Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wie heeft vastgoed huizen in amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert

Re: wie heeft vastgoed huizen in amerika

Bericht door USInsider »

Sherry, er schijnt in MO een eerlijke makelaar te wonen, ik ben nog nooit in MO geweest en heb derhalve in de US nog nooit en echt eerlijke makelaar ontmoet. Er zijn in dit land een ontstellend groot aantal makelaars (vnl. vrouwen) en die proberen allemaal huizen etc. te verkopen. Meestal zijn ze verbonden aan een groot makelaarskantoor, betalen maandelijks kosten plus een belangrijk percentage van hun verdiensten (soms 50 %).
De makelaar vertelt je precies wat je wilt horen, sterker nog, gelooft vaak zelf de onzin die ze uitkraamt, plus in bepaalde zaken zijn makelaars gewoon onwetend, en jij ontdekt wat en hoe nadat de koop is gesloten.

Vervelende (?) vragen aan jou: hoe goed is je kennis van de Engelse taal (US variant), wat weet je van de cultuur hier, heb je een rudimentaire kennis van het recht (I'll see you in court !), heb je enig idee omtrent de belastingwetgeving Federaal, staat, en county waar het begeerde object staat.

Time shares zijn molenstenen om je nek. Wanneer denk je dat het appartement te verhuren is ? net in de goede periode dat jij er zelf op vakantie wilt. Verder zijn er jaarlijks weerkerende kosten waar je aansprakelijk voor bent: beheer, onderhoud gebouw, onderhoud tuinen eromheen, zwembad, wellicht tennisbaan - plus die kosten kunnen jaarlijks verhoogd worden.

Koop je een 'echt' huis of appartement, er zijn in appartementsgebouwen vaak regels hoeveel units verhuurd mogen worden. Denk daaraan. Plus een appartement betekent dat er een HOA is met maandelijkse kosten, die - alweer - omhoog gaan ieder jaar plus er kan een grote reparatie nodig zijn en dan mag iedereen dokken.
Kosten die je dan verder hebt: onderhoud huis, onderhoud tuin eventueel zwembad, kosten beheerkantoor, verzekeringen ! Plus FL heeft problemen die je in Ned. niet zo snel hebt, met ongedierte, black mold - meer kosten voor de eigenaar.
Je zult ook belasting moeten betalen hier, dat betekent een boekhouder/belastingadviseur.
Kopen is snel gedaan, kosten koper niet zo hoog hier - maar als je wilt verkopen betaal je beide makelaars, en dat is 6 % van de verkoopprijs.
Dan is er de jaarlijkse onroerend goed belasting, in FL al snel ong. 2 % van de verkoopprijs (waarde huis kan onder omstandigheden opgehoogd worden).

Om 'winst' te maken moet je een huis/appartemen wel kunnen verkopen ! op het moment zijn in bepaalde gebieden, bv. waar ik woon, bijkans hele straten huis aan huis te koop. En geen kopers.....

Kortom: waar begin je aan ?
sherry999
Amerika-ontdekker

Bericht door sherry999 »

ik probeerde met deze vraag er eigenlijk meer achter te komen wie er wel vastgoed heeft in amerika
en welke staat dan het beste zou zijn en of er wel sites bestaan met meer informatie erover
maar tot nu toe zijn de reacties erg negatief en zeggen jullie allemaal niet doen
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

sherry999 schreef:ik probeerde met deze vraag er eigenlijk meer achter te komen wie er wel vastgoed heeft in amerika
en welke staat dan het beste zou zijn en of er wel sites bestaan met meer informatie erover
maar tot nu toe zijn de reacties erg negatief en zeggen jullie allemaal niet doen
Tsja, wat had je dan verwacht? Je geeft keer op keer blijk eigenlijk geen kennis te hebben van investeren, vastgoed of alle problemen die erbij komen kijken, en geeft ook niet echt antwoord op vragen die we je stellen.
Geld verdienen aan de huizenmarkt is al moeilijk genoeg voor iemand in de VS die verstand van zaken heeft. Voor iemand buiten de VS is het nog moeilijker, en al helemaal als je ook van de materie geen kaas hebt gegeten. Wij kunnen je hier niet even het recept geven hoe je in de VS huizen kan kopen, deze verhuren en vervolgens er leuk aan gaat verdienen. Als dit zo simpel was deed iedereen het, en wij dus ook.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Toen ik dit topic las kon ik niet helemaal begrijpen waarom het op het emigratieforum gepost was en nu, vele posts verder nog steeds niet. Je laat zelf niets los over je beweegredenen (wil je er zelf gaan wonen, op welke doelgroep richt je je, wat heb je zelf allemaal al gevonden?) behalve dan dat je geld wilt verdienen. Nou weet je sherry999, dat willen we allemaal wel!

Iedereen doet zijn best om je vragen te beantwoorden gebaseerd op ervaringen van mensen die er al lang wonen en zelf ook in de vastgoedhandel zitten en dan is jouw reactie dat men "negatief" is. Tja :roll:

Dus hierbij mijn advies aan jou: stop je geld in de eerste de beste woning die je ziet zonder de staat, de wijk of de woning zelf bekeken te hebben en ga dan op afstand proberen huurders te zoeken en zodanig veel geld te verdienen! Niet bij mij klagen als het fout gaat dan he?

Veel succes ermee!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ziva schreef:dan is jouw reactie dat men "negatief" is. Tja :roll:
Even ter verdediging, hoewel TS dat waarschijnlijk ook wel zelf kan. Ik krijg juist de indruk dat TS de adviezen wel ter harte neemt en dat zij met "negatief" alleen wil aangeven dat hier geadviseerd wordt om het niet te doen.

Ik zeg altijd dat rendement de vergoeding is die je krijgt voor het risico dat je loopt. Ergo, geen hoog rendement zonder hoog risico.
Als het de bedoeling is om geld te verdienen, zou ik het letterlijk dichter bij huis houden.
Als het de bedoeling is om goedkoop een vakantiehuis in de V.S. te verwerven, zou ik me zeer goed voorbereiden.

Succes.
Groet,

Old Faithful
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een collega van mijn man besloot ook - toen hij van baan veranderde en moest verhuizen - zijn eerste huis niet te verkopen maar te gaan verhuren en te wachten tot het meer waard was geworden. He got the renter from hell. De huurder betaalde soms wel, soms niet. Uiteindelijk kreeg B.B. zijn huis terug, via een gerechtelijke procedure. Het huis zelf stond er nog, maar de huurder had alles eruit gesloopt wat maar enigszins verkoopbaar was. Sanitair, verlichting, ceiling fans, (inbouw)appliances enz. alles weg.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

sherry999 schreef:ik probeerde met deze vraag er eigenlijk meer achter te komen wie er wel vastgoed heeft in amerika
Nu heb ik zelf geen vastgoed, maar dit is mijn visie: Kort en bondig: Er bestaan 101 sites om huizen en ander vastgoed te vinden en er is er niet 1 die 100% betrouwbaar is. Bijna allemaal zijn het open sites, dus allerlei makelaars kunnen hun vastgoed + diensten op die sites plaatsen. Helaas is het dus niet zo dat iemand jou een site kan geven waar je alle informatie op 1 plek zal hebben en welke 100% betrouwbaar zal zijn. Dit zal je per huis/makelaar zelf moeten onderzoeken. Zillow.com en trulia.com zijn op zich goede websites want ze geven vaak het prijsverloop van het huis aan en informatie over de omgeving + vergelijkbare huizen. Je zou die twee sites kunnen gebruiken om een grof idee te krijgen van welke potentiele huizen er zijn. Vervolgens zal je per huis meer onderzoek moeten gaan doen naar de makelaarskantoren en naar de omgeving van het huis. Zoek dan ook naar potentiele property management bedrijven. Als alles dan nog ok lijkt, dan wordt het tijd om een short-list op te stellen met enkele huizen waar je echt interesse in hebt en dan ga je die kant op om alles te bekijken. Bekijk dan niet alleen het huis, maar ook de omgeving! Praat met de buren enz! Bezoek daarna een aantal van de property management bedrijven en bekijk wat voor diensten zij voor welke prijs hebben. Doe daar ook goed onderzoek naar. Als dan zowel de locatie, het huis, de prijs voor het huis en de prijs voor het property management ok is, dan kan je echt gaan beslissen of je het doet of niet.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En die buren, die willen graag dat het huis verkocht wordt, en zo goed mogelijk, want dat is positief voor de waarde van hun huis.
Ze zullen vraagsteller dus echt niet vertellen dat hun zoon zojuist de drummer is geworden van de garage band die in hun garage repeteert. Of dat de overbuurman op zaterdag, en zomers ook op doordeweekse avonden, aan zijn truck en zijn motor sleutelt op zijn drive-way - en dat zijn vrienden dan morele steun komen verlenen, autoradio op luid, allemaal een biertje, wat een leut ! Of dat de achterburen een hond hebben die de hele dag, maar dan ook de hele dag, blaft en jankt als buurman en buurvrouw naar hun werk zijn. Ook vertellen ze niet van die andere buurman die alleen is komen te staan en bovendien zijn baan verloor, maar gelukkig nu een hobby heeft, hij doet aan houtbewerken en heeft zagen, boren, schuurmachines, en wat niet meer.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

oortjes schreef:En die buren, die willen graag dat het huis verkocht wordt, en zo goed mogelijk, want dat is positief voor de waarde van hun huis.
Ze zullen vraagsteller dus echt niet vertellen dat hun zoon zojuist de drummer is geworden van de garage band die in hun garage repeteert. Of dat de overbuurman op zaterdag, en zomers ook op doordeweekse avonden, aan zijn truck en zijn motor sleutelt op zijn drive-way - en dat zijn vrienden dan morele steun komen verlenen, autoradio op luid, allemaal een biertje, wat een leut ! Of dat de achterburen een hond hebben die de hele dag, maar dan ook de hele dag, blaft en jankt als buurman en buurvrouw naar hun werk zijn. Ook vertellen ze niet van die andere buurman die alleen is komen te staan en bovendien zijn baan verloor, maar gelukkig nu een hobby heeft, hij doet aan houtbewerken en heeft zagen, boren, schuurmachines, en wat niet meer.
Daarom zeg ik ook dat ze zelf onderzoek moeten doen in de buurt, de buren vragen is daar maar 1 onderdeel van. Beste is om op verschillende dagen/tijden zelf de buurt in te gaan.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb net wat listings in FL bekeken. Ik vind het wat vreemd dat een time share op de MLS staat ? Vervolgens vond ik een appartement, de koopprijs werd gegeven, maar niet de maandelijks bijdrage voor onderhoud van het totale gebouw enz. Een andere listing gaf een goedkoop huis maar vermeldde dan niet hoe groot het was (het leek errug klein). Nog een listing: een huis tegen een redelijke prijs maar dat bleek in een development in aanbouw en de prijs was 'vanaf'. Ja zo lust ik er nog wel een paar.

Sherry, je kunt zien wat er te koop is door de naam van een plaats in FL in te geven in Google met daarvoor de letters MLS (staat voor multiple listing service). Vaak kun je aangeven hoeveel kamers, prijs-range en nog zo wat, en zo voorkomen dat je vooral de McMansions van boven de miljoen oproept.
Ik sluit me aan bij degenen zie gezegd hebben: doe het niet, en als je het toch wilt doen, doe dan je huiswerk !
Zoals je de vraag nu stelt: we hebben wat geld we willen in FL iets kopen verhuren en geld aan verdienen, echt je bent een sitting duck.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:Een collega van mijn man besloot ook - toen hij van baan veranderde en moest verhuizen - zijn eerste huis niet te verkopen maar te gaan verhuren en te wachten tot het meer waard was geworden. He got the renter from hell. De huurder betaalde soms wel, soms niet. Uiteindelijk kreeg B.B. zijn huis terug, via een gerechtelijke procedure. Het huis zelf stond er nog, maar de huurder had alles eruit gesloopt wat maar enigszins verkoopbaar was. Sanitair, verlichting, ceiling fans, (inbouw)appliances enz. alles weg.
Zo erg is onze ervaring niet, maar toen wij ons eerste huis niet konden verkopen zonder groot verlies, doordat de huizenmarkt was verslechterd, hebben we het ook verhuurd. Ik raad het niemand aan en dan hadden wij nog een goede huurster. Zij belde ons alleen wel, zelfs laat 's avonds, als mijn man op reis was, voor iedere lamp, die niet meer werkte. We hebben er zeker ook nooit een cent op verdiend en een managementbedrijf zou te duur zijn geweest. Uiteindelijk hebben we het huis, wat toch flink uitgeleefd was, voor een schappelijke prijs aan haar verkocht. Er zijn mensen, die heel bekwaam zijn in de onroerend goed markten, maar onze ervaring is, dat lang niet iedereen dat is. Wijzelf in ieder geval niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

oortjes schreef:Sherry, er schijnt in MO een eerlijke makelaar te wonen, ik ben nog nooit in MO geweest en heb derhalve in de US nog nooit en echt eerlijke makelaar ontmoet. Er zijn in dit land een ontstellend groot aantal makelaars (vnl. vrouwen) en die proberen allemaal huizen etc. te verkopen. Meestal zijn ze verbonden aan een groot makelaarskantoor, betalen maandelijks kosten plus een belangrijk percentage van hun verdiensten (soms 50 %).
De makelaar vertelt je precies wat je wilt horen, sterker nog, gelooft vaak zelf de onzin die ze uitkraamt, plus in bepaalde zaken zijn makelaars gewoon onwetend, en jij ontdekt wat en hoe nadat de koop is gesloten.

Vervelende (?) vragen aan jou: hoe goed is je kennis van de Engelse taal (US variant), wat weet je van de cultuur hier, heb je een rudimentaire kennis van het recht (I'll see you in court !), heb je enig idee omtrent de belastingwetgeving Federaal, staat, en county waar het begeerde object staat.

Time shares zijn molenstenen om je nek. Wanneer denk je dat het appartement te verhuren is ? net in de goede periode dat jij er zelf op vakantie wilt. Verder zijn er jaarlijks weerkerende kosten waar je aansprakelijk voor bent: beheer, onderhoud gebouw, onderhoud tuinen eromheen, zwembad, wellicht tennisbaan - plus die kosten kunnen jaarlijks verhoogd worden.

Koop je een 'echt' huis of appartement, er zijn in appartementsgebouwen vaak regels hoeveel units verhuurd mogen worden. Denk daaraan. Plus een appartement betekent dat er een HOA is met maandelijkse kosten, die - alweer - omhoog gaan ieder jaar plus er kan een grote reparatie nodig zijn en dan mag iedereen dokken.
Kosten die je dan verder hebt: onderhoud huis, onderhoud tuin eventueel zwembad, kosten beheerkantoor, verzekeringen ! Plus FL heeft problemen die je in Ned. niet zo snel hebt, met ongedierte, black mold - meer kosten voor de eigenaar.
Je zult ook belasting moeten betalen hier, dat betekent een boekhouder/belastingadviseur.
Kopen is snel gedaan, kosten koper niet zo hoog hier - maar als je wilt verkopen betaal je beide makelaars, en dat is 6 % van de verkoopprijs.
Dan is er de jaarlijkse onroerend goed belasting, in FL al snel ong. 2 % van de verkoopprijs (waarde huis kan onder omstandigheden opgehoogd worden).

Om 'winst' te maken moet je een huis/appartemen wel kunnen verkopen ! op het moment zijn in bepaalde gebieden, bv. waar ik woon, bijkans hele straten huis aan huis te koop. En geen kopers.....

Kortom: waar begin je aan ?
Ik vraag me af wie die eerlijke makelaar in missouri is :lol:

Zonder gekheid er zijn genoeg eerlijke makelaars te vinden maar het is soms moeilijk te bepalen. Ik weet vaak zelf wel wat een goede en minder goede makelaar is (heb 10 jaar ervaring).
Een jaar of twee terug heb ik een Belg(die hier op het forum ronddwaalde) aan een goede makelaar geholpen in St louis (Tony) en hij was er erg tevreden mee en hij mocht mij op de achtergrond raadplegen als hij vragen had en dat hielp geloof ik.

Er zijn inderdaad veel oudere vrouwen in amerika die makelaar worden omdat
- de kinderen het huis uit zijn en ze wat omhanden willen hebben
- een license halen niet zo heel moeilijk is
- het goed voor de sociale contacten is

Dat is niet het type realtor dat je wilt op uitzonderingen daargelaten.

Je zoekt naar een energieke makelaar (liefst van een kleinere organisatie) die een aantal jaren ervaring heeft als full time makelaar, een die ervaring heeft met investmentproperties en die aan bijscholing doet.
Ook belangrijk. Probeer er een te vinden die niet in geldnood zit. Iemand die om geld zit te springen probeert een deal eerder er doorheen te drukken (I need my commission) dan iemand die financieel lekker in zijn vel zit en dus beter JOUW belangen kan behartigen, want daar heb je hem/haar voor aangenomen.

Ik ben vorig jaar benaderd door een Journalist over Florida real estate en heb gewaarschuwd om daar niet te kopen.
De journalist viel echter voor de gladde praatjes van de verkopende organisatie die natuurlijk de markt de hemel in prees.
Dat was in Oktober. denk echter dat ik gelijk ga krijgen. De markt is niet beter en wordt alleen nog maar slechter.
Scroll ook vooral naar de bodem voor mijn commentaar op het artikel. http://www.deondernemer.nl/deondernemer ... ement.html
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Goed commentaar bij het artikel Mark! :thumbup: Het artikel zelf is inderdaad 1 groot marketing praatje.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

We hadden het over de buurt en de buren - maar het aardige rustige echtpaar links (empty nesters) verkoopt het huis - aan een gezin uit verweggistan met totaal andere gewoonten en zes jonge kinderen. Dus je kunt researchen wat je wilt, een buurt is aan kontinue verandering onderhevig.
Vraagsteller verkijk je niet - je zegt 'de huizen zijn zo goedkoop'. Nee, de huizenprijzen zijn in de meeste plaatsen terug op ong. het normale niveau, nadat de prijzen een paar jaar geleden door belanghebbenden waren opgeklopt tot ong. het dubbele. Op dit moment zakken de prijzen nog in veel gebieden, al zijn er ook plaatsen waar de situatie minder opgefokt was en daar zijn de prijzen wat stabieler.
Ik hoor nu en dan dat men verwacht dat het zo'n 20 jaar kan duren voor de prijzen terug zijn op niveau van 2005/2006.

Verder sluit ik me helemaal aan bij wat NedinMO schrijft - hij weet echt waar hij over praat.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

oortjes schreef:Verder sluit ik me helemaal aan bij wat NedinMO schrijft - hij weet echt waar hij over praat.
In grote lijnen ja, maar ik voel een zeker vooroordeel t.o.v. Florida.
Dit bedoel ik zeker niet negatief!
Gezien makelaars weten dat daar de meeste buitenlanders op af komen ben je daar ook het makkelijkst te tillen.
Maar zoals ik eerder al schreef; doe je huiswerk en weet waar je mee bezig bent en dan zijn er zelfs in Florida :wink: koopjes te doen.
sherry999
Amerika-ontdekker

Bericht door sherry999 »

Bedankt voor alle tips
en ga zeker nog de komende tijd eerst veel huiswerk doen
ik wilde graag weten of er meer mensen huis/appartement in amerika hebben
maar snap dat je niet over niks praat
we gaan volgend jaar naar amerika en zullen dan gaan rondkijken
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Beste sherry999, we wensen je veel succes. Maar in de tussentijd hebben we wel moeite gedaan om je vragen te beantwoorden en ook vragen aan jou gesteld. Zou je deze willen beantwoorden? Dus, we willen je graag helpen, maar beantwoord dan ook onze vragen.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Zal ik je dan alvast 1 tip meegeven?
Hou de dollarkoers in het oog, gaat ie terug richting 1,60 koop ze alvast om te investeren.
Wordt het niks heb je die alvast met winst verkocht.
Succes! :occasion5:
sherry999
Amerika-ontdekker

Bericht door sherry999 »

Ik wil best antwoord geven op jullie vragen
maar ben niet van plan op korte termijn huis te kopen
we gaan eind maart naar de beurs second home in utrecht
heb nog geen ervaring in het vastgoed en ga mij daar ook eerst
goed in verdiepen
engels beheersen wij goed
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Onze situatie is anders maar wij hebben meerdere huizen en land in verschillende staten, inclusief een vakantiehuis in Maine. We zijn nu op zoek naar iets aan de westkust in Florida. Toen we een paar weken geleden in Florida waren, zagen we dat er op dit moment erg veel duitsers aan de westkust kopen. Onze situatie is natuurlijk anders oa. omdat wij hier wonen. Wij willen onze vakantiewoning(en) niet verhuren, dat doen we al met verschillende huizen/apartementen hier in Massachusetts. Dat verhuren is ons de laatste 15 jaar prima bevallen, maar ik zie de eventuele problemen wanneer je niet op rij-afstand woont.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer