Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met BVN-TV en ontvangst hiervan?
Ervaringen met BVN-TV en ontvangst hiervan?
Wie heeft er ervaringenmet BVN-TV en dan met name de ontvangst hiervan? BVN is de gratis Tv zender van de publieke Nederlandse omroepen voor het buitenland en biedt kinder-en nieuwsprogramma's van Nederlandse bodem.
In Amerika is deze zender gratis te ontvangen, maar je hebt er wel een schotel en een free-to-air decoder voor nodig en ik vroeg me af of iemand hier ervaringen mee heeft en wellicht een advies kan gven over de aan te schaffen apparatuur.
Bedankt alvast voor je commentaar!
In Amerika is deze zender gratis te ontvangen, maar je hebt er wel een schotel en een free-to-air decoder voor nodig en ik vroeg me af of iemand hier ervaringen mee heeft en wellicht een advies kan gven over de aan te schaffen apparatuur.
Bedankt alvast voor je commentaar!
Re: Ervaringen met BVN-TV en ontvangst hiervan?
Ik neem aan dat je in Amerika via de satelliet bedoelt? Of in Nederland via de satelliet? Over het laatste kan ik je wel iets vertellen maar ik denk niet dat je dat bedoelt. Toch?patrickl schreef:Wie heeft er ervaringenmet BVN-TV en dan met name de ontvangst hiervan?
Het kan zijn dat je met een kleinere schotel geluk hebt in OH:patrickl schreef:Bedankt voor de tip voor de apparatuur PeeJay.
Ik bedoelde inderdaad ontvangst in Amerika (Ohio om precies te zijn).

Footprint
Doorsnee offset schotelantenne
49 dBW
70 cm of 28 inch
48 dBW
80 cm of 31 inch
Mijn schotel is te klein, en wil eigenlijk geen grotere hangen want hij hangt aan de voorkant, precies in het zicht...

/PeeJay
Ps. als je tzt een schotel en FTA receiver hebt geinstalleerd, stuur me dan maar eens een PBtje, zal ik je wel aan wat betere kanalen helpen.

Don't Call Me 'Sir'!

Ik moet uberhaupt even kijken of ik hem hier kan ophangen. We wonen in een apartment complex en kunnen de schotel dus eigenlijk maar naar 50 procent van de hemel richten, want ik denk niet dat de buren aan de voorkant van het gebouw hem voor me willen plaatsen
. Ik hoop dus dat ik aan de goeie kant woon.
Enig idee in welke windrichting die schotel ongeveer gericht moet zijn?
Het lijkt er trouwens inderdaad op dat ik in het zuiden van Ohio mt de kleinste diameter uit kan.

Enig idee in welke windrichting die schotel ongeveer gericht moet zijn?
Het lijkt er trouwens inderdaad op dat ik in het zuiden van Ohio mt de kleinste diameter uit kan.
Hier is de info van BVN's website:patrickl schreef:Enig idee in welke windrichting die schotel ongeveer gericht moet zijn?
Transponder
11
Positie
97 graden west
Frequentie
11.929 GHz Ku-band
Edit>>
Hier nog wat extra info :

Het gele stipje is waar jij ongeveer zit, en het rode is de Intelsat Americas 5 satelliet die BVN draagt. Je moet je schotel net boven de horizon richten, het is even zoeken, maar als je je ontvanger op IA5 zet, en je speelt wat met de schotel kom je zeker het signaal tegen. Er zal ook aardig wat voetbal op zitten, sinds de IA5 ook op Zuid-Amerika is gericht.
Succes.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben BVN en hebben het al jaren (eerst kwam het met Dish Network). We hebben inmiddels drie satelliet schijven op het dak, Directv, Dish en nu dan de benodigde voor BVN, die weer net iets groter is.
Ik moet toegeven, dat ik er bij vlagen naar kijk en dat ik de afgelopen maanden nauwelijks heb gekeken. Ik vind de programma's ronduit saai. De journaals zijn leuk, maar ik moet maar net op die tijd tv willen kijken. Het was ook bijzonder om bijvoorbeeld het huwelijk van WA en Maxima live te kunnen zien. Maar, omdat het alleen programma's van de publieke omroepen betreft en dan nog een heel stel Vlaamse programma's, vind ik de naam nogal geexalteerd. Het zou droevig zijn als die programmering echt het beste van Vlaanderen en Nederland was!
Ik moet toegeven, dat ik er bij vlagen naar kijk en dat ik de afgelopen maanden nauwelijks heb gekeken. Ik vind de programma's ronduit saai. De journaals zijn leuk, maar ik moet maar net op die tijd tv willen kijken. Het was ook bijzonder om bijvoorbeeld het huwelijk van WA en Maxima live te kunnen zien. Maar, omdat het alleen programma's van de publieke omroepen betreft en dan nog een heel stel Vlaamse programma's, vind ik de naam nogal geexalteerd. Het zou droevig zijn als die programmering echt het beste van Vlaanderen en Nederland was!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ja, ik heb naar de programmering gekeken en ben er eigenlijk alleen in geinteresseerd vanwege de kinderprogramma's. Als Nederlander zou je liever ook wat Nederlandse programma's van andere kanalen zien. Ik noem maar even wat programma's als Expedition Robinson en dergelijke. Een intelligent programma is het niet te noemen maar als volwassene krijg je bijna alleen maar actualiteiten voorgeschoteld en daar heb je na een lange dag echt niet altijd zin in. Maar als gezegd, voor de kinderprogramma's vind ik het nog wel de moeite waard.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Patrick,
Dit is precies de reden waarom wij BVN om te beginnen namen. Maar de programma's toen voor kinderen waren miniem en op het tijdstip dat ze er waren, waren we net weer niet thuis. M.i. ben je beter af met leuke computerspelletjes of dvd's in het Nederlands.
Dit is precies de reden waarom wij BVN om te beginnen namen. Maar de programma's toen voor kinderen waren miniem en op het tijdstip dat ze er waren, waren we net weer niet thuis. M.i. ben je beter af met leuke computerspelletjes of dvd's in het Nederlands.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Gaat dan wel niet over de schotel, maar op http://www.uitzendinggemist.nl kun je de meeste programmas van nederland 1,2 en 3 kijken.
Ik kijk bij vlagen want ik zit nooit zo lekker achter de pc, maar het is fijn dat het er is. buiten actualiteiten zitten er ook best wat "entertaining" programmas bij. Toch fijn om je soms even in Nederland te wanen..
Ik kijk bij vlagen want ik zit nooit zo lekker achter de pc, maar het is fijn dat het er is. buiten actualiteiten zitten er ook best wat "entertaining" programmas bij. Toch fijn om je soms even in Nederland te wanen..
Tipje: Met het programma HiNetRecorder kun je streams van Nederlandse programma's opnemen en vastleggen op je computer. Met een CD-Brander kun je er vervolgens een videocd van branden. De kwaliteit is niet zo goed als een zuiver TV beeld, maar op zich is het prima te doen!Sylke schreef:Gaat dan wel niet over de schotel, maar op http://www.uitzendinggemist.nl kun je de meeste programmas van nederland 1,2 en 3 kijken.
Je hebt wel een klein beetje technische kennis nodig, maar als je wel eens eerder een DVD-tje gebrand hebt of een TV serie hebt gedownload dan mag het niet zo'n probleem zijn.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Tsja, we moeten even zuinig doen. Voorbeeldje: we hebben twee auto's maar die kostten ons opgeteld 2300 dollar 
Ik ben al blij dat ik internet heb! (ok en een grote flat screen. je moet je hobbies hebben). Dus je moet ergens voor kiezen en TV heeft bij mij niete cht prioriteit gezien de hoeveelheid reclame die er op komt. Ik heb wel zo'n online Blockbuster abonnementje genomen. Dan kijk ik toch liever een commercial free-e film!

Ik ben al blij dat ik internet heb! (ok en een grote flat screen. je moet je hobbies hebben). Dus je moet ergens voor kiezen en TV heeft bij mij niete cht prioriteit gezien de hoeveelheid reclame die er op komt. Ik heb wel zo'n online Blockbuster abonnementje genomen. Dan kijk ik toch liever een commercial free-e film!
Als je de streams eerst download met bijv. HiDownload (en URLHelper om de juist download URL te vangen) dan krijg je een veel hogere kwaliteit. Je krijgt dan namelijk de video op de hoogste kwaliteit omdat tijdens het downloaden het niet uitmaakt of ie een paar seconden "uitvalt" zegmaar. Bij de live stream is het belangrijk dat ie continue doorstroomt, en dus word al snel overgeschakeld naar een lagere kwaliteit.patrickl schreef:Maarten: en die streams haal je dan van uitzendinggemist? Of heb je daar nog andere locaties voor?
Ik vind de kwaliteit (en het formaat!) van de uitzendingen via uitzendinggemist nou niet om erg enthousiast van te worden. (spreekt de verwende 21ste-eeuwer).
Ik volg momenteel (jaja!) Boer Zoekt Vrouw hier in de VS, en ik kijk meestal full-screen op de laptop (na de download dus) op de bank, en dat gaat allemaal perfect hoor. Tis net geen TV kwaliteit, maar het is veel beter dan de live streams bekijken.
"I reject your reality, and substitute my own!"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 14857 Weergaves
-
Laatste bericht door crazywarning
-