Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Is het nog aantrekkelijk om naar Amerika te emigreren?

Bericht door Staceybeesie »

goldenhills schreef:Vaak heb je tegenstrijdige wensen, die niet allemaal te realizeren zijn op 1 plek. Soms moet je het uitproberen om er achter te komen wat je echt belangrijk vindt, en wat de mogelijkheden precies zijn. Gelukkig is de wereld groot... Zolang je maar zorgt dat je weer ergens kunt vertrekken en het elders opnieuw kunt proberen is er niets aan de hand, toch?
Ben het hier helemaal mee eens. Het is niet overal even mooi en aantrekkelijk en perfect. Of vreselijk en niet te leven.
Dat gezegd hebbende.... Vandaag kregen we de voorwaarden van onze nieuwe ziektekosten verzekering....
Echt om te huilen zo erg. Onze vorige aanpassing in januari was al wat, maar dit is echt erg.
Premie verdubbeld zo wat, drie dubbel hoger eigen risico, een heel stel nog aparte eigen risico's voor doel gerichte behandelingen, hogere copays en nog minder dekking na al die eigen risico's. We konden kiezen uit drie opties. 1. erg, 2. erger 3. ergst......
Op dat soort momenten heb ik wel zoiets van, in Nederland was dat echt zo slecht nog niet.
En zou ik voor mijn gemoedsrust zo terug gaan. Dit is echt gewoon geen verzekering meer. In mijn ogen mag je dat niet meer zo noemen, als je zoveel uit eigen knip moet ophoesten. En dan nog niet voor 100% verzekerd zijn.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Texas Boy schreef:
ned in MO schreef: Bush heeft obama een rot erfenis gegeven en Obama mag het oplossen.

Nee, Obama wou het oplossen en beloofde het op te lossen en wat blijkt onze community organizer kan het niet oplossen en het makkelijkste is Bush de schuld blijven geven en ondanks Obama zou ik zo weer emigreren naar het land van Hope and Change :lol:
Ach, zolang je niet kunt stemmen kun je er ook weinig aan veranderen hè? 8)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Staceybeesie schreef:Dit is echt gewoon geen verzekering meer. In mijn ogen mag je dat niet meer zo noemen, als je zoveel uit eigen knip moet ophoesten. En dan nog niet voor 100% verzekerd zijn.
Het hele gebrek aan een goed betaalbaar zorgstelsel vind ik nog steeds het allergrootste minpunt van de VS. Als ik zie wat ik per maand moet betalen, en dan ook nog moet bijbetalen als ik naar een arts ga of medicijnen nodig heb, en wat je zou moeten betalen als je ooit iets ernstigers krijgt of in het ziekenhuis terecht komt, én je dan nog realiseert dat je werkgever 75% van de kosten betaalt (m.a.w., de hoge bedragen die je maandelijks betaalt zijn slechts 25% van de daadwerkelijke kosten) dan is dat echt te gek voor woorden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

en dat is vrij eenvoudig op te lossen, de leiders moeten doen wat de funktie omschrijving staat, namelijk voor je volk zorgen en niet overal oorlogje spelen en geld geven aan elke willekeurige dictator. Laat de landjes het zelf uitzoeken en hou op met politie agent spelen en zorg dat je eigen volk de zorg krijgt die ze verdienen en waar ze voor betalen.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Staceybeesie schreef:Vandaag kregen we de voorwaarden van onze nieuwe ziektekosten verzekering....
Echt om te huilen zo erg. Onze vorige aanpassing in januari was al wat, maar dit is echt erg.
Premie verdubbeld zo wat, drie dubbel hoger eigen risico, een heel stel nog aparte eigen risico's voor doel gerichte behandelingen, hogere copays en nog minder dekking na al die eigen risico's. We konden kiezen uit drie opties. 1. erg, 2. erger 3. ergst......
Op dat soort momenten heb ik wel zoiets van, in Nederland was dat echt zo slecht nog niet.
En zou ik voor mijn gemoedsrust zo terug gaan. Dit is echt gewoon geen verzekering meer. In mijn ogen mag je dat niet meer zo noemen, als je zoveel uit eigen knip moet ophoesten. En dan nog niet voor 100% verzekerd zijn.

Wij kregen de Nieuwe Voorwaarden al een paar maand geleden van onze werkgever...en het is voor ons gunstiger geworden :thumbup: .
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Kwam zojuist deze twee artikelen over emigreerders tegen. Een Tandarts en een ITer

http://www.rnw.nl/nederlands/article/ex ... rose-place

http://www.rnw.nl/nederlands/article/ne ... s-new-york
Staceybeesie
Amerika-expert

Color01 schreef:
Staceybeesie schreef:Vandaag kregen we de voorwaarden van onze nieuwe ziektekosten verzekering....

Wij kregen de Nieuwe Voorwaarden al een paar maand geleden van onze werkgever...en het is voor ons gunstiger geworden :thumbup: .
Wij kregen in januari een nieuwe polis ( hogere copays, maar wel met de no-max per life, wat inderdaad een grote plus is) maar nu met ingang van 1 juni veranderen de voorwaarden weer.
Even in het kort. Onze premie stijgt aanzienlijk en we hebben nu $ 4.500,- eigen risico per jaar per persoon! (was $1500,-) Dus dat is voor ons beiden $ 9.000,-. Voor een gezin (wat wij niet zijn overigens) zou het $ 13.500,- zijn en hierna betalen ze nog steeds maar bij optie 1. 90% 2. 80% 3. 70% van de kosten. Dus kom je in een ziekenhuis terecht, kun je eerst $4.500.- zelf betalen en dan blijft er nog resp. 10%, 20% of 30% van de ziekenhuis rekening openstaan. En operatie en opnames in Amerika zijn niet goedkoop helaas.
Daarbij als je een eerste hulp bezoekt of een MRI, EEG of chemo krijgt is het $250.- copay per bezoek/behandeling. Kom je in een ambulance terecht dan betalen ze 70% van die kosten. 80% bij een x-ray en zo volgt nog een heel rijtje....

Dus Color1 geniet er van zolang het duurt, zou ik bijna zeggen ;-) :mrgreen:

Persoonlijk zou ik best meer premie willen betalen en dan goed verzekerd te zijn. Ipv zo half. Vind het dan ook helemaal niet vreemd dat er veel mensen persoonlijk failiet gaan door de medische kosten. En dat kan dus gewoon, ook als je een verzekering hebt.

En ik ben het dus zeker eens met de topic starter die in het begin schrijft, dat het voor een Nederlander heel goed is om zomaar een jaartje of wat in Amerika of in ieder ander land te wonen. Je weet dan weer wat beter de "vanzelfsprekende" dingen te waarderen.

Daarbij begrijp ik niet dat mensen nog steeds tegen universal health care zijn. Het hele, we maken graag onze eigen keuze in welke verzekering we gaan nemen, is gewoon nep. Je hebt helemaal geen keuze in verzekering. De verzekerings maatschappij maakt voor jou die keuze. En daar heb je het mee te doen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Die van ons is nog goed, maar inderdaad kan het zomaar veranderen. Pas in 2014 gaan de meeste veranderingen in van Obamacare. Kun je niet rond gaan shoppen voor een betere verzekering? Dat zal ook nog niet meevallen, maar kijk eens wat er nog meer is. $250 per kuur of bezoek kan heel snel oplopen mocht er ooit iets mis zijn!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Staceybeesie schreef: Persoonlijk zou ik best meer premie willen betalen en dan goed verzekerd te zijn. Ipv zo half. Vind het dan ook helemaal niet vreemd dat er veel mensen persoonlijk failiet gaan door de medische kosten. En dat kan dus gewoon, ook als je een verzekering hebt.

En ik ben het dus zeker eens met de topic starter die in het begin schrijft, dat het voor een Nederlander heel goed is om zomaar een jaartje of wat in Amerika of in ieder ander land te wonen. Je weet dan weer wat beter de "vanzelfsprekende" dingen te waarderen.

Daarbij begrijp ik niet dat mensen nog steeds tegen universal health care zijn. Het hele, we maken graag onze eigen keuze in welke verzekering we gaan nemen, is gewoon nep. Je hebt helemaal geen keuze in verzekering. De verzekerings maatschappij maakt voor jou die keuze. En daar heb je het mee te doen. Dat is niet altijd waar, je werkgever maakt die keuze: door akkoord te gaan met de bepalingen van de verzekeringsmaatschappij, men had dit kunnen weigeren en naar een andere carrier over stappen met betere voorwaarden, echter afhankelijk hoe groot de werknemerspool is en of er veel claims zijn uitbetaald.
Helemaal met deze uitspraken eens Petra!

Gelukkig zijn wij goed verzekerd door de werkgever van hubby. Ook wij hebben een eigen risici van $250 pp per jaar, dus dat valt nog mee. Wel co-pays en mocht een van ons ooit in een ziekenhhuis belanden voor een paar dagen, als ik dan kies voor een van de ziekenhuizen van mijn werkgever, dan word de helft van de co-pay kwijt gescholden, ook al ben ik niet verzekerd bij hen.
Ik maak dagelijks mee dat mensen financieel aan de grond zitten door hun ziekte met de daarbij behorende extra kosten....buiten hun schuld! Ook premies voor kleine bedrijven met een hoog percentage van werknemers boven de 55 betalen gigantische bedragen voor hun werknemers en stoppen vaak met aanbieden van verzekering voor hun werknemers.

IK hoor het weleens van Nederlandse vrienden of familie en lees het ook weleens op het forum: in Nederland is het zoveel makkelijker om te zeggen : "Jeetje ik zit in een dip, zie het even niet meer zitten voor wat voor reden dan ook en kan daardoor niet volledig concentreren op mijn taak en blijf dus thuis met goedkeuring van een Arbo-arts". In Amerika werkt dat zo niet, ondanks dat er genoeg vrije dagen zijn, word van een werknemer verwacht dat hij of zij binnen korte tijd na een bv.medische ingreep of een situatie thuis, men zich zo gauw mogelijk weer aanwezig is.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wiepster schreef: In Amerika werkt dat zo niet, ondanks dat er genoeg vrije dagen zijn, word van een werknemer verwacht dat hij of zij binnen korte tijd na een bv.medische ingreep of een situatie thuis, men zich zo gauw mogelijk weer aanwezig is.

ik werk in de Printing industrie ..en verleden jaar sneed ik diep in m'n Vingertop ..en ben toen door gestuurd naar het ziekenhuis voor hechtingen...ze namen toen ook een drugs test ..en de volgende morgen was ik alweer op het werk ...normaal in nederland blijf je rustig 4 - 6 weken voor thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:normaal in nederland blijf je rustig 4 - 6 weken voor thuis.

en dan nog niet te praten over psychische problemen die deze ervaring mee brengt, kan je rustig elk jaar een week of 4 met hoofdpijn thuis blijven, de baas betaald wel :?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

wiepster schreef:IK hoor het weleens van Nederlandse vrienden of familie en lees het ook weleens op het forum: in Nederland is het zoveel makkelijker om te zeggen : "Jeetje ik zit in een dip, zie het even niet meer zitten voor wat voor reden dan ook en kan daardoor niet volledig concentreren op mijn taak en blijf dus thuis met goedkeuring van een Arbo-arts". In Amerika werkt dat zo niet, ondanks dat er genoeg vrije dagen zijn, word van een werknemer verwacht dat hij of zij binnen korte tijd na een bv.medische ingreep of een situatie thuis, men zich zo gauw mogelijk weer aanwezig is.
hmmm, de beroemde nederlandse burn-out. Ik werk hier meer dan 20 jaar en heb nog nooit iemand thuis zien zitten of gehoord dat iemand thuis zit met een 'burn-out.' Ik veroordeel niet hoor, ik heb het hier nog nooit gezien of van gehoord.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

wiepster schreef:IK hoor het weleens van Nederlandse vrienden of familie en lees het ook weleens op het forum: in Nederland is het zoveel makkelijker om te zeggen : "Jeetje ik zit in een dip, zie het even niet meer zitten voor wat voor reden dan ook en kan daardoor niet volledig concentreren op mijn taak en blijf dus thuis met goedkeuring van een Arbo-arts".
Ik vond dat trouwens altijd wel hoogst ergerlijk aan het "Nederlandse systeem" (om het voor het gemak maar even zo te noemen). Ik weet dat het al een stuk moeilijker is geworden, maar nog steeds kun je vrij eenvoudig een paar weken thuis zitten met dit als reden. Je moet eens zien hoe snel mensen "genezen" van zo'n overspannenheid als het uit hun eigen zak komt. Misschien komt dat ook wel omdat ik zelf in zo'n managementsfunctie zat en op een gegeven moment zo'n beetje een half team thuis had zitten met allerlei klachten. En dan wordt het al snel "arbeidsgerelateerd". En je wilt niet weten wat een papierwerk dat oplevert, echt bespottelijk. En dat het systeem harder wordt in NL gaat dan weer ten koste van mensen die echt iets hebben. Echt, ik denk dat sommigen het meeste baat hebben met een flinke schop onder hun achterste.

Maar goed, dat gezegd hebbende, ik ben het met bovenstaande posters eens dat het systeem in de VS gewoon keihard en bovendien ook nog eens inefficient is. Ik ben gezegend met een goede gezondheid en een prima verzekering. Maar ik besef me ook dat ik een uitzondering ben en als er eens iets is, ben je vaak wel de pineut en goed ook. Dat is gewoon echt een nadeel aan wonen in Amerika vind ik.
"Keep Georgia On Your Mind"
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Heb in Nederland vrij veel projecten begeleid en stress bestendig zijn de meeste Nederland niet echt, Amerikanen gaan anders om met stress, meestal interesseert ze het niet zoveel, wat vandaag niet af komt kan morgen wel, beetje Spanjaarden lijken ze vaak "Maniana"
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Mischien wel hard gezegd ...maar na bijna 12 jaar hier te wonen ..vind ik de nederlanders veel meer klagen op het werk ....als ze een scheet dwars hebben zitten, dan zitten ze al in de ziekte wet ...en dat zie je hier niet gebeuren.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als het zo makkelijk word gemaakt om je ziek te melden dan word daar vaak misbruik van gemaakt, ik heb bedrijven van vrienden kapot zien gaan omdat het personeel met gezondheidsklachten thuis zaten en soms zijn klachten gegrond maar 75% was misbruik maken van de wetten en regels. De Joden zeggen als ze een hekel aan iemand hebben " “Ik wens je veel personeel” en dat klopt wel, je krijgt geen personeel, je krijgt vaak een bak problemen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Color01 schreef:Mischien wel hard gezegd ...maar na bijna 12 jaar hier te wonen ..vind ik de nederlanders veel meer klagen op het werk ....als ze een scheet dwars hebben zitten, dan zitten ze al in de ziekte wet ...en dat zie je hier niet gebeuren.
Helemaal mee eens. En waar ik ook zo'n hekel aan heb zijn mensen die zeggen "niet voor €300 per maand meer" te willen aan werken. Waarmee ze bedoelen dat als ze gaan werken, ze maar €300 meer verdienen als dat ze aan uitkering krijgen. Ik weet, het motiveert misschien ook niet als je ineens je handen uit de mouwen moet gaan steken terwijl je met thuiszitten (en wat zwart bijverdienen) aan hetzelfde bedrag kunt komen, maar men vergeet dan voor het gemak dat die uitkering wel door de belastingbetaler die wèl werkt moet worden opgehoest. Ik denk dan altijd; "heb je niet een klein beetje gevoel voor eigenwaarde, dat je liever je eigen geld verdient dan je hand op blijft houden?"
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Geld is altijf een goede motivatie.
Mijn vrouw krijgt bijv pas na 3 werkdagen ziektedagen uitgekeerd. Ze werkt daar twee dagen per week en moet dus 1 1/2 week ziek zijn om daar voor in aanmerking te komen. Ze heeft 158 ziekdagen opgebouwd die ze dus nooit zal kunnen opnemen :roll:
Qua ziekte kosten hebben wij ons zelf verzekerd. Bijna $6000 aan eigen risico per jaar voor het gezin. Daarna 100% verzekerd. Hierdoor ga je zelf ook wat slimmer met dingen om. Niet je labtest bij de dokter laten doen bijv ($500) maar bij een onafhankelijk lab ($132). Voordeel is wel dat door de verzekering die wij hebben de kosten van je belasting mogen worden afgetrokken, dus dan is die $6000 eigenlijk maar $4000. Zulke bedragen zijn toch redelijk op te hoesten
Staceybeesie
Amerika-expert

wiepster schreef:
Staceybeesie schreef: Persoonlijk zou ik best meer premie willen betalen en dan goed verzekerd te zijn. Ipv zo half. Vind het dan ook helemaal niet vreemd dat er veel mensen persoonlijk failiet gaan door de medische kosten. En dat kan dus gewoon, ook als je een verzekering hebt.

Daarbij begrijp ik niet dat mensen nog steeds tegen universal health care zijn. Het hele, we maken graag onze eigen keuze in welke verzekering we gaan nemen, is gewoon nep. Je hebt helemaal geen keuze in verzekering. De verzekerings maatschappij maakt voor jou die keuze. En daar heb je het mee te doen. Dat is niet altijd waar, je werkgever maakt die keuze: door akkoord te gaan met de bepalingen van de verzekeringsmaatschappij, men had dit kunnen weigeren en naar een andere carrier over stappen met betere voorwaarden, echter afhankelijk hoe groot de werknemerspool is en of er veel claims zijn uitbetaald.
Ik denk dat de werkgever die voorwaarden wijziging al na 6 maanden ook niet had verwacht. Weet ik niet als een feit, maar denk zo maar dat het zo gegaan is. En denk dat in dit geval het toch de verzekerings maatschappij is geweest. Aller eerst 100% aanbieden after deductible en dan het terug draaien bij de eerste premie verval datum. Zoals ik al zei, we waren in januari juist van carrier overgestapt. Omdat daar er ook een enorme premie verhoging zou komen. Het is inderdaad een middel groot bedrijf. En het lagere aantal werknemers werken dan niet altijd in het voordeel.

Ik zou ons wel willen bij verzekeren tot 100% bij een andere maatschappij. Maar wat als tussentijds weer de voorwaarden van de hoofdverzekering aangepast worden? Zit ik weer met de tweede verzekering die dan dus waarschijnlijk niet aangepast kan worden. Wordt dan wel een heel onoverzichtelijk boeltje ben ik bang.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Texas Boy schreef:Als het zo makkelijk word gemaakt om je ziek te melden dan word daar vaak misbruik van gemaakt...
en dat is precies wat hier gebeurd bij brandweermensen, politie, gevangenisbewaarders (of zijn het bewakers?), en anderen die voor de overheid werken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer