Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fourth of July 2011

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Fourth of July 2011

Bericht door Georgie »

BBX schreef:Wat een super cake! :D Goed verzonnen joh, ik ben ook echt verzot op die rode besjes :mrgreen:

Zal ik je een geheim verklappen...ik lust die rode besjes eigenlijk helemaal niet! :lol: :lol:
Veel te zuur!

Het ging me ook echt puur om het maken en de foto, want ik ben ook nog eens aan de lijn. Heb wel een klein stukje op, maar de slagroom trekt zo snel in de cake, dus die wordt er niet lekkerder op. Misschien ga ik wel even langs m'n oom en tante om ze een stukje te brengen haha.

(enne niet goed verzonnen hoor, gewoon goed gejat van Martha Stewart, al is haar uitvoering 100x mooier)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij gaan eerst even lekker eten bij Matchbox en daarna natuurlijk naar de National Mall. :wav:
Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik ga zo meteen werken... sommigen moeten dat ook met the 4th :) Niet echt een straf, met anderhalf keer uurloon.
Het Ithaca 4 juli vuurwerk was al op 1 juli, en ook nog eens niet in Ithaca... sinds die keer dat er brand veroorzaakt was in de buurt wordt het ergens anders gehouden. Gisteravond had een buurman een mooi vuurwerk, en aan het aantal knallen overal in de buurt te horen zou je niet denken dat vuurwerk in New York verboden is :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Ik ben nu momenteel naar CNN aan kijken 'Situation room' Het gaat het over een rechtzaak in Orlando live uitgezonden.

Is dat niet raar op een feestdag dat toch justitie werkt ? HIer in Belgie met de nationale feestdag werkt er geen enkele overheidsdienst (uitgezonderd hulpdiensten)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Je hebt het over de Casey Anthony case. Deze rechtzaak is al ruim 35 dagen aan de gang en houd iedereen hier in de regio geluisterd aan de buis.
De rechter heeft bevolen dat iedereen door werkt, ook in de weekeinden om de jury te ontlasten. De jury bestaat uit 12 personen en 5 reserve leden en zitten al sinds het begin van het proces afgezonderd, ivm de grote media aandacht. Judge Belvin Perry heeft daarom dan ook bevolen dat de verdediging en de aanklagers gewoon door moeten werken om de jury te ontlasten uit hun isolement.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Nadat AB May onze airco is komen maken vanochtend zijn we naar het stuk land van de ouders van vrienden van ons gegaan waar we gezellig hebben gegrilled, in de zon hebben gezeten en lekker wat biertjes en margaritas hebben genuttigd. We zijn eerder teruggegaan dan de rest, omdat we de hond niet alleen willen laten met al het vuurwerk. Dus zodadelijk gaat hier de BBQ aan en gooi ik wat beer brats erop :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Pics en filmpjes parade Centerville, TX en voor de rest gewoon werken, onze klanten werken ook gewoon

Afbeelding

meer http://s165.photobucket.com/albums/u80/ ... ly%202011/
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

els70 schreef:Ik ben nu momenteel naar CNN aan kijken 'Situation room' Het gaat het over een rechtzaak in Orlando live uitgezonden.

Is dat niet raar op een feestdag dat toch justitie werkt ? HIer in Belgie met de nationale feestdag werkt er geen enkele overheidsdienst (uitgezonderd hulpdiensten)

Word simpel van die zaak, zelfs CNN veranderd in TV Privé, een echte real life soap maar dan in het echt :?
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Nou, ben net terug van het vuurwerk op de Mall. Het was weer erg mooi, alleen bleef er dit keer veel rook hangen en het dreef steeds verder richting de Mall, waardoor het zicht op een gegeven moment wat minder werd. En ze hadden dit jaar vuurpijlen in de vorm van hartjes; echt iedereen op de Mall riep in koor "Aaawwwhhh", erg grappig :P
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Ik heb gisteren avond op het laatste moment nog een Live Stream gevonden van PBS en dus een heel eind mee kunnen genieten. Tenminste, tot ik op en gegeven moment natuurlijk mijn oogjes niet meer open kon houden :P Vandaag begint dus de speurtocht om het einde nog een keer te vinden!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

waar ik woon is het de hele dag feest op de 4th. Overdag vanalles voor families met kinderen, en 's middags was er de grootste parade in de staat, met daarna fantastische bands en even na 9 uur schitterend vuurwerk over het meer met erna nog meer live muziek. Ik woon op loopafstand van dit hele gezellige gebeuren en ons huis, zoals ieder jaar, was dan ook de hele dag vol vrienden en familie - het was fantastisch zomerweer - hartstikke leuke dag. En natuurlijk ook hier de bosbes/aardbei/slagroom toet!

En Petra/VS en Bandido, ik ben bij beide geweest en ben het met Bandido eens.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij zijn gisteren naar Nederland, CO, geweest, waar we de hele dag bij Arthur (bij enkelen op het forum welbekend) en Kim hebben doorgebracht. We zouden eerst met hen Rocky Mountain National Park in gaan, maar omdat Arthur zich niet al te goed voelde en hun Jeep een kleine reparatie nodig had hebben we besloten om bij hen op de deck te blijven. Vanaf hun deck kijk je zo op Nederland en in de verte het stuwmeer aan de ene kant, en de Continental Divide aan de andere kant.

Om 12:00 uur zijn we de 'parade' in 'downtown' Nederland gaan kijken. Nu is 'downtown' al een groot woord voor Nederland (zoals degenen die er geweest zijn kunnen beamen), maar ook 'parade' heb ik tussen aanhalingstekens gezet: denk 6 old timers (variërend van een Ford uit de jaren '20 tot een Chevy uit de jaren '70), een groep mensen op fietsen, een man verkleed in een varkenspak ter promotie van de Wild Mountain brouwerij en 'smoke house' in Nederland, plus alle zeven brandweerauto's van Nederland en omstreken. Geen grootse parade dus, maar wel een leuk sfeertje.

Na de parade hebben we hotdogs op de BBQ gegooid, en 's middags zijn we in het dorp een ijsje gaan eten. Het was bijzonder heet, ongebruikelijk heet bijna, maar met een beetje wind en een koud biertje erbij over het dorpje en het stuwmeer in de verte kijken was geen straf. 's Avonds hebben we hamburgers op de BBQ gegooid, en tegen tienen begon het vuurwerk boven het stuwmeer. Hun deck is de perfecte plek om vuurwerk te kijken aangezien je een stuk hoger zit en dus een heel goed uitzicht heb.

Tegen half elf zijn we weer huiswaarts gegaan, en kwamen we in één lange slinger auto's terecht die door Boulder Canyon moest kruipen waardoor de rit naar huis - die normaal een uurtje duurt - nu een goede anderhalf uur duurde. Uiteindelijk waren we even voor middernacht weer thuis na een leuke 4th of July! :usa2:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dento schreef: :usa2:

Hee waarom staat die smilie niet tussen de collectie? Die past nou perfect bij ons :D
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

De Fourth of July viel dit jaar in Atlanta letterlijk in het water. Het was me namelijk toch een rotweer. Het begon om half zes 's middags en het hield tot 's avonds laat ook niet meer op. Vreemd ook, want dat het zo lang duurt komt hier maar zelden voor. Hoe dan ook, van het zwembad kwam weinig terecht en het eten hebben we binnen opgegeten. Maar het was al met al wel heel gezellig en dat is toch het belangrijkste. 8) :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Wilde vragen hoe die fourth of july cake er uit zou zien, maar de foto staat er al bij. Leuk en lekker zo te zien. Collega's van mij vroegen zich al af wat ik kwam doen op deze dag, ik als American "mafcase." moest dat toch ook vieren!!. Als ik zo allemaal lees toch ook wel jammer dat ik er niet was, ik heb mijn talencursus trip naar CA nota bene uitgesteld van juni-juli naar okt-nov ivm het wandelen van de 4-daagse Nijmegen.
maar heb nu thanksgiving er ingepland, hoop ook daar dan op een bijzondere dag.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Leuk om de ervaringen van anderen te lezen. Dit was onze eerste "echte" 4th of July (vakanties niet meegeteld), en het was echt geweldig! Eerst 's ochtends bij Denny's een van de "Tour of America" gerechten geprobeerd (heel lekker) en daarna naar het strand. Hoewel Lake Erie natuurlijk slechts een meer is, voelt het echt alsof je bij de zee of een oceaan bent, met een mooi schoon strand en golven. Daarna gaan BBQ-en bij een park aan het water, en 's avonds naar de waterfront hier in Buffalo. Er waren natuurlijk concerten op het podium (wat er trouwens elke donderdag in de zomer is) en om half 11 was er vuurwerk. Dit was toch echt wel het mooiste vuurwerk wat ik ooit gezien heb! Ook hier was er vuurwerk in de vorm van hartjes, maar ook sterren en smileys! Dit ging gepaard met mooie patriotic muziek en veel vrolijke mensen. Hier wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Georgie schreef:
Dento schreef: :usa2:

Hee waarom staat die smilie niet tussen de collectie? Die past nou perfect bij ons :D
Hij staat er wel tussen, hoor :wink: Hij staat op pagina 7 als je op "View more smilies" (of de Nederlandse variant ervan) link klikt onder de smilies.

Je kunt 'm ook krijgen via : usa2 : (zonder spaties tussen : en usa2). :usa2:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Joh, kom ik even daar laat achter, Dennis! Whaha, ik had geen idee dat dat kon en ik kom hier al bijna zes jaar!

SemJes, super leuke foto's zeg, je voelt de sfeer gewoon. En wat was het lekker weer.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ik heb gister mijn eerste 4th in Amerika meegemaakt, en ik vond het erg leuk! Ik ben 's middags eerst hier in SF naar Dolores Park in the Castr gweest, waar political satirical theater was. Het was erg grapig en de sfeer was erg goed. Ik had daar ook een prachtig uitzicht op downtown SF dus dat was helemaal gaaf.

'S avonds heb ik een bus gepakt richting Fort Point, aan de SF kant van de Golden Gate Bridge. Ik ben een stuk de brug opgelopen en heb vanaf daar zowe het vuurwerk in Sausolito en San Francisco gezien (en Berkeley, maar dat was echt ver weg). Het was haast helemaal geen mist, wat zeer ongebruikelijk is voor SF. Mijn host-mom, Karen, zei dat dit haar eerste niet mistige 4th was in haar hele leven! Her vuurwerk was spectuculair en het was zeker de moeite waard om de GG op te lopen. Helaas was weer thuis komen minder leuk. Door downtown verkeer (waar de bus wegkwam) kwamen de bussen maar niet. Uiteindelijk heb ik samen met nog zo'n twintig andefe mensen anderhalf uur staan wachten in de kou. Het was NIET grappig ;) .
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oh wat leuk Chris! Alleen jammer van de terugweg. Nou kan jij zeggen dat je een SF Fourth hebt meegemaakt, en ik niet!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer