vaak wel zo'n EUR 4,50 per opname.
-
- Amerikafan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10390 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne