Color01 schreef:Staceybeesie schreef:Vandaag kregen we de voorwaarden van onze nieuwe ziektekosten verzekering....
Echt om te huilen zo erg. Onze vorige aanpassing in januari was al wat, maar dit is echt erg.
Premie verdubbeld zo wat, drie dubbel hoger eigen risico, een heel stel nog aparte eigen risico's voor doel gerichte behandelingen, hogere copays en nog minder dekking na al die eigen risico's. We konden kiezen uit drie opties. 1. erg, 2. erger 3. ergst......
Op dat soort momenten heb ik wel zoiets van, in Nederland was dat echt zo slecht nog niet.
En zou ik voor mijn gemoedsrust zo terug gaan. Dit is echt gewoon geen verzekering meer. In mijn ogen mag je dat niet meer zo noemen, als je zoveel uit eigen knip moet ophoesten. En dan nog niet voor 100% verzekerd zijn.
Wij kregen de Nieuwe Voorwaarden al een paar maand geleden van onze werkgever...en het is voor ons gunstiger geworden

.
Wij kregen in januari een nieuwe polis ( hogere copays, maar wel met de no-max per life, wat inderdaad een grote plus is) maar nu met ingang van 1 juni veranderen de voorwaarden weer.
Even in het kort. Onze premie stijgt aanzienlijk en we hebben nu $ 4.500,- eigen risico per jaar per persoon! (was $1500,-) Dus dat is voor ons beiden $ 9.000,-. Voor een gezin (wat wij niet zijn overigens) zou het $ 13.500,- zijn en hierna betalen ze nog steeds maar bij optie 1. 90% 2. 80% 3. 70% van de kosten. Dus kom je in een ziekenhuis terecht, kun je eerst $4.500.- zelf betalen en dan blijft er nog resp. 10%, 20% of 30% van de ziekenhuis rekening openstaan. En operatie en opnames in Amerika zijn niet goedkoop helaas.
Daarbij als je een eerste hulp bezoekt of een MRI, EEG of chemo krijgt is het $250.- copay per bezoek/behandeling. Kom je in een ambulance terecht dan betalen ze 70% van die kosten. 80% bij een x-ray en zo volgt nog een heel rijtje....
Dus Color1 geniet er van zolang het duurt, zou ik bijna zeggen
Persoonlijk zou ik best meer premie willen betalen en dan goed verzekerd te zijn. Ipv zo half. Vind het dan ook helemaal niet vreemd dat er veel mensen persoonlijk failiet gaan door de medische kosten. En dat kan dus gewoon, ook als je een verzekering hebt.
En ik ben het dus zeker eens met de topic starter die in het begin schrijft, dat het voor een Nederlander heel goed is om zomaar een jaartje of wat in Amerika of in ieder ander land te wonen. Je weet dan weer wat beter de "vanzelfsprekende" dingen te waarderen.
Daarbij begrijp ik niet dat mensen nog steeds tegen universal health care zijn. Het hele, we maken graag onze eigen keuze in welke verzekering we gaan nemen, is gewoon nep. Je hebt helemaal geen keuze in verzekering. De verzekerings maatschappij maakt voor jou die keuze. En daar heb je het mee te doen.