Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sometimes crime does pay (voor mij althans)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Sometimes crime does pay (voor mij althans)

Bericht door ned in MO »

Hier hoort een uitleg bij natuurlijk. Zoals jullie weten heb ik een internationaal verzendbedrijf en naast nederland en Belgie verstuur ik naar veel meer landen. Sommige landen hebben een relatief hoog crimineel gehalte in mijn business, met name uit zuidoost Azie. Indonesie staat hier met stip op nummer een. Wat gebeurt er nu? De bendes uit deze landen hebben hele hopen gestolen creditcard nummers die op een of andere manier ergens geskimmed zijn. (je schijnt deze nummers "gewoon" via het internet te kunnen kopen). Deze bendes hebben allerlei stromannetjes die niks anders doen dan achter een PC zitten en proberen met deze gestolen nummers dingen te kopen in de VS. Vaak hot items die in hun eigen land weer makkelijk te verkopen zijn. Je staat er verbaast van hoeveel succes men daar in heeft.
Probleem is dat het artikel nog niet in hun eigen land is dus moeten ze een manier vinden om het naar Indonesie te krijgen.
Dan duik ik op in het criminele spelletje. Ik ben natuurlijk het perfecte middel om de waar naar de Heimat te sturen (denken ze). Echter ik heb er al zoveel mee te maken gehad dat ik de truukjes nu wel ken.
Zo ook deze. Kreeg een aanmelding van een indonesische dame. Ze vroeg of ze de naam van haar man mocht gebruiken om te bestellen. Geen probleem. Ik kreeg vervolgens een bestelling binnen voor ene Richard Williams.
Boem Red Flag :lol: Wat is de kans dat een gebrekkig engels schrijvende indonesische een man heeft die Richard Williams heeft? 0,0001%. De inhoud van het pakket bestond uit twee platinum ringen. Ik vertrouwde het dus voor geen meter.
Het juweliersbedrijf dus maar eens een emailtje gestuurd en ja hoor, de credit card was "hot"en bijna $2500 aan ringen naar Indonesie verdwenen. :lol:
In ieder geval bedrijf blij natuurlijk dat hun daarvoor behoed had.
Nou het antwoord op de vraag why does crime somtimes pay?
Het antwoord is omdat ze mij nu gaan gebruiken om hun internationale shipping te verzorgen. Dat is natuurlijk de leukste beloning die je kunt krijgen :thumbup: .
guinevere
Amerika-expert

Re: Sometimes crime does pay (voor mij althans)

Bericht door guinevere »

Toppie! :thumbup: Zo zie je maar dat eerlijkheid altijd loont!
Afbeelding
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Goeie actie van jou! Leuk dat je er ook nog wat aan overhoudt!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Heel alert van je Mark en het wordt beloond met een nieuwe opdrachtgever. :thumbup:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

:clap:

Die Indonesische dame zul je als klant wel kwijt zijn. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Goed bezig ! :clap:
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Sh#t, ik krijg mijn ringen dus niet :evil: :twisted:

Goeie aktie Mark :thumbup:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een paar maanden terug had ik er een die er in slaagde voor $20000 :shock: aan goederen aan te schaffen.
1x een euwenoude ming dynasty bowl die honderden jaren op de zeeboden had gelegen $3600
De eigenaar heeft mij als dank een kleine bowl (Van hetzelfde scheepswrak) opgestuurd als dank. Weet niet wat ik er mee moet maar het gebaar was leuk.
1x een ming dynasty vaas $3000 van een antiek dealer. (kreeg een dankjewel)
1 x $4000 aan outdoors supplies. (kreeg een $18 zakmes en ball cap cadeau)
Hele dure fietsframes (Niks gehad) en zo nog een paar dingen
Als het kleinere dingen zijn gaat het in de opslag en mogen ze me bellen om te claimen.
Geloof het of niet maar na 10 keer in de wachtstand te worden gezet en vervolgen je 45 min laten hangen? Sommige bedrijven willen het niet terug schijnbaar.
Ook politie, FBI en Secret service die ik in het verleden heb gebeld hebben geen interesse.
Ik bewaar het een jaar en daarna gaat de schatkist open en is het ebay time als niemand het heeft geclaimd.
Heb in de aanbieding een hele mooie en dure gitaar, massa's horloges, t shirts, dvd's ball caps, Iphone accessoires, hard drives etc,

kan hele verhalen vertellen over dit soort oplichters :lol:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Heb je daar zelf nog een negatieve impact van? Of is op het moment dat jij al die spullen ontvangt, de factuur van jou nog niet de deur uit gegaan en heb je zelf ook nog geen kosten gemaakt?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ned in MO schreef:Geloof het of niet maar na 10 keer in de wachtstand te worden gezet en vervolgen je 45 min laten hangen? Sommige bedrijven willen het niet terug schijnbaar.
Ook politie, FBI en Secret service die ik in het verleden heb gebeld hebben geen interesse.
Ik bewaar het een jaar en daarna gaat de schatkist open en is het ebay time als niemand het heeft geclaimd.
Heb in de aanbieding een hele mooie en dure gitaar, massa's horloges, t shirts, dvd's ball caps, Iphone accessoires, hard drives etc,
Zou het niet zijn dat deze bedrijven inmiddels schadeloos zijn gesteld door hun verzekering? Of dat terughalen (en het werk daarvan) hen meer kost dan het artikel?

Jammer dat ik niet in de buurt ben deze zomer. Had ik je voorraadje eens kunnen bekijken. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Wat voor spullen heb je te koop? :) Vooral de gitaar, ben ik nieuwsgierig naar..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer