Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederland door de ogen van een Amerikaanse

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Nederland door de ogen van een Amerikaanse

Bericht door Arizona »

Wat een leuke stukjes!
Heel erg goed geschreven, herkenbaar ook! :thumbup:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

oortjes schreef:Lucid, die dingen heetten (heten ?) rokzadels.
Afbeelding
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ha, leuk hoor. Dat van die drogers herken ik niet. Ik heb al jaaaaaaaaaren drogers maar niet ALLES mik ik erin tenzij ik er echt vanaf wil. :lol: :lol: :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Erg vermakelijk geschreven :lol:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

oortjes schreef:Voor Ruud: ja dat is 'em ! Zie je die nog gebruikt worden nu in Ned. ?
Heel af en toe zie je nog wel eens een oude fiets waarop er één gemonteerd zit.
Dennis82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Dennis82 »

Leuk geschreven. Het is altijd leuk om te lezen wat buitenlanders vinden van ons landje. Wat hier heel normaal is kan nogal vreemd overkomen op buitenlanders.
NYC 2011 - 5-11 mei zit er al weer op. Wat een geweldige stad.
Foto's op http://www.flickr.com/photos/phydomir" onclick="window.open(this.href);return false;
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ook leuk, over Nederlanders die Engels spreken. Volgens onderzoek staat Nederland op plaats 2 als best (engels)sprekende land ter wereld. Noorwegen op nummer 1.

http://player.omroep.nl/?aflID=12523026 ... d=00:51:55

Vanaf 19m50s
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Leuk om te lezen en erg vermakelijk geschreven! Complimenten.

Ik heb ooit eens de Undutchables gelezen, da's een boek met ook een leuke confrontatie met Nederlandse gewoonten vanuit Amerikaans oogpunt :lol: .
Dit doet me daar erg aan denken. Heel leuk!
Rmnd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Rmnd »

Geweldige blog!! :lol: :lol:

Net als meerdere lezers snap ik ook niet het 'Droger' :roll: verhaal.
15% Tip, dan heb je wel heeeeeeeel goede service gekregen wil je dat geven hier, of je kent de ober toevallig :wink:
Volgens mij is het meer zoiets afronden naar boven en kijken hoe of het, het beste uitkomt kwa wisselgeld terug krijgen :)

Tja en dat fietsen...... dont mess with the Dutch and there Bikes :!: muhahahahahaha.....
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Inge schreef:Leuk om te lezen en erg vermakelijk geschreven! Complimenten.

Ik heb ooit eens de Undutchables gelezen, da's een boek met ook een leuke confrontatie met Nederlandse gewoonten vanuit Amerikaans oogpunt :lol: .
Dit doet me daar erg aan denken. Heel leuk!
Ja!! Dit boek heb ik m'n fiancée cadeau gedaan. Echt geweldig boekje. Ook al zijn sommige dingen een beetje uit de tijd, heel veel is echt zo herkenbaar en leuk om te lezen vanuit het perspectief van een Amerikaan.

Zo heb ik ook twee boeken van Charles Groenenhuijsen liggen. Deze zijn over het algemeen wat politiek geladen maar hij doet ook z'n best om het punt te benadrukken wat deze dame ook aan haalt op haar blog. Niet beter/slechter maar gewoon anders. En daar zijn bijna altijd redenen voor!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Erg leuke stukjes ! Heel herkenbaar. Zaken die voor ons heel gewoon zijn, blijken heel vreemd op buitenlanders over te komen.
Die lange Nederlanders bijvoorbeeld (daar ben ik er zelf ook een van), de wc's met plateautje, de afwezigheid van wasdrogers.
Overigens die ik alleen handdoeken, beddengoed en ondergoed in de wasdroger. Bloesjes, shirts, truien etc. slijten veel sneller in de droger.
Troost je, die zadelpijn gaat vanzelf over als je een paar keer per week fietst.

Om The Undutchables heb ik erg gelachen. Daarin viel mij bijvoorbeeld op dat wij Nederlanders erg gesteld zijn vers uitgeperst sinaasappelsap. Zelf thuis uitgeperst en in iedere supermarkt of broodjeszaak verkrijgbaar, het panacee voor iedere dreigende virusinfectie. In Florida, the orange state of all places, was in geen enkele supermarkt vers uitgeperst sinaasappelsap verkrijgbaar. Alleen die gallons industrieel sap. We verbazen ons daar nog vaak over :o
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Volgende week komt mijn vriendin Trudie over. Zij is eerste generatie Amerikaans, haar beide ouders zijn in Nederland geboren en hebben elkaar daar leren kennen. Leuk detail: ik was in 1983 met mijn ouders bij wederzijdse vrienden en zo is hun ontmoeting tot stand gekomen. Beetje door ons dus ;-) Mijn vader en Trudies vader waren schoolvriendjes in het Nederland in oorlogstijd, de vader van haar man Gary leerde mijn vader zelfs ooit nog auto rijden. Beide families emigreerden naar Amerika maar kwamen elkaar daar dus jaren later pas weer tegen. Gary's familie zit in Iowa, Trudies hele familie in Californië.

Trudie en ik hebben vanaf 1983 contact gehouden, ze was in 1985 hier op huwelijksreis en in 1995 nog een keer samen met Gary. Ze komt volgende week vrijdag alleen, om een paar dagen rustig bij ons te kunnen doorbrengen. Een kleine week later komt Gary met hun drie dochters en zoon. De kinderen zijn nog nooit in Europa geweest. Wij zijn vanaf 2002 zes keer bij hen geweest, dus hebben de kinderen zien opgroeien. We zijn erg benieuwd hoe ze Nederland gaan vinden. Onze zoon was in 2007 een hele maand bij hen en heeft al wat leuke dingen voor hen op het programma :-)

Ik heb de Undutchables ooit gekocht, maar heb geen idee of ik het uitgeleend heb of dat het al in Spanje terecht gekomen is. Wel een aanrader inderdaad!
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Wat een geweldige en herkenbare stukjes!
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

Lachen!! :lol:
Ja, dat fooi geven... daar moest in NYC erg aan wennen. Het is daar zo gewoon om bijna overal te 'tippen'. Ik dacht er 9 van de 10 x helemaal niet aan... :oops:
En fietsen! In Amsterdam fietsen is gewoon een sport op zich, maar hier in Groningen is het iedere ochtend weer een suïcidale onderneming!
En dan die wasdrogers. Die zijn onmisbaar in ieder Amerikaans gezin. Een vriendin van mijn moeder woont in Zuid-Frankrijk en regelt daar wat zaken voor een Amerikaans stel dat daar een 2e huis heeft. Als je was ergens snel droogt, is het in de Provence (met dank aan de constante wind), maar toch gaat daar ALLES de droger in. What a waste of energie...
Maar leuk stuk, goed geschreven :thumbup:
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer